Valitettavasti olen antanut itselleni ymmärtää, että Ville ihan avoimesti keskustelee ensi kaudenkin joukkueen rakennuksesta, joten en tiedä mitä pitää tapahtua että saamme Villen ulos kauden jälkeen. Varmaankin jaloilla äänestäminen ja esim. kapteeniston ja valmennuksen vakava konfrontaatio voisi johtaa ennenaikaisiin muutoksiin, mutta tämä on toiveajattelua. Ville lähtee jos Ville itse haluaa.
Mua masentaa Peltosessa kolme asiaa:
1. Pelitapa
Se, että viime keväänä Pelicansia vastaan jouduttiin menemään kahteen ihan eri pelitapaan, kertoo siitä että homma ei ole hanskassa. Tässä on ollut aikaa löytää joku identiteetti, mutta nyt ei ikinä tiedä mitä saa. Tai sen kyllä tietää, että ei saa hyvin luistelevaa ja kiekosta huolta pitävää joukkuetta.
2. Joukkueen kasaaminen
Kuten lainattu viesti kertoo, Peltosella varmasti on ollut suuri vaikutus minkälaisia pelaajia tänne hankitaan. On myös Peltosen vastuulla, että meillä on niin hidas ja kankea joukkue, jonka kasaamisessa ei selkeästi priorisoida luistelua.
3. Kurittomuus ja huolimattomuus
Kuten Åsten sanoi, tarvitaan tunnetöpseli seinään, että alkaa tapahtua. Peltonen ei pidä vaatimustasoa yllä. Peltonen sallii välinpitämättömän neppailun ja huonot suoritukset. Miksi Melart saa heitellä vastaanottajalle mahdottomia syöttöjä (rakastan Melartia AV-pakkina), Knottia voi kiertää jne. Pelin jälkeen valitellaan, että "pelaajat pelasi lapsellisesti ja teki virheitä". Se on valmentajan
vastuulla tehdä asialle jotain.