Voiko joku selittää mulle ihan kädestä pitäen, että mistä nyt ollaan vittuunnuttu?
1. Iltapäivällä TPS julkaisi joka sometuutissa kuvan, jossa ilmoitettiin, että klo 18 julkaistaan 2 vahvistusta.
2. n. klo 18.10 TPS julkaisi Oula Palveen loppukaudeksi
3. n. klo 18.35 TPS julkaisi toisen vahvistuksen olevan TPS-olut.
Oma reaktioni oli aluksi, että vitun huono juttu. Vaikka vitutus hälvenikin nopeasti, ei vastaavia tehokeinoja sovi käyttää liian usein.
Vittuuntuminen johtui siitä, että ensimmäisessä ilmoituksessa luotiin kannattajille (=asiakkaille) selkeästi virheellinen mielikuva. Mä olen useaan kertaan todennut, että mulla ei ole käytännössä minkäänlaista markkinoinnin koulutusta. Sen verran kuitenkin ymmärrän muutamien matkailumarkkinoinnin kurssien sekä maalaisjärjen perusteella, että harhauttavan mielikuvan luominen markkinoinnissa on pahinta mitä yritys voi tehdä. Toinen termihän tuolle on selkeä kusetus!
Mun mielestäni jossain oli jo maininta, että TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskolakin oli ottanut kantaa asiaan. Muistaakseni hän asetteli sanansa jotenkin... "
Ehkä olisi ollut parempi puhua yhdestä vahvistuksesta ja yhdestä uutuudesta?". EHKÄ??? Se on todellakin ollut vain kannattajien märkää päiväunta, että sieltä olisi pitänyt tulla Oula Palven lisäksi vielä joku tervehtynyt Lauri Korpikoski. Kyllähän siinä ilmoituksessa luotiin mielikuva vahvistuksesta nimenomaan pelaajarosteriin - olisi se sitten ollut vaikka joku divarijätkä tyyliin Joni Seinelä.
Pettynyt olo olisi tullut siitäkin, että toinen vahvistus olisi ollut toimiston puolelle vaikka sitten uusi kahvinkeittäjä. Tämäkin tapaus olisi kuitenkin ollut totuudenmukainen eikä kusettamista. Yhtä lailla kusettamisen puolelle olisi mennyt joku ilmoitus toimiston uudesta kahvinkeittimestä tai pukukopin puolelle yhteisesti hankituista penisrenkaista. Joo, kaikki varmasti omalta osaltaan "
vahvistavat" joko työntekoa tai yhteishenkeä - aivan kuten jotkut täälläkin ovat kääntäneet ja vääntäneet TPS-oluen "
vahvistavan" taloutta. Vahvistuksesta puhuminen nyt nähdyllä tavalla antaa kannattajille mielikuvan kahdesta vahvistuksesta kaukalon puolelle tai vähintään kaukalon laidalle tai vaikka toimistoon.
Oon selannu palstaa ja nettiä enkä mitään löydä. Tuskin niin suosittu täällä olen, että olette päättäneet tehdä mulle yhteisen aprillipilan näin helmikuun kunniaksi?
Aprillipila - loistava sanavalinta!
Jotenkin tuntuu siltä, että toimistolla ei todellakaan ymmärretä tiedottamisen ydintä. Mä seuraan todella paljon keskieurooppalaisia jääkiekkosarjoja. Eri viestimien kautta mulle kulkeutuu useita mainoksia ja tiedotteita mm. sveitsiläisiltä ja saksalaisilta (suur-) seuroilta. Nyt nähdyn kaltaista kusettamista ei ole vielä kertaakaan sattunut vastaan. Nämäkin seurat hankkivat uusia pelaajia. Uusia tuotteita lanseerataan myös tasaisin väliajoin. Milloinkaan... korostan milloinkaan en ole nähnyt vastaavanlaista harhaanjohtamista. Sen verran tiedän esim. berniläisten sielunmaisemaa, että tällainen TPS-tyyppinen kusetus ei siellä unohtuisi ikinä.