Ville Peltoselle kenkää!

  • 428 880
  • 3 485

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä hyppään nyt posisiivestä pois. Munatonta, halutonta, aikaansaamatonta sontaa. Saavutus jo itsessään, että tällä materiaalilla saa pelin näyttämään kentällä tuolta.

Kyllähän tämä mielen matalaksi pistää. Kovien odotuksien kanssa pääsee poikkeuksetta IFK-fani lopussa nuolemaan haavojaan. En vielä saa kieleltä rullattua "Ville ulos!", koska olen niin kiintynyt siihen, kuinka paljon hyvää Ville on tälle seuralle tuonut.

Kaukana se ei kuitenkaan enää ole.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Peltosen voisi jättää Laheen. Mitään ei menetettäisi.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä hyppään nyt posisiivestä pois. Munatonta, halutonta, aikaansaamatonta sontaa. Saavutus jo itsessään, että tällä materiaalilla saa pelin näyttämään kentällä tuolta.

Kyllähän tämä mielen matalaksi pistää. Kovien odotuksien kanssa pääsee poikkeuksetta IFK-fani lopussa nuolemaan haavojaan. En vielä saa kieleltä rullattua "Ville ulos!", koska olen niin kiintynyt siihen, kuinka paljon hyvää Ville on tälle seuralle tuonut.

Kaukana se ei kuitenkaan enää ole.

Totta turiset. Eniten häiritsee joukkueen haluttomuus ja taistelun puute. Missä on kaikki ryminä?
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Totta turiset. Eniten häiritsee joukkueen haluttomuus ja taistelun puute. Missä on kaikki ryminä?
Peltonen on varmaan kieltänyt pelaajia näyttämästä tunteitaan. Virkamiesmäisyys huokuu Peltosen suolapatsastelusta koko jengin olemukseen. Vittu mitä miespilluilua par excellence.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tällaista paskaa peli ei ollut edes Pikkaraisen ja Selinin aikana. Kova suoritus saada nykyinen materiaali pelaamaan tällaista paskakiekkoa. Karseinta, että joku idiootti on lyönyt tälle visionäärille pitkän jatkon.

Onneksi on Red Events ja kova yleisökeskiarvo niin on varaa pistää Peltonen pihalle, kun tällä kaudella tulee suurin floppi sitten työsulkukauden 2004-2005.
Finaaleissa nähdään. Näin moni täälläkin luvannut!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Yritän olla pitkäjänteinen ja ymmärtää, että kiekkojoukkueita ei voi johtaa fanien päivittäisten toimien mukaan. Olen kyllä jo aikaisemminkin täällä ollut vaatimassa otsikon mukaisia toimia, mutta ajattelin vielä, että annetaan mahdollisuus.

Kyllä se kuulkaa rakkaat kanssakärijäni homma on niin, että jos tässä jotain voitetaan, niin se on Peltosesta huolimatta. Kun jatkosoppari julkaistiin, niin ajattelin, että ei tästä huonommaksi voi mennä. No kyllä voi. Jos Peltonen yhtään rakastaa HIFK:TA ja merkitsee hänelle niin paljon kuin mitä on antanut ymmärtää, niin hänen pitäisi erota ihan omasta tahdostaan. Kyllähän tuossa on pakko tajuta, että vittu mä en oikeasti osaa näitä hommia.

Ja sitten joukkue on täynnä ties mitä mestaria olympialaisia myöten, niin ovathan nämä jätkät tottuneet kunnolliseen valmentamiseen ja pelitapaan. Nyt kun ne ovat mitä ovat, niin kovatkin pelurit näyttävät (ja ovat) surkeilta. Ja sitä myöten menee myös pelihuumori, kun johtavat pelaajat tajuavat, että tästä mitään tuu.

