Ville Vainikainen Jokereihin

  • 9 890
  • 85

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule
Tämän sopimuksen myötä Mestiksen näkökulmasta en keksi joukkueessa tällä hetkellä mitään selkeitä puutteita, pienellä varauksella risusisuklubissa. Katseet täytyy jo kohdistaa pelaajien sijasta valmennukseen menestyksen osalta.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän sopimuksen myötä Mestiksen näkökulmasta en keksi joukkueessa tällä hetkellä mitään selkeitä puutteita, pienellä varauksella risusisuklubissa. Katseet täytyy jo kohdistaa pelaajien sijasta valmennukseen menestyksen osalta.
Oman pään vääntövoima. Valinnaltahan tämä vaikuttaa. Siis se, että pakit ovat hyvin paljon samasta puusta veistettyjä.
Veikkaan, että tämän kanssa otetaan vielä lusikka kouraan ja voimaa hankitaan myös pakistoon.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Oman pään vääntövoima. Valinnaltahan tämä vaikuttaa. Siis se, että pakit ovat hyvin paljon samasta puusta veistettyjä.
Veikkaan, että tämän kanssa otetaan vielä lusikka kouraan ja voimaa hankitaan myös pakistoon.
Eivätkö Forsblom ja Salmela ole kutakuinkin niin vääntövoimaisia puolustajia kuin tästä sarjasta löytyy? Lind jutteli Narriradiossa, että Salmela on testitulosten perusteella "härkä" ja siltä ainakin minun silmääni edellisessä pelissä myös näytti. En mä oikein hiffaa tota samasta puusta veistetyiksi kutsumista muutenkaan, kun siellä on käytännössä jokaisella pakilla ihan eri vahvuudet. Ehkä Haakana ja Fenenko voivat olla kohtalaisen lähellä toisiaan paperilla.

Jos samanlaisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla pysyy kiekko lavassa ja jokainen osaa luistella, niin sitten ehkä. Minä en kuitenkaan pidä sitä merkkinä samanlaisuudesta, vaan vaatimustasona, joka Jokereissa pitääkin olla. Sille osastolle ei tarvita diversiteettiä.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eivätkö Forsblom ja Salmela ole kutakuinkin niin vääntövoimaisia puolustajia kuin tästä sarjasta löytyy? Lind jutteli Narriradiossa, että Salmela on testitulosten perusteella "härkä" ja siltä ainakin minun silmääni edellisessä pelissä myös näytti. En mä oikein hiffaa tota samasta puusta veistetyiksi kutsumista muutenkaan, kun siellä on käytännössä jokaisella pakilla ihan eri vahvuudet. Ehkä Haakana ja Fenenko voivat olla kohtalaisen lähellä toisiaan paperilla.

Jos samanlaisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla pysyy kiekko lavassa ja jokainen osaa luistella, niin sitten ehkä. Minä en kuitenkaan pidä sitä merkkinä samanlaisuudesta, vaan vaatimustasona, joka Jokereissa pitääkin olla. Sille osastolle ei tarvita diversiteettiä.
juuri näin, nyt johtopäätökset on tehty kahden Kiekko-Vantaan matsin perusteella mitkä eivät antaneet pakistosta ihan hirveän hyvää kuvaa kylläkään. Itse luotan OP , analysoitiin puutteet Hermes-sarjan perusteella ja joukkuetta on rakennettu sen mukaan. Siniviivapeloite rightin pakkia jengi huutaa ja jos maalinedussiivoojaa tarvitaan sekin hommattanee viimeistään verorajan jälkeen.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Eivätkö Forsblom ja Salmela ole kutakuinkin niin vääntövoimaisia puolustajia kuin tästä sarjasta löytyy?
Forsblom nyt ainakin olla aivan kujalla omassa päässä keväällä ja ei se vääntövoima ainakaan itseäni vakuuttanut.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eivätkö Forsblom ja Salmela ole kutakuinkin niin vääntövoimaisia puolustajia kuin tästä sarjasta löytyy? Lind jutteli Narriradiossa, että Salmela on testitulosten perusteella "härkä" ja siltä ainakin minun silmääni edellisessä pelissä myös näytti. En mä oikein hiffaa tota samasta puusta veistetyiksi kutsumista muutenkaan, kun siellä on käytännössä jokaisella pakilla ihan eri vahvuudet. Ehkä Haakana ja Fenenko voivat olla kohtalaisen lähellä toisiaan paperilla.
Forsblom kyllä. Salmelan startti ollut kammottava, mutta toivon mukaan sieltä löytyy voimaa viedä ne 1v1 voitot. Kaksi pakkia kahdeksasta ei vielä ole kovin paljon.

