Viskin ystävät

  • 545 806
  • 2 043

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Tässä tuli mieleeni että ovatko palstatoverit maistelleet tätä Teerenpeli Single Malt 8 yo:ta? Tuollaiseen tuli tänään päivällä törmättyä, mutta harmikseni en maistelemaan vielä päässyt. Näyttävä pakkaus kuitenkin, hienostunut tuoksu sisällössä. Kertokaapa arvioita, arvon viskisiepot.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tuli mieleeni että ovatko palstatoverit maistelleet tätä Teerenpeli Single Malt 8 yo:ta? Tuollaiseen tuli tänään päivällä törmättyä, mutta harmikseni en maistelemaan vielä päässyt. Näyttävä pakkaus kuitenkin, hienostunut tuoksu sisällössä. Kertokaapa arvioita, arvon viskisiepot.

Pettymyshän tuo oli aikoinaan kun tuli ulos. Kuiva, mausteinen maku. Mutta pienen tislaamon ensiviskiksi ihan ok tuote. Jos menet maistamaan paikanpäälle, kannattaa ehdottomasti tutustua myös Kaskeen. Se on jo kelpo viski, yksi oma suosikki.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pettymyshän tuo oli aikoinaan kun tuli ulos. Kuiva, mausteinen maku. Mutta pienen tislaamon ensiviskiksi ihan ok tuote. Jos menet maistamaan paikanpäälle, kannattaa ehdottomasti tutustua myös Kaskeen. Se on jo kelpo viski, yksi oma suosikki.

Molemmat ihan maistuvia, mutta kyllä minäkin ehdottomasti laittaisin rahani Kaskeen mielummin.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Ohhoh, tuli varmaan 3 viikon paussi viskeistä joten oli eilen taas aika palata taikajuoman pariin. Kohde oli nyt lahjaksi saatu: Lauder's blended skottiviski ja vieläpä 1L -versio. Pullon hinta pyörii n. 20€ ja sen kyllä huomaa myös mausta, en oikein saanut mitään irti. Nooh, sai sen pään sekaisin tuollakin. ;)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä en juurikaan mitään viskeistä ymmärrä, mutta sen verran kuitenkin, että yleensä "15 years" ja "single malt" eivät ole huono yhdistelmä - etenkin, jos tuo lukee skottiviskipullon kyljessä.

Dubrovnikin lentokentältä lähti viime keskiviikkona kyytiin tax free -ostona litran puteli noilla edellä mainituilla spekseillä varustettua Dalwhinnie -nimeä kantanutta viskiä. Hintaa tuolla oli 38€. Mitä olen katsonut, niin 0.7l puteli samaista viskiä kustantaisi Alkon tilausvalikoimista n. 45€, joten mikään suuri löytö tuo ei ilmeiseti ollut.

Yhtä kaikki, varsin hyvän makuista tuntuu olevan. Pehmeää sellaista. Savuisuus on tosin minusta aika vähäinen...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
No kysellään sitten itsekin että löytyykö kokemuksia Dewars White Labelista? Jotain perus skottiblendiä tuo vissiin on, mutta onko ihan pelkkää bulkkikamaa vai onko edes vähän parempaa kuin perus Famous Grouset, Red labelit yms. halpis tavarat?

Paikanpäällä tislaamolla tuota tuli jokunen vuosi sitten maistettua. Onhan tuo laadukkaampaa kun Red Label tai Famous Grouse. Laittaisin samaan koriin Black Grousen kanssa.

Fireballia maistoin piruuttani ravintolassa kun tarjottiin - no menihän se mutta en oikeen koseptia ymmärtänyt.

Kun tuolla aikasemmin uhkasin käydä Alkossa katsomassa tilausvalikoimaa niin toteutin sen mutta tulikin ostettua bourbon: Buffalo Trace Bourbon - Home

Eli Buffalo Trace kentucky straight bourbon varsin asialliseen 37,90 hintaan alkosta. Itse tuote jopa todella makea mutta samalla helppoa juotavaa. Itse vedin isän kanssa pullon kerralla koneeseen mökillä. Eli ei varsinaisesti nautiskeltavaksi joten taidan tilata toisen pullon ryypiskeltäväksi, :-)

Viikonloppiuna tuli maisteltua omasta varastosta pitkästä aikaa Lagavulin 1994 distiller editionia ja täytyy sanoa, että on aivan loistavaa tavaraa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippulaivaan on toimitettu Macmyran Special 07 Hope, hintaa 59€. Hyvää kamaa.

Niille ketkä diggaa tilailla elämän vettä maailmalta voi suositella whiskysite.nl sivuja. Ollaan tilattu kaveriporukalla ja soolonakin olen tuolta ostoksia tehnyt. Joitain aivan helvetin hyviä hinta-laatu suhteita tuolta voi löytää kuten esim. Laphroaigin 18v 60€. Sitten taas jotkut on aivan käsittämättömiä. Mutta mikäli olet viskisieppo like me, kannattaa tsekata. Toimitukset yms toimii helvetin hyvin ja ennenkaikkea nopeasti.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Adam Richman totes telkussa, että aito bourbon tehdään Kentuckyssä. Itse aina pitänyt bourboneista eli perus Jim Beamista ja Kentucky Gentlemanista. Mutta kysynkin mitä eri Kentuckyssä tehtyjä bourboneja saa ostettua Suomesta? Jim Beam black label on muute hiton hyvää.

Joo off topic ko eihän bourbon oo viskiä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Adam Richman totes telkussa, että aito bourbon tehdään Kentuckyssä. Itse aina pitänyt bourboneista eli perus Jim Beamista ja Kentucky Gentlemanista. Mutta kysynkin mitä eri Kentuckyssä tehtyjä bourboneja saa ostettua Suomesta? Jim Beam black label on muute hiton hyvää.

Joo off topic ko eihän bourbon oo viskiä.

Isokaato.comin mukaan Alkosta saa ainakin Maker's Markia, Jim Beamia, Jim Beam Ryeta, Kentucky Gentlemania, Rittenhouse Ryeta ja Four Roses Small Batchia. En tiedä kuinka ajan tasalla hinnasto on.

E: Näyttäisi olevan kolme päivää sitten päivitetty.

Ravintoloista sitten löytyykin reipasta valikoimaa, kunhan valitsee ravintolansa oikein.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselle tuli mieleen vielä Old dignity ja Wild turkey. En tosin tiedä myydäänkö näitä enää alkossa. Ei ole ainakaan osunut silmään. Täytyy ensi kerralla selailla alkon tilauskatalogia.

Maanantaina olen menossa miniristeilylle, jospa sieltä löytyisi joku hyvä bourbon.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Adam Richman totes telkussa, että aito bourbon tehdään Kentuckyssä. Itse aina pitänyt bourboneista eli perus Jim Beamista ja Kentucky Gentlemanista.

Joo off topic ko eihän bourbon oo viskiä.

Kandee unohtaa mikä on "oikeata bourbonia". Helpoiten makean maissiviskin tarpeen ajaa Jack Daniel's mitä löytyy käytännössä kaikista Alkoista ja on useimille maistuvampaa kuin Jim Beam. Wild Turkey on parempaa ja tujumpaa, mutta ilman erikseen tilaamista saatavuus on heikompaa Suomesta.

Itselläni on jo pidempään ollut tapana etten kesällä juo savuisia mallasiviskejä enkä myöskään skottiblendejä, vaan makeita jenkkibourboneja ja niiden tapaisia. Myöskin jäät ovat ok bourboneissa, päinvastoin kuin laatuviskeissä.

Tietysti parhaat kesäjuomat saa muutenkin gini-sekoituksista, mutta se on toisen ketjun tarinaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Adam Richman totes telkussa, että aito bourbon tehdään Kentuckyssä. Itse aina pitänyt bourboneista eli perus Jim Beamista ja Kentucky Gentlemanista. Mutta kysynkin mitä eri Kentuckyssä tehtyjä bourboneja saa ostettua Suomesta? Jim Beam black label on muute hiton hyvää.

Joo off topic ko eihän bourbon oo viskiä.

Tässä tuo oma kirjotukseni tältä sivulta:

"Eli Buffalo Trace kentucky straight bourbon varsin asialliseen 37,90 hintaan alkosta. Itse tuote jopa todella makea mutta samalla helppoa juotavaa. Itse vedin isän kanssa pullon kerralla koneeseen mökillä. Eli ei varsinaisesti nautiskeltavaksi joten taidan tilata toisen pullon ryypiskeltäväksi, :-)"
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Onkos kellään kokemuksia Glenfarclasin 21-vuotiaasta viskistä? Mietin tuossa hommaavani jonkun laadukkaan viskin juhannukseksi ja vaihtoehtoina ovat tuo tai sitten Lagavulin 16yo.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaks täysin eri suunnan viskiä. Laga edustaa mulle parhautta Islay-viskeistä, tuo perus 16v on ehkä hieman pliisu mutta silti. Farclas on sherryjen aatelia, 21v on jo kelpo pullo. Itse ottaisin Glenfarclaksen noista mutta mullapa löytyykin laatusavua jo vitriinistä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kaks täysin eri suunnan viskiä. Laga edustaa mulle parhautta Islay-viskeistä, tuo perus 16v on ehkä hieman pliisu mutta silti. Farclas on sherryjen aatelia, 21v on jo kelpo pullo. Itse ottaisin Glenfarclaksen noista mutta mullapa löytyykin laatusavua jo vitriinistä.

Itse tuppaan ennemmin tykästymään noihin Speysiden viskeihin, vaikka Islayssakaan vikaa ole. Monet ovat vaan kehuneet Lagavulinia niin valtavasti ja itsellä ei pulloa ole ollut, maistanut toki.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Päädyin sitten lopulta tilaamaan itselleni tuon Glenfarclasin 21-vuotiaan, paikallisessa Alkossa lupailivat että voisi ehtiä jo juhannukseksi.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kaverit toi minulle tuliaiseksi Cardhu 12v single maltin Menorcan reissulta. Onko kokemuksia tuosta aineesta? Joko olette arvon viskisiepot arponeet juhannusviskin, eli mikä kelpaa mökille mukaan? ;) Minulla on tällä hetkellä 6 pulloa hyllyssä ja vain yksi niistä on avattu koska monesti tuhoan pullon kerrallaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kaverit toi minulle tuliaiseksi Cardhu 12v single maltin Menorcan reissulta. Onko kokemuksia tuosta aineesta? Joko olette arvon viskisiepot arponeet juhannusviskin, eli mikä kelpaa mökille mukaan? ;) Minulla on tällä hetkellä 6 pulloa hyllyssä ja vain yksi niistä on avattu koska monesti tuhoan pullon kerrallaan.

Niinkuin ketjussa on monesti todettu, niin Cardhu on laatukamaa, mutta yksi keveimmistä ja "miedoimmista" single malteista. Hupenee ihan eri vauhtia kuin savuiset saarelaisviskit.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinkuin ketjussa on monesti todettu, niin Cardhu on laatukamaa, mutta yksi keveimmistä ja "miedoimmista" single malteista. Hupenee ihan eri vauhtia kuin savuiset saarelaisviskit.

Näin juuri. Helppo nauttia mutta ei siitä mitään syviä maistelukokemuksia löydä.

Glenlivet Master Distiller's Reserve tuliaisina Sisiliasta, olkoon se jussiviski. Viskin kannalta täysin toivoton paikka.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Niinkuin ketjussa on monesti todettu, niin Cardhu on laatukamaa, mutta yksi keveimmistä ja "miedoimmista" single malteista. Hupenee ihan eri vauhtia kuin savuiset saarelaisviskit.

Tämä on saarelaisviskimiehen näkemys. Mutta jos Cardhua arvottaa sen viiteryhmässä, Speysideläisissä viskeissä, niin onhan tuo nyt järkyttävän hyvää "linnunmaitoa".

Se ei ole ominta saarelaisista pitäville, koska sen idea on olla pehmeä ja hunajainen, kun taas saarelaiset pyrkii oleen savuisia ja turpeisia.

Ilmoittaudun toki itsekin Isaly mieheksi, mutta kaveri on Speysideläisiin tutustuttanut ja kyllähän niitä nykyään osaa arvostaa.

Johnny Walkkerin leima viski btw on juuri Cardhu
(Walker on siis blendi, joka käyttää Cardhua sekotteesaan, jopa niin, että Cardhun tuotannosta ei meinannut riittää ja Cardhu lanseerasi "wetede malt" linjan, jota tietty puristit halveksuu.. kuten minä.. hyvää se silti on sekin ;-)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta aloittelen uraani...

Aloitin urani tietysti maistelemalla viskejä tietämättä niistä mitään ja useampi pullollinen meni toteamalla ettei kyseessä ole minun lajini.

Sittemmin olen imagosyistä juonut useamman pullon jack danielsia ja huomannut, että makuun tottuu ja lajivalinta on menossa uusiksi.

Nyt kokeilen Johnnie Walkerin red labelia, toimii kivasti. Mitäs seuraavaksi? Tästä pitäisi olla joku aloittelijoiden tutorial...
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Vasta aloittelen uraani...

Aloitin urani tietysti maistelemalla viskejä tietämättä niistä mitään ja useampi pullollinen meni toteamalla ettei kyseessä ole minun lajini.

Sittemmin olen imagosyistä juonut useamman pullon jack danielsia ja huomannut, että makuun tottuu ja lajivalinta on menossa uusiksi.

Nyt kokeilen Johnnie Walkerin red labelia, toimii kivasti. Mitäs seuraavaksi? Tästä pitäisi olla joku aloittelijoiden tutorial...
Aloittelijan tutorial voisi olla vaikka tämä:

Sopuhintaiset blended skottiviskit:
- The Famous Grouse
- Johnnie Walker Black Label

Huikeat savuiset Islay-viskit:
- Lagavulin 16 years old
- Laprhroaig 10 years old
- Talisker 10 years old tai distillers edition

Kohtalaiset jenkkibourbonit:
- Evan Williams Single Barrel
- Maker's Mark

Pehmeät Irkkuviskit:
- Connemara Peated Single Malt
- Jameson Special Reserve 12 years old

Listasta tulisi oikeastaan loputon, mutta näillä on hyvä aloittaa ja saa selkeän tuntuman selkeästi erilaisiin ja pääosin erittäin suunmukaisiin viskeihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös