Ollaan nyt epäpyhiä
Minun mielestä tuota saa raiskata, kun se on kerran viskilirööriä. Itse vastustan suuresti viskin sekoitusta, jää on ainut sallittu lisuke, mutta nekään ei saa liikaa muuttua vedeksi.
Ollaan nyt epäpyhiä
Minun mielestä tuota saa raiskata, kun se on kerran viskilirööriä. Itse vastustan suuresti viskin sekoitusta, jää on ainut sallittu lisuke, mutta nekään ei saa liikaa muuttua vedeksi.
No kunnioitan purismia, mutta kyllähän esim. Quoter Cask on hienoin Viski jossa maku muuttuu vesitilkasta maagisen paljon. Eli vesitilkka QC:n kuuluu asiaan... Vesi, ei jää. Mun mielestä jäät kuuluu vain jenkkiläisiin maissiviskeihin. . . Koulukuntakysymys toki.
Onko kenellekään tämä tuote tuttu: Bunnahabhain Darach Ur : Buy Online - The Whisky Exchange
Tuli tuliaisia Virosta viikonloppuna, tietääkö joku millaista on odoteltavissa.
Quater cask:istä tulikin mieleeni tämä Laphroaig Quarter Cask jota tuli pari viikkoa sitten litkittyä pullollinen. Samassa tuli imettyä tuota Laphroaig 10v, mutta kun humalatilassa oli niin vaikea sanoa makueroja, molemmat kuitenkin maistui ja kämppä kuulema haisi turpeelle. :)Quoter Cask on hienoin Viski jossa maku muuttuu vesitilkasta maagisen paljon. Eli vesitilkka QC:n kuuluu asiaan... Vesi, ei jää.
En juuri siis tuosta Fireballista pidä, mielestäni ylimaustettu viskiksi, vaikka joku sitä viskiksi kutsuukin. Makuasioitahan nämä ja oma kokemuslista on luultavasti yksi saitin suppeimmista, että en sinänsä ole tämän alan johtava analyytikko.
En ole juonut kuin loistavia Bunnahabhaineja. Kyllä tuolla pettymystä huuhtoo jos se #26 ei tulekaan.. :)
Fireball on likööri eikä viski, joten ei sitä pidä viskinä arvioimankaan.
Juu, tästä juuri oli puhetta jo tuolla aiemmin.
Juu tuo lienee viskilikööriä, ei ole tullut sitä yksin juotua, mutta jouluglögiä siitä on tehty. Aika lämmintä on.
Sanoit Fireballin olevan ylimaustettu viskiksi, niin ajattelin selventää, mikäli tässä vielä jokin epäselvyys oli.
Mites porukka muuten pitää Laphroaigin tuotteista ja onko vastaavia savu/vähemmän turve viskivinkkejä heittää?
Mites porukka muuten pitää Laphroaigin tuotteista ja onko vastaavia savu/vähemmän turve viskivinkkejä heittää?
Kiitoksia todella paljon asiantuntemuksesta! Nyt piti tyytyä ihan normiin hyväksi havaittuun Laphroaigiin 10v, näin Capitalsin pleijariavauksessa. Seuraavaksi pitää testata tuo Bunnahabhain joka tulikin paikallisessa Alkoholiliikkeessä vastaan, mutta en vielä ostanut.Islay saaren tuotteet ylipäätään. Laphroaig, Lagavulin ja Ardbeg on kaakkoisrannan tislaamot, joiden tuotteet on tyypillisesti savusia ja turpeisia.
Bunnahabhain, Bruichladdich ja Bowmore on sitten vähemmän savusta tavaraa ja Cao Ila näitten välistä.
Islay saaren tuotteet ylipäätään. Laphroaig, Lagavulin ja Ardbeg on kaakkoisrannan tislaamot, joiden tuotteet on tyypillisesti savusia ja turpeisia.
Bunnahabhain, Bruichladdich ja Bowmore on sitten vähemmän savusta tavaraa ja Cao Ila näitten välistä.
Saarella on myös uudempi tislaamo Kilchoman, jonka tuotteista mulla ei ole kuvaa. Naapurisaarella on sitten Jura.
Kyllähän toi kolkka on ainakin mulle SE Viskienvalmistusalue, vaikka Speysideläisistäkin tykään..
Hehe kuten juniorina Highland Birdiä ensimmäisen kerran kokeilin luulin että kaikki viskit maistuu kevytöljylle, onneksi olin väärässä. :)Vielä muutama vuosi sitten luulin kaikkien viskien maistuvan bensiiniltä. Silloin luulin Red Labelia laatuviskiksi...
Kilchomania tuli paikallisessa pubissa baarimikon suositellessa maistettua. Aivan mahtava viski. Taisi olla neljävuotiasta tai jotain mutta pehmeän makuinen ja sopivan savuinen.
itse en noihin alaikäisiin normaalisti kajoa, mutta kiva kuulla että Kilchomanilla menee hyvin. Muutaman vuoden takaisella Islay kierroksella tuli käytyä heidänkin mestoilla, ja erittäin sympaattinen pienyritys oli.Täältä myös suosittelut Kilchomanille. Tuli maistettua tastingissä ja oli todella hyvää tavaraa 4 vuotiaaksi. Kysyntä on ilmeisesti ollut kovaa ja kyyppari tiesi että Kilchoman on joutunut ostamaan sijoittajilta tynnyreitä takaisin jotta tavaraa riittäisi markkinoille.
Työkaverilla olisi yksi ylimääräinen Auchentoshan Three Wood-pullo jota oli myymässä allekirjoittaneelle 30€:n hintaan, löytyykös palstalaisilta kokemuksia kyseisestä viskistä?
Hinta ei paha ole, mutta mielummin sitä kysyisi viisaammilta josko tuohon rahat kannattaisi sijoittaa.
Työkaverilla olisi yksi ylimääräinen Auchentoshan Three Wood-pullo jota oli myymässä allekirjoittaneelle 30€:n hintaan, löytyykös palstalaisilta kokemuksia kyseisestä viskistä?
Hinta ei paha ole, mutta mielummin sitä kysyisi viisaammilta josko tuohon rahat kannattaisi sijoittaa.
Tuo on yksi lempiviskeistäni. Karkkia ja hedelmää maussa.