Samalla puulla tarkoitan sitä, että jeskanenhaakanalaukkanenfenenkotuomola ovat yksi puu ja taitaapa jokainen näistä olla pelannut ylivoimaa viime kaudella. Ei nyt ihan normi pakiston rakenne jos noin monta pakkia vetänyt ylivoimaa edellisvuonna. Forssblomsalmela toinen puu. Jälkimmäisten vahvuudet on tai pitäisi olla korostaen kamppailussa ensin mainittujen ensisijaiset vahvuudet ei. Vrt. nyt vaikka AJ,Lindbohm,Väänänen. Ja mielestäni tämä vääntövoiman puute on karmealla tavalla näkynyt jo nyt näissä parissa Vantaan pelissä, kun oman pään myllyjä ei saada katki. Ja aiheutti se Hermeskin meille ongelmia kamppailupelissä. Hiffaatko nyt mitä ajan takaa?
Jos samanlaisuus tarkoittaa sitä, että kaikilla pysyy kiekko lavassa ja jokainen osaa luistella, niin sitten ehkä. Minä en kuitenkaan pidä sitä merkkinä samanlaisuudesta, vaan vaatimustasona, joka Jokereissa pitääkin olla. Sille osastolle ei tarvita diversiteettiä.
Aivan samalla tavalla hyökkäykseen haettiin monipuolisuutta Vainikaisen hankinnalla, samaa kaipaan vielä pakistoon. Kyllä kait se Vainikainen osaa luistella kuitenkin. Myös kiekon kanssa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Plussat Mestikseen:

Tulee olemaan fyysisesti helvetin kovassa tikissä ja putki kulkee, painaa duunia logolle joka ilta, hyvä tyyppi joka luo joukkuehenkeä kopissa, pystyy tekemään maaleja suoraviivaisen pelityylin takia ja voidaan heittää jengissä melkein rooliin kuin rooliin. Tuskin kallis, vaikka tuleekin Liigasta ns. veteraanistatuksella.

Miinukset Mestikseen:

Pelikäsitys ei ole ykköslaatua ja jos liike edes hieman hiipuu, niin käyttöä ei juuri ole.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja mielestäni tämä vääntövoiman puute on karmealla tavalla näkynyt jo nyt näissä parissa Vantaan pelissä, kun oman pään myllyjä ei saada katki. Ja aiheutti se Hermeskin meille ongelmia kamppailupelissä. Hiffaatko nyt mitä ajan takaa?
Luulen hiffaavani, mutta olen vain ihan täysin eri mieltä. Jeskasen ja Tuomolan lasken itse niiden vahvojen vääntäjien joukkoon, vaikka heillä on muitakin vahvuuksia.

Mun mielestä ajatus siitä, että Vantaan hyökkäys pelkällä fyysisellä ylivoimallaan pakottaisi Jokerit virheisiin on suorastaan huvittava. Siellä on ihan samanlaista mikkihiirtä jengi täynnä KiVallakin. Syy miksi kiekko välillä jäi omiin pyörimään oli se, että vastustajan karvauksessa oli ajoitukset paremmin kunnossa kuin meidän pelin avaamisessa. Jos itseltä puuttuu vauhti ja syöttösuunnat, niin kyllä siinä isommaltakin mieheltä voidaan kiekko viedä.

Jos katsoit ottelua tarkasti, niin ihan samanlaisia kiekonriistoja sai Jokeritkin hyökkäyspäässä ja Karvisen suorituksia lukuunottamatta ei ollut kyllä ikinä kyse siitä että olisi jotenkin ylivoimaisilla muskeleilla työnnetty pakit helvettiin kiekosta. Kulmassa pelaaminen on huomattavasti paljon muutakin.

Aivan samalla tavalla hyökkäykseen haettiin monipuolisuutta Vainikaisen hankinnalla, samaa kaipaan vielä pakistoon. Kyllä kait se Vainikainen osaa luistella kuitenkin. Myös kiekon kanssa.
Tästä me sitten ollaan enemmän samaa mieltä. Fyysisiä vauhtikoneita meillä ei taida rosterissa olla ainuttakaan, ellei Lindiä lasketa.
 

