Tällä kaudella olen katsonut suurinpiirtein 50 ottelua, joista suurin osa Chicagon, Detroitin ja Philadelphian pelejä. Ennen tuli valvottuakin öitä, kun noita matseja katseli.
Silloin kun Canal plussalta noita otteluita tuli, niin silloinkin pääpaino oli noissa joukkueissa. Toki mukana oli Washingtonia ja Pittsburghiä myös, mutta kuitenkin.
Usein on vaikeuksia tunnistaa esim. Ovechkinia kentältä, vaikka Capitalsien pelejä on tullut katseltua ties kuinka paljon. Pelaajat, tapahtumat, oikeastaan kaikki mitä peleissä tapahtuu, jää tajuamatta. En tarkoita, että pitäisi seurata vain ja ainoastaan yhden pelaajan tekemisiä ottelussa, vaan sitä, että kun kentällä on 10 pelaajaa, niin tajuaisi, ketkä siellä ovat, mitä virheitä tekevät, mitä tekevät oikein, mitä pitäisi tehdä tai olisi pitänyt jättää tekemättä.
Monesti useat nimimerkit sanovat, että joku maali meni maalivahdin piikkiin. Itse en osaa tuollaiseen sanoa mitään mielipidettä. Tai oliko ruma vai puhdas taklaus. Jäähytilanteet menevät usein ohi ihan täysin. Sama nuo yv ja av pelaamiset, miten niitä tilanteita kannattaisi pelata, oliko se lopulta hyvä veto vai ei, jne.
Hyvä esimerkki eilisestä San Marino-Suomi ottelusta. Viime hetkellä oli Marinon pelaajalla maalipaikka ja ajattelin oikeasti, että olipa hyvä ajatus ja veto. Sitten kun tuon otteluseurannan luin, niin eipä kukaan ajatellut vastaavaa. Nimenomaan haukuttiin tuota vetoa ja rankasti. Tuossa nyt sentään oli oma mielipide, mutta sekin oli vain pelkkää omaa tyhmyyttä ja ajattelemattomuutta.
Samaten kaikki haukkuvat tuota Suomen esitystä. Itse en oikein tajua, miksi. Mitä siinä tehtiin väärin ja miten pelattiin. Tai miten San Marino pelasi. Noita en vain ymmärrä tai hahmota. Tiedän kyllä San Marinon tason jalkapallomaana, mutta mitä pelissä tehtiin väärin. Kuka pelasi hyvin ja kuka ei.
Sam homma tuon NHL:än kanssakin.