J.Petke kirjoitti:Mikä on Rin Tin Tinin äidin nimi?
- Emä Tin Tin
Ja isän nimihän oli Sii Tin Tin...
J.Petke kirjoitti:Mikä on Rin Tin Tinin äidin nimi?
- Emä Tin Tin
Wikipedia tietää ja laulaahan Leevi and the Leavingskin siitä :)Aeroman kirjoitti:Tästä johdannaisena kysymys kuuluu:
Mikä on rin tin tin?
-2tahti Watrburg 353, moottorin käydessä sulosointu rin tin tin kuuluu ja kauas.
oukka kirjoitti:Mauttomat jutut on mauttomia juttuja, eivätkä edes hauskoja. Hauskinta on katsoa kuinka joillakin suttaa kasetti, eli kuppi menee täysin nurin kun lapsista on kyse.
Pedofiilisyytökset nyt menevät "lievästi" yli, mutta kannattaisi silti hiukan miettiä mitä lähettelee. Jonkun verran ymmärrän mustaa huumoria, enkä niin erityisesti osaa kauhistella noita muita lapsivitsejä, mutta tämä alitti aika pahasti matalimmatkin rimat. Vaikeaa kuvitella, että yksikään isä kykenisi tuollaiselle nauramaan.HerraHermanni kirjoitti:Mitä teet sen jälkeen kun olet nuollut elämäsi parasta posliinia?
- Laitat toiselle vaipat takasin
Carlos kirjoitti:Musta huumori my ass, tuossa ollut mitään huumoria. Jonkun friikki-pedofiilin käsitys hauskasta. Ehkä se selittää myös miksi jotkut tykkäävät ko. laisesta "huumorista", kun suurin osa ei.
sampio kirjoitti:Pedofiilisyytökset nyt menevät "lievästi" yli, mutta kannattaisi silti hiukan miettiä mitä lähettelee. Jonkun verran ymmärrän mustaa huumoria, enkä niin erityisesti osaa kauhistella noita muita lapsivitsejä, mutta tämä alitti aika pahasti matalimmatkin rimat. Vaikeaa kuvitella, että yksikään isä kykenisi tuollaiselle nauramaan.
Ei, vaan ihan maalaisjärkeä saa käyttää.varjo kirjoitti:Eli noin periaatteessa ennen vitsien postaamista pitää aina tiedustella, josko joku, kuka tahansa, sattuisi loukkaantumaan vitsien aiheista?
Turkulaisuus ei liene yhtä suurta tunnelatausta sisältävä tekijä kuin isyys. En sano tätä päätä aukoakseni, mutta sinä saatat olla nykyisessä elämäntilanteessasi ehkä hiukan liian kaukana isyydestä ymmärtääksesi sitä fiilistä, minkä tuollainen pedofiilijuttu saa aikaan. Enkä halua puolustella jotain tunnekuohuja ja lynkkausmielialaa, esim. Carloksen pedofiilisyytökset olivat aika ajattelemattomia.varjo kirjoitti:Millä oikeudella lapsien isät saisivat pistää tietyt vitsit pannaan, kuka puolustaa turkulaisten oikeuksia?
sampio kirjoitti:Ei, vaan ihan maalaisjärkeä saa käyttää.
Turkulaisuus ei liene yhtä suurta tunnelatausta sisältävä tekijä kuin isyys. En sano tätä päätä aukoakseni, mutta sinä saatat olla nykyisessä elämäntilanteessasi ehkä hiukan liian kaukana isyydestä ymmärtääksesi sitä fiilistä, minkä tuollainen pedofiilijuttu saa aikaan. Enkä halua puolustella jotain tunnekuohuja ja lynkkausmielialaa, esim. Carloksen pedofiilisyytökset olivat aika ajattelemattomia.
"selvästi" heittona oleva juttu suuseksistä vauvan kanssa
varjo kirjoitti:Maalaisjärki on aika huono asia yhtään minkään asian argumentoinnissa, koska se perustuu aina _omiin näkemyksiisi_ ja siten riippuu tasan tarkkaan siitä, mitä itse pidät hyväksyttävänä ja mitä ei. Jollekin toiselle juutalaisvitsit sattuvat _oikeasti_ mutta sinun kohdallasi lapsivitsien sattuminen on vain _kuvitteellista_ ellet nyt omaa hyväksikäyttökokemuksia.
varjo kirjoitti:Millä oikeudella lapsien isät saisivat pistää tietyt vitsit pannaan, kuka puolustaa turkulaisten oikeuksia?
varjo kirjoitti:Maalaisjärki on aika huono asia yhtään minkään asian argumentoinnissa, koska se perustuu aina _omiin näkemyksiisi_ ja siten riippuu tasan tarkkaan siitä, mitä itse pidät hyväksyttävänä ja mitä ei. Jollekin toiselle juutalaisvitsit sattuvat _oikeasti_ mutta sinun kohdallasi lapsivitsien sattuminen on vain _kuvitteellista_ ellet nyt omaa hyväksikäyttökokemuksia.
Kyllä, tunnelataus on riippuvainen henkilöstä. Mielestäni molemmat esimerkkisi ovat yhtä pahoja. Noin karskit lapsivitsit vain aiheuttavat enemmän meteliä, kun tällä palstalla lienee enemmän isejä kuin juutalaisia.varjo kirjoitti:Eikö tunnelataus riipu aikalailla ihmisestä?
Kumpi sisältää vähemmän tunnelatausta, "selvästi" heittona oleva juttu suuseksistä vauvan kanssa vaiko juutalaisvitsi sellaiselle, jonka isoisä nautti Auschwitz-Birkenaun palveluksista iloisella puolanmaalla.
Ymmärrän tämän. Maalaisjärjellä tarkoitin tässä yhteydessä lähinnä pientä tilannekohtaista harkintaa, en lynkkausmielialan kyllästämää pullistelua, jota tälläkin palstalla aika usein esiintyy.varjo kirjoitti:Maalaisjärki on aika huono asia yhtään minkään asian argumentoinnissa, koska se perustuu aina _omiin näkemyksiisi_ ja siten riippuu tasan tarkkaan siitä, mitä itse pidät hyväksyttävänä ja mitä ei. Jollekin toiselle juutalaisvitsit sattuvat _oikeasti_ mutta sinun kohdallasi lapsivitsien sattuminen on vain _kuvitteellista_ ellet nyt omaa hyväksikäyttökokemuksia.
Ylipaino vs. sairas teko... No, rinnastus tuokin. En toki väheksy läskivitsien haavoittavuutta, mutta taustalla vaikuttaa kuitenkin hiukan erilaiset tekijät kuin pedofiliassa, vrt. omille läskeilleen saattaa naureskella, mutta entä omille pedofiliakokemuksilleen.varjo kirjoitti:Entä läskivitsit ylipainonsa kanssa taistelevalle pullukalle? Itsetunto särkyy herkemmästikin, kuin jos asiasta vitsaillaan kaikkialla.
sampio kirjoitti:Pedofiilisyytökset nyt menevät "lievästi" yli, mutta kannattaisi silti hiukan miettiä mitä lähettelee. Jonkun verran ymmärrän mustaa huumoria, enkä niin erityisesti osaa kauhistella noita muita lapsivitsejä, mutta tämä alitti aika pahasti matalimmatkin rimat. Vaikeaa kuvitella, että yksikään isä kykenisi tuollaiselle nauramaan.
Täällä on välillä niin vitun tosikkoa porukkaa jotka rupeavat moralisoimaan, nuo vitsit pitää ottaa vitseinä eikä muuta.HerraHermanni kirjoitti:Kuka tässä on mistään isästä puhunut? Sitäpaitsi lapsivitsien idea on sinulta tainnut hujahtaa kovasti ohi. No, syyttäkää niitä insinööriopiskelijoita jotka näitä juttuja minulle ja muille ovat kertoneet.
EDIT: Olisiko koko tämä episodi unohtunut jos olisin tuon posliinivitsin pois?
Stevie kirjoitti:Täällä on välillä niin vitun tosikkoa porukkaa jotka rupeavat moralisoimaan, nuo vitsit pitää ottaa vitseinä eikä muuta.
Joo... Kuinka paljon täällä on moralisoitu ja syyllistetty, etenkään sinun edellisen viestisi jälkeen? Carlos kävi tuttuun tapaansa meuhkaamassa edellisellä sivulla, mutta sen jälkeen keskustelu on ollut asiallista. Tai siihen minä ainakin pyrin tähän saakka, toisin kuin esimerkiksi spertti. Hänen viestinsä perusteella voisi päätellä, ettei jannulla jälkikasvua ole, sen verran idioottimainen veto tuo "kasku" oli.HerraHermanni kirjoitti:E: Ja tuossa yllä oleva sperttikin on taatusti pedofiili-isä koska laitto tuollaisen penisviestin. Lopetaan juurikin nyt tämä naurettava moralisointi ja syyllistäminen. Kiitos. :)
Luepa lainaamasi viesti uudelleen ja mieti hetki.HerraHermanni kirjoitti:Kuka tässä on mistään isästä puhunut?
raisu kirjoitti:En ole isä, mutta en silti pysty ymmärtämään noita lastennussimisvitsejä tai kuollut lapsi juttuja. Sairasta.
Mace kirjoitti:Missäs kohdassa on vaadittu isille oikeutta tietynlaisten vitsien pannaan julistamiselle? Kyllähän tuossa on nyt kyse ihan siitä kuuluisasta maalaisjärjestä, josta sampio ja Erkka jo puhuivat. Pedofilia ja muu (puolustuskyvyttömiin) lapsiin kohdistuva väkivalta koetaan niin vastenmielisenä asiana, ettei sitä ehkä kauhean suuri osa pidä hauskana, vaikka se huumorin muodossa pyrittäisiinkin esittämään. Osalla voi olla jonkinlaisia omakohtaisia kokemuksiakin omiin tai tuttavan lapsiin kohdistuneesta väkivallasta ja siksi siihen ei suhtauduta lainkaan huumorilla. Esimerkkinä mainitsemallasi turkulaishuumorilla taasen on jo pitkät perinteet eikä se osu oletettavastikaan niin arkaan paikkaan, etteikö melko moni sille voisi naureskella. Se ei siis tunnu olevan sellainen aihe, joka herättää yleisesti ottaen kovin rajuja tunteita. Pedofilia- ja juutalaisvitsit taasen herättävät.
Maalaisjärkihän nimenomaan ei perustu pelkästään jonkun yksilön omiin kokemuksiin ja näkemyksiin vaan maalaisjärki on juurikin niitä asioita, joita ihmisten yleisesti ottaen oletetaan tietävän, osaavan, ymmärtävän ja ottavan huomioon. Usein maalaisjärki tarkoittaa samaa kuin tilannetaju. Maalaisjärkeen kuuluu mielestäni myös ymmärrys siitä, että pedofiliavitsit ovat aiheena äärimmäisen arka, huomattavasti arempi kuin vaikkapa turkulaisvitsit. Tiettyjen yksilöiden osalta tilanne voi toki olla päinvastainen, mutta yleisesti ottaen uskoisin tilanteen olevan esittämäni kaltainen. Ja siihen viittaa tietysti myös ihmisten reaktiot tällä palstalla.
Tietysti myös juutalaisvitsit voidaan katsoa hyvän maun vastaisiksi, aivan kuten sanoit. Ja sellaisia ne mielestäni ovatkin. Ne eivät ehkä täällä herätä kuitenkaan niin jyrkkää reaktiota sen vuoksi, että aihe ei ole meille suomalaisille niin "läheinen" kuin vaikkapa lapsiin kohdistuvat väkivallanteot, joita moni isä tai äiti voi inholla ajatella omaan lapseensa kohdistuviksi. Tästä uskon noiden reaktioiden kumpuavan.
batman83 kirjoitti:Samaa mieltä. Jos JOKU näistä asiaa puolustelleista olisi ikinä nähnyt oikeasti lasta kuolleena, ei kukaan kirjottaisi/puolustaisi tälläistä. Todellakin sairasta. Hävetkää.
varjo kirjoitti:Ja moni asia koetaan vastenmielisenä, ei se silti tarkoita, etteikö juuri sen takia asiasta voisi vitsailla. Eivät kuolleet lapset muutu eläviksi, jos niistä ei kerrota vitsejä.
.
.
.
Aihe voi olla arka, mutta tarkoittaako se, ettei asiasta voi keskustella, tai vitsailla?
varjo kirjoitti:Tämä korkean moraalin vastarinta lapsiväkivaltaa vastaan ei kuitenkaan lohduta sitä palstan kiintiöjuutalaista, kun holokausti-vitsejä voi postailla ilman minkäänlaista yleisen paheksunnan kohteeksijuotumisen vaaraa.
varjo kirjoitti:Joko kerrotaan vitsejä kaikesta tai ei kerrota mistään. Mieluummin vitsailen aroilla asioilla, kuin vaikenen kiusallisista.