Ville Peltoselle kenkää!

• 601 842
  • 4 626

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oma viisipenniseni teidän aina yhtä mielenkiintoisesta sapelinkalistelusta:

@BOL on kaikesta pro-Peltonen -kampanjoinnistaan huolimatta todennut monta kertaa, että ei olisi itse päätynyt Peltoseen päävalmentajaa valittaessa. Tämä tosiasia luo tämän pilvilinnan päälle mystisen sumuverhon, joka luo ainakin allekirjoittaneelle toisinaan mietinnän paikan, että mitäs tästä kaikesta nyt pitäisikään ajatella. Onko lopputulema kaikessa yksinkertaisuudessaan, että "pelataan näillä korteilla jotka on jaettu ja toivotaan parasta"?

Tartuin tähän, koska pidän teitä molempia mielekkäimpinä kirjoittajina meidän osiossa. Painavaa asiaa tulee perusteluineen molemmilta äärilaidoilta ja joskus jopa saa ns. kaivaa popparit esiin, positiivisessa mielessä toki.

Pahoittelut, että lähti vähän sivujuonteille aiheesta.

Itse muistan ihan hyvin myös ne kirjoitukset, jossa @BOL olisi mielummin päätynyt johonkin toiseen 1-koutsiin Peltosen sijaan, koska uhat oli jopa suuremmat kuin mahdollisuudet. Oli siellä muutakin pointtia paljon, ja en mä vielään hänestä saa pro-Peltosta. Ennemminkin ymmärrän puolustelun siitä, että tässä kyllä kieltämättä on palstalla välillä mennyt VP:n kommentit myös henkilökohtaisuuksiin aina puhetavasta ulkonäköön, ja sitä inhimillistä puolta BOL puolustaa, ei sitä että meillä olisi kyvyllisesti ja taktisesti paras mahdollinen koutsi.

Pelillisesti IFK on aika sellasessa luuppi-tilassa, ja jäänyt toistamaan samaa kaavaa ilman selkeää kehitystä oikeen millään osa-alueella. Taktiikka on aika mielikuvituksetonta, peli verrattaen hidasta ja ongelmakohdat virheineen toistuu helposti jokseenkin samoina vastustajasta riippumatta. Sarjasijoitus on yllättävän hyvä, ja kaipa tuo joukkue on henkisesti sekä heikko että vahva yhtäaikaa. Pelien tappamisesta ja hallitsemisesta se ei tiedä mitään, mutta ehkä se on vahvuutta kuitenkin, että joka pelissä pisteistä tapellaan. Aika "tulospalvelu" -jengi, pelit aikamoisia, tulosta jos seuraisi vaan niin on niitä huonompiakin nähty.

Oma arvio on kevään suhteen, että ongelmakohtia on jälleen liikaa hyvään menestykseen, ja varsinkin 5. sija olisi liian kova vuori poffeihin. Mutta miten hienoa olisikaan olla väärässä, ja tää jengi tekisi jotain mihin vaan harva uskoo. Jos tämäkin päättyy mahalaskuun, niin kyllä se uutta valmennusta huutaa.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen nykypestin näytöt ovat rosterien hintalaput huomioiden huonoja. Eniten mua vituttaa valmentamisessaan, voi toki olla omaa ymmärtämättömyyttäkin, Peltosen pelitavan tai sen ytimen puuttuminen. En osaa katsoa hänen taktisia enkä pelitavallisia oivalluksiaan pelien välillä tai niiden sisällä.

Hyvä kirjoitus. Pääpointit varmaan nuo ylläolevat ja suurin osa Peltosta kritisoivat tekevät niin juuri nousta syistä. Ei kai kukaan Peltosta henk koht vihaa. Suurimmalle osalle Peltosen valmentaman IFK:n mestaruus olisi urheiluromantiikkaa parhaimmillaan, mutta mikään ei oikein viittaa siihen että näin tulee koskaan käymään. Itse sanon edelleen, että jos tänään keväänä tulee mestaruus (johon en jaksa uskoa), niin valmentakoot Peltonen vaikka 3 vuotta lisää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy