Pikku-Kalle oli luokkaretkellä toisessa kaupungissa, jossa kävivät luokan kanssa huvipuistossa. Siellä oli heti sisääntulon vieresdä koppi, jossa kaikki saivat leikkitatuoinnin haluamaansa paikkaan, ja Pikku-Kallekin tietysti kävi hakemassa. Ravintolassa Pikku-Kalle tilasi itselleen makkaraperunat ilman paistettua kananmunaa, mutta tämä oli unohtunut tarjoilijalta. Huvipuistolaitteissa Pikku-Kalle kävi koko päivän urheasti, vaikka häntä pelotti hirveästi, ja monessa laitteessa hän kiljui kauhuissaan kesken kyydin päästämään hänet pois. Kommelluksiltakaan ei vältytty, kun Pikku-Kalle oli pudonnut maahan istualteen, kiivettyään pelleilemään korkean aidan päälle. Opettajaa harmitti, kun ei ollut ehtinyt estämään poikien tyhmyyksiä.
Illalla Pikku-Kalle soitteli äidille, joka kyseli, miten päivä huvipuistossa oli mennyt.
- Noh, heti alussa siellä mentiin hämärään koppiin ja mun mielestä paras vaihtoehto oli ottaa siellä poskeen. Sen jälkeen sainkin sitten yllättäen munaa, vaikka en ois halunnut. Oli aika pelottavaa, eikä mua päästetty pois, vaikka monta kertaa huusin ja itkin. Takapuolikin on nyt tosi kipee, ja opettaja osti mulle jäätelön, kun lupasin, etten kerro vanhemmille mitä se teki.