Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 916 999
  • 13 924

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Pieni reality check on ehkä paikallaan. Rasmus täyttää parin päivän päästä vasta 18-vuotta. En toki tarkoita sitä, etteikö iltapuhde olisi ollut hieman hermostunut. Tuli siellä NHL-Kris Russellillekin -2. Ja en osaa sanoa Lauri Korpikoskenkaan hyödystä paljoakaan: +3 ja -3 = 0. Ja mies pelaa puolustavan hyökkääjän statuksella.

Nah, jos pelataan aikuisten sarjassa, seuran edustuksessa, niin kyllä sitä nyt pitää kritisoidakin kun aihetta on. Tänään oli. Tyytyväinen ei todellakaan saa tämmöisiin otteisiin olla. Korpikoski hoisi oman roolinsa, mutta Ristolainen makseli nyt oppirahoja, mm. Rajamäen maali oli tosi heikkoa puolustamista. Siinä kun olisi ollut Russell, niin veikkaampa ettei olisi maalia syntynyt.

Kyllä se sitä Petua näköjään vaan kovasti tuonne alakertaan kaipaa suuntaa näyttämään.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
90-vuotisjuhlan kunniaksi tiputtiin sarjajumboksi. Siinäpä tärkeimmät.

Eipä silti, tämä sarjasijoitus on koettu neljä kertaa viimeisen viiden syksyn aikana, joten onhan tähän jo tottunut. Seuran urheilullinen suoritus jäällä (eli se ainoa asia jolla on viime kädessä jotain väliä) on vuodesta toiseen järkyttävää paskaa. Ja suuntaus on paria poikkeuskautta lukuun ottamatta ollut tämä viimeiset 11 vuotta eli siitä lähtien kun ns. hallittu alasajo alkoi. Viimeisen viiden vuoden aikana pohja on ainakin SM-liigan osalta saavutettu. NHL-miehetkään eivät tätä venettä näköjään saa käännettyä ja alan epäillä ettei saa Suikkanenkaan mikäli Turkuun todella palaa.

Saapa nähdä, minkä sarjatason joukkueelle päästään 95-vuotisjuhlaottelussa häviämään jos silloin vielä pelataan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Minua vituttaa Tepsin pelaajien huono liike. Jos muistellaan Jursin ja Suikkasen aikoja, niin yksi mestaruuksien kulmakivistä oli JALAT. Liike oli huippuluokkaa, JALAT kävi ja maisema vaihtui.

Jääkiekko on huomattavasti lähempänä pikajuoksua kuin kestävyysjuoksua. Tämä tarkoittaa sitä, että pelaajien pitäisi harjoitella räjähtävää voimaa ja nopeutta. Hannu Virran aikana oli selvästi panostettu kestävyyteen ja unohdettu räjähtävän voiman ja nopeuden merkitys. Mitä siitä seurasi? Pelaajat olisivat jaksaneet pelata vaikka yömyöhään, mutta sillä ei ollu mitään merkitystä, koska pelaajat eivät ehtineet tilanteisiin vaan olivat aina jälkijunassa.

Nyt heitän hatusta sellaisen mutun, että Pekka Virran treeneissä on tehty samanlaisesti kuin Hantan treeneissä. PVirtahan tykkää niin sanotusti pitkistä hyökkäyksistä kulmissa pyörien, jolloin kestävyys nousee suurempaan osaan. Taka-alalle on jäänyt räjähtävyys ja nopeus. Eipä siis ihme jos pelaajat eivät ehdi tilanteisiin ja meno on hidasta.

PS. Korpikoski ei ole tainnut osallistua PVirran kuntotreeneihin ja sen kyllä huomaa.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Pieni reality check on ehkä paikallaan. Rasmus täyttää parin päivän päästä vasta 18-vuotta. En toki tarkoita sitä, etteikö iltapuhde olisi ollut hieman hermostunut. Tuli siellä NHL-Kris Russellillekin -2. Ja en osaa sanoa Lauri Korpikoskenkaan hyödystä paljoakaan: +3 ja -3 = 0. Ja mies pelaa puolustavan hyökkääjän statuksella.

Totta. ja sem pidemmittä jutuitta juuri näin. Säälittäviä kuitenkin kaikki. Mä olen niitä kulta- ajan tepsiläisiä, tämä tällainen hävettää..ne joita ei, voivat mun psta jatkaa keskustelua. VMP.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Säälittävä esitys synttärimatsissa, suuren yleisön ja vanhojen legendojen edessä hävitä näin helvetin huonolla esityksellä!!!! Mä häpeän tätä todella kovin!!
Miten tota saatana pakistoa rakennetaan pelkästään hyökkäävien pakkien varaan? Mun puolesta Vuori ja tämän päätöksen tekijät voi painua jo piakkoin vittuun tuolta.
Kiprua ja Loposta on suuri ikävä kun katsoo tuota maalinedusta pelaamista..
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minua vituttaa Tepsin pelaajien huono liike. Jos muistellaan Jursin ja Suikkasen aikoja, niin yksi mestaruuksien kulmakivistä oli JALAT. Liike oli huippuluokkaa, JALAT kävi ja maisema vaihtui.