JammeR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän jää kyllä valju maku. Kuten ylempänä jo mainittu, niin johtunee Filppulan nostattamista odotuksista.
Ehkä tässä onkin seurajohto päättänyt tyhjentää häntäpään joukkueet johtohahmoista :)
Toivotaan, että Ville sisuuntuu kommenteista ja/tai iskee Mestiksen voiton ratkaisevan maalin tai varmistaa meille liigapaikan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulen hiffaavani, mutta olen vain ihan täysin eri mieltä. Jeskasen ja Tuomolan lasken itse niiden vahvojen vääntäjien joukkoon, vaikka heillä on muitakin vahvuuksia.
Agree to disagree.
Mun mielestä ajatus siitä, että Vantaan hyökkäys pelkällä fyysisellä ylivoimallaan pakottaisi Jokerit virheisiin on suorastaan huvittava. Siellä on ihan samanlaista mikkihiirtä jengi täynnä KiVallakin. Syy miksi kiekko välillä jäi omiin pyörimään oli se, että vastustajan karvauksessa oli ajoitukset paremmin kunnossa kuin meidän pelin avaamisessa. Jos itseltä puuttuu vauhti ja syöttösuunnat, niin kyllä siinä isommaltakin mieheltä voidaan kiekko viedä.
Voit huvittaa itseäsi. Myös Hermes huvitti kokkolalaisia viime keväänä samalla tavalla Jokereita vastaan. Näitä myllyjä ei saatu katki tämän karvauksen jälkeen koska siellä oli vuoron perään nämä tuomolalaukkaset ongelmissa mikkihiirten kanssa. Puhut siis aivan eri asiasta. Karvaus vs sen jälkeinen tekeminen. Ja valitettavasti ei ole realismia, että Jokerit kiekottelee jokaisen paineen alta pois vaan omissa joudutaan myös pelaamaan.
Jos katsoit ottelua tarkasti, niin ihan samanlaisia kiekonriistoja sai Jokeritkin hyökkäyspäässä ja Karvisen suorituksia lukuunottamatta ei ollut kyllä ikinä kyse siitä että olisi jotenkin ylivoimaisilla muskeleilla työnnetty pakit helvettiin kiekosta.
On toki. Ja sai kyllä. Ja piti saadakin jos katsot Jokereiden hyökkäyksen yksilövoimaa.
Fyysisiä vauhtikoneita meillä ei taida rosterissa olla ainuttakaan,
Eikä tarpeeksi kamppailuvoimaisia pakkeja, jotka hoitaa sen 1vs1 tilanteen ja saa paineen purettua. Tämä peilaten vasten nousukarsintaa ja Mestiksen mestaruutta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Voit huvittaa itseäsi. Myös Hermes huvitti kokkolalaisia viime keväänä samalla tavalla Jokereita vastaan. Näitä myllyjä ei saatu katki tämän karvauksen jälkeen koska siellä oli vuoron perään nämä tuomolalaukkaset ongelmissa mikkihiirten kanssa. Puhut siis aivan eri asiasta. Karvaus vs sen jälkeinen tekeminen. Ja valitettavasti ei ole realismia, että Jokerit kiekottelee jokaisen paineen alta pois vaan omissa joudutaan myös pelaamaan.
Hermestäkin vastaan eniten pulassa oli meidän isoimmat miehet Kangas ja Wehmas. Voima auttaa, mutta paineen purkamiseen tarvitsee paljon muitakin ominaisuuksia. Kaikista tärkein tekijä on kuitenkin syöttösuunnat tai niiden puute. Pakkiparin, sentterin ja lähemmän laiturin pitää pystyä luomaan helppoja väyliä, joista kiekko saadaan liikkeelle kohti keskialuetta. Suorallakin luistelulla voi kiekon tuoda ylös, mutta se harvoin on kamppailupelaamista ja siihen kykeneviä pelaajia meillä on ainakin Mestiksen tasolle yli omien tarpeiden. Hyvin liikkuva ja monipuolinen pakisto on nykypäivää, vaikka Vegas voittikin Cupin aika isolla kuusikolla. Sellaista ei ole ihan helppo rakentaa.

Sama toimii toki kääntäen sitten myös hyökkäyksessä. Siellä Vainikaisen kaltaiset pelaajat ovat ainakin teoriassa todella tehokkaita karvaajia, koska pääsevät jalalla iholle ja pystyvät kiekon kaivamaan omille. Yksinään ei silti kukaan karvaukseenkaan kykene, vaan koko muun viisikon pitää luoda tilanne, jossa puolustus ylipäätään joutuu pysymään kiekossa liian kauan, eli toisin sanottuna peittää ne syöttölinjat, joita omassa päässä halutaan avata. Jokerit yritti perjantaina usein karvata todella hanakasti viisikkona mielestäni ihan järkevällä toteutuksella. Välillä se toimi ja välillä pakka hajosi kun kärkikarvaaja menikin alimman pakin vipuun. Näitä asioita ja tilanteen tunnistamista varmasti vielä ennen kautta treenaillaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en kyllä missään mielessä osaa olla pettynyt Vainikaisen hankintaan. Vaikka ei hän mikään ykkösketjun maaliahne snaipperi ole Mestiksessäkään, erinomainen vahvistus Jokereiden jo ennestään Mestiksen vahvimpaan middle six-osastoon.

Tulee itse asiassa olemaan mielenkiintoista nähdä, mitä mies tulee saamaan aikaiseksi, kun vuosikaudet Liigan häntäpään grindaaminen vaihtuu Mestiksen suurimman ennakkosuosikin, Suomen suurimman ja kauneimman edustamiseen. Jostain on pakko myös kertoa se, että SaiPassa hän on kantanut niin C:tä kuin A:ta.

Diggaan kyllä meidän tulevan kauden jengin hyökkäyksen leveydestä. Pelipaikka on ansaittava, eikä esim. Onni Lindinkään paikka ylhäällä ole automaatio, vaan jokaisen on kyettävä osoittamaan olevansa jokeriedustuksen arvoinen. Mestikseen saamme kyllä neljä kovaa tuloskentällistä ja loukkisumakaan ei tule olemaan katastrofi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tässä Olavin korvaaja? Jos Olavikin vielä jatkot sorvaa, niin on erikoinen hankinta mutta jos ei niin upgrade mielestäni ihan jo sillä että tuskin on riippakivenä viisikkopelaamisessa.

Pituutta toki -15 senttiä Olaviin, mutta ilmeisesti kohtuu hyvin luisteleva voimahyökkääjä kyseessä. Ilmeisesti ei mikään varsinainen mailavirtuoosi, muttei kyllä ole Vauhkonenkaan kun ei enää tilanteisiin ylipäätään kerkeä. 180cm & 90kg kokoinen kaveri Eliteprospectsin mukaan, kaipa noilla mitoilla Mestiksessä maalinedustalle pääsee & vaikuttaa juuri sellaiselta kaverilta jolle tulee käyttöä myös mahdollisissa Liigakarsinnoissa.
Hyvä huomio tuo mahdolliset liigakarsinnat. Vaikka Jokerit suurimpana ennakkosuosikkina kauteen lähteekin, on liigakarsintoihin päästäkseen kuitenkin voitettava 12 ottelua ja niihinkin peleihin on Vainikaisen kaltainen monessa liemessä keitetty konkari erittäin tärkeä vahvistus, laittaa kentälle vaikka silloin kun olemme maalin johtoasemassa kun peliä on minuutti jäljellä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkumutustelulla ihan mielenkiintoinen haku. Toisaalta kerrotaan olevan kohtuu tekijämies Mestikseen, toisaalta Jokerit itse kuvaa jalkavaksi ja fyysiseksi. Jännä nähdä mihin rooliin sitten tosiasiassa istuu, mutta lähtötilanteessa käyttöä löytyy moneen mahdolliseen skenaarioon. 30v. ja 400 Liiga-peliä lähtökohtaisesti tuo odotuksen, että kokemus näkyy kentällä (enkä meinaa nyt pisteitä, vaan työmoraalia). Katsellaan löytyykö tulososastolta vaiko työläisistä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
- Hyvä luistelija (jopa erinomainen)
- Taistelee loppuun asti
- Tykkää taklata
- Johtaja-ainesta
- Pidetty pukukopissa
- 400 peliä Liigaa

Mä haistan tässä uuden ajan Jyrki Louhen tai köyhänmiehen Pihlströmin (primessa). Luonnehdintahan suorastaan henkii kulttipelaajan profiilia. Nimenä Vainikainen on lähes täysin "never heard", etenkin jos Valleen verrataan. Kiinnostava pelaaja ja juuri tämän profiilin ukkoja kaipaankin jengiin, ettei olla taas liian homogeenisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leveyttä, vauhtia, kokemusta, johtajuutta. Kyllä me Villelle käyttöä keksitään. Tervetuloa!
Just näin. Ja tuo kilpailua pelipaikoista.

Jos Vainikainen olisi hankittu vuosi sitten, olisi hankinta kaikkien mielestä loistava. Jos Vainikainen olisi hankittu viikko sitten, olisi hankinta loistava. Nyt kun Filppula hankittiin, kaikki tuntuu joidenkin mielestä valjulta. Pitää muistaa, että meillä on jengissä paljon porukkaa kenestä ei olisi pelaamaan 400 matsia Liigassa vakioroolissa ja olemaan kapteenistossa. Tuon kun sisäistää, tietää että Vainikainen vahvistaa tätä porukkaa 100% varmasti.

Me yritetään pudottaa liigajumbo ja nyt hankittiin jumbojoukkueisiin kuuluvan joukkueen kapteenistoon kuuluva pelaaja. Täähän menee täysin suunnitelmien mukaan.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
miettikää kun Valle heittää läyttyjä vauhdissa olevalle Vainikaiselle, voi tulla aika monta läpiajoa niistä kauden aikana. Odotetaan vielä myös Lappeenrannan Jokeri-kirjeenvaihtaja Ekin raporttia Villestä jahka saa bussivuorot hoidettua.
Ville on kuulemma sitkeä taistelija, työmies, joka raastaa tilanteet loppuun asti.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ei tossa kaverissa satu olemaan mitään Ben-Amorin vikaa? En nyt tosiaan viittaa mihinkään Peltos-caseen, vaan pelaajatyyppiin. Jotkut kuvaukset voisi tähän jopa sopia. Onko karvaperse? Pitääkö itsensä ja joukkuekaveriensa puolia kun meno kiihtyy?

Mä olisin niin valmis näkemään Semirin saappaiden täyttäjän.

Hyvä etunimi ukolla. Tervetuloa!
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voima auttaa, mutta paineen purkamiseen tarvitsee paljon muitakin ominaisuuksia. Kaikista tärkein tekijä on kuitenkin syöttösuunnat tai niiden puute. Pakkiparin, sentterin ja lähemmän laiturin pitää pystyä luomaan helppoja väyliä, joista kiekko saadaan liikkeelle kohti keskialuetta.
Edelleen puhut eri asiasta. Syöttösuunnilla ei ole mitään merkitystä tilanteessa, jossa puolustetaan ilman kiekkoa. Ja siinä Jokerit oli onneton keväällä ja harjoituskausi on lähtenyt heikosti liikkeelle sen osalta. Tämän nosti Don Terokin esille. Mikä on hyvä, että valmennus tiedostaa asian. Mitä kirjoitat yllä
tapahtuu sen jälkeen kun se kiekko on saatu takaisin. Se kiekko pitää kuitenkin saada ensin takaisin. Miksi pidän tätä oleellisena? Siksi koska väitän, että pomminvarmasti viimeistään karsinnassa ollaan altavastaajia ja silloin puolustetaan enemmän kuin hyökätään. Ja silloin sen PAPPin täytyy kestää aivan merkittävästi paremmin kuin on kertaakaan nähty. Jos katsot vaikka Jalosen (mestari)maajoukkuepakistojen roolituksia niin siellä on aika isoja poikia ollut shut down rooleissa lähtien Ohtamaasta,Frimanista,Lindbohmista, Hakanpäästä ja Mikkolasta. Siihen on ihan syy miksi näin on ollut ja se syy on yllä avattu. Jalonen tiesi ja ymmärsi että Suomi tulee puolustamaan enemmän kuin hyökkäämään ratkaisupeleissä ja rakensi joukkueen sen mukaisesti. Tämä suoraan Jalosen suusta. Siis niin, että se kykenee puolustamaan erinomaisesti. Minulle näyttäytyy, että Jokerit yrittää voittaa hyökkäämällä ja karsinnan osalta se on todella kunnianhimoinen tavoite. @Mordjinn kirjoitti samasta aiheesta myös aiemmin eri ketjussa liittyen pelitapaan.

Mitä tulee yksittäisiin pelaajiin; Kankaan ongelma, josta kirjoitin jo viime kaudella, oli nimenomaan, että jerkku ei vielä riittänyt sitä shut down roolia pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös