Ville Peltonen

  • 45 917
  • 200

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Cobol Tuossa nyt pari esimerkkiä. Provosoidun aina, kun tuota häpeällistä toimintaa muistellaan kuin jotain suurta saavutusta. Tiedän, ei pitäisi eikä kannattaisi ;)

Mä en huonoa omaatuntoa pode sitten tippaakaan tuosta tapahtuneesta. Monta vuotta kun kerjää verta nenästä ja sitten joukkue onkin täynnä lampaita ja brändi vain sanahelinää niin noin siinä sitten käy. Turpaan saitte, maine meni, seli seli ja that´s it.

Nyt en tästä jatka enempää vaan poistun tästä voittajana kuten Jokerit sinä syksyisenä iltana kotijäältään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä en näe tuota Gillies- episodia ihan noin, ehkäpä sitten HIFK sai tuosta jonkun tavan lopettaa "oikeuden haku". Minusta se oli ihan nolo happeningi, jonka Ruutu vei senkin kotiin;)

Gillies palkattiin HIFK:hon Summasen vaatimuksesta tarkoituksenaan kostaa JRuudulle. Tosin alkujaan gooni oli toinen, mutta erinäisten vaiheiden jälkeen Gilliesiin päätyivät. HIFK:n leiri ei pitänyt Semirin osuutta sellaisena, että se olisi koston vaatinut. Tämä ei ollut yksin Summasen käsitys. Semir sai olla kentällä ihan rauhassa. Ainoastaan Peltonen piti Semiriä ymmärrettävästi syyllisenä. Gillies toteutti kostonsa. Tosin JRuutu vei siitäkin hohdon heittäytymällä oitis katolleen. Pelleilyksi meni siis sekin, mutta kukapa meistä huvikseen turpaansa ottaakaan.

Näillä mennään osaltani.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
@Cobol Vielä tuosta kovisroolista. Enemmän tuo on ollut valmentajavetoista tuo kovisrooli oikeastaan 90- luvulta lähtien. W & S:n aikana noin, vähän Ikankin. Suhonen & Aravirta perushokia, Shedden toi taas äijämeiningin. Sitten oli näitä b- luokan amerikkalaisia koutseja, joista ei ottanut mitään selvää. Jalosen aikana palattiin taas perusasioiden ääreen ja unohdettiin mouhotus. Petu yritti äijämeininkiä, mutta jo hänen kaudellaan sotkeuduttiin Ruutuun, Sormunen oli peura ajovaloissa, ja yksi suuri syyllinen tilanteen eskaloitumiseen. Summanen oli ristiretkellä, syistä joita en täysin ymmärrä, ei ollut pelkästään työnantajan asialla. Törmänen ja Selin taas normilätkämiehiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Summanen oli ristiretkellä, syistä joita en täysin ymmärrä, ei ollut pelkästään työnantajan asialla. Törmänen ja Selin taas normilätkämiehiä.

Tuosta vielä lyhyesti. Summasella oli henkilökohtaisuuksia Harkimon kanssa. Ne liittyivät osin valmentamiseen, odotuksiin ja valmentajan oikeuksiin ja omistajan oikeuksiin. Tämän enempää niistä ei voi sanoa, ellei ole valmis mahdollisiin seurauksiin.

e: lisätään vielä se, että Summanen oli painostanut tiettyjä Jokerien pelaajia HIFK:hon, jota pelaajatkaan eivät ihan hyvällä katsoneet.
 
Viimeksi muokattu:

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juu, ja te voitte jatkaa unelmointia Peltosen kulissien takaisesta salaliitosta Jokereita vastaan.

Kaksi eri salaliittoteoriaa siis jyllää tämän osalta. Jokerien näkökulmasta se, että kulisseissa tapahtui jotain, johon saadaan aikanaan vastaus. HIFK:n näkökulmasta se (marttyyrihaastattelussa taisi tulla ilmi), että Peltosen nouto oli suunnitteltu Jokerien ylimmässä johdossa, ja sitten se oltiin sieltä jalkautettu. Kaikki tiesivät roolinsa, mahdollisesti jopa harjoiteltu tilanne.