Jääkiekko on huomattavasti lähempänä pikajuoksua kuin kestävyysjuoksua. Tämä tarkoittaa sitä, että pelaajien pitäisi harjoitella räjähtävää voimaa ja nopeutta. Hannu Virran aikana oli selvästi panostettu kestävyyteen ja unohdettu räjähtävän voiman ja nopeuden merkitys. Mitä siitä seurasi? Pelaajat olisivat jaksaneet pelata vaikka yömyöhään, mutta sillä ei ollu mitään merkitystä, koska pelaajat eivät ehtineet tilanteisiin vaan olivat aina jälkijunassa.

Itse olen juuri samaa mieltä. Tepsin pelinopeus on äärimmäisen hidas juuri sen tähden ku jalat eivät liiku. Viime launataina pelissä Tappara oli yhtä hidas ja sen tähden esim. Lockella näytti olevan enemmän aikaa kuin muissa peleissä yhteensä. Ja kun tuohon hitaaseen pelinopeuteen lisätään vielä luokattomat syötöt niin joukkue sarjatilanteessa juuri siellä minne se kuuluukin.

Tuo hitaus on havaitavissa mm. kun tulee irtokiekko ja molempien joukkueiden pelaajat ovat yhtä kaukana niin kiekkoon ehtii aina vastustaja.

Tuohon Hantan aikaan jolloin oli hyvin pitkälti samaa ongelmaa niin sioliko silloin jossain vaiheessa Mika Lehtimäki fysiikkavalmentaja joka on kuitenkin profiloitunut pikajuoksuvalmentajana? No, me tarvittaisiin Rautala takaisin fysiikkavalmentajaksi. Kukahan tuota postia mahtaa nykyisin hoitaa?
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiprua ja Loposta on suuri ikävä kun katsoo tuota maalinedusta pelaamista..

Kiprua, Loposta, Halosta, Järvistä..Tuossa muutama peli näytti hyvältä siltä osin että pakisto on heränyt ruususen unestaan. Tänään sitten näytettiin koko katsomolle persettä senkin edestä. Hyväksymättömiä virheitä nimenomaan yksilötasolla.

Myös Kiviharjulle paskaa niskaan siitä että 3-1 maalin jälkeen piti Pikkaraisen ja Ristolaisen jäällä. Mitäänhän en jääkiekosta ymmärrä, mutta olen ymmärtänyt että yleensä kenttä lähtee välittömästi vaihtoon jos omissa soi.

No, nyt soi.. kahdesti putkeen hyvin lyhyen ajan sisällä.

Mulle vaan ei mahdu kaaliin että miten joku pakistosta vajoaa aina tasonsa alle. Miksei voi tulla sellaista tasaista varmuutta suorituksiin jolla pelin taso ei ailahtele noin rajusti. Onnistuu se muuallakin niin mikä vittu täällä on vialla?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
TPS - Ilves juhlaottelu

Pelaajien arviointi:

Koivu
.
Korpikoski
.
.
Willsie
.
.
.
.
Joukkueellinen täyttä paskaa
.
.
Antero Niittymäki
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tuohon Hantan aikaan jolloin oli hyvin pitkälti samaa ongelmaa niin sioliko silloin jossain vaiheessa Mika Lehtimäki fysiikkavalmentaja joka on kuitenkin profiloitunut pikajuoksuvalmentajana? No, me tarvittaisiin Rautala takaisin fysiikkavalmentajaksi. Kukahan tuota postia mahtaa nykyisin hoitaa?

Lehtimäki ei ollut ainakaan enää sillä kaudella fysiikkavalmentaja kun Hantta sai potkut. Niin ja Rautala tosiaan oli fysiikkavalmentajana Suikkasen mestaruuskaudella. Rautala + mestaruus = sattumaa? Ei!
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisin sanoa että tämä on väärä ketju avautumiselleni, koska minua ei oikeastaan vituta. Tai vähän ehkä vituttaa, mutta olen 99% pettynyt Tepsiin ja 1% vittuuntunut. Tänään päivällä olin hymyssä suin ja odottelin peliä, ja hetken mieleeni tuli ajatus että "mitä jos Ilveksellä onkin mahdollisuus?". Olinhan postannut yhdelle toiselle foorumille näin: Torstaina juhlat ovat liki taattu, koska uskallan sanoa että voitto on lähes varma ja nostalgiahetkiä tullaan näkemään. Mutta "järkiinnyin" ja ajattelin että Ilves on tänään pelkkä statisti ja Tepsi tekee mitä haluaa.

Ensimmäisessä erässä peli oli hetkittäin hyvää, hetkittäin kaameaa. Erätauolla pähkäilin että olipa huono erä, mutta huonommin ei voi millään mennä. Ilves ei ollut hyvä. Mutta toinen erä oli niin surkea, että 1-3 ja 1-4 maalien aikana näytin tältä. Koska vitutukseni jäi pettymyksen alle -- yli 10000 hallissa, juhlapeli, Mikko Koivu... Ja peli oli tuollaista. Erätauolla pähkäilin taas, että Tepsi tekee ehkä maalin kun peliä on alle 10 minuuttia jäljellä ja mahdollisesti jopa toisen ja kiusaa fanejaan "hei mahdollisuus on vielä, yksi maali älkää lähetkö". Ja sitten tuli vika tyhjiin -- kuten olin arvellut. Lippu vitun äkkiä reppuun ja juoksujalkaa räntään pelkkä TPS-fanipaita päällä. Kaveri meinasi jäädä jälkeen.

Mutta nyt ensi kertaa koko kautena ajattelen, että miksi vaivautuisin hallille lauantaina jos TPS esittää tällaista "haista paska"-jääkiekkoa? Kotona odottaa uusi Xbox ja uusi kaveri niin miksi kiduttaisin itseäni tällä tavalla? Se, saavunko hallille vai ei päätän vasta lauantaina. Mutta tällä hetkellä olen niin pettynyt että veri ei kierrä.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli luokaton esitys. Ainut keino saada mitään aikaan kentällä on joku äärimmäinen yksilösuoritus. Muuten pelissä ei ollut mitään järkeä. Joku Ilves ottaa ensin 6-1 turpaan Porissa ja tulee tämän jälkeen Turkuun riehumaan meidän baariin ja vie pisteet suvereenilla pelillä. Mistä vitusta me niitä pisteitä aiotaan hankkia, jos kotona hävitään täydessä hallissa aivan pystyyn? Näissä peleissä pitäisi ensimmäisellä vitosella lyödä vastustajalle luu kurkkuun mutta peliin tullaan aivan sukkasillaan. Näkisinpä vain senkin pelin kun TPS on kotonaan miehekäs ja hallitsee peliä. Ei ole aikoihin tällaista koettu.

Uskomatonta alisuorittamista.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Olen seurannut TPS:n pelejä aktiivisesti vuodesta 1975 jolloin Lauri Mononen ja Seppo Repo pelasivat Palloseurassa. Siitä asti TPS pelasi poikkeuksetta huipulla ja kaunista huippukiekkoa aina kevään 2001 mestaruuteen asti. Sen jälkeen TPS on vaeltanut varjojen mailla, jos ei oteta lukuun kevään 2004 hopea joukkuetta ja 2010 tuuri mestaruutta.
Tällä viikolla pitkästä aikaa itse asiassa vuosiin oikein odotin tämän iltaista matsia. Olihan tiedossa että vanhat legendat Nummelin ja Koivu pelaisivat juhlaottelussa. No Nummelin ei koskaan tähän otteluun päässyt tunnetuista syistä, mutta joka tapauksessa odotin kovasti että näen Koivun ja ne paljon puhutut ulkomaan avut. Mitä sitten tänään näinkään? Sen saman onnettoman läpipaskan joukkueen jonka pelejä olen satunnaisesti silloin tällöin viimeisen 11 vuoden aikana käynyt katsomassa. Tammisen sanoin ” minä häpeän TPS:n tämän iltaista juhlaottelun peliesitystä. Minä häpeän!!!” Paikalla oli pitkästä aikaa yli 10.000 katsojaa ja joukkue pelaa jumbofinaalia kuin oltaisiin puulaakisarja ottelussa!!!
Käsittämätöntä, nyt ollaan vaihdettu valmentaja, puolet joukkueesta on vaihtunut NHL apuihin. Toimitusjohtajalle on annettu kenkää (vaikka se ei peliesityksiin pitäisi mitenkään vaikuttaa) ja silti TPS jatkaa tuota vuosikausia jatkuvaa koomailuaan. Olen henkeen ja vereen Palloseuran kannattaja ja tulen pysymään sellaisena niin kauan kuin minussa henki pihisee, mutta toivon, toivon oikeasti että TPS lähtisi hakemaan pariksi vuodeksi vauhtia divarista, jos se olisi tarvittava herätysliike ja puhdistava voima että joukkueen tausta voimat saataisiin kuntoon. Sillä en usko että tämä on enää mistään muusta kiinni kuin siitä että joku mättää TPS:n kulisseissa ja pahasti.
Tämän iltaisen peliesityksen jälkeen on sata varmaa, että seuraavaa Palloseuran kotiottelua en mene katsomaan enkä sitä seuraavaa enkä sitä seuraavaa. Luulen että siirryn tästä vähäksi aikaa katsomaan TuTo:n pelejä, koska sitä voi seurata ilman sen suurempaa tunnekuohua vaikka kotijoukkue pelaisi joskus huonostikin.
Loppuun kysymys TPS:n joukkueelle ja joukkueen johtoportaalle. Eikö teitä itseänne hävetä yhtään se että teillä on hienot fanit fanikatsomossa jotka jaksavat pitää mölyä ja kannattaa seuraa illasta toiseen vaikka joukkue pelaa umpisurkeasti? Eikö tulisi mieleen että jos se fanikatsomo jaksaa tehdä työtä eli kannattaa teitä katsomossa illasta toiseen ja vielä maksaa siitä ilosta, niin tekin voisitte tehdä edes fanikatsomon mieliksi työtä siellä kentällä??
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Tammisen sanoin ” minä häpeän TPS:n tämän iltaista juhlaottelun peliesitystä. Minä häpeän!!!” Paikalla oli pitkästä aikaa yli 10.000 katsojaa ja joukkue pelaa jumbofinaalia kuin oltaisiin puulaakisarja ottelussa!!!
...Sillä en usko että tämä on enää mistään muusta kiinni kuin siitä että joku mättää TPS:n kulisseissa ja pahasti.

Aika samanlaisia fiiliksiä täälläkin.

Mistä hemmetistä johtuu, että kentällä tai vaihtoaitiossa olevista miehistä huolimatta mikään ei onnistu urheilullisesti? Jatkuvaa alisuorittamista ja pettymyksiä on HK-Areenalla tarjolla. Perinteinen tepsiläinen voittamisen kulttuuri on nykyään häviämisen kulttuuria. Tämänpäiväinen juhlamatsi oli kyllä antikliimaksien antikliimaksi.

Kuten Centre Bell toteaa, tämä kaikki ei voi olla enää sattumaa. Onko 2010 jälkeiset tapahtumat oikeasti analysoitu? Onko mistään otettu opiksi? Mikä rakasta seuraamme riivaa?
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Mistä hemmetistä johtuu, että kentällä tai vaihtoaitiossa olevista miehistä huolimatta mikään ei onnistu urheilullisesti?

Johtuu varmaan siitä, että jääkiekko on joukkuepeli? Valmentajien ja muutamien pelaajien vaihdoksilla ei ole kokonaisuuden kannalta kovin suurta merkitystä, sillä käytännössä joukkueen runko on edelleen sama. Ei joku Mikko Koivu tai Antero Niittymäki matseja yksin voita, kun joukkuepeli ei toimi.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
AAA+

Olen seurannut TPS:n pelejä aktiivisesti vuodesta 1975 jolloin Lauri Mononen ja Seppo Repo pelasivat Palloseurassa. Siitä asti TPS pelasi poikkeuksetta huipulla ja kaunista huippukiekkoa aina kevään 2001 mestaruuteen asti. Sen jälkeen TPS on vaeltanut varjojen mailla, jos ei oteta lukuun kevään 2004 hopea joukkuetta ja 2010 tuuri mestaruutta.
Tällä viikolla pitkästä aikaa itse asiassa vuosiin oikein odotin tämän iltaista matsia. Olihan tiedossa että vanhat legendat Nummelin ja Koivu pelaisivat juhlaottelussa. No Nummelin ei koskaan tähän otteluun päässyt tunnetuista syistä, mutta joka tapauksessa odotin kovasti että näen Koivun ja ne paljon puhutut ulkomaan avut. Mitä sitten tänään näinkään? Sen saman onnettoman läpipaskan joukkueen jonka pelejä olen satunnaisesti silloin tällöin viimeisen 11 vuoden aikana käynyt katsomassa. Tammisen sanoin ” minä häpeän TPS:n tämän iltaista juhlaottelun peliesitystä. Minä häpeän!!!” Paikalla oli pitkästä aikaa yli 10.000 katsojaa ja joukkue pelaa jumbofinaalia kuin oltaisiin puulaakisarja ottelussa!!!
Käsittämätöntä, nyt ollaan vaihdettu valmentaja, puolet joukkueesta on vaihtunut NHL apuihin. Toimitusjohtajalle on annettu kenkää (vaikka se ei peliesityksiin pitäisi mitenkään vaikuttaa) ja silti TPS jatkaa tuota vuosikausia jatkuvaa koomailuaan. Olen henkeen ja vereen Palloseuran kannattaja ja tulen pysymään sellaisena niin kauan kuin minussa henki pihisee, mutta toivon, toivon oikeasti että TPS lähtisi hakemaan pariksi vuodeksi vauhtia divarista, jos se olisi tarvittava herätysliike ja puhdistava voima että joukkueen tausta voimat saataisiin kuntoon. Sillä en usko että tämä on enää mistään muusta kiinni kuin siitä että joku mättää TPS:n kulisseissa ja pahasti.
Tämän iltaisen peliesityksen jälkeen on sata varmaa, että seuraavaa Palloseuran kotiottelua en mene katsomaan enkä sitä seuraavaa enkä sitä seuraavaa. Luulen että siirryn tästä vähäksi aikaa katsomaan TuTo:n pelejä, koska sitä voi seurata ilman sen suurempaa tunnekuohua vaikka kotijoukkue pelaisi joskus huonostikin.
Loppuun kysymys TPS:n joukkueelle ja joukkueen johtoportaalle. Eikö teitä itseänne hävetä yhtään se että teillä on hienot fanit fanikatsomossa jotka jaksavat pitää mölyä ja kannattaa seuraa illasta toiseen vaikka joukkue pelaa umpisurkeasti? Eikö tulisi mieleen että jos se fanikatsomo jaksaa tehdä työtä eli kannattaa teitä katsomossa illasta toiseen ja vielä maksaa siitä ilosta, niin tekin voisitte tehdä edes fanikatsomon mieliksi työtä siellä kentällä??


Täysin samaa mieltä. Joku mättää ja pahasti ja yksi niistä on junioritoiminta. Juniorikoulusta tulee apukoululaisia ja kun yksi vähänkin parempi löytyy niin se lähtee Kalpaan. Avaavia taitavia ja hyväjalkaisia pakkeja ei enää tule, pelkkiä peruspakkeja, josta osaa antaa sen 2 metrin pakki-pakkisyötön, mutta siihen jää. Silti pakeilla ei ole kokoa eikä näköä. Hyökkäyspäässä on sitten yhtä toivoton taso ja nyt vielä itseluottamus ja ilokin on kadonnut pelistä. Tuska näkyi 4-1 tilanteessa kauas ja Ilves olisi voinut tehdä pari kolme maalia lisää paremmalla onnella. Yleisölle on pakko antaa kiitosta, kohta on se tilanne, että yleisömäärä romahtaa ja kunnolla ja talous sakkaa, sillä ei tuollaista menoa jaksa pirukaan katsoa. Viduddaa oikein katsoa jotain prkleen Elomoa siellä vaihtoaitiossa ja Kiviharjuakin oikeastaan, kohta siellä varmaan on itse Jaakko puukäsi Ketonen valmentamassa. Sitä kuuluisaa TPS:n joukkuehenkeä ei enää ole ollut vuosiin, ei ole sellaista yhteenkuuluvuudentunnetta ja paloa tuohon hommaan.
 

Morgoth

Jäsen
Olen seurannut TPS:n pelejä aktiivisesti vuodesta 1975 jolloin Lauri Mononen ja Seppo Repo pelasivat Palloseurassa. Siitä asti TPS pelasi poikkeuksetta huipulla ja kaunista huippukiekkoa aina kevään 2001 mestaruuteen asti. Sen jälkeen TPS on vaeltanut varjojen mailla, jos ei oteta lukuun kevään 2004 hopea joukkuetta ja 2010 tuuri mestaruutta.

Itse olen seurannut vain 80-luvun alusta alkaen ja on epärealistista odottaa, että 90-luvun kaltainen menestys jatkuisi loputtomiin, mutta onhan tämä meno ollut aivan kamalaa viimeiset 10 vuotta. Mestaruuskrapulat ja muut sekoilut ymmärtää ja niiden korjaamiseen voi hyväksyä vaikkapa 2-3 vuotta jonka jälkeen oltaisiin taas "terveellä pohjalla". En ole hirveästi jaksanut seurata TPSn urotekoja viime vuosien aikana, mutta jotenkin Mikko Koivun myötä alkoi kiinnostus heräilemään. Päivän Hesarissa oli juttu jossa spekuloitiin taas siitä kenen hallussa TPS on. Koivut, Kiprusoff tai joku muu.. Tuostako se nyt vittu edelleen siellä vielä kiikastaa? Jortikkakin oli mainittu jutussa...vittu sä oot pelle... Emmä toisaalta tiedä edes haluanko edes tietää. Toivottavasti Hesarin toimittaja oli vain joku pullaa musuttava mylläri.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Vaikka rosteri olisi mitä tahansa, TPS ei silti voi voittaa kaikkia pelejä eikä edes haluamiaan pelejä. Nyt sattui olemaan juhlaottelu, joka pitäisi voittaa, mutta periaatteessa se on peli muiden joukossa. Olihan M. Koivu hyvä tässä peilissa. Pari-kolme peliä voisi katsoa nykypelaajilla vielä enne tuomiota.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka rosteri olisi mitä tahansa, TPS ei silti voi voittaa kaikkia pelejä eikä edes haluamiaan pelejä. Nyt sattui olemaan juhlaottelu, joka pitäisi voittaa, mutta periaatteessa se on peli muiden joukossa. Olihan M. Koivu hyvä tässä peilissa. Pari-kolme peliä voisi katsoa nykypelaajilla vielä enne tuomiota.

Kaikkia pelejä ei toki voi voittaa, mutta Ilves...
1) Oli liigajumbo, jopa TPS:ää huonompi
2) Runkopelaajia poissa, Tepsillä ei
3) Ilves oli 6 ottelun tappioputkessa, TPS 1 ottelun voittoputkessa
4) Juhlapeli ja täysi tupa vaativat voittoa koska kohdat 1), 2) ja 3) ovat todellisia edellytyksiä.

EDIT: Ja Ilveksen kotisivuilla oleva peliraportti kaipaa uuden otsikon. Nykyinen on "Ilves pilasi TPS:n juhlat", sopivampi olisi "TPS pilasi TPS:n juhlat". Oli niin surkeaa peliä ettei mikään joukkue Ilveksen asemassa olisi voinut hävitä.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Pikkarainen on ollut tähän asti kyllä kaamea hankinta. Koskirantaankin olen pikku hiljaa pettymässä isolla kädellä. Siihen kun lisätään Locke, joka ei vielä täytä ruutuaan, Anttila joka ei ole sama maalintekijä kuin ennen + pari muuta alisuorittajaa, olemme asian ytimessä.

Tänäänkään Ilvestä vastaan ei tullut edes laukauksia. Nyt kun maalintekijät ovat mitä ovat, on aika helvetin vaikea tehdä maaleja, kun ei laukauksia tule. Locke jakaa kiekkoa taidokkaasti, mutta kukaan ei osu edes tyhjään maaliin. On se kauheaa katseltavaa ja vitutus on oikeasti huipussa. 3 maalia tuntuu olevan maksimi, mitä saadaan. Auta armias, kun NHL-avut vaihtavat maisemaa, sitten todella ollaan liigan karsinnoissa.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Hieno kirjoitus ystävältäni Centre Belliltä. Minäkin olen kannattanut Tepsiä enemmän tai vähemmän aktiivisesti noista Leuka Monosen, Seppo Revon ja Ylös-Upin ajoista 1970-luvun puolivälissä. Alkuaikoina kannatus oli pääosin TS:stä Tepsin ottelutarinoiden intohimoista lukemista ja Kupittaan hallilla silloin tällöin käymistä. Silloin tuntui, että Tepsi oli joka vuosi runkosarjan voittaja tai muutaman parhaan joukossa (ei viitsi puhua play-offeista, niissä ei mennyt sitten ihan yhtä hyvin). Jotenkin sen otti ikään kuin itsestään selvyytenä, ettei Tepsi koskaan häviäisi esimerkiksi jollekin Saipalle kotonaan (ei tainnut Saipa koko ajan olla siellä liigassa/SM-sarjassakaan). 1980-luvun lopulla kävin ahkerasti katsomassa kotimatseja Kupittaalla ja loput kuuntelin J-P Jalon hehkuttamana Auran Aalloilta. Ja 1989 paikan päällä Kupittaalla koettu mestaruus on ollut jääkiekkofaniurani huippuhetki.

Olen ollut Suomesta poissa 1990 kesästä alkaen, ja Tepsin seuraaminen on ollut vaikeampaa. Mutta aina kun mestaruus on tullut, niin hunajajuhlat on laitettu pystyyn, olinpaikastani riippumatta. Kollegani ja työtoverini kertovat, etteivät he unohda "the sweet taste of honey":a koskaan. Taitavat ihmetellä vieläkin, että mikä hullu suomalainen tuo on, kun se totuus tulee julki.

Mutta nyt aina Suomessa joulun paikkeilla käydessäni on vähän outoa mennä katsomaan Tepsiä, jossa on "a bunch of no-names" ja joukkuetta, joka kiikkuu liigan hännillä tasaisesti vuodesta toiseen (no, parin vuoden takainen vahinkomestaruus vahvistaa säännön). Ei siinä ole enää oikein sellaista tepsiläisyyden tunnetta. Kuten tässäkin ketjussa on ansiokkaasti todettu, peli on sellaista tunteetonta robottimaista kuraa, jolla ei ole mitään tekemistä sen tuntemani 1970- ja 1980-luvun Tepsin kanssa. Surullisena sitä tällaista seuraa näin kaukaakin...kunpa kelkka kääntyisi pian, saataisiin Tepsiin taas niitä kirkkaimpia tähtiä ja ennen kaikkea joukkue voittamaan näyttävällä hyökkäspelillä. Musta Surma, where are you?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
En tiedä mitä hienoa tuossa Centre Bellin kirjoituksessa oli. Siis pointti oli, että voi voi kun ennen oli asiat hyvin ja nyt ei ole, mä en ala! No shit, kyllä kaikki tietää TPS:n menneisyyden ja nykyisen tilanteen. Keksikää ratkaisuehdotuksia älkääkä valittako, tai tukekaa seuraa huonosta menestyksestä riippumatta. Ei se paljon TPS:n tilannetta auta, että "en mene seuraavaan peliin, enkä sitä sitä seuraavaan...". Sekö siinä kirjoituksessa oli hienoa? Kyllähän TPS-katsomoon on aina mahtunut tällaista kultapuppelia, joka tulee vasta playoffseihin katsomaan josko sieltä kunniaa tulisi. Niille faneille tunnustukset, jotka tuolla jaksavat joukkuetta ja seuraa tukea vaikka päin vittua meneekin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tulisin kyllä Tepsin matseihin jos ne olisivat siedettävän matkan päässä. Mutta kun sitä etäisyyttä on noin 9000 km.

Vaikeaa sitä on meitä vanhan liiton jäseniä kai nykypolven ymmärtää. Kieltämättä olimme pilalle hemmoteltuja, kun Tepsi oli kärjessä vuodesta toiseen, tai, kai se nyt välillä romahti jonnekin viidennen sijan paikkeille (liigassa oli silloin 10 seuraa).

Toki kaikki kunnia niille, jotka jaksavat matseissa käydä ja kannustaa. Eikö siinä Centre Bellin kirjoituksen lopussa jaeta vilpitöntä tunnustusta faneille, jotka jaksavat kannustaa?

Toki on reilua pyytää parannusehdotuksia. Enpä tiedä, joku asian osaava toimitusjohtaja joka osaa luoda sitä aitoa tepsiläisyyden henkeä ja saada talouden kuntoon ja sitä kautta voidaan sitten hankkia niitä parempia pelaajia. Ja oma juniorimylly kuntoon myös. Ei Tepsi mikään täysin omien kasvattien seura ollut silloin 70- ja 80-luvun kultaisina vuosina (eikä kai 90-luvullakaan). Parhaat pelaajat vaan käsittääkseni halusivat tulla Tepsiin, koska siellä oli voittamisen kulttuuri.

Osasyynä kyllä näen tuon Turku-hallin. Se näyttäisi olevan liian suuri Tepsin tarpeisiin. Kupittaalla oli sitä oikeaa henkeä. Mutta sille nyt ei voi tällä hetkellä mitään. Tuleehan sitä tunnelmaa Turku-halliinkin, kun saadaan se voittava joukkue liikkeelle, kuten kai havaittiin pari vuotta sitten Tepsin play-offeissa, jotka johtivat mestaruuteen. Joku uusi Hannu Ansas sinne nyt ajamaan niitä asioita.

P.S. Tepsin Musta-lehtiliite on tulossa postissa, ja siitä luen varmasti joka artikkelin. Työpöytäni edessä killuu Tepsin lippu, Tepsin viiri ja Tepsin postikortti, ja lisäksi siinä on julistekuva kauden 2003-2004 Tepsin joukkuuesta. Ja katosta yläpuolella riippuu aurinkokunnan malli, jossa keskustassa on aurinkona Tepsin logo, ja ympärillä pyörivät sitten planeetat...miten sitä muuten vielä voisi näin etäistyönä kannustaa? Pick-up hockey gameissa päällä on ollut Tepsin pelipaita.

P.S.2 Surulliselta se vaan tuntuu, kun katselee tuota Sm-liigan sarjataulukkoa.

Ylpeä tepsiläinen, kaikesta huolimatta
 
Viimeksi muokattu:

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Häpeä on oikea sana

Juhani Tammisen sanoin ” minä häpeän TPS:n tämän iltaista juhlaottelun peliesitystä. Minä häpeän!!!” Paikalla oli pitkästä aikaa yli 10.000 katsojaa ja joukkue pelaa jumbofinaalia kuin oltaisiin puulaakisarja ottelussa!!!

Suunnaton häpeä on varmasti oikea sana kuvaamaan tätä. Hallilla oli varmasti paljon ihmisiä, jotka eivät vuosikausiin tai ehkä koskaan olleet pelissä ja heille taas tarjotaan tällaista paskaa. Erehdyin monien muiden tavoin kuvittelemaan, että Ilves hoidetaan takuuvarmasti juhlapelissä. Tepsille on näköjään ihan sama kuka on vastassa. Uskon, että joku Jyppi olisikin varmaan kaatunut.

Ottelu oli tosiaan hyvä niin kauan kun se ei ollut alkanut. Sykähdyttävintä oli nähdä vuoden 1956 mestarin, setäni, astuvan Turkuhallin jäälle 10500 ihmisen hurratessa. Silloin menivät kyllä kylmät väreet. Tiedän, että se oli hänellekin todella hieno ja ikimuistettava hetki. Mutta Tepsin piti sitten tämäkin hetki vittu ryssiä.

Joku tällä palstalla puhui JALAT, JALAT-teemasta. Minullekin on tullut mieleen, että kärjistetysti jos joukkueella on tarpeeksi luisteluvoimaa, se pärjää. Nyt näin ei kaikilla pelaajilla näytä olevan. Ovatko pelaajat tosiaan näin hitaita vai mikä on?

Lockesta on puhuttu paljon eikä syystä. Mahtaakohan TPS harkita jossain vaiheessa miehen ulostamista jos muutosta ei tule. Miten paljon Vuori oli Locken pelejä nähnyt ennen kuin miehen otti.

Onko jollekin muulle tullut mieleen, että viime kaudella TPS:n alamäki alkoi juuri tasan sen jälkeen kun Ryan Stone laitettiin ulos. Oliko sattumaa vai monien tekijöiden summa?

Aiemminhan tänne saatu isoja ja kankeita senttereitä. Tälläkin palstalla on huudettu sen perään että tänne saataisiin vaikka Saku Koivun kaltainen pienehkö, mutta taitava ja tsemppaava sentteri, joka korvaa sentit taistelulla. Locke ei nyt kyllä korvaa pituuttaan yhtään millään. Kai sen nyt pakko oli olla tiedossa ettei Locke ole mikään tsemppaava luistelukone.

Jotenkin tuntuu, että on ihan sama mitä vahvistuksia tänne saadaan. Sami Salo ja Saku Koivu ja silti varmaan tulee turpaan.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mua vituttaa se että nämä vahvistukseksi ja joukkueen rungoksi hankitut pelaajat alisuorittavat vuodesta toiseen. Nyt esim. Pikkarainen, Koskiranta, Locke...kaikilta kolmelta odotettiin johtavaa roolia mutta todellisuudessa ovat aika kaukana siitä mitä heiltä odotettiin. Valitettavasti. Tähtien asennon ollessa parempi nämä kaverit olisivat joukkueen johtavia pelaajia. Tai vaihtoehtoisesti jos tilalla olisi muita pelaajia, saattaisi tulos olla toinen. Mutta jos tädillä olisi viikset, olisi täti itäsaksalainen kuulantyöntäjä..eli jossittelu on aika turhaa.

Ja mun mielestä on ihan aiheellista kommentoida siitä että ei tässä ole enää sellaista Tepsiläisyyttä mitä aikanaan oli. Persoonat puuttuvat, johtajat puuttuvat, tunne puuttuu jne. Olen aikaisemminkin sanonut että oletusarvo ei voi olla se että kannattajat tuovat rahaa taloon sillä oletuksella että saavat ehkä joskus nauttia jostain. Kyllä tuossa pitäisi tietty tasapaino olla, turha on itkeä jos tavallinen Matti Meikäläinen ei hallilla käy kun peli on sekaisin ja joukkueesta ei löydy edes pelaajia joiden esityksiä voi edes seurata mielenkiinnolla (nyt toki Koivu, Korpikoski ja NHL avut muutenkin paikkaavat tuota ongelmaa).

Väitän että aikaisemmin jopa yksittäiset pelaajat vetivät ihmisiä hallille. Itse ainakin muksuna lähdin välillä halille ihan vain senkin takia että pääsin näkemään livenä miten Keskinen pelaa tai miten Summanen mahdollisesti pimahtaa keksen pelin jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös