Ville Varakas HIFK:hon

  • 85 430
  • 310

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Shedden peluutti aikaan muun muassa Lostedtia ja Jeesus Lainetta sellaisilla täsmävaihdoilla, normaalin ketjurotaation ulkopuolelta, muutaman vaihdon per erä. Suomalaiset valmentajat eivät tätä tyyliä ole koskaan harrastaneet, mutta itse ihastelin sitä silloin. Varakkaalle voisi kuvitella Sheddenin peluutuksessa löytyvän juuri tällainen rooli, mutta muuten on kyllä vaikeaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Varakas ei aikanaan esim. Bluesissa ollut läheskään näin huono pakki.

Tähän on pakko ottaa kiinni. Varakas on aina ollut tuommoinen high risk-high reward tyylinen puolustaja, todella paljon samaa kuin mm. Taipaluksessa oli täällä pelatessa. Välillä tulee niitä pelejä kuin kaikki onnistuu, mutta sitten tulee myös vastapainoksi karseita hasardeja ympäri kenttää ja ihan sama meno oli Bluesissa.

Nykyään Varakas taitaa kuitenkin olla enää high risk-medium reward sillä eihän tuo mitenkään näinä päivinä voisi enää ylittää 30 pisteen rajapyykkiä tai päästä edes lähelle niin kuin hyvinä aikoina. On totta, että Varakas ei ollut näin huono Bluesissa, mutta mikään muu ei ole pelaamisessa muuttunut kuin se, että nykyään se ei kykene tekemään hyökkäysalueella mitään järkevää ja näin ollen ei pysty tekemään pisteitä kuten ennen vanhaa.

Sama Varakas kuin Bluesissa se yhä on, ilman tehoja vain.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"mun tehtävän kuvaan kuuluu tota... pööh.. ööh... ei se maalinteko oo mun lähtökohtanen homma, että lähinnä tollasta puolustamista ja alivoimaa.. tottakai niiku jos pääsee pelaa paljon ni pitää tehä tuhoja tuol toisessakin päässä. Ehkä tää kausi 2018 on mun kausi."

Varakapteenin selkeä suunnitelma keväälle 2018.
 

444

Jäsen
"mun tehtävän kuvaan kuuluu tota... pööh.. ööh... ei se maalinteko oo mun lähtökohtanen homma, että lähinnä tollasta puolustamista ja alivoimaa.. tottakai niiku jos pääsee pelaa paljon ni pitää tehä tuhoja tuol toisessakin päässä. Ehkä tää kausi 2018 on mun kausi."

Varakapteenin selkeä suunnitelma keväälle 2018.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kuulemma.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Nostetaan vähän.

Tuo kommentti "tehdä tuhoja tuolla toisessa päässä" onnistui nyt yli odotusten!

Prkl.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
"mun tehtävän kuvaan kuuluu tota... pööh.. ööh... ei se maalinteko oo mun lähtökohtanen homma, että lähinnä tollasta puolustamista ja alivoimaa.. tottakai niiku jos pääsee pelaa paljon ni pitää tehä tuhoja tuol toisessakin päässä. Ehkä tää kausi 2018 on mun kausi."

Varakapteenin selkeä suunnitelma keväälle 2018.

Katsoin saman haastattelun ja on kyllä jätkä ihan yhtä kujalla kaukalon reunalla kuin" tuhojaan tehdessään".

Tänään ei toivottavasti ole askissa - pelikieltonsa myötä (tuliko sellaista?).
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Neljä peliä tuli Varakkaalle tuosta edellispelin taklauksesta.
 

TO41

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkitilanteesta huolimatta en jaksa stressata Varakkaan poissaolosta, joten otin tästä kevyellä mielellä pienet selkänaurut kurinpidon housuun lurahtamisesta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ulosajo + 4 peliä puhtaasta pommista. Ei yllättänyt yhtään. Ainut hyvä puoli tässä on se, että Varakkaan poissaolo ei vaikuta HIFK:n iskukykyyn yhtään mitenkään, mutta onhan tämä ihan naurettavaa...
 

444

Jäsen
Ulosajo + 4 peliä puhtaasta pommista. Ei yllättänyt yhtään. Ainut hyvä puoli tässä on se, että Varakkaan poissaolo ei vaikuta HIFK:n iskukykyyn yhtään mitenkään, mutta onhan tämä ihan naurettavaa...
Ei se edelleenkään ole Liigan säännöillä puhdas taklaus. Se voisi olla sitä NHL:ssä, mutta täällä valitettavasti pelataan eri säännöillä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ulosajo + 4 peliä puhtaasta pommista. Ei yllättänyt yhtään. Ainut hyvä puoli tässä on se, että Varakkaan poissaolo ei vaikuta HIFK:n iskukykyyn yhtään mitenkään, mutta onhan tämä ihan naurettavaa...

Teki taklauksesta puhtaan kun taklattava oli huonossa asennossa? Ihan saatanan typerä taklaus ja taisi ekan kerran jo kolahtaa Sailion kupoliin joten ihme, että selvisi noinkin vähällä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei se edelleenkään ole Liigan säännöillä puhdas taklaus. Se voisi olla sitä NHL:ssä, mutta täällä valitettavasti pelataan eri säännöillä.

Tämä on tietenkin totta, että tämä on vain nieltävä. Ihme kyllä, että voi olla lätkässä parissa sarjassa niin erilaiset sääntötulkinnat.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tämä on tietenkin totta, että tämä on vain nieltävä. Ihme kyllä, että voi olla lätkässä parissa sarjassa niin erilaiset sääntötulkinnat.

Älä muuta viserrä. Aivan vitun surullista paskaa. Sebu Ahon teloituksesta kehut ja tsempit tyylikkäälle taklaajalle isossa liigassa, täällä olisi lähtenyt kuokkimaan. Noh, runkosarjaa mennään, eikä kärkipakki kyseessä, mutta paskaahan tämä silti on.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä muuta viserrä. Aivan vitun surullista paskaa. Sebu Ahon teloituksesta kehut ja tsempit tyylikkäälle taklaajalle isossa liigassa, täällä olisi lähtenyt kuokkimaan. Noh, runkosarjaa mennään, eikä kärkipakki kyseessä, mutta paskaahan tämä silti on.

Aivan samaa mieltä. Näin tää nyky Suomi kiekko menee eteenpäin ja kasvatetaan kovuutta rapakon taakse. Ja paskat.

Vuos-kaks vielä tätä tätä neitilinjaa, niin jonkun junnun elämä päättyy vielä tuolla kaukalossa joko Finleyn tai muun karpaasin toimesta, joka on ulkomailla tottunut fyysisyyteen.

Mun mielestä Liigan tulisi herätä vittu niiltä päiväunilta ja opetella kitkemään näitä aivotärähdyksiä antamalla junnujen taklata siitä saakka kun skrinnarit on jalassa ja matka alkaa.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Videolta katsottuna aika härski taklaus. Taklauksen vastaanottajan peliasento oli aivan normaali. Kuvitelkaa Kärppäpelaajan tilalle Heiskanen ja miettikää uudestaan.
En tietenkään usko, että Varakas tahallaan yritti päähän, mutta vauhti oli kova, ja ponnisti vielä ylöspäin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Hyvin on Salmela paikannut Vitoa. Parit vastustajan lapaan ja koko ajan pikkasen myöhässä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Videolta katsottuna aika härski taklaus. Taklauksen vastaanottajan peliasento oli aivan normaali. Kuvitelkaa Kärppäpelaajan tilalle Heiskanen ja miettikää uudestaan.
En tietenkään usko, että Varakas tahallaan yritti päähän, mutta vauhti oli kova, ja ponnisti vielä ylöspäin.

Tsiigataanko me samaa niittiä ollenkaan vai onko mulla vaan liikaa värilasia silmillä? Mun mielestä ei oo mikään sikataklaus, kova niitti kyllä. Näätä painaa pään kumaraan hetki ennen osumaa, siinä kohtaa ei VV kerkeä enää tekemään mitään. Mun silmään ei ponnista ylöspäin, kädet vähän ylhäällä kyllä.

Mutta jos suhteutetaan että tuosta ulosajo ja neljä peliä kakkua, mutta puolen Suomen kultapojalle ei tullut polvitaklauksesta mitään, en ymmärrä.

Onneton Liiga onnettomalla kurinpidollaan kyllä vie suomikiekkoa säälittävään suuntaan. Toki tämä seuraa koko yhteiskunnan suuntaa jossa tärkeintä on että kukaan ei vaan pahoita mieltään mistään eikä loukkaannu. Yhteisessä ihanan suvaitsevaisuuden kuplassa kaikilla on ihanaa. Ja sijaisloukkaantujat päivystävät herkeämättä asioita, joista joku voisi ehkä pahoittaa mielensä.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teki taklauksesta puhtaan kun taklattava oli huonossa asennossa? Ihan saatanan typerä taklaus ja taisi ekan kerran jo kolahtaa Sailion kupoliin joten ihme, että selvisi noinkin vähällä.

Oliko esim. Finleyn taklaus Miklik:iin viime kaudella mielestäsi myös saatanan typerä taklaus?
Ja mikäs siihen Sailion kupoliin oikein osui? Itse en sitä juuri äsken näytetyn hidastuksen perusteella kyllä nähnyt.

Vai onko vaan nyt saatanan typerä koska hazardi-Varakas?

Mielestäni rangaistuksessa on kolme peliä liikaa. Pelkkä ulosajo tai yksi peli vielä menisi, JOS tuomarit olisivat heti reagoineet tuohon. Nyt eivät reagoineet aluksi mitenkään. Salliiko säännöt sen, että mikäli päätuomarit eivät näe rikettä, niin riittää että se pohjaltaan linjatuomarin näkemykseen?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Oliko esim. Finleyn taklaus Miklik:iin viime kaudella mielestäsi myös saatanan typerä taklaus?
Ja mikäs siihen Sailion kupoliin oikein osui? Itse en sitä juuri äsken näytetyn hidastuksen perusteella kyllä nähnyt.

Vai onko vaan nyt saatanan typerä koska hazardi-Varakas?

Mielestäni rangaistuksessa on kolme peliä liikaa. Pelkkä ulosajo tai yksi peli vielä menisi, JOS tuomarit olisivat heti reagoineet tuohon. Nyt eivät reagoineet aluksi mitenkään. Salliiko säännöt sen, että mikäli päätuomarit eivät näe rikettä, niin riittää että se pohjaltaan linjatuomarin näkemykseen?

Miten tuo Varakkaan taklausta voi rinnastaa Finleyn viime kauden taklaukseen? Tuo Miklik niitti oli suurin syy miksi liiga pesi omat kätensä sääntömuutoksilla ennen kauden alkua. Niin kuin kurinpitopäätöksessä lukee, Varakas olisi voinut välttää taklauksen ja varmasti näki, että kaveri huonossa peliasennossa. Miklik taas ei ollut huonossa asennossa, ei vain muuten ollut hereillä.

En itedä osuiko Sailiota päähän kun en ole jaksanut videoita selailla. Sellaista jostain luin, että jo aikaisemmin Sailio olisi voinut jäädä jäähän makaamaan. Täytyy vielä tarkistaa miten se oikeasti meni.

Rangaistuksessa ei ole mitään liikaa. Rangaistus on ihan linjassa muiden päätöksien kanssa. Varakas on täysi idiootti jos ei sitä tiedostanut kun päätti painaa taklauksen loppuun. Aikamoiseen kuseen joukkueen laittoi jo siinä ottelussa joten ihan helvetin typerää kun olis voinut tehdä paremman valinnan. Ja vastaus tuohon kysymykseen on, että sallii. Siksi siellä on neljä dumaria kentällä. Salliin myös laittaa otteln jälkeen tutkintaan jos videotuomari katsoo aiheelliseksi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Varakas olisi voinut välttää taklauksen

Jätetään saman tien taklaukset kokonaan pois sillä ainahan ne voisi välttää. Oikeasti jos itse olisin Selinin paikalla ja näkisin pakkini ottavan stepin eteenpäin tuossa tilanteessa (mikä on ihan oikein kun halutaan paine pitää hyökkäysalueella) niin odottaisin pakkini myös pysäyttävän kaverin tuohon kuten Varakas teki, jos ei pysäytä niin saisi kyllä istua penkillä loppupelin. Varakkaalla ei ole tuossa tilanteessa kuin yksi vaihtoehto ja se on pysäyttää näätä, taklaus on puhdas muissa maailman sarjoissa, mutta tietysti Liigan omilla säännöillä siitä saadaan likainen.

Olisi voinut välttää, voi luoja. Lukiko siellä oikeasti noin?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jätetään saman tien taklaukset kokonaan pois sillä ainahan ne voisi välttää. Oikeasti jos itse olisin Selinin paikalla ja näkisin pakkini ottavan stepin eteenpäin tuossa tilanteessa (mikä on ihan oikein kun halutaan paine pitää hyökkäysalueella) niin odottaisin pakkini myös pysäyttävän kaverin tuohon kuten Varakas teki, jos ei pysäytä niin saisi kyllä istua penkillä loppupelin. Varakkaalla ei ole tuossa tilanteessa kuin yksi vaihtoehto ja se on pysäyttää näätä, taklaus on puhdas muissa maailman sarjoissa, mutta tietysti Liigan omilla säännöillä siitä saadaan likainen.

Olisi voinut välttää, voi luoja. Lukiko siellä oikeasti noin?

Ihan perseestähän tuo liigan linja on, mutta se on tiedossa. Tarkka lainaus : "Delegaatio kuitenkin katsoo, ettei Anttilan peliasento juurikaan vähennä taklaavan Varakkaan vastuuta, koska Varakas kohdistaa taklauksen selvästi ylöspäin ja lisäksi hänellä on mahdollisuus havaita vastustajan matala asento"

Tänään on sitten Kolehmainen lentänyt ulos puhtaan taklauksen jälkeen kun pelaaja loukkantui. Tämä siitä nyt seuraa kun kukaan ei tiedä mikä oikeasti on oikein ja mikä väärin. Myös Texier veti tänään Nykoppia poikittaisella päähän kun Nypsillä ei ollut kypärää. Pitäisi aina lentää ulos.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten tuo Varakkaan taklausta voi rinnastaa Finleyn viime kauden taklaukseen?

Molemmat kovia niittejä vastapalloon, joissa vastustaja loukkaantui. Oliko siis Finleyn taklaus Miklikiin sinun mielestä saatanan typerä?

Niin kuin kurinpitopäätöksessä lukee, Varakas olisi voinut välttää taklauksen ja varmasti näki, että kaveri huonossa peliasennossa. Miklik taas ei ollut huonossa asennossa, ei vain muuten ollut hereillä.

Varakas olisi voinut välttää taklauksen vaikka kärppä ei olisi ollut huonossa peliasennossa, koska ei välttämättä olisi ollut kuitenkaan hereillä. Vai siis saako silloin taklata, jos peliasento on hyvä, mutta ei ole hereillä...?

En itedä osuiko Sailiota päähän kun en ole jaksanut videoita selailla. Sellaista jostain luin, että jo aikaisemmin Sailio olisi voinut jäädä jäähän makaamaan. Täytyy vielä tarkistaa miten se oikeasti meni

Taisi kolahtaa Sailiota kupoliin, koska luit jostain niin. Joten ihan oikein, että Varakas sai pelikieltoa!

Rangaistus on ihan linjassa muiden päätöksien kanssa. Varakas on täysi idiootti jos ei sitä tiedostanut kun päätti painaa taklauksen loppuun. Aikamoiseen kuseen joukkueen laittoi jo siinä ottelussa joten ihan helvetin typerää kun olis voinut tehdä paremman valinnan.

Haatajakin on siis täysi idiootti, kun varmaan tiesi liigan linjan tuomarin koskemattomuuteen suhteen? Aikamoiseen kuseen joukkueen laittoi jne. Idiootit saatana....

Ja vastaus tuohon kysymykseen on, että sallii. Siksi siellä on neljä dumaria kentällä. Salliin myös laittaa otteln jälkeen tutkintaan jos videotuomari katsoo aiheelliseksi.

Tätä en tiennyt, kiitos tästä. Tämä kysymys ei ole osoitettu sinulle, mutta sitä ihmettelen, että miksi sitten ainoastaan päätuomareilla on oikeus antaa jäähy? Jos myös linjuri voi käytännössä antaa rangaistuksen, niin miksi sitten ei saa viheltää sitä???
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös