Pakkitilanne
Pitääpä laittaa tänne nyt vähän päivitystä, kun tuo Salmelaisen-ketju näyttää menevän offtopiciksi...
Hyökkäys on jo nyt ihan kunnossa, siitä kait moni on samaa mieltä. Salmelainen kelpaisi lähes kaikille, ellei kaikille. Mäkiaho osalle, osalle ei. Itselleni Mäkkärin sainaus on ns. fifty-fifty-tilanne. Oikeassa roolissa jees hankinta, mutta löytyykö se oikea rooli? En siis haikaile MC Vävyn perään, mutta en myöskään saa itkuraivareita jos sainataan.
Noh, sitten siihen puolustukseen.
Itse lähtisin näillä kauteen:
Heikkinen-Laakso
Cook-Pikkarainen/ MR X
Turunen-Seppänen
Kovanen-Holmberg
+ loput
Ykkös-ja kakkosparin voisi vaihtaa toisinkin päin. Jokatapauksessa 4 ensimmäistä pakkia olisivat Cook, Heikkinen, Laakso ja Pikkarainen/MR X, peluutettaisiin heitä siten miten vaan.
Kolmos- ja nelosparin kohdalla tilanne olisi mielestäni sama, paitsi Holmberg ehkä kokemattomimpana heikoin lenkki, siis ehkä.
Mikäli Hank ei tule, niin siinä tapauksessa tilaisin yhden kovan luun joka osaa kuitenkin myös jakaa kiekkoa. Mutta löytyykö tällaista SUOMALAISTA, joka kuluu/mahtuu kahteen ekaan pariin? "Isähahmokaan" samassa paketissa ei olisi pahitteeksi. Oikeastaan ainoa asia mikä minua hieman arveluttaa on sen todellisen johtohahmon puuttuminen puolustajista. Tai kuka tietää, jos joku ottaa ja omaksuu sen roolin ensi kaudella (Cook, Laakso, Turunen?). Voihan se olla että tämä ns. tasaisuus onkin ensi kauden valtti?! Ei voi tietää, ei. Haluaisin kuitenkin nähdä (olenkohan masokisti) mihin tällä nuorella puolustajaryhmällä päästään, kun annetaan todella vastuuta... Potentiaalia on reilusti ja Baxter saa hioa timantteja heti kauden alusta. Kyllä sitä fyysisyyttäkin nyt jonkin verran löytyy, ei ihan lapasia olla. Heikkinen, Laakso, Seppänen nyt ainakin omaavat riittävästi fyysisyyttä. Cook on arvoitus ja ei Holmbergkaan ihan lapanen ole. Ja Hank on toivottavasti saanut lisää kovuutta maailmalta (jos edes tulee). Hankitaan sitten uusi(a) pelaaj(i)a JOS homma ei toimikaan. Okei, ei niitä niin vaan hankita, mutta vaihtokaupoilla saa ehkä jotain aikaiseksi kauden aikanakin. Jokatapauksessa minä olisin valmis ottamaan riskin.
PS. Ja olen ensimmäisten joukossa myöntämässä jos homma kusee näillä "nuorikoilla". ; )