Noh, todennäköisesti kuitenkin tämä ja kaksi kautta kärsitään. Katsotaan sitten, mitä tapahtuu.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Mun mielestä ihan OIKEASTI vaatii taitoa saada tuollainen nippu pelaamaan näin sysipaskaa kiekkoa. Aivan katastrofaalisen näköistä paskaa. Peltosen jatkosopimus ei perustu yhteenkään mihinkään positiiviseen asiaan. Ei yhteenkään.
Oli siellä viime kaudella se Spenglerin jälkeinen suonenveto jossa seuraennätykset paukkui. Jotain teki IFK ja Peltonen silloin oikein - ei tuommoinen aivan vahingossa synny.

Muutenhan olen alusta asti vastustanut tätä TET-harjoittelua ja jankannut kyllästymiseen asti, että pelissä ei ole yhtään mitään. Tai no kyllä Peltonen on saanut tämän virkamieskiekkonsa myötä puolustuspelaamisen ajoittain hyvälle tasolle. Hyväksyn jotenkin sen, että laadukkaan puolustustamisen kautta mennään. Villen kanssa vaan on niin, että nämä kaksi ja puoli vuotta niin hyökkäyspelaaminen on samaa mielikuvituksetonta puurtamista illasta toiseen vaikka hyökkääjien materiaali riittäisi kuuhun asti.

Olen myös jauhanut, että alkukauden tuloksissa on aivan valtava määrä lumousta ja että sarjataulukko valehtelee. Nyt se alkaa konkretisoitumaan.

Kenkäähän ei ole varmaan missään olosuhteissa tulossa ja nautitaan nyt vielä pari kautta.

Taas yksi mies on suurempi kuin seura.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Mun mielestä ihan OIKEASTI vaatii taitoa saada tuollainen nippu pelaamaan näin sysipaskaa kiekkoa. Aivan katastrofaalisen näköistä paskaa. Peltosen jatkosopimus ei perustu yhteenkään mihinkään positiiviseen asiaan. Ei yhteenkään.
Jatkuvuus oli ainut mitä keksin kun soppari tuli julki. Mutta jos jatkuvuudella tarkoitetaan tämän kaiken jatkumista, niin kusessa ollaan. Mutta vielä on 2,5 vuotta aikaa. Ei hätää, kyllä se tästä iloksi kääntyy.

Lähtö Nordikselta. Katso MTV3.
+1. Montako tuotantokautta laitetaan?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
+1. Montako tuotantokautta laitetaan?
5 minuutin lyhyt pätkä missä kertoo rakastavansa tätä seuraa niin paljon, että on yhteisen hyvän nimissä päättänyt erota vapaaehtoisesti.?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Muutenhan olen alusta asti vastustanut tätä TET-harjoittelua ja jankannut kyllästymiseen asti, että pelissä ei ole yhtään mitään. Tai no kyllä Peltonen on saanut tämän virkamieskiekkonsa myötä puolustuspelaamisen ajoittain hyvälle tasolle. Hyväksyn jotenkin sen, että laadukkaan puolustustamisen kautta mennään. Villen kanssa vaan on niin, että nämä kaksi ja puoli vuotta niin hyökkäyspelaaminen on samaa mielikuvituksetonta puurtamista illasta toiseen vaikka hyökkääjien materiaali riittäisi kuuhun asti.

Olen myös jauhanut, että alkukauden tuloksissa on aivan valtava määrä lumousta ja että sarjataulukko valehtelee. Nyt se alkaa konkretisoitumaan.
Sen verran tähän, että puolustus ei missään nimessä ole kunnossa. Kaikki ”ihankukavaan” tyypit purjehtii ohi ja läpi tai maalin edessä saa rauhassa lapioida kiekkoja maaliin.

Samaa mieltä luomuksesta. Kun tullut jossain puheeksi, niin just että kolmantena ollaan ja hyvin menee. Siihen kun yrittää jotain, että peli on ihan paskaa, niin mutku kolmosena.

Ja joo, ei tule saamaan kenkää, mikä on todella surullista.
 

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Mä hyppään nyt posisiivestä pois. Munatonta, halutonta, aikaansaamatonta sontaa. Saavutus jo itsessään, että tällä materiaalilla saa pelin näyttämään kentällä tuolta.