Huhhuh, ei tätä ketjua saa sulkea! Huikeaa luettavaa.

20 vuoden päästä selviää, että Valtonen ei jaksanut katsella IFK:n touhuja, kuiskasi Ben-Amorille, jonka jälkeen ylilyönti tapahtui. Yksinkertaista, ja suuri osa tulee pettymään, kun kulisseissa ei tapahtunut mitään ja Jokerien ylin johto ollutkaan tietoinen tästä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi eri salaliittoteoriaa siis jyllää tämän osalta. Jokerien näkökulmasta se, että kulisseissa tapahtui jotain, johon saadaan aikanaan vastaus. HIFK:n näkökulmasta se (marttyyrihaastattelussa taisi tulla ilmi), että Peltosen nouto oli suunnitteltu Jokerien ylimmässä johdossa, ja sitten se oltiin sieltä jalkautettu. Kaikki tiesivät roolinsa, mahdollisesti jopa harjoiteltu tilanne.
Niin, eikö tuo kulissiväitös tue väitöstä suunnitelmallisuudesta?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kaksi eri salaliittoteoriaa siis jyllää tämän osalta. Jokerien näkökulmasta se, että kulisseissa tapahtui jotain, johon saadaan aikanaan vastaus. HIFK:n näkökulmasta se (marttyyrihaastattelussa taisi tulla ilmi), että Peltosen nouto oli suunnitteltu Jokerien ylimmässä johdossa, ja sitten se oltiin sieltä jalkautettu. Kaikki tiesivät roolinsa, mahdollisesti jopa harjoiteltu tilanne.
Tätä kulissijuttua on vaikea kommentoida, kun asiasta(jos asiaa edes on) tietävät eivät mitään konkreettista kerro. Mutta jos tämä on ollut jotain, mitä on puhuttu, että Peltosen kanssa on otettu puheeksi sotaisa tilanne/Ruudun "ajojahti", eikä tämä ole keskustelulle lämmennyt, niin eipä tuossa oikeastaan mitään muuta toimintatapaa ole Peltoselle ollutkaan, kuin toivottaa hyvät päivänjatkot. Vai miten olisi vaikka Väänäsen pitänyt suhtautua, jos Peltonen ja TomTom olisivat tulleet esittämään hänelle jotain toimintamalleja? Eiköhän joka jengi päätä nuo ihan itse. Ja vaikka tämä nyt ei olisi se kulissien takainen suuri salaisuus, niin en mä vaan pysty kuvittelemaan, että mitään tuon erikoisempaa muuta se voisi olla. Eli tosin sanoen ihan olematonta juttua.

Tuohon jokeriorganisaation osuuteenkaan en lähde varmaa sanomaan. Jokerileiristäkin korkeamman tason suunnittelu on myönnetty, tosin. Siis tämän palstan kirjoittajista, ei virallisesti tietenkään. Mua ei oikeastaan haittaa, jos on suunniteltu. Varmasti HIFK suunnitteli kaikenlaista Ruudun varalle jne. Ihan normisettiä. Edelleen, toteutus oli se, mikä hiersi ja hiertää.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalitaulu olisi voinut olla yhtä hyvin joku muu. Tärkeintä oli nähdä kun kupla puhkesi, ei ollut enää vuosiin sitä vanhaa hifkia vaan seurattiin vain alistuneena vierestä kun kaveria vedettiin katolleen.

Tämä "kovis" maineen menetys iski läpi organisaation eikä kiukuttelusta, itsesäälistä, katkeroitumisesta, uhrautumisesta ole hifk organisaationa päässyt yli vielä tähän päivään mennessä.

Tavallaan oikeasti sääli, että hifk on vaan joukkue liigassa muiden seassa. Kiekkomaailma kaipaa vastakkainasettelua mutta tuon mainitun episodin jälkeen hifk:n uskottavuudesta ei ollut kyllä jäljellä yhtään mitään.

Jos siis puhutaan lievästi ot, nykyorganisaation tilasta, ei Jokereilla mene erityisen vahvasti. Rahapula on pakottanut seuran länsimaiden (vapaan maailman) boikotoimien venäläisten liikemiesten taskuun. Hallissa ei voi toimia Pohjois-Amerikassa toimivat yritykset. Toiminta on voimakkaasti tappiollista ja maksuliikenteessä on pakotteiden takia ongelmia.

Suomi 100 juhlavuotena mietimme historiaamme, Kollaa, Suomussalmi, Summa, Taipale, Tali, Ihantala, Äyräpää, demokratia, länsimainen elämänmuoto, muutamia mainitakseni.

Onneksi emme päätyneet osaksi pahan valtakuntaa kuten Jokereille kävi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Niin, eikö tuo kulissiväitös tue väitöstä suunnitelmallisuudesta?
Kyllä tukee. Sen takia Peltonenkin syytti itkuhaastattelussa Jokerien ylempää johtoa. Ja homma oli toden totta suunniteltu, kuten aikaisemminkin kirjoitin.

Suunnitelma oli ottaa Peltosta kovaa ja puhtaasti ja näin muistuttaa, että omilla teoilla on seurauksia. Kun Melart kävi Ruudun kumppuun, Valtonen näki punaista ja toteutti ylhäältä tullutta käskyä vähän liian innokkaasti. Silmä silmästä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suunnitelma oli ottaa Peltosta kovaa ja puhtaasti ja näin muistuttaa, että omilla teoilla on seurauksia. Kun Melart kävi Ruudun kumppuun, Valtonen näki punaista ja toteutti ylhäältä tullutta käskyä vähän liian innokkaasti. Silmä silmästä.
Mitä ne Peltosen omat teot nyt sitten olivat? Kulissivääntö? Ruutu toki oli tehnyt omia tekojaan joista ansaitsi muistutuksen, mutta pyrki aina vain luikertelemaan pakoon.

Jos Ruutu olisi jossain vaiheessa vastannut puhelimeen, olisi jahtaaminen todennäköisesti loppunut ja tilanne palannut pikkuhiljaa normaaliksi, eikä tätä koko episodia tarvitsisi enää muistella. Kyllä tämä on se herra josta kaikki sai alkunsa eikä HIFK tai Peltonen.

Boldaus oma.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Suunnitelma oli ottaa Peltosta kovaa ja puhtaasti ja näin muistuttaa, että omilla teoilla on seurauksia. Kun Melart kävi Ruudun kumppuun, Valtonen näki punaista ja toteutti ylhäältä tullutta käskyä vähän liian innokkaasti. Silmä silmästä.

Juuri näin olisi pitänyt toimia, tappaeluun haastokin olisi käynyt. Nyt toimittiin toisella tavalla, ja siksi tästä keskustellaan. Rehellisyyden nimissä todettava, että varmasti siitäkin olisi jotain "huutoa ja itkua" tullut, jos Semir olisi Villen tappeluun haastanut, mutta sillä tavalla normisti, että asia olisi unohtunut melko nopeasti.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kaksi eri salaliittoteoriaa siis jyllää tämän osalta. Jokerien näkökulmasta se, että kulisseissa tapahtui jotain, johon saadaan aikanaan vastaus. HIFK:n näkökulmasta se (marttyyrihaastattelussa taisi tulla ilmi), että Peltosen nouto oli suunnitteltu Jokerien ylimmässä johdossa, ja sitten se oltiin sieltä jalkautettu. Kaikki tiesivät roolinsa, mahdollisesti jopa harjoiteltu tilanne.

Huhhuh, ei tätä ketjua saa sulkea! Huikeaa luettavaa.

20 vuoden päästä selviää, että Valtonen ei jaksanut katsella IFK:n touhuja, kuiskasi Ben-Amorille, jonka jälkeen ylilyönti tapahtui. Yksinkertaista, ja suuri osa tulee pettymään, kun kulisseissa ei tapahtunut mitään ja Jokerien ylin johto ollutkaan tietoinen tästä.

Hyvä hyvä. Tätä ketjua ei saa sulkea. Huikeata luettavaa koko ketju tänä päivänä. Kuka vanhoja muistelee jne jne. Haluaisin myös avata keskustelun koskin erästä paikallispeliä vuonna 1986. Kuka vielä muistaa. Tapaus tietysti tämä Allu Lähteenmäki vastaan Petri Lampinen. Jos nuoremmat ei muista niin voin kertoa, että Lähteenmäki edusti hifkiä ja Lampinen pelasi Jokereissa. Ai niin. Tämä ketju on avattu ville peltoselle. Minun olisi pitänyt pysyä ketjun aiheessa, mutta kun en millään malttanut.

Jatkakaa keskustelua.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluaisin myös avata keskustelun koskin erästä paikallispeliä vuonna 1986. Kuka vielä muistaa. Tapaus tietysti tämä Allu Lähteenmäki vastaan Petri Lampinen. Jos nuoremmat ei muista niin voin kertoa, että Lähteenmäki edusti hifkiä ja Lampinen pelasi Jokereissa. Ai niin. Tämä ketju on avattu ville peltoselle. Minun olisi pitänyt pysyä ketjun aiheessa, mutta kun en millään malttanut.
Avaa toki vaikka oma ketju tälle, niin nähdään montako Lähteenmäen teon puolustelijaa ja sitä jopa lämmöllä muistelevaa löytyy.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tapaus tietysti tämä Allu Lähteenmäki vastaan Petri Lampinen.
Tämä oli jälkipuheineen kaikkineen aivan yhtälailla perseestä. Se ei kuitenkaan liity mitenkään case Peltonen - Ben-Amoriin.

En oikein tiedä miten sen saisi sanottua mahdollisimman selvästi ja niin että ihan kaikenlaiset palstankäyttäjät asian ymmärtäisivät, mutta millään, mitä HIFK tai Peltonen teki tai jätti tekemättä ei ole mitään merkitystä sen pahoinpitelyn näkökulmasta. Jos joku Jokereiden pelaaja olisi tapellut Peltosen kanssa siksi, että HIFK haki Rudia järjestelmällisesti ja koska kaukalon ulkopuolella oli aika omituista ja varsin epätavallista suhinaa, kaikki olisi ollut ok. Mutta raukkamainen pahoinpitely oli absoluuttisesti väärin suhteessa ihan mihin tahansa aikaisempaan skismaan.

Asioita, joilla ei ole mitään merkitystä tai jotka eivät mitenkään oikeuta Peltosen kohtelua:
- HIFK:n aikaisemmat touhut, kuten Rudin hakeminen
- Peltosen aikaisemmat touhut, kuten suhmurointi kulisseissa
- Peltosen haastattelut Tulosruudussa
- Case Lähteenmäki
- Case Plihal
- HIFK:n kovan pelaamisen brändi, joka kulmakivi oli Brewerin taklauspelaaminen vuonna 1969
- Pesoselle noutaja
- Karalahden poikkari Alankoa takaraivoon
- Jne.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä en ikinä tässä tapauksessa tule ymmärtämään sitä miksi Semirin ja Jokereiden kohde oli Peltonen? Ruutu sikaili pelistä toiseen ja tämän seurauksesta Melart jahtasi Ruutua pelistä toiseen johon Jokerit kyllästyivät ja iskivät siis Peltoseen, Jokerit siis kyllästyivät siihen ettei Ruutu saanut rauhassa harrastaa rottailuaan ja iski Peltoseen vaikka tällä ei ollut mitään tekemistä Ruudun kanssa. Jos Melart olisi Ruudun perseilyjen toimesta tehnyt Semirit vaikka Filppulalle niin kukaan ei narrileiristä pitäisi tätä oikeutettuna, ei kukaan. Miksei Semir tehnyt temppujaan itse Melartille? Kai siksi, että oma nenähän siinä olisi kipeäksi tullut, Peltosen hakkaaminen oli täysin väärin ja pussyratkaisu, helppo kohde.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Asioita, joilla ei ole mitään merkitystä tai jotka eivät mitenkään oikeuta Peltosen kohtelua:
Mä en ymmärrä. Tottakai osalla noista asioista on merkitystä, koska ne olivat osa sitä jatkumoa, joka lopulta johti tähän pahoinpitelyyn. Jos joku, niin mun mielestä se itse turpasaunan vakavuus on itse asian kannalta merkityksetön. Tuomiot jaettiin sekä liigan että oikeuden taholta reilusti ja ansaitusti, mutta mun mielestä olisi tärkeämpää selvittää miksi Villeä lyötiin kuin että miten kovaa häntä lyötiin. Ei tämä tapaus sillä selviä, että yhdessä rivissä hoetaan mantraa "Semir teki väärin, eikä hänen tekoaan voi puolustella".

Täysin oikeuttamaton ja törkeä oli se Salmenkin päällekarkaus, mutta siitäkin tapauksesta keskustellessa on mun mielestä suorastaan kriittisen tärkeää ottaa huomioon mitä ottelussa oli aiemmin tapahtunut. Filppula oli silti syytön vaikka Peltosta ja Ruutua oltiinkin kuritettu, mutta on todella naivia sulkea silmänsä siltä, etteivätkö ne asiat olisi hänenkin kohtaloonsa vaikuttaneet.

Ei se ole Semirin puolustelua tai asian vähättelyä, että yrittää miettiä mikä hänen toimiinsa johti. Vaikka nouto ei olisi lähtenyt täysin käsistä, olisi Jokereiden ja HIFK:n välit silti olleet räjähdysherkät ja todennäköisesti viimeistään seuraavassa matsissa olisi jotain sattunut kunnolla.

Olen kyllä aivan totaalisen väsynyt tähän aiheeseen, mutta ei osaa olla lukemattakaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hyvä hyvä. Tätä ketjua ei saa sulkea. Huikeata luettavaa koko ketju tänä päivänä. Kuka vanhoja muistelee jne jne. Haluaisin myös avata keskustelun koskin erästä paikallispeliä vuonna 1986. Kuka vielä muistaa. Tapaus tietysti tämä Allu Lähteenmäki vastaan Petri Lampinen. Jos nuoremmat ei muista niin voin kertoa, että Lähteenmäki edusti hifkiä ja Lampinen pelasi Jokereissa. Ai niin. Tämä ketju on avattu ville peltoselle. Minun olisi pitänyt pysyä ketjun aiheessa, mutta kun en millään malttanut.

Jatkakaa keskustelua.

Case-Lähteenmäki tulee usein esille tässä yhteydessä, mikä onkin ihan ymmärrettävää. En itsekään tuota missään nimessä HIFK:n kannattajana puolustele, täysin brutaali teko. Mutta siitä ei enää aiheudu samanlaista parranpärinää, koska siinä oli selvä syy miksi teko kohdistui juuri Lampiseen. Ei tarvitse pohtia salaliittoja, kulissien takaisia asioita, tai muuta shaibaa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en huonoa omaatuntoa pode sitten tippaakaan tuosta tapahtuneesta. Monta vuotta kun kerjää verta nenästä ja sitten joukkue onkin täynnä lampaita ja brändi vain sanahelinää niin noin siinä sitten käy. Turpaan saitte, maine meni, seli seli ja that´s it.
Samoilla linjoilla. Petri Lampinen (linkki YLE:n Elävään arkistoon), Jani Hassinen (linkki Youtubeen), ketä heitä nyt oli. Ja Ville: "IFK on aina kunnioittanut vastustajaa." Ei vittu. Frank Mobergin sarkastiset lässytykset "herra Lampisesta" jne. jne. Tota samaa paskaa vuosikymmenestä toiseen. Menkää nyt v-uun jullifanit närkästelemästä, karma is a bitch.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä en ymmärrä. Tottakai osalla noista asioista on merkitystä, koska ne olivat osa sitä jatkumoa, joka lopulta johti tähän pahoinpitelyyn. Jos joku, niin mun mielestä se itse turpasaunan vakavuus on itse asian kannalta merkityksetön. Tuomiot jaettiin sekä liigan että oikeuden taholta reilusti ja ansaitusti, mutta mun mielestä olisi tärkeämpää selvittää miksi Villeä lyötiin kuin että miten kovaa häntä lyötiin. Ei tämä tapaus sillä selviä, että yhdessä rivissä hoetaan mantraa "Semir teki väärin, eikä hänen tekoaan voi puolustella".
Ensinnä mainitsen, etten oikein voi pitää Semiriä syypäänä mihinkään. Hän oli oikeastaan vain työkalu.

Mä olen yrittänyt keskustella tästä siitä näkökulmasta, voiko tuota tekoa oikeuttaa millään. Tämä siksi, että niin helvetin moni täällä pitää Jokereiden toimintaa jollain tai monella tasolla oikeutettuna. Se on mielestäni uskomatonta ja selkärangatonta: Peltonen ei ansainnut saamaansa kohtelua millään lailla.

Se, miksi Peltoselle tehtiin mitä tehtiin on toinen keskustelu. @powerplaymaker on kautta rantain antanut tiettyä selkoa siitä, että kulissien takana oli meneillään aika härskiäkin peliä liittyen Peltoseen, Ruutuun, HIFK:hon sekä Jokereiden tiettyihin johtohenkilöihin. Itsekin olen saanut kuulla tästä paristakin lähteestä, joista kumpikin oli omalla tavallaan aivan tapahtumien keskiössä, mutta eivät olleet pelaajia. Kyseessä on sen verran arkaluonteinen vyyhti kaikenlaista, joka vieläpä koskettaa niin montaa ihmistä aika keskeisesti, ettei minun ainakaan ole mitään asiaa niistä puhua julkisesti. Tapahtumat ovat tiettyjen ihmisten omia asioita ja he saavat niitä avata jos haluavat. Esim. Jarkko Ruutu sivuutti jutun kirjassaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mä olen yrittänyt keskustella tästä siitä näkökulmasta, voiko tuota tekoa oikeuttaa millään. Tämä siksi, että niin helvetin moni täällä pitää Jokereiden toimintaa jollain tai monella tasolla oikeutettuna. Se on mielestäni uskomatonta ja selkärangatonta: Peltonen ei ansainnut saamaansa kohtelua millään lailla.
Ihan turha keskustelu. Ei tietenkään ansainnut. Vaikka miten olisi erimielisyyksiä, ei kenenkään terveyttä voi tuolla tavalla riskeerata. Tuskin täällä kukaan oikeasti on sitä mieltä, kyseessä on puolin ja toisin tapahtuvaa turhaa provoilua, sillä aiheeseen liittyy ja tulee liittymään erittäin paljon ristiriitaisia tunteita jatkossakin.

Sama homma vähän isommassa mittakaavassa oli se Mooren ja Bertuzzin tapaus taannoin. Mooren rikos Canucksia kohtaan oli näkyvämpi, mutta rangaistus yhtälailla kohtuuton. Siinä toteutui se riski, joka näihin aina sisältyy. Sen kuuluisan koodin mukaan kuittivihko oli kuitenkin esiin kaivettava, toteutus vain kusi ihan totaalisesti.
Se on keskustelun paikka, että millaisista koiruuksista saa hakea velkojen maksua kentällä. Ruudun touhuista yleisen mielipiteen mukaan saa, joten täysin poissa laskuista ne eivät siis ole. Minun mielestäni on mahdollista, että Peltonen lakeijoineen on "ruutuillut" kentän ulkopuolella jotain sellaista, joka hänen selkäänsä siirsi tähtäimen. HIFK:n toiminta joukkueena ja Peltosen uhriutuminen jälkikäteen tekee ainakin minulle helpoksi uskoa hänestä pahaa. Ja sanotaan nyt vielä, että ei kusipäitäkään saa tajuttomaksi hakata.

Olisiko Peltonen ansainnut esimerkiksi samanlaisen väkisin tappeluun hakemisen kuin Ruutu, tai jatkuvan kovien taklausten viljelyn ihan riippumatta ovatko ne pelin kannalta oleellisia? Ja mitä olisi tapahtunut, jos Jokerit olisi valinnut tälläisen reitin kuitilleen? Mielipidekysymyksiä. Monet Jokerifanit uskovat että Peltonen oli persoonallaan ja teoillaan sopiva kohde kuitille ja HIFK-fanit ovat luonnollisesti täysin pöyristyneitä kapteeninsa kohtelusta.
 
Viimeksi muokattu:

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
En ole koko ketjua, jostain syystä, jaksanut lukea, mutta sen verran kyllä, että sama levy pyörii puolin ja toisin. C.Orrin ja V-G-:n linjoilla. Mun puolesta voitais sopia, Lähteenmäki-Semir 1-1 ja antaa asian jo olla. Ylilyönnit on ylilyöntejä, olkoot syyt mitä hyvänsä ja ylilyöntejä en enää haluaisi kaukalossa nähdä, ikinä! Varsinkaan kannattamani seuran tekemänä...
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En ole koko ketjua, jostain syystä, jaksanut lukea, mutta sen verran kyllä, että sama levy pyörii puolin ja toisin. C.Orrin ja V-G-:n linjoilla. Mun puolesta voitais sopia, Lähteenmäki-Semir 1-1 ja antaa asian jo olla. Ylilyönnit on ylilyöntejä, olkoot syyt mitä hyvänsä ja ylilyöntejä en enää haluaisi kaukalossa nähdä, ikinä! Varsinkaan kannattamani seuran tekemänä...
Käykääs kattomassa HIFK:n kotisivuilta, kun Saarinenja Moberg muistelee Lähteenmäen tapausta. Meinaan osataan sitä meilläkin vähätellä ja vääristellä tapahtumia. Lähteenmäkihän muistaakseni myös potkaisi luistimella Lampista kasvoihin, jonka nuo muistelijat ovat "unohtaneet täysin". Myös "Lampinen aiheutti tämän itse" kuullaan, ring any bells? Linkki juttuun alla

https://hifk.fi/120-tarinaa/2017/120-tarinaa-ifksta-osa-35-se-oli-oikeusmurha/
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Käykääs kattomassa HIFK:n kotisivuilta, kun Saarinenja Moberg muistelee Lähteenmäen tapausta. Meinaan osataan sitä meilläkin vähätellä ja vääristellä tapahtumia. Lähteenmäkihän muistaakseni myös potkaisi luistimella Lampista kasvoihin, jonka nuo muistelijat ovat "unohtaneet täysin". Myös "Lampinen aiheutti tämän itse" kuullaan, ring any bells? Linkki juttuun alla

https://hifk.fi/120-tarinaa/2017/120-tarinaa-ifksta-osa-35-se-oli-oikeusmurha/
Ei rodellakaan potkaissut. Muistan tapauksen hyvin ja mulla oli siitä aikanaan kaikki mahdolliset lehtijututkin koottuna. Brutaali-teko mutta ei voi verrata Peltosen tapaukseen. Lampinen haki Saarista ja Hakkia koko ajan ja sitten Allu puuttui peliin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Käykääs kattomassa HIFK:n kotisivuilta, kun Saarinenja Moberg muistelee Lähteenmäen tapausta. Meinaan osataan sitä meilläkin vähätellä ja vääristellä tapahtumia. Lähteenmäkihän muistaakseni myös potkaisi luistimella Lampista kasvoihin, jonka nuo muistelijat ovat "unohtaneet täysin". Myös "Lampinen aiheutti tämän itse" kuullaan, ring any bells? Linkki juttuun alla

https://hifk.fi/120-tarinaa/2017/120-tarinaa-ifksta-osa-35-se-oli-oikeusmurha/


Olin silloin pikkupoika ja istuin A5 katsomossa isäni kanssa . Potkaisemista en kyllä muista mutta sen että kun Lampinen lähti jäältä hän sylkäisi kohti Lähteenmäkeä .
Lähteenmäki retuutti kaveria ja joo ehkä se joidenkin silmiin näytti että mies takoisi päätä jäähän .
Lampinen oli Nurmijärven poikia jonka pelityyli oli kieltämättä jo junnuissa aika "värikäs".
Urahan ei kauhean pitkään kantanut .
Peltonen on sitten oma lukunsa. Voisi kai sanoa " moni kakku päältä kaunis".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös