Mainos

Virtuaalinen levyraati aloittaa...

• 7 032
  • 63

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vaikka minulla ei ole Lignellin Raakkelin tissejä, niin olen kuitenkin rumempi kuin Jukka Virtanen... joten minulla on oikeus, suorastaan velvollisuus aloittaa Jatkoajan virtuaalinen levyraati.

Valitsen nyt ensin alkuun ruodittaviksi VIISI TUNNETTUA musiikkiesitystä videotallenteineen.
Arvoselussa pisteet annetaan skaalalla 1 - 10 ja arvostelussa pitää olla mukana perusteluja.
Yleensä levyraadissa juontaja ei osallistu arvosteluun, mutta minä teen poikkeuksen aloittamalla arvostelun.

Tässä biisit:

- Huda Huda - NYLON BEAT
Kukahan tässä on kitaristina? Komppi jyrää ihan kivasti... peittää sopivasti alleen kahden nasaalin naisen honotuksen. Mutta kyllä se Erin on seksikäs.
Erinin takia numeroni on 7

- Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO
Mielenkiintoa herättää tässä biisissä dilemma, että A-osaa ei erota B-osasta. Voisiko joku vielä minulle kertoa mitä tarkoittaa dilemma? Muuten tämä laulaja saisi painua järveen lyijypainot kaulassaan. Annan kuitenkin joviaalisti pisteitä peräti 3... koska Mikolla on isänmaallisen väriset silmälasien sangat.

- B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S
Rytmi on jotenkin tuttu... ai joo, olin aikoinaan kesäduunissa Lohjan kalkkikaivoksessa. Siellä oli generaattori joka jumputti ihan samaan tahtiin. Sen takia 10 pistettä.

- Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA
Vieläkö tämä muija on vapaalla jalalla? Kamala biisi, jalka ei heilunut, joten 1 piste.

- Get On - HURRIGANES
Nyt sitten jalka heilui liikaakin! Onko tämä jokin Frank Sinatran vanha biisi? Tekihän Sex Pistolsien huurupäinen basisitikin aikoinaan hitin Frankie-boyn balladista.
Videossa kiinnitin huomita soolokitaristin jatkuvaan tupakointiin... hyh hyh. Siitäkin huolimatta arvosana on 10.

... nyt sitten TE muut arvostelette nämä samat biisit... tai voitte tietenkin ryhtyä ITSE juontajaksi ja laittaa tiskiin VIISI uutta biisiä videoineen....

Vaicci#63

Jäsen
- Huda Huda - NYLON BEAT
Nenät laulaa ja seksikkäät typyt keikistelee. Jonnan silmät ovat kuitenkin niin kiehtovat ja seksikkäät, siitä 6 pojoa

Kun kuulee nimen Mikko Alatalo, ei tarvitse edes katsoa videota kertoakseen mitä siitä pitää. 1 säälipiste siitä että Mikko nauraa ja hirnuu omille vitseilleen.

Musiikki ihan sitä perus-bomfunkkijumputusta eli ihan kohtalaista. Videossa varmasti jonkilaiset breikkaajat joten plusmiinusnolla. 5 pojoa

En ole nähnyt koko videota, musiikki ehkä iskelmää.Iskelmästä en pidä lainkaan, joten 1 piste

- Get On - HURRIGANES
Yllättävän hyvää musiikkia menneisyydestä. 10 pistettä

Oli vaikea arvostella, kaikkia videoita kun en ole nähnyt.

Jos niitä videoita pitää ehdotella, jätän sen tuonnemmaksi

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
- Huda Huda - NYLON BEAT

Livenä toimii mukavasti, videosta en osaa sanoa (hymiö) . Mukavan rokahtava kappale muttei läheskään parasta NB:tä. Joten peesaan Predaa ja annan 5 pistettä Erinille, 2 Jonnalle = 7 pistettä.

Joviaalinen elovena-pop-kappale. Täytyy todeta että mukavan symppis biisi joka sopisi hyvin keskustapuolueen tunnariksi. Voisivat sitten John Wayne- teeman jatkeeksi laittaa Mikon kampanjansa keulakuvaksi sinisine sankoineen. 4 pistettä

Aaje like you just dont care. Olihan tämä kiva kun sillei leikitään nuoria ja ajetaan Bemarilla. Ei tästäkään kyllä pysty venymään, sen verran kulunut biisi. Nim Freestyler oli parempi, 6 pistettä.

Klassikko. Harva biisi ärsyttää näin paljon. Joku sanoi aikanaan että "Simo Vaatehuoneelta" mainokset ovat hyviä koska ne jäävät mieleen. Eli nyt en saa tätä kappaletta mielestäni. Kiitti Predator. Ei tätä biisiä selvinpäin kestä, 1 piste.

- Get On - HURRIGANES

Ketoon! Ketoon peipi ketoon! Nakkipiirakka, kylmä syyskeli ja Sotkamon Jymyn kotiootelu, mitä muuta voi mies toivoa? Enivei, biisihän potkii kuin vauva vatsassa, 9 pistettä.

Että näin. Toivoo Njassanne Nikke.

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
And here are the results of Porotokka Raati:

NYLON BEAT: Huda Huda

Lieneekö tämä nyt sen Nurmion Tuomarin biisi, mikä osoittaa sen että on kyseinen hippi joskus ihan mukiinmenevänkin biisin saanut väsättyä. Toissakesänä Rotuaarilla nenänortonit heiluivat siihen tahtiin tätä biisiä esittäessään, että pisteitä irtoaa 7.

MIKKO ALATALO: Mä maalaispoika oon

Kiiminkiläis-tamperelainen maalaispoika tietää mistä laulaa. Ei tämä kyllä Mummon moukarinheittoa voita, siispä 4 pistettä.

BOMFUNK MC´S: B-Boys & Fly Girls

Ihan hyvää eurohumppaa. Mutta kun en pidä eurohumpasta, tiputtaa se pisteet viiteen. 5 pistettä.

HANNA EKOLA: Vieläkö on villihevosia

Vieläkö on hannaekoloita? Tämä biisi olisi saanut jäädä tekemättä. Pisteitä yksi, jossa on yksi piste liikaa.

HURRIGANES: Get On

Jaa-a........että tämmöinen biisi. Hämärästi muistan twistanneeni tätä biisiä joskus 80-luvulla paikallisessa nuorisodiskossa, mikä hävettää minua edelleen suunnattomasti. Vanha, kulunut perusbiisi, jolle irtoaa 6 pistettä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Re: Re: Virtuaalinen levyraati aloittaa...

- Huda Huda - NYLON BEAT

En oo nähny videoo mut annan pojot silti. Onx tää joku uus versio Nurmion Handen samannimisest biisist? Jos on, niin alkuperänen oli parempi. Muuten Naikkarit menee biisist riippumatta aina sihhen välille 3-5 pojoo. Annetaan täl kertaa 4 pointsii.

Mää en tajuu miks Mikko ärsyttää niin monii. Onhan se tehny skeidaaki mut aika monta ihan jees juttuu kans. Melodia on täski ihan kliffa eikä oo niinku alkanu ikä painaan tätäkää renkutust. Mansikkii-ii-oo-uu-oo-uu ja 7 pinnaa Mikolle. Aurinko paistaa ja vettä sattaa -biisis on kyl parempi video.

Ei saa sanoist selvää eikä varmaan kande yrittääkkää. Ei kyl parane videost tää biisi yhtään, ku ei kolise nii ei kolise. Hei kamoon kuuntelenkohan mää vaarinaki viä Zeppeliinii ja Whoota ja Purplee? Ja tää nykynuariso sitte vaarina tätä mitä mun miälestä menee 14 tusinaan. Mä annan kuiteski yhen bonuspojon ku jätkät on saanu tätä myytyy ulkomaillaki ihan sikana 2 pointsii.

On klassikko joo. Hannan tremolo on ihan mahtava, Meiju Suvas pääsee lähelle. Jos tää on se video, mis Hannal on se keltanen puku niin siit extra pinna eli taas 2 pojoo.

- Get On - HURRIGANES

Tää biisi on tosi tukevaa kamaa, mut ei oo mitää all-round musaa. Kaljanjuannin taustalle ja kotibileisiin, joskus autoon tosi hyvin sopii. Ei viittis himas yksin olles kuunnelle eikä ongel istues. 8 pointsii ja video on OK.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NYLON BEAT: Huda Huda

Nämä samat tytöthän esiintyivät siinä maitomainoksessa.
No, molemmilla tuntuisi olevan sen verran runsaat meijerit, että lypsäminen saattaisi tulla kyseeseen. Sen kun näkisi, olisi kaikki jo nähty. Annanpa kahdeksan pistettä.

MIKKO ALATALO: Mä maalaispoika oon

Alatalon Mikkohan on tunnettu siitä, että aikoinaan näytettiin persettä keikkabussista yleisölle päin. Persettä näytetään tässäkin viisussa, ulosanti on myös sieltä samasta. Kaksi pistettä.

BOMFUNK MC´S: B-Boys & Fly Girls

Nämä pojathan rokkaavat. Vaikka Gizmo lähti liitämään ja alamäki alko siitä, tämä on jees. Eipä ole vielä Paparazzin poikaa räkyttämässä. Yhdeksän pojoa.

HANNA EKOLA: Vieläkö on villihevosia

Rääkyvä ämmä laulaa puhkinussittua säveltä. Ei tule mitään. Kaksi pistettä tällekki. Kilpailee Alatalon Mikon kanssa.

HURRIGANES: Get On

Tämä viisu on siltä ajalta kun tukat olivat pitkiä ja järjenjuoksu lyhyttä. En voi samaistua seitkytluvun meininkiin kun silloin vietin aikaani vielä isin pusseissa. Eipä silti, hyvää jytäähän tämä on. Kahdeksan pistettä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nylon Beat : Huda Huda....

No niin, pakko tunnustaa, etten ole kuullut tätä esitystä! Antakaa anteeksi. Huda Hudahan on kappaleena Tuomari Nurmion käsialaa ja sen jälkeen Sielun Veljien ansiokkaasti coveroima, joten tältä pohjalta on pakko aavistella Naikkareiden version olevan melkoinen raiskaus. 4 pistettä.

Mikko Alatalo: Maalaispoika oon...

Kamala melodia, kamalat sanat ja kamala esittäjä. Hyi helvetti... koko kappale tulee ulos korvista jo pelkän nimen kuulemisellakin. Annan 2 pistettä. Mikko on sentään käsite, jolle ei voi antaa binäärilukupisteitä.

Bomfunk MC´s: B-Boys and Fly-girls...
Joopa... En pidä tästäkään artistista. Jos verrataan Mikkoon, niin kyllähän tämä on silti sen verta kovempi tekele, että annan kolme pistettä. Tosin koska tämä artisti on soinut myös MTV.llä, pitää antaa vielä piste lisää. 4 pistettä.

Hanna Ekola: Vieläkö on villihevosia?
Tämä on melkein tähänastisista kappaleista paras... ei kuitenkaan missään nimessä edes keskitason kappale. Annan tällekin sen 4 pistettä....

Hurriganes: Get On...
En ole ikinä pitänyt Hurriganesista. Muutaman soinnun perusrock ei ole meikäläisen juttu. Tämän setin kuitenkin ylivoimaisesti paras kappale ja legendaarisuus tuo myös oman plussansa. 6 pistettä.

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
- Huda Huda - NYLON BEAT
Erinille kymppi. Tuomarille ysi. Naikkareille kasi

Yksi Suomi-rokin tekstittäjäneroista, jota City-lehti ja Nyt-liite lapsellisesti dissaavat. Onhan Mikko nykyään iskelmämies, mutta niin on Brucekin. Mikko on sentään parempi kuin Elton John. Poliittiselle piisille 7.

Back to back on hyvä. Tämä ei. 2.

Ei edes hyvä vitsi. 1.

- Get On - HURRIGANES
Klassikko. Kierrätetty, mutta klassikko. 10

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
- Huda Huda - NYLON BEAT
Naikkarit on just sellasta poppisittiä, kyllä tätä kuuntelee mutta lähinnä muista syistä kuin musiikillisista. Ja silloinkin mieluummin videolta. 6

Uhh. Mikko voisi nauttia tästä suorituksestaan rautakangen muotoisen ykkösen. 1

Paras Bomfunkkien biisi, mikä ei pakosti tarkoita vielä kauheasti mitään. Paino sanalla kauheasti. 7

En oo koskaan pitäny suomalaisesta huonosta musiikista, 1

- Get On - HURRIGANES
En pidä räminärokistakaan, mutta energinen toistanta vie mukanaan jos ei sattumalta muista juuri sillä hetkellä inhota alkukantaisuutta. 7

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Virtuaalinen levyraati aloittaa...

Huda Huda - NYLON BEAT
NB- girls soitattaa ja laulaa tätä bändiä esitellessään, tai ainakin niin tei Eukonkannoissa. Kaksikko oli livenä parempi, joten siitä 6p.

Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO
Koska tämä biisi liittyy vahvasti nuoren pojan kasvamiseen aikuiseksi, on pakko panna n. 7p.

B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S
Varmaan ihan hyvää mussiikkia, vaan ehkä nuoremmille, 5p.

Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA
Ai ai, mieleen tulee ajat näköalaravintola Totissa, kun jukeboksista tuli tämä jatkuvasti ilta illan jälkeen, muistoille 7p

Get On - HURRIGANES
European Pop Juryn paras biisi silloin joskus (-72?). Ja edelleen meikäläisen listoilla ykkösiä, eli 64 pistettä. Siis 10p.

Huomaa kyllä, että hra Preda on päässyt valitsemaan kappaleita, mutta ei se mitään, vanhassa vara parempi. Itse olisin kai laittanut Beat Legsejä..., itse asiassa juuri kuuntelen sattumalta käsiini eksynyttä Julian Lennonin levyä "Photograph". Onpas tosiaan poika opetellut läksynsä, tsibaleessa "Way to your heart" soi ajoittain selvästi "Lucy in the sky with diamonds".

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Huda Huda - NYLON BEAT
Alussa tuntui, että ne jyrää meitin, mut sitten alkoikin kuulua
jotain ihme nasaalia yläsekvensseistä. Tästä ei löydy hirveä
tekemällä eikä siis svengaa yhtään. Sopii ehkä johonkin
Karkkilan nuorisotalon limudiskoon.
3p.

Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO
Ilmeisesti tässä on yritetty tavoitella jotain alkiolaisten tupailtamien tunnelmaa. Eki Liikanenhan on tehnyt näitä ennenkin - ai ei ole Eki vai, no ton pojan falsetti on kuitenkin
sopivasti epävireessä ton näennäisen rullaavan melodian kanssa.
Annetaan kaikille ristiriidoille tässä 6p.

B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S
Casio nurkkaan soimaan ja meteli päälle. Niinhän se oli jo Karjalastakin lähdettäessä, että sinn' se jäip haitarkii pöyväl soimaan.
Luulisin, että jotkut polvihousuveijarit joraa tän tahdissa
mainitulla pöydällä päällään seisten. Ei yllä artistin aiempien
tekeleiden tasolla, mutta edes hieman eurohumppaa, joten siitä
7p

Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA
Selvää Kunikuusravien kamaa. Oikea kysymys lienee "Vieläkö
on Ville Vikkeliä...? Ottaa mukavasti kantaa rotujen väliseen
harmoniaan Skandinaviassa ja tunnen laulajattaren; eikä oo
muuten yhtään pahan näköinen , siitä 8p

Get On - HURRIGANES
Juu, tämä biisi soi aina ja kaikissa kotibileissä ja monta kertaa.
Oman sarjansa Rasputin. Kitarat ja miksaus on aivan loistavia,
sanat on jossain Eurooppalaisessa äänestyksessä luokiteltu
vitisiksi. Jos meillä on Suomessa klassikoita, niin tässä meillä
on sellainen 10p.

Tuamas

Jäsen
Nylon Beat: Huda Huda

- Ihan kivannäkösiä tytsyjähän tässä on, ei siinä mitään. Mutta että mennä raiskaamaan näin hyvä biisi, vielä paremman orkesterin kera, ei hyvää päivää. Tämä ei ansaitse kuin nelosen.

Mikko Alatalo: Mä maalaispoika oon

- Siniset lasit, Tammerkoski, Puuhamaa, Känkkäränkkä, kapina ja junttius. Siinä kiteytyy tämän maamme ykköskapinallisiin kuuluvan mielipidetaistelijan loistelias ura. Itse ajattelin muuttaa Tampereelle vain äänestääkseni Mikkoa.
Sanoitus on niin oivaltava ja kantaa-ottava, että tälle napsaistaan kahdeksikko, paremmalla videolla tämä olisi saanut vähintään ysin. Keep on going, Mikko!

Bomfunk MC's: B-boys Fly Girls

- Onko nua äijät suamesta? Ihan ihme sällejä, ei kyllä Jukka-puukkoa näille pojille. Video ei vakuuta, mutta biisissä on muutama hyvä kätschi. Vitosta pukkaa täältä suunnasta.

Hanna Ekola: Vieläkö on villihevosia

- Videossa jotakin mustalaisakkoja ja nainen rääkyy kauheita sanoja maailmalle. Ei ei ei ei ei, maailmalla ei ole toivoa jos tällaista musiikkia ostetaan tai edes tehdään. Jopa Karate-Pekka on parempi. Annetaan samat kuin Kojolle, elikkä Nolla. Nukkuis tääkin pommiin.

Hurriganes: Get On

- Ihme äijät koittaa leikkiä jenkkejä ja rumpali heittelee vielä kummempia sanoituksia. Noh, meininki on aivan mahtava ja svengiä löytyy, tästä ei voi olla pitämättä. Ehdoton bileiden tunnelman-nostaja. Yhdeksän. Olen puhunut.

Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
mikkoz69 megess eli mukana

Nylon Beat: Huda Huda

- ihan jees video, mut tää biisi menee vähän toisesta korvasta ulos. mun mielestä se maitostyke on paljon parempi. mä annan nailareille 8 pointsii siit maitobiisistä.

Mikko Alatalo: Mä maalaispoika oon

- mä en ole maalaispoika vaikka mullonkin pipo päässä täälä sisälläki. no kaimahan on vanha legenda. sehän teki siitä hiihto-koulu ohjelmaaki. no mut mä annan kuitenkin, sanotaan viis pojoo. huono video muuten.

Bomfunk MC's: B-boys Fly Girls

- tosi hip meno mut sanotaanko et mä en tällästä laittais himas soimaan, ihan hyvä video sanotaan ehkä 5 pistet, et jeah.

Hanna Ekola: Vieläkö on villihevosia

- heh tää video oli kyllä huono, mut kyl tän stygen sanoista sai semmosen mukavan kielikuvan nuotio - mustalaisia - hevonen laulua, tulee ihan ricky sorsa mieleen. sanotaan viis peukaloo ylöspäin.

Hurriganes: Get On

-tässä tulee mieleen vaan että get off, eihän täs ollu ees mitään videoo, joku puolikalju sönköttäjä huutaa sekavia mikkiin, ja toi kitara soolo liian pitkä.
1 piste siitä et tää oli näin lyhyt.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
- Huda Huda - NYLON BEAT
Ihan kiva coverointi tämä YUP:n ja Nylon Beatin yhteinen kappale. Toki NB esittää tätä nykyään kaksistaan oman bändinsä kera, mutta itse kuulin tämän ensin näiden kahden bändin fuusiona. Joka tapauksessa itse kappale on ihan menevä ja sopii kysyä, että miksei Jonna&Erin ole aiemmin tehneet tälläisiä hieman vauhdikkaampia ja erilaisia kappaleita. Itse pidän. Annetaan siis 8.

Eh-heh.. Legenda jo eläessään tämä sinipokainen kaikkien tuntema ja rakastama (?) kansanlaulattaja. Kappaleessa on tarttuvuus kunnossa, vetovoimaisuus nollassa ja esittäjä on mitä on. Joten sen takia annetaan 2.

Bomfunkkien ensimmäisiä hittejä tämä kappale. Electrosoundit ovat kunnossa ja B.O.W. yrittää heittää kovaakin läppää. Itse pidän erittäin paljon, mutta en laske tätä kappaletta Bomfunkkien parhaimpien kappaleiden joukkoon, vaikka annankin tälle korkean numeron. Singlejulkaisujen ulkopuolellekin on jäänyt helmiä, siitä huolimatta tälle 9.

Tarttuvuus on vielä kamalempaa tässä kuin yllä olevassa Alatalon Mikon kappaleessa. Hannan persoonallinen ääni on mielenkiintoinen lisä tähän, mutta plussaa se ei todellakaan tuo. Kun tämä nyt alkoi päässäni soimaa (perhana), niin annetaan tällekin 2.

- Get On - HURRIGANES
Ketoon beibi, ketoon. Oman aikansa suuria hittejä ja nykyään arvostettua klassikkokamaa. Kiva kappale, jossa meininki ja vetovoimaisuus on kohdallaan. Suomalaisen englanninkielisen rokin aatelia, ellei jopa paras kappale. Joten annetaan tälle 8.

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
-Huda Huda, Nylon Beat-
Pakko myöntää, etten ole kyseisen duuon versiota kyseisestä loistavasta biisistä kuullut, joten katson parhaaksi jättää arvosanan antamatta.

-Mä maalaispoika oon, Mikko Alatalo-
Siis Mikkohan on aivan loistava muusikko, ja ihan turhaan halveksittu. Kyseinen kappale on mukavan rempseähkö ja hyväntuulinen. Ei kuitenkaan musikaalisesti yllä "Kylläpä sitä nyt ollaan niin neekeriä"-biisin tasolle.
Arvosana 9.

-Bi-boys Fly-girls, BombFunk Mc's-
Ja siinä tulikin sitten semmosta yo-kamaa, että allekirjoittanutta hirvittää. Ei voi mitään. Olkoon kuinka menestynyt orkesteri tahansa, niin tämmöstä kikkailua en voi ma sietää.
Arvosana 1.

-Vieläkö on Villihevosia, Hanna Ekola-
Tämä biisi taas on kaikessa kammottavuudessaan klassikko, ja löytyy jopa mp3-kokoelmistani. Lähinnä tosin masokismikäyttöön sekä TV-lupatarkastajien karkoitukseen käytetty.
Legedaarisuudesta ja tahattomasta huumorista pakko antaa muutama pojo.
Arvosana 3.

-Get On, Hurriganes-
Loistava menoklassikko. Kummasti alko menokenkää vipattamaan kun biisi soi. Tästä on paha panna paremmaksi.
Arvosana 10.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Uusia ehdokkaita

Selvä, kun käsky oli, että muutkin voi pistää ehdokkaita, niin täältä tulee. Heitän omat kommentit saman tien mukaan.

Frederik - Titanic
Junttidiscon Kuningas lataa "lauluaan" jopa mahtipontiselta kuulostavan jytkeeseen. Frederikhän ei osaa yhtään laulaa, mutta livenä osaa ottaa yleisönsä, tehdä todella hyviä ryyppyviisuja ja olla omalla tavallaan ainutlaatuinen suomalaisessa iskelmätaivaassa, joten siksi pidän tästä. Pakko tälle on vähintään antaa kasi, enempää ei selvin päin nyt oikein pysty antamaan. Eli 8.

Neljä Ruusua - Tie ajatuksiin
Suomalaisen poprockin suurimpia helmiä tämä myös 4R nimellä tunnettu poppoo. Paljon hyviä kappaleita, joista tämä on parhaimpia, ellei jopa paras. Mahtava tunnelma ja erittäin rauhallinen kappale, jossa on potkua. Täydellisiä suomenkielisiä popkappaleita, 10.

Modern Talking - Brother Louie
Dieter ja Thomas, Thomas ja Dieter. Vanhat sedät jaksaa nykyaikoina ottaa vaikutteita nykyajan tuulista, mutta otetaan arvosteluun vanhempaa tuotantoa, joka on parempaa. Päähän jäävä biitti ja vetovoimaisuus ovat kappaleen parasta antia, mutta se laulanta hirvittää. Hyvä kappale pilattu kimeällä vinkunalla. Biitti 9, laulu 5, eli keskiarvo on 7.

Bloodhound Gang - The Bad Touch
Aivan erilainen BHG-kappale, mitä heillä yleensä on. Tämä on aika koneellinen tuotos heiltä ja suurin hitti. Jimmy Popin puhelaulua säestää kivankuuloinen dancepoljento. Video on sikahauska, eikä kappaleessakaan moittittavaa ole. Kun alkaa olemaan jo "vanha" kappale, niin annetaan 8.

Prodigy - No Good (Start The Dance)
Raveilla (ei hevosurheilua) he aloittivat. Sittemmin musiikki on saanut omaperäistä vaihtelua. Tämä kappale on ainutlaatuinen, tarttuva, erittäin vetovoimainen ja mahtava kaikinpuolin. Alku lupaa jo hyvää ja sitä se on koko kappaleen ajan. Kaikkien aikojen paras koneviisu. 10.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Uusia ehdokkaita

Viestin lähetti Arnold

Suomalaisen poprockin suurimpia helmiä tämä myös 4R nimellä tunnettu poppoo. Paljon hyviä kappaleita, joista tämä on parhaimpia, ellei jopa paras. Mahtava tunnelma ja erittäin rauhallinen kappale, jossa on potkua. Täydellisiä suomenkielisiä popkappaleita, 10.

Jos asteikko o 1-10 niin tämä saa minulta 11. Kuunnelkaa sanoja! Viiltävä styge kaikkiaan!

Makuasioitahan nämä...

Frederik - Titanic

Frederik on koominen hahmo. Tarvitsee naista kuulemma kolmesti päivässä. Ilmeisesti ensimmäisen kerran aamulla pukemaan miehelle vaatteet päälle ja keittämään puuron, niin kuin Alivaltiosihteeri joskus hupaili. Biisihän on ihan paska. Ei edes naurata. Yksi piste.

Neljä Ruusua lienee Donkkareiden ja Discon ohella Suomen paskimpia bändejä. Ihme homma, että Alankojen sukuun on mahtunut kaksi täysin eri tasoista sanoittajaa. Ilkka latelee kuivia ja ankeita kielikuvia kun Ismo taas tekee ihan mielenkiintoista kamaa. Yksi piste tällekin.

Niin. Mitähän tästäkin sanoisi. Ei varmaan kannata sanoa mitään. En minä tällaisesta pidä. Jälleen yksi piste.

Kappaleen sanoitus on ihan hauska. Biisi jää soimaan päähän kohtalaisen helposti, mitä tämän kappaleen kohdalla voi pitää vain ja ainoastaan huonona asiana. Hauskalle sanoitukselle seiska, itse biisille kaksi pistettä.

Muistan, kun kuulin tämän joskus pentuna ensimmäisen kerran. Toimi silloin, ei toimi enää. Prodigyn uusin sinkkubiisi ja siihen tehty video ovat aivan loistavia, mutta tämä on vähän turhan mainstreamia minun makuuni. Liian tanssittavaa, ehkäpä? Minä en osaa tanssia. Kuitenkin tämän nipun paras. Kolme pistettä.

Eipä olleet minun musiikkia nämä, eivät.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Makuasioitahan nämä...

Viestin lähetti cosmic_rodeo
Frederik - Titanic

Frederik on koominen hahmo. Tarvitsee naista kuulemma kolmesti päivässä.

Minä tarvitsen naista 60 kertaa sekunnissa ja se kyllä naamastakin näkyy.

Mutta mennääns Arnoldin isännöimän (onko sulla avonainen kaula-aukko?) raadin kimppuun.

Frederik- TITANIC
Mitä? Onks Reetu vielä elossa?
Reetun kamalista rallatuksista paras mielestäni on kuitenkin Tsingis Kahn... tämä uponnut laiva saa minulta 1 pistettä.

Neljä Ruusua - TIE AJATUKSIIN
... äääää, äää, itkettää niin kamalasti... 9 pistettä

Modern Talking - BROTHER LOUIE
Veljekset Dieter ja Thomas iskevät euroihmisten
humppasuoneen! On aina välillä kivaa kuulla herrarodun edustajien kimittävän kastraattisaundeilla... 7 pistettä.

Bloodhound Gang - THE BAD TOUGH
Jaa... tämä on jäänyt minulta tykkänään väliin, joten annan 10 pistettä bändin hienon nimen takia.

Prodigy - NO GOOD
No, tämän minä sentään tiedän. Mutta en siedä. Surkeeta, Surkeeta. Kitaristin takia 2 pistettä.
Ei voi mitään. Jalka ei heilunut. Toisaalta tätä olisi ehkä kiva tanssia japanilaisen pakettiauton katolla...

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Frederik-TITANIC Ah tätä machoilua,äijähän on aivan sekaisin.
Neljä pistettä hyvästä tsempistä.

Neljä Ruusua-TIE AJATUKSIIN Ihanaa lällyä kauniiden sanojen kera.Tästä pitää antaa jo 8 pistettä.

Modern Talking-Brother Louie Nää perkeleen marakatit vaan jaksaa,mutta on tässä jotain kuitenkin.Tälle voisi antaa 5 pistettä homokampauksista.

Bloodhound Gang-THE BAD TOUGH No nämä pösilöt ei ole Baddiä nähnytkään,enkä minä tätä viisua kuullut.Ei pistettäkään.

Prodigy-NO GOOD Niinpä,NO GOOD ja kaksi pistettä.

Tuamas

Jäsen
Re: Uusia ehdokkaita

Frederik - Titanic

- Rautavuorta ja -kuorta on, mutta ei tämä oikein kanna.
Reetun tuotanto on hallussa, mutta tämä ei kuulu edes Top-kymppiin. Surkeista sanoituksista ja yleisestä laimeudesta huolimatta pistetään femma.

- Suomen huonoin sanoittaja on onnistunut ensimmäistä kertaa tai, no toista kertaa, tekemään edes kohtuullisen tekstin.
Itse biisi on vain niin lälly ja perus Neljää Ruusua, että ei jaksa, Discot ja muut nykyhumpat eivät putoa sitten yhtään. Tälle nakataan nyt sitten sellaiset kaksi pistettä. Jos ei olisi ollut lahjattomamman Alangon biisi, niin olisi voinut pistää neljäkin pistettä.

- Voiko poppia enää homommin tehdä? Ei putoa. Yksi pongo.

- Tässä on sitä menoa ja meininkiä, sekä sanomaa nuorille. Jokainen amerikkalainen video, jossa uskalletaan näyttää edes jonkinmoista sensuroimatonta hässimistä, ansaitsee poonusta. Tässä tosin aktin suorittavat erinäiset eläimet, mutta väliäkö tuolla.
Seiskaa pukkaa.

- Ei ole Prodigyn yhden biisin kierrätys ja veivaus ikinä pudonnut minulle, eikä putoa vieläkään.
Yksi pongo, koska nolla on hukassa.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Uusia ehdokkaita

Frederik - Titanic

Joo..No. Sanotaan nyt vaikka, että kuulostaa Frederikiltä. Siitä hyvästä tai pikemminkin siitä huolimatta 1-piste.

Tämä on ihan näppärä. Kuten itseasiassa Neljän Ruusun koko 'Haloo' -albumi. Keskinkertaista parempaa suomifiilistelyä. 6-pointsia.

Sorry, no points.

Video on hyvä. Bändillä on myöskin erinomainen asenne lavalta kusemisineen ym. Valitettavasti vain suurin osa musiikista on kauheaa sontaa, jota ei pitkään jaksa edes huumorina. Asenteesta kuitenkin 5-pinnaa.

Vähän samat sanat kuin edelliseenkin. Asenne on punkimpi kuin monella punk-bändillä, mutta musiikki ei uppoa mulle. Nämä eivät kuse lavalta, joten aivan edellisen tasolle eivät yllä. 3-pinnaa.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Avostelempa nämäkin, kun en nähnyt pisteenlaskua vielä missään.

- Huda Huda - NYLON BEAT

Erin on sentään oikein hyvännäköinen. Siitä 1-piste.

Toisaalta voisin antaa kympin, kyllä tämä tollo on niin monet naurut antanut. Mutta Levyraati on vakava paikka, joten eipäs sittenkään pelleillä ja jätetään kaverille luu käteen. 0-pistettä.

En Rappia kuuntele, mutta kyllä tässä biisissä jotakin on. Ei jää soimaan päähän kuten toinen hitti "Freestyler", joka on oikeastaan aika hyväkin biisi, mutta ei tämäkään ihan oksennus kamaa ole. 3-pistettä.

Onneksi tässä Levyraadissa ei tarvitse kuunnella näitä biisejä. Joskus olen nimittäin tämänkin kuullut, enkä suurin surminkaan halua kuulla enää ikinä. Hyi helvetti = 0

- Get On - HURRIGANES

Selvästi paras näistä Predatorin masokisteille suuntaamista biiseistä. Joskus junnuna toimi helvetinkin hyvin, vaikka sittemmin on mieltymykset muuttuneet. Potkii kuitenkin edelleen 5:den pisteen edestä.

Klaus Järvinen

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Huda Huda - NYLON BEAT

Hyvännäköisiä typyjä Itä-Helsingistä, kyllä mä tykkään. Kiva uusi tuttavuus tämä säveltäjä Hannu Nurmio, liekö hänkin Puotilasta? 8 pistettä

(voi vittu, en kai mä raapinu muniani kuvassa, apuaaa...)

Tosi hyvä biitti ja mielettömän hauska teksti. Tää on varmaan Jaakko Teppo? Ei vai? Säälittävää paskaa, 0 pistettä

(mä voisin muuten näyttää munaa kun nyt oon telkkarissa?)

Iski päähän kuin raivotautinen muuli. Hienoa. 9 pistettä

(huono idea, Wallu Walpio on tehnyt sen jo...mites mä nyt protestoisin tätä kaupallista hapatusta vastaan?)

Mä tulin just uskoon. Jee! Sukset! En mä tullutkaan. Tää on debiilin tekemä biisi idiooteille, jonka laulaa joku nyrkillä tapettava inisevä kidutusväline. Teksti kamala, soitto epävireistä, vaikka on levytettyä tavaraa ja laulaja ei ole koskaan kuullutkaan termejä fraseeraus ja/tai rytmi. Häpeän, että tämä on maanmiesteni tekeleitä.
0 pistettä

(mä kaivan nenää....voi paska nyt mä menin ihan patsaaks)

- Get On - HURRIGANES

Hösse on kuningasbasisti. Alppu jyrää. Henryllä on julma tatsi, tai siis statsi. Hienoa, 10 pistettä

(mä en tuu enää ikinä telkkariin, kaikki täällä on paskapäitä)

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Virtuaalista levyraatia edelleen...

Noinikkää...

ruvetaas paukuttelee pisteitä oikein urakalla.

Huda-Huda: Nylon Beat

Ei oikein kolahda mutta lavaesiintymisestä ja muista avuista voisin muutaman pisteen antaa. Ei ruveta kursailemaan vaan paukautetaan suoraan kokonaista 4 pojoa.

Mä maalaispoika oon: Mikko Alatalo

Siis tätä esiintyjää eikä kappaletta voi ottaa tosissaan, joten tämän on pakko olla taidetta koska en sitä ymmärrä laisinkaan. Eihän tällaiselle virtuoosille voi olla antamatta pisteitä.

On oikeus ja kohtuus, että suomalaisen miehen mielen rehellinen tulkitsija saa nerokkuutensa verran pisteitä, joten täysi kymppi. 10 pistettä.

B-Boys fly girls: Bomfunk MC's.

Edelliseen kipaleeseen verrattuna tämä ei saanut sukkiani millään lailla liikkeeseen, tunnelma on aivan eri planeetalta. Kohtalainen yritys mutta ei sillä pitkälle pääse, 3 pistettä.

Vieläkö on villihevosia: Hanna Ekola

Missähän sairaalassa tämä on äänitetty? Harrastetaanko siellä laajamittaistakin potilaiden kiduutusta pakottamalla heidät kuuntelemaan tätä pask*a? Missä on YK ja Amnesty, ma kusun vaa.

Säälistä annan kokonaista 0 pistettä.

Get On - Hurriganes

Voihan tämä joihinkin kolahtaa mutta ei millään maanjäristyksenvoimalla minuun. Tsemppi on kuitenkin "pojilla" tiukka joten ei heitä voi yrityksenpuutteesta syyttää. 7 pistettä.

Sorry boys, Mikko veti voiton upealla tulkinnallaan.

vlad#16.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy