Virallinen itsensä pilvilinnoista alas tiputus- ketju

  • 2 734
  • 38

Wirtanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli tämä on ilmeisesti sitten se perisuomalaisuuden ilmentymä- ketju. Tuli tuosta Hirrrvittävästä kehumis- ketjusta niiiin paha olo, että pakko saada vastapainoa:

Missä juuri Sinä olet auttamattoman paska? Mitkä luonteenpiirteet tekevät Sinusta huonon ihmisen? Miksi Sinä itket kalja tuopin ääressä, oksennukset rinnuksilla? Miksi Sinua vihataan?

Minä henkilökohtaisesti en osaa matematiikkaa, Juon v***sti liikaa, pilaan ihmissuhteet jossain määrin, olen ilkeä, vittuilen...

Parkuhan tässä pääsee... aah...

Puuttuu enää se kalja tuoppi ja sitten "te ette ymmärrä mua..."
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Jee, pääsee haukkumaan itseään. Tässä minä olen hyvä, no prkl eihän pitänyt kehua yhtään.

-työtön
-yksinäinen
-elämä ilman suuntaa
-ei uskalla ottaa riskejä
-ujo
-kannattaa pientä seuraa jolla ei ole koskaan enään realistisia mahdollisuuksia mestaruuteen

kunnon looseri siis
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
- luonteeni on suorastaan jakomielitautinen, olen toisaalta äärettömän lyhytpinnainen ja helposti hermostuva - toisaalta kuitenkin pystyn näpräämään jotakin pienoismallia kuukausitolkulla saamatta raivareita
- vanhemmiten minuun on pesiytynyt lisäksi omituinen herkkyys... ärsyttävää kun on pitänyt itseään jotenkuten "kovana" tyyppinä aikaisemmin
- minulla on aivan kamala sukkahiki... varsinkin kesällä kylppärin lattialle heitetyt sukat saavat aromeillaan kaakelit kupruilemaan
- kun rönötän sohvalla selälläni maaten tv:tä tuijottamassa, niin useimmiten tiedostamatta mäljään suussani ylläni olevan t-paidan kaulusta - kivan näköistä kun paitahyllyllä on kymmeniä paitoja ja melkein kaikkien kaulukset on mäljätty ja pureskeltu rikki
- tapanani on ajaa autolla Helsingin keskustassa liian lujaa... minä hallitsen ajopelini ja ulkona vallitsevat kelit, ne MUUT kuskit ovat täysiä tumpeloita
- markettien suurilla parkkipaikoilla rääkkään naiskuskeja. En voi sille mitään, että minussa herää piru nähdessäni jonkun muijan vääntävän ja kääntävän epätoivoisesti autoaan pysäköintiruutuun - silloin minä olen joskus sortunut "ryntäyttämään" autoani tuollaisen ylihitaan naiskuskin auton kylkeä kohden väläyttämällä samalla kaukovaloja ja lisäpitkiä...
- edellämainituista seikoista huomaa myös että olen täysi kakara ja sekin ärsyttää minua itseäni aina joskus heikkona hetkenä
- nousuhumalassa olen ärsyttävä selittäjä... silloin ei sellaista aihetta löydy mistä minä en omasta mielestäni tietäisi kaikkea. Minulla on tuossa tilassa myös taipumus mennä selittämään vieraisiin pöytiin, siis jos tämä nousuhumala iskee päälle ravintolassa.
- tykkään aivan liikaa erilaisista makkaroista ja väkevästä sinapista, niin ja valkosipulia änkeän myös kitusiini varsinkin viikonloppuisin siinä määrin, että joku saattaa pyörtyä minun aromikkaista hönkäilyistäni


Siinä nyt vähän aluksi. Herää kysymys että miten minäkin olen saanut muijan pokattua? Kyllä naiset ovat omituisia...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Miten tämä on mahdollista?

Olen hyvin pettynyt. Olisin luullut JA:n porukalla olevan tarpeeksi munaa tiputtaa itsensä alas pilvilinnoista?

Eikö tästä porukasta kukaan edes päästele hulppeilla äänitehosteilla kaasua suolestaan krapula-aamuna? Eikö kenelläkään ole pahaa hilseongelmaa? Minulla muuten on sekin, unohdin tämän mainita tuossa omassa vuodatuksessani, siis varsinkin talviaikaan pölläytän ympärilleni varsinaisen lumisateen heilauttaessani jumalaisia kiharoitani. Eikö kukaan kaivele pallejaan telkkaria katsoessa? Eikö kukaan nauti kaasukuplista kun pieree uima-altaassa? Eikö kukaan ole koskaan huijannut pelatessaan Afrikan Tähteä, niin tai vakavampia RAHAPELEJÄ korteilla? Eikö kukaan harrasta lavuaariin kusemista?

Olette te aika porukkaa, sanoi Kirsi Salo eräässä juontamassaan tv-ohjelmassa...
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Miten tämä on mahdollista?

Okei.
Mulla on paljon huonoja tapoja:
- Kusen minne sattuu
- Olen kova poika oksentelemaan
- Jos diggaan jostain tyypistä, se saa mokata pahasti menettääkseen luottamukseni. Mutta on menettänyt sen sitten lopullisesti.

- Suutun helposti ja olen pitkävihainen sille, joka minut suututtaa.
- En jaksa aina tuhlata aikaa turhiin alkukankeuksiin vaan juttelen heti kuin vanhalle tutulle (tätä kandee varoa jos minun kanssa joutuu tekemisiin!).
- Kiinnostun helposti asioista ja olen intensiivinen kunnes huomaan asian olevan yhdentekevä ja tarpeeton.
- Kiroilen liikaa
- Juon väkeviä oluita ja siksi olen usein liian humalassa.


Mutta sitä en myönnä, että olisin huono, eiei. En ainakaan myönnä sitä itselleni.

edit: bussissa mietittyäni lisäsin pari kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
-Juon, noh, riittävästi.

-Viina tai joku muu on vienyt muistin. Samat asiat saa aina tankata sata kertaa, eikä silti mene kalloon.

-Kuuppa on täynnä täysin epäoleellista tietoa, pystyn muistamaan jonkun biisin sanat seitkytluvulta kokonaisuudessaan, mutta taksissa en saatana muista omaa osoitetta.

-Enkä osaa kirjoittaakkaan näköjään.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Tuota , miksi pitäisi yleensäkään itseään tiputella mistään pilvilinnoista ?

Pilvilinnathan ovat tavallaan jonkinlaisia utopioita ja ne jotka eivät elä utopioissa , niin , eihän niistä tarvitse sitten tipautella .
Siis ne , jotka todellisuudessa tietävät kuitenkin kuinka hyviä he ovat kaikissa asioissa ja ovat myös realisteja .

Toisaalta ne , jotka noissa linnoissa elävät ovat itseasiassa aikas huonoja lähes kaikissa asioissa ja se pilvilinnoissa eläminen tietenkin auttaa elämään niitten asioiden kanssa , oli henkilö sitten realisti tai ei , inhorealistit ovat sitten asia erikseen .

Sitäpaitsi se aina sattuu kun sieltä tipahtelee , ei kukaan kai halua olla niin masokisti ?

Täten siis esitän oman painokkaan vastalauseeni tälle letjulle .
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä
-osaan olla äärettömän äkkipikainen, joskus jopa keskusteleminen kanssani riittää ärsytyskynnyksen ylitykseen, kuitenkin voin näprätä tuntisotalla jotain 1000 palan palapeliä.
-Tykkään siisteydestä mutten aina pidä tavaroitani järjestyksessä, vaatteita lojuu yleensä joka puolella.
-Olen huono kertomaan hyviä juttuja.
-Olen erittäin näsäviisas, jos sille päälle satun.

Tässä kaikki tällä erää, kaikkeahan ei sovi kertoa... :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti gammonthis
Tuota , miksi pitäisi yleensäkään itseään tiputella mistään pilvilinnoista ?

Täten siis esitän oman painokkaan vastalauseeni tälle letjulle .

Sä olet täysin välivallin jätkä! Monella on munaa kehua itseään, mutta todellinen Mies myöntää pierevänsä uima-altaassa!
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
- Olen äärettömän laiska. Häpeän itseäni, kun mietin kuinka laiska olenkaan.
- Olen todella ärsyttävä ihminen, ärsytän jopa itseäni.
- En osaa päättää, jahkailen aina asioita liian kauan.
- Tuhlaan rahaa, vaikka olenkin pihi.
- En osaa siivota tai en pidä siitä, joten kotimme on melko sekainen.
- Vittuilen ihmisille liikaa, pitäisi kyllä oppia hillitsemään itseään.
- Ja munkin sukkamehu haisee todella pahalle.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Annuli

- Olen todella ärsyttävä ihminen, ärsytän jopa itseäni.

- Ja munkin sukkamehu haisee todella pahalle.

Annuli hei, tuota on nyt liikkeellä. Siis tuota itseensä ärsyyntymistä. Älä ota sitä niin vakavasti, ajattele vaikka Porin Kirjurinluodon leppeätä kesäiltaa... leppeätä kesän ja meren tuoksua sieraimissasi... NUUUUUUH... aaah... miltä siinä vaiheessa tuntuu jääkiekko, kun makaat kalliolla auringon hyväillessä vartaloasi?

Terveisin. nimim. aurinko

... am I bad, or am I bad...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-Olen helvetin vittumaisen huumorintajun omistava ihminen
-En osaa laulaa
-Olen epämusikaalinen
-Silti soitan kahdessa bändissä koskettimia
-Olen tuntemattomien seurassa liian ujo
-Olen tuttujen seurassa liian tunkeileva
-Olen juoppo teekkarinrenttu
-Olen laiska
-Olen liian suuri persoona
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kaksi asiaa:

Perkeleen ruma ja vailla itsetuntoa!
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Sinulle nim. Aurinko.

Tiedän toki, että itseensä ärsyyntymistä on liikkeellä. Olen tällä hetkellä jo harvinaisen ärsyyntynyt itseeni, kun tiedän jälleen olevani hyvin ärsyttävä tulevissa pikkujouluissamme. Miksi ei keksitä sellaista viinaa, joka sulkisi suun.

Kirjurin rannat kesällä, no, miksei... Merituulen tuoksu huomattavasti parempi. Ikävä seikka vaan on, pystyykö suolainen merituuli peittämään sukkamehuni aromit, jotka purkautuvat ympäristöön kuin vihaiset herhiläiset.

Aurinko, vartalo ja jääkiekko, siinä oiva yhdistelmä... Tuohan ei tarvitse edes välttämättä kesää...

Nim. Terässukat
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
- Laiska
- Siivoton
- Juo aina liikaa, ja lienee rasittava päissään
- Muuttumassa epäsosiaaliseksi
- Surkea muisti
- Lyhytjänteinen
- Huonot läpät ja vittumainen huumorintaju

Siinäpä listaa ensialkuun. Lisääkin olis, vaan ku en muista!
 

Rocco

Jäsen
Olen täydellinen, mutta...

- Murtunut nenäni ei ole naamassani komistus
- Huonot hampaat (huonosti hoidetut)
- Sotken naisasiani kännissä
- Selvinpäin ei ole naisasioita
- Juomisessa on vain on/off asennot
- Olen pihi mutta kännissä saa tuhlata (sanoo pikkupiru päässäni)
- Ostin kerran kauheassa krapulassa vapputorilta Hare Khrisha-kirjan
- Sarkastinen huumorintaju, monet ei tiedä milloin olen tosissani ja milloin en
- Aggressiivinen ja muita arvosteleva autoilija
- En osaa sanoa ei ja siksi hukun kaikkiin töihin
- Pelaan liikaa PlayStationia
- En osaa tehdä pitkäjänteisiä päätöksiä. No ostin sentään kämpän
- Erittäin laiska siivoamaan. Kenties siksi että se oli ainoa asia mikä oli pakko tehdä lapsena

No siinä pari pääkohtaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huonoja puolia minulla on oman mittapuun mukaan vain muutama, jotka ovat seuraavat:

- Juon liikaa, ja monesti vielä tarkoituksella.
- Olen kotioloissa varsinainen sottapytty ja jätän likaiset vaatteet ja - astiat ympäri kämppää.
- Olen ylimielinen ja luulen monesti tietäväni muita paremmin asioiden laidan.
- Kusen suihkuissa, myös julkisissa.

Muuta ei nyt tule mieleen, mutta onhan tuossakin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
- Joidenkin asioiden suhteen olen täysin kädetön. Vituttaa oikein kun miettii kuinka onnistuu aina jossain tilanteessa tusaamaan tilanteen täysin päin helvettiä. En kuitenkaan viitsi näitä eritellä, menisi äkkiä loppupäivä siinä hommassa.

- En hoida koulutehtäviä ajallaan, jahkaan ja jahkaan niitä kunnes huomaan olevani deadlinen väärällä puolen. Silloin kyllä tehtävien pusaaminen alkaa, auttamatta myöhässä ja hirvittävällä kiireellä.

- Tuhlasin n. puolet tilillä olevista rahoistani PS2:een, mutta en silti ikinä ehdi pelaamaan sitä. Lojuu olohuoneessa, sentään pari dvd:tä olen ehtinyt katselemaan.

- Huumorintajuni lienee jotenkin outo, koska joskus ihmiset eivät ymmärrä sitä lainkaan. Toisin sanoen jotkut eivät ymmärrä koska olen tosissani ja koska en.

- Minulla on hyvin vähän (no, onneksi edes sen verran) ns. todella hyviä ystäviä. Hyvän päivän tuttuja ym. kyllä löytyy, mutta läheisten ystävyyssuhteiden solmimiseen minulla tuhlaantuu aina paljon aikaa, eivätkä ne sittenkään välttämättä toimi.

- Silloin harvoin kun olisi jotain vireillä kauniimman sukupuolen edustajan kanssa, onnistun tärväämään homman aina jollain tavalla. Viime aikoina on ollut tämänkin suhteen hiljaisempaa.

- Intti edessä, rahat lopussa.

Siinähän ne tärkeimmät. Paljon muutakin nega negaa löytyisi, mutta arkiaskareet kutsuvat.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Predator jutusteli taannoin :
Sä olet täysin välivallin jätkä! Monella on munaa kehua itseään, mutta todellinen Mies myöntää pierevänsä uima-altaassa.

Jokainen mies , jopa poikakin , tekee sitä ja melkein kaikki sen myös voivat myöntää , vieläpä pieni poikamainen virne suupielessään .

Tosi Mies myöntää että panee huonosti .
Tosi Mies ei välitä vaikka joku kaataa kaljat päälle .
Tosi Mies vain nauraa kun toinen huutaa naama punaisena viiden sentin päässä .
Tosi Mies ei todellakaan välitä mitä muut miehet hänestä sanovat.
Tosi Mies ei lyö Hänen Naistansa kiusaavaa toista miestä vaan vie tämän nurkan taakse ja potkaisee munille .
Tosi Miehen ei tarvitse machoilla missään muodossa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei pitäisi päästää pirua irti, mutta...

Olen hyvin usein toivottoman laiska ja ennen kaikkea saamaton, siitä johtuen saavutukset elämässä on jääneet aika vähiin. Tähän lisättynä ajoittainen pelkuruuskin ja halu vältellä epämukavia asioita, niin soppa on valmis. Mistä päästäänkin siihen asiaan, että...

...Olen surkea laittamaan ruokaa, näinköhän hallitsen kyseistä taiteenlajia ollenkaan? Kyse on siitä ettei kiinnostakaan. Lisäksi olen nirso.

Olen lähinnä linnunpelättimen oloinen ja muotoinen. Ikävää siinä on se että sekin työ varataan yleensä liikkumattomille peläteille joille ei tarvitse maksaa palkkaa. Olen siis työtön. Saan naiset katoamaan ulkoisella olemuksella, jota voi toisaalta pitää vahvuutenakin, riippuu miten ajattelee.

Olen saita, epäluuloinen, vainoharhainen ja huomionkipeä. Kuvittelen että ihmiset puhuu paskaa minusta seläntakana alituiseen. Olen myös neuroottinen ja joudun pesemään käsiäni monta kertaa päivässä.

Hallitsen huonosti matematiikan (joudun laskemaan sormilla) ja kielitaidoissakaan ei ole kehumista. Suomeakin osaan juuri ja juuri välttävästi...

Pitää laittaa nyt suu suppuun, eiköhän tuo jo riitä.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä näitäkin löytyy:

1. Teen joskus liian hätiköityjä johtopäätöksiä.
- Edm. seuraa se, että muutun melko herkästi epäluuloiseksi, ja mielikuvitukseni alkaa laukkaamaan.

2. Joskus, kun jokin asia, pienikin, alkaa ärsyttämään, saatan räjähtää aivan totaalisesti. Tämän ovat ystävänikin joutuneet muutamaan otteeseen todistamaan. Onneksi kuitenkin myöskin lepyn kohtuu nopeasti, eikä noita räjähdyksiä tapahdu kovin useasti.

3. Puhun ennen kuin ajattelen. Sammakoita siis tipahtelee aina välillä.

4. Toimin ennen kuin ajattelen. Jokainen voi itse miettiä, mitä kaikkea tästä aina välillä seuraa.

Ja aivan kuten Chip, myöskin minä pidän siisteydestä, mutta olen erittäin taitava sotkemaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Poison
Kyllä näitäkin löytyy:



Ja aivan kuten Chip, myöskin minä pidän siisteydestä, mutta olen erittäin taitava sotkemaan.

Tyypillinen naisen kirjoittama "tunnustus". Mikähän siinäkin on, että miehet tämäntyyppisissä tunnusteluissa tuovat usein esiin myös omasta ruumiista irtoavien eritteiden aromit. Ehkä meillä miehillä on tarve kertoa ominaishajuistamme... tosin naiset miehiin verrattuna pyrkivät peittämään omia ominaistuoksujaan huomattavasti miehiä enemmän kaikenhajuisilla deodoranteilla ja parfyymiellä. Siis, noin keskimäärin ottaen, haiseeko mies luonnostaan enemmän kuin nainen?

PS: Tätä on puitu jo aikaisemminkin (kaiken selvittävää vastausta ei kuitenkaan ole tullut):

- Käyvätkö kauniit naiset paskalla? Sillai että vetävät pönttöön kunnon haisevat pökäleet? Vai onko juttu sittenkin niin, että esim. Prinsessa Madeleine kakkii joitakin sulotuoksuilla päällystettyjä söpöjä pikku kapseleita? Anteeksi, meni offtopic. Mutta jos jotakuta kiinnostaa nämä paskantamisen salat, niin laittakaa toki pohdintojanne aiheesta.

Terveisin nimim. Pökäle
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
- Olen sairaan laiska siivoamaan/tiskaamaan.

- Olen joissain asioissa uskomattoman saamaton. Jonkun pienen jutun tekeminen voi tuottaa käsittämättömiä vaikeuksia.

- Olen läheisille loppumattoman pitkämielinen, joskin välillä äkkipikainen. Vähemmän tutuille saatan olla loppumattoman herkkätunteinen. Taidan olle heille vähän kuin sisilialaiset, en unohda. Pahinta kai on se, etten tuo sitä esiin millään tavalla, ja juttu jää muhimaan.

- Mieleeni voi juolahtaa ruveta käpälöimään rakkaani reittä aivan ihmeellisissä tilanteissa, kuten esimerkiksi hänen vanhempiensa ruokapöydän alla kesken aterian. Miehet ymmärtänevät.

- Kun teen esimerkiksi em. töppäyksen, pyydän Häneltä anteeksi, Hän antaa, ja kuitenkin teen sen joskus uudestaan. Tämänkin miehet ymmärtänevät.

- Jos rakkaani on mokannut ja suutun todella, lepyn hetkessä, ja saatan jopa päätyä pyytelemään anteeksi itse. Olen siis joskus liian hellämielinen.

- Olen välillä ylikova puhumaan, ja innostuessani ääneni kovuus nousee kymmeniä desibelejä.

- Olen joskus turhan luottavainen.

- Saatan olla joissain asioissa laiskuuden multihuipennus.

- Tiedän usein kaikesta kaiken, varsinkin päissäni. Ja juuri huppelissa homma tuntuu menevä niin, että a) en ole koskaan väärässä ja b) jos joskus sattuisi käymään niin, että olen erehtynyt, palataan kohtaan a).

- Olen hiljaa mielessäni saita muille annettavia asioita/rahaa kohtaan, mutta itse en osaa monesti säästää.

- Jännitän aivan kummallisia asioita. Sitä on vaikea selittää, mutta otan paineita milloin mistäkin.

- Olen ujo tutustumaan veiraisiin ihmisiin, vaikka olen opetellut olemaan näyttämättä sitä.

- Jos katson tietäväni paremmat perustelut eriävälle mielipiteelle, minun on usein kertakaikkiaan saatava jotenkin ilmaista se, vaikkei tilanne sitä mitenkään voisi sallia.

Ja myönnettävähän se on, että

- Virtsaan omaan suihkuuni.


Siinähän niitä. Muitakin varmasti löytyy, mutta nämä paukahtivat mieleen ensimmäisenä.


Saalistaja:

"Käyvätkö kauniit naiset paskalla? Sillai että vetävät pönttöön kunnon haisevat pökäleet? Vai onko juttu sittenkin niin, että esim. Prinsessa Madeleine kakkii joitakin sulotuoksuilla päällystettyjä söpöjä pikku kapseleita?"

Aivan helvetin hyviä kysymyksiä. Olen pohtinut samaa asiaa monesti itsekin. Käyvätköhän myöskään Kauniit ja Rohkeat paskalla? Entä piereskelevätkö he? Käyvätkö he ollenkaan edes WC:ssä? Jne.



Ranger
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Zen Cafen sanoin:

"Minä olen auto parkissa, olen täynnä sakkolappuja. Minä olen paskaa lintujen, konepellin päällä, tiedän sen."

Tarvitseeko tuohon enää lisätä mitään?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Predator herätys

Viestin lähetti Predator

- Käyvätkö kauniit naiset paskalla? Sillai että vetävät pönttöön kunnon haisevat pökäleet?
Terveisin nimim. Pökäle
No eivät tietenkään käy kuvailemallasi tavalla ainakaan. Tavallisemmankaan näköiset naiset eivät käy ******** vaan kakilla. Eikä toimitus haise millekään vaan tuoksuu, tuoksuu esim. kielolle, ruusulle tai lavendelille. Miten sinä "vanha mies" et tiedä naisista tuotakaan. Vieläkö muuten luulet, että vauvat syntyvät pepusta?

terveisin koo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös