Mainos

Virtuaalinen levyraati aloittaa...

• 7 036
  • 63

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
- Huda Huda - NYLON BEAT
Yksi parhaista NB:n kappaleista, joita olen kuullut. Toisaalta, olen kuullut vain niitä joita on soitettu radiossa. Ilmeisesti ei aivan bändin ominta tyyliä? Pisteitä 5.

- Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO
Jos saisin päättää, niin tämän henkilön musiikkia ei koskaan esitettäisi sen enempää julkisesti kuin yksityistilaisuuksissakaan. Ehdottomasti ihmisiltä kiellettyä materiaalia. Pisteitä 1, ja sekin on liikaa.

- B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S
Keep it simple, bomfuks. Tämä taisi olla yksi niistä biiseistä jotka avittivat bändin läpimurtoa omassa genressään. Tuo genre ei kovin paljoa minua kiinnosta, mutta siitä huolimatta nostan kavereille hattua. Ja tästä johtuen pisteitäkin tulee 6.

- Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA
Tähän biisiin ei voi suhtautua vakavasti. Omiaan huonojen biisien illassa. Tahattomasta komiikasta ja retroarvosta pisteitä irtoaa 3.

- Get On - HURRIGANES
Mainio ja hyvin yksinkertainen ralli. Jos tarina siitä, miten olen kuullut tämän tehdyn pitää paikkansa, niin samalla tyylillä soisi yriettävän tehdä enemmänkin musiikkia. Pisteitä rojahtaa 8.

Aksu

Jäsen
Nylon beat - Huda huda

Bändi on kehittinyt alkuaikojen purkkapopista paljon. Ennen kaikkea taustajoukot vääntävät nykyisin melko hyvin jytäävää ja koukkuja sisältää poppia. Ei kuulu henk.koht. suosikkeihin, mutta Erinille pisteet. 4 pojoa

Mikko Alatalo - Mä maalaispoika oon

Miten ikivihreitä voi arvostella? Hitto. Pakkohan se on. Tämä sinisankaisten miesten sankari Pispalasta sytyttää suomi-uroon lentoon. Täydet 10 pojoa.

Bomfunk Mc's - B-boys Fly girls

Erittäin hyvin tuotettua tavaraa. Levy oli laadukas lajityypissään ja sanon tämän ihmisenä, joka ei kuuntele koskaan tuota lypsykonepoppia vapaaehtoisesti. 3 pojoa.

Hanna Ekola - Vieläkö on villihevosia

Tämä Jyväskylän seudun kristus puhuu jumalasta ja särkee ikkunoita riipivällä laulullaan. Aivan helvetin huono teos. Yksi kaikkien aikojen pohjista. 0 pojoa ja irvistys.

Hurriganes - Get on

En ole koskaan pitänyt bändistä. Tällainen perusrokki ei jytää. Automusaa, corolla huutaa ja kuskilla luu pihan puolella. Pojoja 5.

Kylläpä tuli huonoja pisteitä. Näinköhän vakipaikka telkkarista irtoisi? Olishan se kiva arvostella kerran viikossa biisejä korvausta vastaan kun sitä baarinnurkissa tekee muutenkin ja vielä kallista kaljaa juoden.

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Nylon beat - Huda huda

Kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin Erinille olisi viime aikoina kasaantunut tuota vararavintoa runkoon jonkin verran. 'Teflon Love ei tartu vatsaan kii?'. Kuka on Hannu Nurmio? 9 pistettä.

This goes to eleven. 11 pistettä.

Tässä on sitä sanomaa. Vai pitäisikö sanoa messagea? Huippuunsa vietyä tuotekehitystä. 2 pistettä.

Tuli mieleen muuten, että tätä kappaletta en ole varmaan kuullut noin kymmeneen vuoteen. Which is nice. 0 pistettä.

Hurriganes - Get on

Tämä olisi vieläkin suomen selvästi yliarvostetuin megapöhö ellei turhautunut torniolainen runopoika Artturi Wirtanen-Yrjänä olisi pistänyt seeämäksäänsä joskus pystyyn. Eli ole tarpeeksi hauska vitsiksi ja todestahan tätä ei voi ottaa. 0 pistettä, ja sekin on liikaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mäkin haluun mukaan...

...eli ei muuta kuin arvostelemaan.

Nylon Beat - Huda Huda
- Nämä tytöt ja itse biisikin on rock, siltikään ei aivan parasta naikkareiden tuotantoa. Ai ei ollut omaa tuotantoa, niin mä vähän epäilinkin. Joka tapauksessa näitä tyttöjä olisi katsellut ja kuunnellut pidempäänkin. 9 pistettä.

- Tuttu ja turvallinen Mikko vain jaksaa, itse biisistä en kuitenkaan pidä vaikka varsin tarttuva rallutus onkin kyseessä. Ei heilu jalka joten 3 pistettä.

- Uran alkuajan tuotantoa. Ei iske. Olen kyllä kuullut kyseiseltä poppoolta hyviäkin biisejä joten tämä on selvä pettymys vain 4 pistettä.

- Kaamea vibra, pitikö tällainenkin tehdä. 1 piste.

Hurriganes - Get on
- Klassikko ja Suomi-rockin uranuurtaja, asenne kohdallaan vaikka itse biisi ei omalla kohdalla pistä jalkaa vipattamaan. Asenteesta 7 pistettä.

Viimeksi muokattu:

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pirkko Liimanaama tassa moi.

Nylon Beat: Huda Huda
Biisihan svengaa kuin hirvi (ei siis se joka matkusti junalla Karjaalle ja viela turkuunkin asti). Tyttojen musiikki paranee levy levylta ja kohta ollaan siedettavalla tasolla. 8 pistetta.

Mikko Alatalo Ma maalaispoika oon.
Biisihan svengaa kuin hirvi (ja tassa tapauksessa tarkoitan juuri sita hirvea joka matkusti junalla Karjaalle ja aina turkuun saakka)
1piste

Bom Funk MC's B-Boys Fly Girls
Jotenkin nama be-pojat ei oikein iske minuun, lantavi tyttojakin niin vahan on nakynyt, etta pistetaan 3 pointsia.

Hanna Ekola: Vielako on villihevosia.
Tuossa Mikon biisissa ajattelin, etta tama on pohjat, mutta kun tama tuli jouduin nostamaan kaikkien piisien arvosanaa yhdella. Hannalle kaikille euroviisukavijoille tutut sanat "Finland zero poeng"

Hurriganes: Get On
Taa on perus rokkia ja jotenkin vaan ei iske ihan moukarin lailla, Hifkimiesten musaa, mutta siita huolimatta 6 pistetta.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Uudet biisit

Tässä lisää arvosteltavaa. Koitin valita tuttuja, ettei tarvitse kenenkään alkaa warettamaan :)

The Offspring - Come out and play

Offspringin legendaarisen SMASH -albumin toinen legendaarinen sinkkulohkaisu. Vähän alkuun kalskahti omaan korvaani wanna be Cobain meiningiltä ehkä julkaisun ajankohdastakin johtuen, mutta vielä mitä. Erinomainen biisi. Voi jospa monella muullakin 'uuspunk' bändillä olisi yhtä paljon särmää. 8 -pistettä.

Rasmus - F-F-F Falling

Suosikkini. F-F-F Fucking Forssa. Aivan kamala biisi, kertakaikkaan hirveä. Menee samaan kasaan Villihevosten kanssa. = 0.

Taiska - Mombasa

Tämä tuntuu olevan - kiitos radion - kovinkin ajankohtainen biisi, milloin kenenkin coverin ansiosta. Eivät häävejä ole nuo coverit, mikä ei alkuperäistä kuunnellessa lainkaan ihmetytä. Kakasta ei väristä huolimatta tule suklaata. Sen verran tätä kuitenkin on vuosien varrella saatu eetteriin työnnettyä, että annetaan yrityksestä 1-piste.

Beastie Boys - Sabotage

Jumaleissön! Oootteko nähneet tän videon. Kertakaikkiaan huikea, loistava, mahtava! Ylivertainen jopa Beastie Boysin omassa todella korkeassa videoiden tasossa. Bändi ja biisikin on ihan ok. Rappiahan tämän etupäässä tulisi kaiketi olla, mutta bändi on todella hyvällä asenteella liikkeellä. Livenä kuuleman mukaan todella punk. Loistavasta videosta voisi antaa vaikka 20-pistettä, mutta musiikin painoarvo on isompi. 8-kuitenkin.

Metallica - The thing that should not be

Mitä voi sanoa? Ei yhtään mitään. Yksi niistä monista Metallica -biiseistä, joka vetää hypnoottiseen tilaan vuosi vuoden ja kerta kerran jälkeen. Kuuluu joukkoon legendat, kuten koko levy josta löytyy.
Ei vaihtoehtoja = 10-pistettä.

Avaan taas suuni. Tukkikaa korvanne.

The Offspringin paras biisihän tämä on. SMASH tosiaan on yhtyeen ainoa levy, jonka pystyy alusta loppuun kuuntelemaan ilman tuskia. Ihan kiva ralli, mutta eihän tämä mitään punkkia ole nähnytkään. ( 6 / 10 )

Rasmus - F-F-F Falling

Aivan hirveää sontaa. Videokin on aivan hirveä. Rasmus on paska. Laurikin on paska. ( 1 / 10 )

Taiska - Mombasa

Kovasti pinnalla cover-versiointinsa vuoksi tämä biisi. Sanoitus on ainakin aika mielenkiintoinen. Olen kuullut kerrottavan, että lauseessa "Kuuman kostean, minä tunsin Mombasan..." sana "Kuuma" tarkoittaisi jollakin afrikkalaisella alkuasukaskielellä kyrpää. Kyseessä on siis perverssi kappale. Antaisin tälle enemmän pisteitä, jos en olisi kuullut sitä paskaa coveria tästä suunnilleen päivittäin viimeisen kuukauden ajan. ( 3 / 10 )

Beastie Boys - Sabotage

Beastie Boys hallitsee videotaiteen. Yhtyeen videot ovat poikkeuksetta loistavia, ja tämä lienee niistä se kaikkein legendaarisin pätkä. Biisiä en ole oikein koskaan osannut arvostaa, mutta bassokuvio on ihan jänskä. Videolle ( 10 / 10 ), biisille ( 6 / 10 ).

Metallican yksi kovimmista siltä ajalta, kun Metallica teki vielä miesten musiikkia. Tippa tulee silmään tätä kuunnellessa. Aivan loistava kappale. ( 10 / 10 )

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Uusia ehdokkaita

Frederik - Titanic

Jep. Reetu on Reetu vaikka voissa paistaisi. Menee kännissä läpi mutta ei tätä selvinpäin kestä kuunnella. Enivei, ehkä ensi vuonna RMJ:ssä. 4 pistettä.

Neljä Ruusua - Tie ajatuksiin

Ei paras Neljä Ruusua biisi jos minulta kysytään. Sehän ei toki tee kappaleesta huonoa. 8 pistettä

Modern Talking - Brother Louie

Yhdellä sanalla: kaameaa. Ei helvetti. Kumpi on pahempi, Villihevosia by H.E vai tämä? Ei osaa päättää, 1 piste

Bloodhound Gang - The Bad Touch

"Erilainen" BHG-biisi. Ei ko bändi oikeastaan sytyttänyt kuin "Fire Water Burn" kipaleella. No, siitä huolimatta 7 pistettä.

Prodigy - No Good (Start The Dance)
Prodigyn top3 kipale, varsinkin se "oikea" versio eikä tämä 3 minuutin sinkkueditti. Tämän tahtiin tuli riehuttua Köpiksen jossain yökerhossa -96 tyhjällä tanssilattialla. Pakko antaa 10 pistettä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Uudet biisit

Offspringin parhaita biisejä. Smashia tuli aikanaankuunneltua liikaakin. Offspringin ekalla eli Ignition- platalla löytyy kyllä tätäkin parempia biisejä mutta silti 9 pistettä.

Rasmus - F-F-F Falling

Jaahas. Täällä näyttää olevan meikän inhobiisejä urakalla. Modern Talkingia, Hanna Ekolaa..pidän linjani ja sanon 1 piste.

Taiska - Mombasa

Eipä moni teini tietäisi tätä kappaletta ilman Denigraten versiota. No, ei anneta sen häiritä. Silti pidän Denigraten versiosta paremmin joten annetaan 6 pistettä.

Beastie Boys - Sabotage

Loistava video, ei voi muuta sanoa. Yksi parhaista. Eipä ole kuitenkaan paras BB- biisi joten 9 pistettä.

Miken kanssa samaa mieltä levystä. Ko platalla on kuitenkin niin huikeita biisejä ettei tälle pysty kymppiä antamaan. Silti klassikko, 9 pistettä.

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ekaan raatiin tässä:

- Huda Huda - NYLON BEAT

Järkyttävää paskaa, mikäli nyt oikein muistan tämän biisin. Kuulostaa jonkun kellaribändin ekalta nauhoitukselta. Naikkareilla on kyllä ihan hyviäkin biisejä, mutta tälle:

2

- Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO

Todellinen klassikko ja suomalaisen musiikin ehdoton helmi. Suuri taiteilija pohtii ironisella sävyllä yhteiskunnallisesti merkittävää asiaa, lyriikka on yksinkertaisesti loistavaa. Sävellys on myös Alatalon uran huikeimpia. Eipä tästä voi paljoa kappale (tai artisti) parantua:

10

- B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S

Ihan mukava kappale. Tätä natsailin aika lailla, kun se eka levy tuli ulos. Nykyään ei ole paljoa tullut kuunneltua ko. yhtyettä, eikä ylipäätään tämmöistä musiikkia. Siksipä arvosanaksi:

6

- Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA

Ei oikein iske tämä kipale. Menee vähän keskivertoiskelmäpopin puolelle. Tylysti:

3

- Get On - HURRIGANES

Maailman yksi puhkisoitetuimmista kappaleista, mutta onhan tämä silti ihan kova. Parhaita suomalaisia rock-biisejä.

7

---------

Sitten toinen raati:

Frederik- TITANIC

Mitä tähän nyt sanoisi. Onhan näitä ihan hauska välillä kuunnella. Ei kuulu kyllä Reetun parhaimmistoon.

5

Neljä Ruusua - TIE AJATUKSIIN

Ei oikein iske tämä. Näiltä löytyy kyllä ihan hyviä kappaleita myös, mutta tälle:

4

Modern Talking - BROTHER LOUIE

Todellinen ihmiskunnan vitsaus tämä Modern Talking. Järkyttävän kuuloista ininiää parhaimmillaankin pitkästyttävien pop-melodioiden tahdissa. Tämä kappale ei tee poikkeusta.

1

Bloodhound Gang - THE BAD TOUGH

Hauska bändi, eikä ole valittamista tässäkään biisissä. Hieman puhkisoitettu, mutta kyllä tätä silti jaksaa.

8

Prodigy - NO GOOD

Ei pahemmin iske tämä Prodigy. Paria poikkeusta lukuunottamatta melko tylsiä ja turhanpäiväisiä kappaleita, kuten tämäkin.

4

-------

Ja vielä kolmas raati:

Loistava kappale, joskaan ei uskomattoman Smash-levyn parhaimmistoa. Arvostan.

9

Rasmus - F-F-F Falling

Keskinkertainen renkutus, kuten Rasmuksen tuotanto ylipäätään nykyään. Ei kuitenkaan aivan niin surkea, kuin moni antaa ymmärtää:

3

Taiska - Mombasa

Tuo Denigraten versio on aika lailla tutumpi. Tämänkin olen kyllä joskus kuullut, eikä hirveästi vakuuttanut.

4

Beastie Boys - Sabotage

Hieno yhtye, ei voi muuta sanoa. Kappalekin on porukan yksi parhaista. Arvostan.

9

En nyt muista olenko kuullut tätä, enkä jaksa tähän hätään ruveta imuroimaankaan. Metallicalla on kuitenkin monia sen verran kovia kappaleita, että pistetään vaikka:

8

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liian legendaarisia kappaleita. Vaikea arvostella. Koitetaan vähän uudempaa kamaa, jotka olisi silti kaikille tuttuja:

Tervetuloa JVR:ään (jatkoajan videoraati). Minä olen V-man Valpio ja ei muuta kuin biisien kimppuun:

1. Las Ketchup - Ketchup Song

Kun näin kyseisen videon eka kertaa, niin leukani loksahti ammolleen ja päähäni tupsahti ajatus "Mitä paskaa tämä nyt sitten on? Tämähän on selvä macarena-tyylinen hittihittihitti", sitten tajusin kamalan asian: "Ei jumalauta, tätäkö minun pitää kestää seuraavat 6kk joka kanavalta, puhumattakaan siitä idioottilaumasta joka tätä tanssii baarin tanssilattialla?". En halua kuulla tätä biisiä enää ikinä missään yhteydessä. 1 piste taidokkaasti tehdystä 100% varmasta hitistä.

2. CMX - Minun sydämeni on särkynyt

*ketsuppi laulu alkoi juuri soimaan radiossa. AARGH!!*

Miksi oi miksi heidän piti julkaista tällaista paskaa? Ylivoimaisesti paskin CMX:n biisi ikinä. Sanoinkin Halmkronalle, että olisitte antaneet tämän biisin vaikka Marita Taavitsaiselle. Tämä biisi vain lisää sitä porukkaa joka huutaa keikoilla "Soittakaa Ruoste". 2 pistettä siitä, että on tämäkin sentään parempi kuin ketsuppi laulu sitäpaitsi CMX saa aina pisteen ylimääräistä jo siitä hyvästä että on CMX.

3. Sugababes - Round, round

Onko tämä coverbiisi? Heti eka kerralla kun kuulin kyseisen biisin, niin olin varma, että olen kuullut tämän aikaisemminkin. Biisi jää päähän soimaan. Ei kuitenkaan niin hyvä kuin bändin taannoiset "Freak like me" tai "Overload". Annetaan nyt vaikka 7p.

4. Lordi - Would you love a monsterman?

Tämäkin biisi jää päähän jankkaamaan kuin rikkinäinen LP-levy. Video on aivan ylikorni. Kyllä kuulee että mies on armoton KISS-fani. Ihan kiva, mutta ei varsinaisesti minun makuuni. Annetaan tällekkin 7p.

5. Queens Of The Stone Age - No one knows

Nyt päästiin asiaan! Pitkästä aikaa bändi jonka kaikki levyt piti hankkia heti kun kuuli kyseistä bändiä ekaa kertaa. Bändillä on kyllä vieläkin parempiakin biisejä, mutta kyllä tämäkin uppoaa. Mukava vaihtoehto nykyisin niin yleisille koneita hyödyntäville bändeille, mutta kuitenkin modernimpaa kuin esim. joku The Strokes. Jestas sentään, mitkä soundit, QOTSA kerää täydet pinnat. 10.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Frederik - Titanic
Tunnen laulajan. Sanoisin, että sen olisi kannattanut
laulaa mieluummin vaikka Isabellasta tai Exctasystä.
Aivan turha kappale, joka ei toimi edes vitsinä.
Vitsinä toimisi vaikka "ässänä läpi kaupungin",
no tolle 3 pistettä siitä, että levy-yhtiö jaksaa yrittää.

Israelilaiset tykkää tästä. Komppiryhmä vetää koko levyn samalla
kuviolla. Sanoitus on ihan ok ja tunnelma. 8 pinnaa 4R:lle

Täydellistä musaa Saksan P.Matikaisen aktien
alustamiseen. Ei tän duon parhaita, mutta hyvin
jänö jumpsii tässä. Porvoon torin ympäriajomusaa.
6 pinnaa

Sairasta on , mutta kuvaa kai todellisuutta aika hyvin.
Loistava sommittelu ja kitarvalli, 10p

Turhaa kulttikamaa. Joutaisi jo samalle hautuumaalle,
jonne ennenkin on viety tekotaiteellista angstia. Ei sytytä
ja siksi ihmetyttää levy-yhtiönkin toimet, 2 pinnaa
itsekriittisestä biisin nimestä

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Las Ketchup - KETCHUP SONG

- Ihan kivat tissit sillä minusta katsoen oikeanpuoleisella Ketsupilla. Tämä on kuulkaa karua nähtävää jossakin suomalaisessa yökerhossa aamuyöllä kun Isot Sedät panevat haisemaan kolmannenkymmenennen salmiakkikossun rohkaisemana..... macarena oli parempi, tälle pisteitä 2.

CMX - Minun sydämeni on särkynyt

Jaa. Miten tämä suomen kieli kolisee korvaan niin pahasti? Varsinkin tämän tyylisissä tekotaiteellisissa jutuissa.
Video sentään pelasti tälle teokselle numeron 4... koska minä diggaan sukeltamista.

Sugababes - ROUND ROUND

Ja viellä kerran ROUND. Voi kiesus mitä paskaa. Ja nuoriso ostaa tätäkin hullun lailla. Ostaisivat mieluumin vaikka Irwinin kootut teokset. Niissä oli sentään aitoa angstia. En ole kertaakaan tälle palstalle kirjoittanut sanaa "angst", joten siitä hyvästä tälle biisille annann numeron 1.

Lordi - WOULD YOU LIKE A MONSTERMAN

Mikäs tämä nyt sitten oli? Saundi oli kuin köyhän miehen sekoitus Kissiä ja Deff Leppardia. Orkesterin maskit olivat kyllä ihan kivoja, mutta eipä tuota voinut mitenkään uutena keksintönä pitää.
Kuitenkin 6 pistettä siitä hyvästä että bändissä on videon perusteella soittajilla huonommat hampaat kuin minulla...

Queens Of The Stone Age - NO ONE KNOWS

Ei pure minuun. Kova on mouruna mutta jalka ei vaan heilu. Tämä oli tylsempi kuin Lohjan kalkkikaivoksen kompressorin takapotkubiitti. Annetaan nyt säälistä 4 pistettä. Ihan sen takia että Helena Lindgren muovitisseineen ei näkynyt kuvassa.
Olen puhunut. Lähden kaljalle.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haluaisin olla Kulaus Järvinen

Vaikka haluaisinkin antaa tasapuolisesti nolla pistettä kaikille kappaleille, en voi. Tämä tsipale on KooKoon tämän kauden maalilaulu, ja sille on annettava niin monta pistettä kuin esityskertoja viime K-Vantaa pelissä oli. Eli 9.

Minun sydämeni särkyi CMX:n takia jo vuosia sitten. Narisee mukavasti. Sinkun kansi on hieno ja hauksa, joten arvosana 0+.

Ympäri käydään ja yhteen tullaan. Kaikkiaan aika tyhjänpäiväinen ja ärsyttäväkin kappale. Tasan nolla.

Oli ekoilla kerroilla ihan piristävä tapaus, ei enää. Olin varma, että kysessä on jonkun tunnetun muusikon sivuproggis, mutta väärässä olin. Kaiffalla on kuitenkin asennetta senverran, että ansaitsee kertakäyttöideallaan meikältä 2 pinnaa.

Yllättävän tylsä biisi suht'hyvältä bändiltä. Ei oikein liiku missään vaiheessa. Antaisin viisi pistettä, mutta koska bändi pystyisi paljonkin parempaan, jää se tälle tsipaleellaan nollille.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitetaan alkuperäisestä listasta.

*rento asento, ylimielinen hymy*

Nylon Beat-Huda Huda

Tuttua nenä sorinaa vanhojen miesten päiväunien täytteiltä. Minuun nämä nenäsiskot eivät vetoa levenneillä perillään ja älyllään, musiikkiako he tekivät? 4 pistettä

Mä maalaispoika oon- Mikko Alatalo

Tuttu ja turvallinen Mikko Alatalo ei tälläkään kertaa yllätä vaan tuttuun tyyliin luo tunnelmaa hautajaisiin 2p

B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S

Menevää musiikkia jos on diskossa, tai yökerhossa. Kotona tuuban joukossa. 5p

Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA

Muistaisin lähes oksentaneeni nähdessäni tämän kappaleen videon aikanaan (kyllä sellainen on)! 2 pistettä Hannan siskon tähden ;)

Get On - HURRIGANES

Hyvää menoa ja rytmikästä meno, energiaa 7p.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kamalaa tuubaa. Akat hehkuttava pyllyä, ja musiikki on nykyään niin muodikasta latino menoa. Tekemällä tehty ja kaupallisessa mielessä hyvin onnistunut kappale. Mitä tekemistä tällä sitten on musiikin kanssa? Markkinointi osastolle 1p.

Alkuun myönnän ettei tämä biisi ole parasta Cmx:ää. Huonoin biisi muuten hyvällä levyllä, mutta siitä huolimatta en kykene antamaan CMX:lle huonoa arvosanaa 8p

Tusina tavaraa, kuten monet ovat sanoneet tämän olen kuullut monesti aikaisemmin. 5p

Jotain tässä biisissä on. Ylikorni video sopi makuuni, juuri sen korniudun ja teennäisen mahtiponmtisuuden vuoksi. Mukava biisi 8 p.

Ehken kasva koskaan aikuiseksi, mutta tästä puuttuu se lanka. Mitään sanomatonta taustamusiikkia, ei häiritse, mutta ei saa mitään tunnetta aikaan. 5p

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JA SITTEN TAAS UUDET BIISIT KEHIIN!

Status Quo - SAFETY DANCE

VAU! Brittivaarien kolmisointuorkesteri yllättää positiivisesti. Vanha Men Without Hatsien hitti on saanut jykevän "IFK-soundin".
Täydet 10-pistettä Rossin ja Parfittin jyräämiselle (kukahan on se seksikäsääninen lyyli tässä Quon apuna?)...

Irwin Goodman - LAS PALMAS

Kuunnelkaas piruuttanne kitaristin työskentelyä tällä plattalla. On nimittäin komeeta meininkiä. Jotenkin tuntuu että se Irwinin mahtava karisma tarttui parhaimmillaan studiomuusikoihinkin.
TÄYSI 10.

U-96 - Der Kommendant

1980-luvun nostalgista discojumppaa. Lohjan kalkkikaivoksen kompressorin jytke iskee taas. Jalkam heilui hieman. 4 pistettä.

Kylie Minoque - LOCOMOTION

Australialaisen anoreksiasta kärsivän pimatsun versio "Tee Se Veturi-laulusta". Kiva pylly, vähemmän kiva sävellys.
Pyllystä 7 pistettä.

Ofra Haza - IM NIN ALU

Harvinaisen hyvännäköinen israelilainen luutnantti. Olisin mieluusti mennyt tämän upseerin kanssa samaan sissitelttaan.
Biisin videosta tulee jotenkin mieleen elokuvat joissa on pääosissa Michael Douglas tai Harrison Ford?
Kaunis nainen oli hän... vanhalla miehellä tulee hiki esitystä katsellessa... siitä hyvästä 8 pistettä.

... ja sitten mainoksia väliin...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Preda vaari sitten hillitsee tahtia, ettei nuorempien tahdistimet petä.

Status Quo - SAFETY DANCE

Nostalgia pisteet vanhoista hyvistä ajoista 7p

Irwin on aina Irwin. Uskomaton oman linjansa kulkija ojasta nousuun ja takaisin, mutta omalla tyylillä aina. Tuleeko yhdyskohtia nykypäivään mieleen? Loistava biisi, loistavalta rääväsuulta 9p.

U-96 - Der Kommendant

Mitä yähän sanoisi. No onhan tää joo, nostalgiasta 4p.

Kylie Minoque - LOCOMOTION

Niin hyvä pylly tällä naisella, mutta minä en yleensä pisteitä musiikista siitä anna, joten mitään sanomaton biisi tuo mitäänsanomattomalle tiukkapepulle 3p.

Ofra Haza - IM NIN ALU

Ja samalla linjalla jatketaan, ei erioista mielipidettä, Predatorin kiusaksi 2p.

Shane

Jäsen
Arvostelen tässä vain biisit, jotka olen kuullut ja tiedän varmuudella. Kommentit ovat aika lyhyet, koska lähes kaikki oleellinen on jo kerrottu aiempien arvostelijoiden toimesta:

Mä maalaispoika oon - MIKKO ALATALO
Rennon letkeä biisi, ei yhtään ärsyttävä kuten suomi-iskelmät yleensä. 6 p.

B-Boys Fly Girls - BOMFUNK MC´S
Tavallisia hiphop-pelleilyjä parempi kappale, ei kuitenkaan erityisesti iske. 6 p.

Vieläkö on villihevosia - HANNA EKOLA
Lukekaa edellä jo olleet arvostelut. Yllättää vähän, sillä ei ole ketjun heikoin esitys. 2 p.

Get On - HURRIGANES
Hyvää musiikkia, ei kuitenkaan parasta Hurriganesia. 8 p.

Frederik - Titanic
Vaisu huumoribiisi. 5 p.

Tämä iskee meikäläiseen. 9 p.

Vähän vaisu huumoribiisi tämäkin. 6 p.

Trance-musiikista pidän, mutta tällaisesta hirvittävästä konejympytyksestä en sitten yhtään. 4 p.

Rasmus - F-F-F Falling
Aivan helvetin ärsyttävää lässynlässyä. 1 p. (kun kerta nollaa ei voi antaa)

Taiska - Mombasa
Ihan jees, mutta jotenkin tuntuu, että pienellä viilailulla tästä olisi saanut ihan huippuhyvän hitin. 7 p.

Las Ketchup - Ketchup Song
Ei ole kyllästyminen vielä iskenyt ainakaan meikäläiseen. 9 p.

Lordi - Would you love a monsterman?
Ihan mukavankuuloista "hevidiscoa". 8 p.

Listan huumoribiiseistä "rempsein". 6 p.

Jos joku laskee joskus kokonaispistemääriä, niin annan niille mainitsemattomille biiseille näiden tässä arvostelemani kappaleiden keskiarvon, eli 5 p.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jaahas, arvostelua pukkaa

Helmikappale tämäkin on. Tosin tuona aikana, kun kappale oli enemmän esillä olin niin nuori, eikä kyseinen tyyli napannut. Kappaletta olen kuullut sen jälkeen tarpeeksi montaa kertaa, että olen ymmärtänyt sen hyvyyden. Tästä johtuen: 9.

Rasmus - F-F-F Falling
Rasmus lähti alamäkeen tämän kappaleen aikana ja sen jälkeen. Sitä ennen Rasmuksen funk-tyyliset soundit olivat loistavaa kuunneltavaa, mutta tälle ei voi antaa kuin korkeintaan 3.

Taiska - Mombasa
Taiska on nykyään klassikko. Senkin takia pitää jo antaa 4.

Beastie Boys - Sabotage
Video tosiaan on hauska ja vauhdikas. Musiikki on letkeää huutoräppiä härön taustan päälle. Kiva vedos, sille siis 9.

Eh.. pakko myöntää, että en ole tietääkseni kuullut tätä kappaletta. Joten en voi arvostellakaan tätä.

Ei helvetti, viimeksi eilen tuli yökerhon lattialla painettua tämän tahtiin ihan innoissaan. Onneksi en osaa sitä tanssia, vaikka olen sen videon nähnyt (hymiö). Kivannäköisiä naisia, tarttuva kappale (liiankin..) ja 2000-luvun Macarena. Ääh, mitä tälle nyt sitten antaisi. Annetaan vaikkapa 4.

Slovari. Ihan hyvä sellainen, ei pahemmin moitittavaa. Mahtipontinen tavallaan tämäkin kappale, ja ihan kiva tätä on kuunnella. Eli 6.

Sugababes - Round Round
Jää tyttöjen aiemmista viisuista hieman, mutta kiva vetäisy tämä kaikesta huolimatta. Niin tutun kuuloinen, että pakko olla cover. Numeroksi 7.

Jos arvostelu oltaisiin tehty aiemmin, olisi 10 ollut saletti. Nyt kun kappale alkaa vanhetumaan ja sitä on soitettu yllin kyllin, niin ei se iske enää samalla tavalla. Tosin nyt lähti päähän soimaan jälleen... joten eiköhän tälle napsahda 8.

Queens Of The Stone Age - No one knows
Tämäkin on erittäin kiva kappale. Omalla tavallaan monipuolinen ja hauska. Pidän tästäkin, eli annetaan 8.

Status Quo - Safety Dance
En tunnista ainakaan ilman kuuntelua kappaletta. Joten ei arvostelua.

Irwin Goodman - Las Palmas
Irwin on legendaarinen omalaatuisella äänellään ja kappaleillaan. Protestikappaleet elävät ikuisesti, kiitos Irwinin, mutta tämä ei ole mielestäni Irwinin parhaimmistoa. Siksi vain 7.

U-96 - Der Kommendant
No peijooni. Olisi nyt ollut vaikka "Das Boot", jonka olisin tunnistanut. Tästä en ole aivan varma, joten en voi arvostella.

Kylie Minoque - Locomotion
Kylli-tädin tätä kappaletta en tunnista aivan heti. Jää tästäkin arvostelu uupumaan.

Ofra Haza - Im Nin Alu
Eh, ikinä kuullutkaan. Ei numeroa siis.

Viime aikojen kamalin kappale kaikista. Vittu mikä nimi bändillä ja biisillä! Ketsuppi on ruoan kanssa ihan hauskaa, mutta ei siitä bändille nimeä saa. Biisiin jonkun urpon kehittämä tanssikin on ihan paska. Ne periaatteessa ihan nätit naisetkin näyttävät täysiltä idiooteilta siinä videossa tanssiessaan tuota tanssia. Tälle ei voi antaa pisteitä, tällaista ei voi ymmärtää.

Uutta ja uljasta CMX:ää. Samalla myös tylsää. Olenko ainoa, jolle tulee jostain kumman syystä REM mieleen biisin kertosäkeistöstä? Kohtalaisen tylsä biisi ja video on pilattu jollain ihme tehosteäänillä ja pätkillä Kahlekuningas-elokuvasta. Tiedän, että biisi on leffan soundtrackilla, mutta minusta tuollainen ratkaisu on huono. ( 4 / 10 )

Sugababes - Round, round

Radiokamaa. Sugababes on ihan mukava yhtye, mutta enpä minä niiden levyä koskaan ostaisi. Tyttöbändi jossa on asennettakin jopa mukana. Hittibiisihän tämä ilmeisesti on, mitä tästä nyt sitten voi sanoa. ( 4 / 10 )

Tämäkin on hittibiisi. Rakenteeltaan perinteinen joskin tarttuva rock-kappale sävellajin vaihdoksineen kaikkineen. Video on tosi hieno. Lordi on ihan sympaattinen hahmo. Mielenkiinnolla odotan kuulevani lisää Lordia. ( 6 / 10 )

Queens Of The Stone Age - No one knows

Jos Ketchup Song on kamalin viime aikoina kuulemistani biiseistä, niin tämä on sitten varmaan se parhain. QOTSA yllätti minut ainakin täysin, kun uusi levy olikin edellistä kaupallisen läpimurron tehnyttä albumia rosoisempi ja vähemmän tuotettu. Sellainen on hienoa, todistaa että bändi luottaa itseensä ja biiseihinsä. Loistavaa kamaa, hyvä melodia, kivasti möyryävät särökitarat, paskat rumpusoundit ja kiva tempo. ( 9 / 10 )

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onpas tullut vitusti uusia biisejä, otan seko-otannalla pari:

Niin, ehdotin maailman ohuimmaksi kirjaksi Ilkka Alangon "Lyriikka" -nimistä teosta. Tämä jätkä on niin poikkeuksellisen huono tekstintekijä, että siitä täytyy antaa 5 pistettä. Sävellyksellisesti neljä ruusua on täyttä slaavimollihumppaa, johon on laitettu sekaan konerytmiä. Siitä 2. Yhteensä 7 pistettä.

Lordi - Would you love a monsterman

Loistavaa! Uppoaa vanhaan Kiss-faniin kuin häkä. Kertosäe, jossa on koukku. Mutta miten he ovat saaneet AnnaKaisa Hermusen esiintymään videollaan?
10 pistettä

Ja pistän pari omaa:

Sakari Kuosmanen - Paratiisi

Voi vitun vittu. Kuopion yliarvostettu rytmitynnyri paatostelee nuoresta lemmestä kertovan biisin omaan huonoon tyyliinsä. Kuin norsu posliinikaupassa. Raulin ja Ville Valon jälkeen tähän ei pitäisi kenenkään koskea. Kertokaa se Sakarille,
1 piste, hieno biisihän se on

Sakari Kuosmanen - Maammelaulu

Tässä lätkämatsien alla ajoittain kuultavassa esityksessä Kuopion lahja on parhaimmillaan. Ylitulkintaa ja kunnon pönötystä. Ainoa kerta kun kuuntelen vapaaehtoisesti Kuosmasta on juuri tämä Maammelaulu ennen matsia
10 pistettä

Markku

Jäsen
Minäkin nappaan pari seko-otannalla:

The Offspring - Come Out And Play
Uskomatonta tavaraa, aivan loistavaa. Mitäs tähän muuta sanottavaa, hienot kitarariffit ja mukaansa tempaavat sanat. Ja Nikelle vielä sen verran että Ignition EI ole Offspringin ensimmäinen albumi, vaan Offspring - niminen levy on se ensimmäinen, joka on muuten todellista punkia (tehty vuonna 1989). Pisteet kumminkin 10 come out and play:lle.

Rasmus - F-F-F Falling
Ei härregod mitä lässytystä, niin kaupallista tavaraa että huh huh...puree teineihin ja levyjä myydään ja rahaa tulee. Kumminkin annan 2 (sääli)pistettä.

Lordi - Would You Love A Monsterman
Kuulostaa ihan asialliselta. 8 pistettä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHagin Sakarit...

Sakari Kuosmanen - Paratiisi

Alan arvosteluni pureutumalla jälleen ensiksi jalkani heiluntaskaalaan: jalka heilui odotettua vähemmän, joten biisi on siis huono. Oikeen huono.
Sitäpaitsi minua aina suunnattomasti ärsyttää se etten tämän laulajan kohdalla koskaan tiedä onko kyseessä originaali Sakari Kuosmanen vai Juha Laitila? Vai Martti Ahtisaari?
Tätä olisi kyllä kiva tanssia Helena Lindgrenin kanssa Fiat kuussatasen takapenkillä aamuseitsemältä. Siitä voisi tulla hyvin seesteinen olo.
Annan kuitenkin peräti 6 pistettä biisille. Ihan sen takia että Aake Kalliala ei näkynyt videossa kertaakaan.

Sakari Kuosmanen - Maammelaulu

Ahaa, tää kuulostaa jotenkin tutulta. Onks tää ehkä joku käännöshitti 70-luvulta? Taitaa olla vanhaa kunnon Jefferson Airplanea? Toi hämärän näköinen kitaristi oli varmaan Juha Björninen - ei hemmetti, oliko se peräti Jimi Hendrix? Nii mutta eihän Jimi skulaa enää skebaa?
Ei, nythän mä tajusin! Tää on vanha käännös siitä Osmondsien Crazy Horses-hitistä. Täytyy olla! Kerrankin suomalainen versio on parempi kuin se alkuperäinen! UPEETA, MAHTAVAA!
10 PISTETTÄ JA JORMA UOTISEN TRIKOOT KAUPAN PÄÄLLE!

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sähkölankakitaramusiikki: Ten points from the finninsh jury.

Njassa; I´m so beautiful and also natural, 9 points

Maukka Perusjatkä. Vaatteet (on mun aatteet) 9.5 points

Riki Sorsa: Reggae okkae, bisse

Olavi Virta: Hopeinen Kuu, 10 points kaikilla asteikoilla

80-luku (ABC, Soft Sell etc. ) sata

Nigts of Iguana: Hanoi itkee

Melrose: Rock never dies

Slade: 10000001

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy