Kun ei tiedä edes mistä aloittaa...
Kaikilla meistä on aina joku asia pielessä ja peri Suomalaiseen tapaan, kun on valittamisen aihetta niin silloin valitetaan: Niin että varmasti kaikki muutkin sen tiedostavat.
En tiedä muutaman tällä palstalla kirjoittavan nimimerkin omaa agendaa, mutta läpi paistaa (kenties katkeruus jostain?) saman asian jankkaaminen suunnasta jos toisesta. Tällä yliampuvalla, lähes manifestisellä tavalla pyritään saamaan mahdollisimman moni ajamaan samaa asiaa, eli tässä tapauksessa Virtasen potkuja. (Lyhyt ote tulevasta teksistäni: Kun Virtanen on saatu savustettua ulos, niin valitetaan sitten jostain muusta, kuten Virtasen manttelinperijästä)
Tuntuu ja näyttää siltä että JYP:n kannattajista osa on mestaruusvuosien johdattelemana kasvanut omasta mielestään ikäänkuin foorumin ylijumaliksi: Se, että seura pärjää erinomaisesti ei tee meistä kannattajista yhtään sen parempia kannattajia. Olemalla tällä palstalla jo kauan ennen mestaruusvuosia ja itse kannattajana jo 80-luvulta läohtien, voin sanoa että tämä todellakin näkyy (esimerkiksi vaikka hallilla), ikään ja sukupuoleen katsomatta.. Omasta mielestäni osien nimimerkkien keskustelu tavasta huokuu läpi se asenne: Että koska MINÄ olen hei JYP:n kannattaja, niin kyllä minä olen oikeassa.
Tämä ylimielinen asenne korostuu tässä ketjussa eräiden nimimerkkien toimesta erittäinkin hyvin (With me, or without me). Asioista (joiden todellista tilas ei edes tiedetä) pyritään tekemään mustavalkoisia ja pienistä asioista pyritään etsimään merkkejä siitä, jotka tukisivat omaa agendaa. Hyvä esimerkki tästä löytyy muutama viesti ylempää, jos pelaajien sanomia tulkitaan omavaltaisesti omaan agendaan sopivaksi.
Median lukutaito: Missä pelaa? - Tätä todellakin olisi pitänyt opettaa jo 80-, 90-luvuilla suomalaisissa kouluissa.
En missään nimessä sano, etteikö olisi syytä valittaa. Mutta ottakaa nyt hyvät herrat, neidit ja rouvat jälkikäteen ja pientä tolkkua siihen mitä vaaditte, ja missä tilanteessa.
Kysymyksenä niille, joiden mielestä pelaajat eivät hyväksy Virtasen pelitapaa: Kuinka monta yritystä te tiedätte, joidenka työntekijät omistautuvat toimitusjohtajansa johtamiskulttuuriin 100%, eivätkä yhtään kritisoi sitä?
Nämä kuulin siskon miehen veljen kaimalta huhut, ovat jotain kyllä niin uskomatonta shaibaa, että oksat pois ja samaan kategoriaan (tai oikeastaan vielä pahempaan) menee nämä MUTU-tuntumalta huhuja ampuvat tosikannattajat.
Pyydän, jotain todellisuudentajua kiitos!
No joka tapauksessa: Koirat haukkuu, karavaani kulkee...
EDIT: Kannattajat hyvät, älkää kuvitelko kasvavanne suuremmaksi kuin seura