Kyllähän tämä mielen matalaksi pistää. Kovien odotuksien kanssa pääsee poikkeuksetta IFK-fani lopussa nuolemaan haavojaan. En vielä saa kieleltä rullattua "Ville ulos!", koska olen niin kiintynyt siihen, kuinka paljon hyvää Ville on tälle seuralle tuonut.

Kaukana se ei kuitenkaan enää ole.
Minä samoin loikkaan posisiivestä tässä kohtaa pois. En välttämättä suoraan negasiipeen, vaan neutraali/realismisiipeen.

Tähän asti olen jaksanut Peltosta puolustaa, mutta nyt alkaa voimat loppua. Jatkosopimus tuntui vielä positiiviselta uutiselta, koska jatkuvuus on lähtökohtaisesti hyvä asia. Lisäksi urheiluromantikko minussa toivoisi Peltosen käynnistävän uuden Suomikiekon dynastian, mutta tällä hetkellä ei usko enää riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä... olen varmaan posisiiven miehiä... en tiedä minne mennä. Tämä vko kaksi peliä playoff ulkopuolella olevia jengejä vastaan. Jos et ole runkosarjassa kahden parhaan joukossa niin matka mestaruuteen on pitkä ja kivinen... ihan faktaprosenttien puolesta. Ville on ihan jees, mutta riitääkö ihan jees? Mä haluaisin pitkästä aikaa olla mukana edes finaaleissa, joka pitäisi olla vähimmäis vaatimus...
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Nega-on time delivery-realisti-posisiivestä hyvää huomenta!

Mä olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että kauden eka matsi Tapparaa vastaan oli pääosin silmälumetta, sillä vastustajan uusi identiteetti oli vielä pahasti hakusessa ja sen takia peli näyttäytyi olleen meidän hallussa ja numerojen valossa tasaväkinen.

Aloin kyseenalaistamaan myöskin taannoista nousua Kärppiä vastaan takaa ohi. Eli tekikö Kärpät ns. meikäläiset ja otti jalan pois kaasulta, niin tiedetäänhän me kokemuksesta miten siinä käy. Taas kerran: oliko enemmän vastustajan taktinen virhe kuin meidän koutsin ja sitä kautta jengin yhtäkkinen ahaa elämys, että miten sitä kiekkoa taas pelattiinkaan?

Jos totta puhutaan, niin johtuiko viime kauden runkosarjan vikat esitykset vaan siitä, että sattui kuntohuippu juuri siihen? Muistetaan, että Kärpät sössivät myös omat pelinsä, joka mahdollisti meidän välttävän säälit. Loppuiko Lukolta boosti kesken poffeissa, vai oltiinko vielä kuntohuipun harjalla oikeesti ja ihan rehellisesti pyyhittiin Lukolla jäätä? Epäilen.

Nysväykset SaiPan kanssa ja perinteiset puppeloinnit pelin jälkimmäisellä puoliskolla ovat olleet enemmänkin tavaramerkkiä tällä kaudella.

Hieman yllättäen ne ovat kuitenkin sitten päätyneet usein jatkoille, kun congi on pelastanut varainaisen peliajan tappiolta. Tästä syystä myös sarjasijoitus on vielä noinkin huikea, joka saa monen sanomaan Paavo Lipposen äänellä "ei ole mitään pelättävää".

Keneltäkään ei varmaatikaan ole jäänyt huomaamatta, että kuinka usein Ville on jättänyt ottamatta aikalisän, kun se olisi ihan kotisohvalta käsinkin ollut näytettynä dumarille. Myös maalivahdin huonon alun jälkeen monesti olisi ollut syytä herätellä jengiä parin-kolmen nopean takaiskumaalin jälkeen, mutta ei. Ei reagointia, ei ns. pelisilmää missä mennään kullakin hetkellä, saati temppuja takataskusta, jolla yllättää vastustaja. Pääasiassa samaa puurtamista pelistä toiseen, ja sitten kun joskus näyttääkin peli raikkaalta, niin se todennäköisesti johtuu siitä, että vastustaja pelaa paremmin tähän "sapluunaan" istuvaa pelitapaa, joka jälleen kerran vääristää katsojien silmiä.

Nyt ei voida mennä edes loukkaantumisten taakse, sillä pitkään oli rosteri sillä mallilla, että kaikki parhaimmat olivat kehissä (Leksaa en tähän vielä laske, kun ei ole ollut tällä kaudella askissakaan).

Kohta kaksi ja puoli kautta peli on näyttänyt aivan samanlaiselta. Mitään solideja merkkejä paremmasta ei ole havaittavissa. Taktisella puolella Peltonen ei saa mitattua läheskään koko potentiaalia tuosta rosterista ulos. Mä näkisin että valmennukseen olisi hyvä yrittää naarata joku enemmän taktisempi velho Villen aisapariksi. Tämän ei myöskään tarvitse varsinaisesti olla mikään kiltti kaveri, vaan täytyisi vaatia asioita tapahtuvan kentällä. Laittaa vaikka luistelemaan viivoja pelin jälkeen jos se on ollut paskaa. Enkä tarkoita, että sen pitäisi olla mikään koulukiusaaja, mutta kyllä sitä nyt pitää saada revittyä tuloksia aikaan mikäli on olemassa pelikirja, jota joukkue ei osaa toteuttaa. Ja jos ei ole tai saada ulosmitattua tuloksia, tulee asialle tehdä jotain asap.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mutta, jotain taktista osaamista tohon kaivataan kylkeen, koska homma ei taktisesti tai oikeastaan edes asennepuolella näytä hyvältä.
Juurikin näin. Mä olin siinä toivossa, että Pomon saapuminen jengiin olisi tuonut jotain freshiä ja toimivaa tekemisen meininkiä Tampereen jengien salaisista resepteistä, mutta toistaiseksi silmät eivät ole huomanneet sellaista.

Etenkin alkukaudesta puolustus on kyllä pelannut kiitettävällä tasolla. Sitten kun alkoi loukkaantumisia tulla, niin taso luonnollisesti heikkeni.

Alivoima sen sijaan on ollut kokoajan todella laadukasta.

Ylivoima ei ole muuttunut mihinkään aiemmista kausista, vaikka siellä operoi Liigan paras kapellimestari.

Myös maalivahtien kanssa on ollut mielestäni havaittavissa ongelmia viime kausien aikana. Halosen itseluottamus vedettiin vessanpöntöstä alas, nyt ollaan painittu Taposen kanssa ajoittain samojen ongelmien kanssa.

Toivottavasti ei käy niin, että jos hyökkäyspelaamiseen (ja jopa ylivoimaan) saadaan vihdoin joku punainenlanka, niin silloin ei ala puolustuspelaaminen tai alivoima sakkaamaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllähän tää jonkin sortin mielisairauden vaatii, että uskoo Peltoseen vielä 2,5 kauden verran.
Melko osuvasti sanottu. Melkoisen ihmeen vaatii, että tämän TET-miehen kanssa mitään saavutetaan. IFKlla on onneksi omasta mielestään varaa vetää vessanpöntöstä alas 5 kautta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt se on pakko jo kääntää kelkkaa isosti. HIFK hukkaa tämän kauden ja helvetin hyvän jengin Peltosen kanssa. Peltosen olisi pitänyt itse tajuta hankkia sellaista osaamista valmennustiimiin, jolla paikkaa omia puutteitaan. Itse peli ei selkeästi ole Peltosen vahvuus. Ei ole Pomo Ojanen tuonut mitään muutosta tuohon pelin hitauteen ja heikkoon kiekolliseen peliin. Kaveri Kimmo Kuhta ja kiekonkerääjä Tilkanen tukevat.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Melko osuvasti sanottu. Melkoisen ihmeen vaatii, että tämän TET-miehen kanssa mitään saavutetaan. IFKlla on onneksi omasta mielestään varaa vetää vessanpöntöstä alas 5 kautta.
Eipä tuo nyt Tobiasta haittaa yhtään. Kunhan seuraavassa kotiottelussa katsomosta löytyy 8000 ihmistä niin kaikki on hyvin valtakunnassa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Latvia vs Ranska
  • 1.88
  • 4.10
  • 3.35
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös