Uskalsin katsoa pitkästä aikaa eilisen the Lehdistötilaisuuden, koska Mannerin anti on aina ollut mukavaa kuultavaa. Peltosen highlightina oli tämä mietelmä ”tulostakin tärkeämpi, oli voittaa niin keinoin mitä tänään tehtiin” . Siitä voidaan taas miettiä, mitkä olivat nämä ”niin keinot”. ”Niin keinot” olivat ilmeisesti muutaman pelaajan yksittäiset onnistumiset? Mene ja tiedä sanoisi edesmennyt Suomisen Tapsa. Tänäänkin olisi hyvä päivä näyttää Peltoselle ovea sanon minä.
Päätin, etten kirjoittele tiettyihin ketjuihin, kun menee vittuiluksi ja turhaksi vääntämiseksi (EN ERITYISESTI VIITTAA SUHUN, vaan ihan yleisesti!), mutta boldattuun kohtaan on pakko vastata, koska se aiheutti oikeasti aidon naurahduksen.
Viihdyttävyyden voisin jopa ostaakin, mutta että
mukavaa? Toki jokainen määrittelee mukavuuden itse, mutta silti.
Yleisesti ottaen sanoisin, että pääasiassa kaikki pressit ovat tylsiä samojen, ilmeisten asioiden toistoa. Paitsi niillä muutamalla koutsilla, joilla on tapana itkeä tuomareiden surkeutta ja vääriä vihellyksiä sekä melkeinpä salaliittoja juuri heidän joukkuettaan tai jopa heidän omaa persoonaansa vastaan. Muutaman kerran kaudessa on sitten jotain oikeasti hauskoja pressejä ja nekin on aina koutsista riippuvaisia. Toiset ihmiset vain ovat nopeampi älyisiä kuin toiset ja heillä on halu vähän myös heittäytyä tilanteisiin. Ja toisissa otteluissa nyt vain on sellaisia tapahtumia, joista voi vähän enemmän jauhaakin. Ja todella paljonhan riippuu myös siitä pressin vetäjästä. Toiset eivät kysy mitään, toiset kysyvät hyvinkin yksityiskohtaisia kysymyksiä.
Musta on todella infantiilia arvostella Villeä ihan kaikesta mahdollisesta. Koko ajan. Aika moni voisi miettiä, että mikä on se juurisyy, miksi Ville aiheuttaa niin voimakkaita tunteita? Moni tuntuu olevan suorastaan kiukkua täynnä ja Villelle vihaisia. Olisi helpompi ymmärtää, jos Ville olisi henkilökohtaisesti loukannut jotain nimimerkkiä, mutta kun siitäkään ei ole kyse. Ei kai kukaan oikeasti voi ottaa HIFK:n tappioita henkilökohtaisena vittuiluna? Vai voiko?
Jos presseistä tykkää, niin kannattaa ehdottomasti katsoa Tampereen paikallispelin lehdistötilaisuus viime perjantailta. Voi vittu, mitä itkijäliisoja oli sekä Niemelä että Grönborg. Jälleen kerran. Ihan karmeaa myötähäpeää ja täytyy olla kiitollinen, että meidän koutsit eivät perinteisesti ole tuollaista harrastaneet. Aiheesta saa ja pitää antaakin palautetta, mutta jännästi ne tuntuu aina sattuvan samoille koutseille. Ja useammin kuin muille.
Vaikeista olosuhteista huolimatta, vastoin monen odotuksia, tästä kaudesta on selvitty toistaiseksi varsin kuivin jaloin. Hyvä näyttö osaamisesta sekä jengiltä että koutseilta. En mäkään aina pelin tasoon ole tyytyväinen ollut, mutta kun nähtyjä pelejä on jo tuhansia alla, olen ymmärtänyt, että valtaosasta näkemiäni pelejä, mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa jälkikäteen. Olen myös sisäistänyt, että sitä tunnetta, mitä nuorempana sai ylipäätään mistään asioista, en tule enää kokemaan. Eikä se taas ole HIFK:n tai Peltosen vika, vaan sitä nyt vain on liikaa kilsoja ja elettyjä elämää takana. Sama se on muidenkin asioiden kanssa. Mutta silti elämä on keskimääräisesti kliffaa.
Free Ville ja sillai!