Ville Peltonen

  • 46 014
  • 200

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tämä pelaaja jos kukaan, ansaitsee oman otsikkonsa. Heti alkuun täytyy tunnustaa, että olen itse pitänyt Ville Peltosta aika yliarvostettuna pelaajana, sitten hänen MM-95 hattutemppunsa jälkeen. Olen toki tietoinen, että Villellä on sen jälkeen mennyt monta kautta täysin pilalle loukkaantumisien takia, poislukien kausi Frölundassa, jolloin Ville nousi Scandinaviumin herraksi ja hidalgoksi. Viime kausi meni myös pilalle ja minä tunnettuna jääräpäänä en vielä viime kauden jälkeenkään osannut Villeä arvostaa yhtä korkealle kuin ehkä yleinen mielipide. Myönnän virheeni ja menen nurkkaan häpeämään. Ihan kohta.

Ville Peltonen on täysin pitelemätön tällä hetkellä ja Jokereiden ylivoimaisesti paras pelaaja. Hänen peliälynsä on aivan eritasolla kuin muilla pelaajilla ja kädet toimii ja luistin kulkee. OK, ihan samanlainen kiitäjä Ville ei enää ole, kuten esim. HIFK-kaudellaan, mutta ei hän myöskään jälkeen jää. Kaikista parasta Villessä on kuitenkin selvä johtajuus ja kyky näyttää esimerkkiä muulle joukkueelle. Hän saa omilla suorituksillaan joukkueen syttymään ja voisi jopa väittää hänen pitkälti kantavan vastuun Jokereiden kiekollisesta pelistä. Jokerit voittaa ja kaatuu Ville Peltosen mukana tällä hetkellä (toki Lehtonenkin siinä välissä jeesii).

En tiedä Villen tulevaisuuden suunnitelmista yhtään mitään, mutta toivoisin kyllä miehen Jokereissa jatkavan. Aika oletettua lienee, että esimerkiksi naapurissa tullaan kyllä latomaan sellainen kasa euroja pöytään, että Villen pitäminen voi olla vaikeaa. Mutta valitsee Ville sitten mitä tahansa jatkossa, pakko on miestä tämän kauden esityksistä jo tässä vaiheessa kiittää.

Kiitos Ville !
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täysin aiheellinen otsikko

Kun taas tänään lompsin huikean Kärppä-matsin jälkeen kohti sporaa, niin kiitin hiljaa mielessäni joukkuetta ja varsinkin sen keulakuva Villeä siitä, missä tilassa Jokerijoukkue tällä hetkellä on. Kapteenimme oli jälleen tänään kaukalossa täysin suvereeni pelaaja, tehden kaksi maalia ja sytyttäen näin joukkueensa hurjaan kiriin. Mutta tämä oli vain yksi peli ja samanlaisia suorituksiahan on nähty monesti tällä kaudella aiemminkin.

Gagsin tavoin kritisoin Jokereita tämän 1995-miehen hankkimista meille, ja vielä kapteeniksi. Viime kauden edetessä aloin hieman sulaa Villen uhrautuvien esitysten johdosta mutta tämän kauden pelit ovat olleet jotain sellaista, mitä en ole ihan vähään aikaan Jokeripelaajalta nähnyt. Pelihalut on valtavat ja mies tekee rehellisesti sanottuna aivan kaikkensa joukkueen eteen, niin omassa kuin hyökkäyspäädysäkin. Pelisilmä ja taidot on eri planeetalta keskimääräiseen liigajyrään verrattuna ja uskon että tämän herran pitämiseksi jatkossakin Jokereissa ei ole esteitä ainakaan taloudellisella puolella. Kyllä herrat Harkimo/Virmanen ymmärtävät sen, että tällaisen poikkeustapauksen eteen kannattaa latoa sitten vaikka minkälainen summa €uroja sillä se satsaus ei mene hukkaan, ei.

Meillä on todellakin sellainen kapteeni joukkueessamme mitä ei missään muussa ole. Villellä on Jokerisydän, oli se tausta sitten millainen tahansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse olen puolustanut Peltosta jatkuvasti, sillä olen ollut näkevinäni kaverissa valtavan potentiaalin. Taisin kirjoittaa keväällä ja sitten myös syksyllä, että Peltonen on mun mielestä kunnossa ollessaan SM-liigan paras pelaaja tai ainakin paras suomalainen pelaaja. Kyllä vitutti syksyllä kun Peltosesta kirjoitettiin yhtenä suurempana floppina mitä liigassa on. Onneksi tuli ammuttua moiset huuhaat sentäs alas -;)

Peltonen on hyvä käsistään, omaa hyvän pelisilmän, osaa luistella. Samanalaisia pelaajia löytyy liigastakin neljä-viisi, mutta Peltonen on vielä kaiken muun päälle joukkuepelaaja, joka osaa myös puolustaa. Peltonen on vähitellen kuntoutunut leikkauksen jäljiltä ja uskon parhaiden pelien olevan vielä tällä kaudella edessä.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ville Peltonen on ollut aina minun suosikkipelaaja NHL ajoilta. Enpä tiedä miksi mutta jotenkin aika rento tyyppi ja vaikka olisi ollut huono matsi(ei kyllä tällä kaudella) tai huono tilanne pelissä niin aina jaksaa kannustaa omiaan.

Viidentenä pistepörssissä: 23 10 12 22 24 8 + 16 6.
Kyllä on ollut hyötyä pelaajasta ja paljon Jokereille. Tänään taas Kärppiä vastaan kaksi maalia. Olisi mahtavaa, jos Ville ottais kunnon sopimuksen muutamaksi vuodeksi Jokereihin.

Liigapörssissäkin sattuu olemaan Peltosen Ville ja tehoja/pisteitä tulee!
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ville rules!

Joo, mä ajattelin itse Villestä ihan samalla tavalla ennen hänen siirtymistään Jokereihin eli pidin häntä ehdottomasti yliarvostettuna pelaajana! Mutta kyllä kaveri on esityksillään jokaisen euron itselleen ansainnut - ja niitä taitaa olla aika paljon!

Ainut asia, minkä loistava kapteenimme voisi muille jättää on edustaminen! On nimittäin legot siinä kunnossa, että puhuminen bigguishen vaigheaah!

Heh, muijakaveri piti muutama vuosi sitten Villeä vielä suosikki pelaajanaan, kun se oli niin "söde"! Täytyy oikein kysyä, mitä se funtsii kaverista nykyään... okei... tää oli ihan turhaa, mutta tulipahan treenattua kymmensormijärjestelmää :=)
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen ollut tyytyväinen Villeen jo siitä hetkestä, kun hänet Jokereihin hommattiin. Tietysti se mietitytti, kun viimeisinä vuosina ei peliaikaa ollut paljon tullut, mutta odotuksia ja toiveita tulla Suomessa tähdeksi toki silti oli. Viime kausi kuitenkin meni ihan ketuille loukkaantumisten vuoksi.

Mutta nyt täysin terveenä Ville on ollut aivan mahtava, varsinkin nyt viime aikoina lähes pitelemätön. Ylivertainen hän on varsinkin pelikäsityksessä ja nappisyöttöjä tulee aivan hurjalla prosentilla. Uskomaton kuntokin näyttää olevan, vaikka ei pystynyt edes harjoittelemaan kevään loukkaantumisen jälkeen. Peliminuutteja tulee ottelusta toiseen paljon eikä väsymistä ainakaan katsomoon asti näy.

Tietysti Ville on "lähtenyt lentoon", kun ykköskenttä on nyt aivan uskomattoman hyvä. Paka ottaa aloituksia ja Nemi osaa taistella kiekon itselleen ja hallita sitä lähes mielin määrin. Kun Ville on vielä astetta Nemirovskia parempi, niin tässä meillä kokonaisuudessaan kenttä, joka pystyy tekemään riittävästi maaleja voittoon asti. Eikä missään nimessä Peltosta saa päästää mestaruudesta kamppaileviin joukkueisiin, hän olisi monelle joukkueelle se puuttuva pala mestaruustaistelussa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Uskomaton pelaaja

Ville Peltosen tulo meille taannoin tuntui HIFK-taustan vuoksi oudolta jopa jossain määrin vastenmieliseltä ja valinta vielä meidän kapteeniksemme nosti lisää niskavilloja pystyyn. Tosin on sanottava että kun kapteenin valinta kerran tehtiin pelaajien äänestyksellä ja Ville tuli valituksi niin ei siinä silloin paljoa nokan koputtamista ollut. Ja nykyisin Ville on kyllä osoittanut miksi se kapteenin C rinnassa koreilee niin meillä kuin maajoukkueessakin. Pelillisesti en ollut Villen tuloa vastaan, enkä epäillyt Villen kykyjä vain ja ainoastaan tuo HIFK-tausta vaikutti.

Nykyisin, Villen pelatessa toista kauttaan meillä, Peltonen kuuluu ehdottomiin suosikkeihini ja sydämeni itkee verta (mitä muuta se vois itkeä?) jos Ville lähtee joten toivon että meidän seurajohtomme pitää kynsin hampain kiinni Villestä. Ainakaan SM-liigassa Peltosta ei missään nimessä saa päästää muualle, eikä varsinkaan HIFK:iin. Peltonen on tällä hetkellä niin dominoiva pelaaja liigassa että uskoisin Villen pystyvän nostamaan melkeimpä Ilveksenkin mukaan pudotuspeli taistoon, ei ehkä ihan tuohon kuitenkaan mutta hyvin lähelle kuitenkin. Kaiken pistetehtailun ja hienojen syöttöjen lisäksi Villen työmäärä ja -moraali on aivan uskomaton ja tällä itsensä totaalisesti likoon laittamisella kapteenimme johtaa joukkuetta illasta iltaan kohti keväällä häämöttävää unelmaa.

Kaiken tämän Villen hehkuttamisen sivussa on kuitenkin tärkeää muistaa että koko Jokeri-joukkue tekee töitä samalla kiitettävän korkealla tasolla ja kaikki tukevat toinen toistaan joten kapteenimme ei suinkaan ole yksin taistelemassa tuulimyllyjä vastaan. Kiitos upeasta alkukaudesta kuuluu koko joukkueelle.
 
Viimeksi muokattu:

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Kuka on Ville Peltonen + (hymiöitä makunsa mukaan)

Itsekkin pidin Peltosta viimekauden päätyttyä yliarvostettuna, ja olin tyytyväinen ettei HIFK maksa palkkaa kyseiselle pelaajalla. Tämä perustui Jokereiden ilman Peltostakin voittamaan mestaruuteen. Peltonen oli mestaruuden '95 MM-kisameriittien mukana tullut yliarvostettu 'supertähti' liigassa.

Mitä tällä kaudella olen seurannut Jokereita 'sivusilmällä(lue.Faijan duuninkausareilla)' niin kyllä Peltonen on vakuuttanut. Kateeksi käy, tosin en kyllä enää halusi ko. kaveria HIFK:hon, en gång narri alltid narri, mutta samantasoisen pelaajan, samoilla kyvyillä ottaisin kyllä. Peltonen on helposti Lehtosen ohella Jokeri-joukkeen tärkein pelaaja, ja luultavasti täydellinen roolimalli Jokereiden nuorille pelaajille.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peltonen on kyllä kaiken kehun ansainnut pelaaja, jos kukaan. Muutaman matsin Jaffalla olen tälläkaudella nähnyt ja molemmissa Peltonen on tehnyt vaikutuksen vahvalla työmoraalillaan, esimerkillään, vauhdillaan ja joukkueen eteen pelaamisellaan. Hyvä näin ja toivotaan, että sama meininki jatkuu vastaisuudessakin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Gags
OK, ihan samanlainen kiitäjä Ville ei enää ole, kuten esim. HIFK-kaudellaan, mutta ei hän myöskään jälkeen jää.

Kävin juuri läpi Hifkin rosterit aikavälillä 1985-2000, mutta en löytänyt sieltä tämän nimistä pelaajaa. Tosin kausien 1991-1995 välillä toistui ilmiö *player deleted* yhdellä rivillä, en tiedä onko sillä sitten jotain tekemistä asian kanssa.

Kovastihan tätä *****ä on kehuttu monessakin paikassa, joten kai hänessä jotain hienoa on, minä en vain saa päähäni kenestä on kysymys. Hassua, varmaan joku korruptoitunut tiedosto päänupissa, ei muuten tämmöine pelaajan voi totaalisesti unohtua.

Varmaan on parempi että pidätte sen siis siellä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Ville Peltonen

Viestin lähetti Carlos


Varmaan on parempi että pidätte sen siis siellä.


Enemmän kuin mielellämme. Muistakin sitten, että ette rupea tuossa ennen joulua Villeä isolla rahalla houkuttelemaan teille, niinkuin Tuomon kanssa teitte. Kerta riitti, kiitti.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Ville Peltonen

Viestin lähetti Gags
Enemmän kuin mielellämme. Muistakin sitten, että ette rupea tuossa ennen joulua Villeä isolla rahalla houkuttelemaan teille, niinkuin Tuomon kanssa teitte. Kerta riitti, kiitti.

Minä ainakin pidän omasta puolestani huolta siitä että emme tarjoa *****lle mitn. Mitä Tuomoon tulee, hän on ilman muuta yksi meidän parhaita pelaajia, mutta siltikin on vaikea mieltää sitä että hän pelaa meillä. Siis ilman muuta haluan pitää hänet, mutta kertaakaan ei ole vielä tullut tunnetta että "Tuomo on meidän mies", kuten yleensä tunnen meidän pelaajia kohtaan. Kyllä se narri-leima siellä takapuolessa on liian voimakas.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Re: Re: Ville Peltonen

Viestin lähetti Carlos

Mitä Tuomoon tulee, hän on ilman muuta yksi meidän parhaita pelaajia, mutta siltikin on vaikea mieltää sitä että hän pelaa meillä. Siis ilman muuta haluan pitää hänet, mutta kertaakaan ei ole vielä tullut tunnetta että "Tuomo on meidän mies", kuten yleensä tunnen meidän pelaajia kohtaan.

Vice versa. Samaa yritin sanoa Villestä tuossa alustuksessani, mutta en noin suoraan sitä julkituonut. Samaa mieltä olen myös Tuomosta pelaajana ja sama tunne minulla oli kun meillä pelasi. Toki tästä "leiriajattelusta" on pikkuhiljaa päästävä eroon, sillä näillä asioilla ei näytä pelaajille olevan enää mitään väliä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ville Peltosen ensi kausi

Kun tuossa syksyllä saatiin Villeä kehua ihan ansioidensa mukaan, niin nyt varmaan pikkuhiljaa on hänet laajemmaltikin huomattu. Jokerit ei ole julkistanut Villen jatkamista joukkueessa, jonka itse odotin tapahtuvan kun play offs-kausarit tulivat myyntiin. Itse odotin vesi kielellä Jokereiden saavan nauttia Villen palveluksista pidemmän aikaa, ajattelin että pitkä 3-5 vuoden sopimus olisi hänet Jokereissa pitänyt. Koska Jokerit ei ole jatkosopimusta julkistanut, lähden siitä olettamuksesta että sitä ei ole myöskään tehty. Nyt sitten spekulaatio käyntiin...

Onko jollain tietoa Villen tilanteesta ? Onko hän Tuomo Ruudun lailla siirtymässä takaisin HIFK:hon vai kutsuuko vielä rahakkaammat ulkomaat Villeä ?

Itse pelkään ettei Villeä Jokereissa ensi kaudella nähdä, mutta haluaisin silti välittää terveiseni Jokeri-organisaatioon, että tässä on pelimies jolle ei sanota että "ei ole käyttöä tuonlaiselle pelaajalle" vaan tälle kaverille pitää tarjota pitkää pahvia isolla numerolla ja äkkiä !
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Ville Peltosen ensi kausi

Viestin lähetti Gags
Onko jollain tietoa Villen tilanteesta ? Onko hän Tuomo Ruudun lailla siirtymässä takaisin HIFK:hon vai kutsuuko vielä rahakkaammat ulkomaat Villeä ?

Itse pelkään ettei Villeä Jokereissa ensi kaudella nähdä, mutta haluaisin silti välittää terveiseni Jokeri-organisaatioon, että tässä on pelimies jolle ei sanota että "ei ole käyttöä tuonlaiselle pelaajalle" vaan tälle kaverille pitää tarjota pitkää pahvia isolla numerolla ja äkkiä !

Peltosen perässä on noin 20 seuraa Euroopasta. Vaikea siinä on on Villen vastata ei, jos X-seura tarjoaa lähes kaksinkertaisesti sen, mitä hän Jokereista saa (vähän yli 300 eurokiloa). Ulkomainen pesti merkitsee myös pienempää verotusta. IFK:n osalta en tiedä tarkkaa tilannetta Peltosen suhteen.

Peltonen olisi ehdottomasti pidettävä Jokereiden rosterissa. Hän on ainoa pelaaja, jonka ympärille voisi rakentaa jotain jatkuvuutta ja pelaaja, jonka kannattajat kokevat satsaamisen arvoisena. Ja Peltosen ympärille voisi rakentaa joukkueenkin siinä samalla. Mutta tiedä sitten, jos hinta on aivan tolkuton.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Ville Peltosen ensi kausi

Viestin lähetti cobol
(vähän yli 300 eurokiloa)
Peltonen olisi ehdottomasti pidettävä Jokereiden rosterissa. Hän on ainoa pelaaja, jonka ympärille voisi rakentaa jotain jatkuvuutta ja pelaaja, jonka kannattajat kokevat satsaamisen arvoisena. Mutta tiedä sitten, jos hinta on aivan tolkuton.

Yllättävän paljon tuo Ville merkitsee Jokereille, ainakin viimeisimpien pelien perusteella. Mutta kyllä jo tuo hinta, jonka nyt kerrot tuntuu aika huimalta SM-liigaan. Että kannattaako yhteen pelaajaan satsata niinkin paljon.

Että silleen...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Ville Peltosen ensi kausi

Viestin lähetti cobol
Peltonen olisi ehdottomasti pidettävä Jokereiden rosterissa. Hän on ainoa pelaaja, jonka ympärille voisi rakentaa jotain jatkuvuutta ja pelaaja, jonka kannattajat kokevat satsaamisen arvoisena. Ja Peltosen ympärille voisi rakentaa joukkueenkin siinä samalla. Mutta tiedä sitten, jos hinta on aivan tolkuton.

Samaa mieltä olen minäkin, jos se nyt epäselvää jollekin on. Juuri Villen johtajaominaisuudet ja tuo kyky nousta ns. franchise-pelaajaksi ovat ne seikat joiden takia minäkin Peltosesta niin huolta täällä pidänkin. Jokereilla ei ole ollut samanlaista kiekollista johtajaa sitten Otakar Janeckyn ja kun nyt näyttää että menestystä tulee aina silloin kuin joukkueessa tällainen suvereeni yksilö on, toivon sellaisen jatkossakin löytyvän ja Ville on siihen aivan loistava vaihtoehto.

Tuo rahakysymys onkin sitten pahempi asia, siinä kun vain rahkeet helposti pettävät. Toisaalta sitä pahvin summaa voisi yrittää kompensoida pahvin pituudella, sillä luulen Villen kuitenkin olevan urallaan siinä vaiheessa, että pahvin pituudella on väliä. Siksi ehdotinkin kaverille suoraa 3-5 vuoden pahvia.

Pitää myös muistaa että eihän tuo 300 teuroa vastaa kuin ulkomaalaisen pelaajan n. 120 teuron nettosopimusta.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ville Peltonen ei tehnyt sattumalta viime keväänä vain vuoden mittaista sopimusta Jokereihin. Jos hän jatkaa Jokereissa, tuntuu se tilipussissakin. Tunnen Villeä siviilipuoleltakin ja voin vakuuttaa, että kaveri ei ole "unohtanut" HIFK-taustaakaan. Villehän teki keväällä -01 ammattimiehen tavoin ja jätti HIFKin huonon tarjouksen hyväksymättä. Asia on hiertänyt HIFKissäkin sen jälkeen, varsinkin kun esimerkiksi Pärssiselle on mukisematta maksettu suunnilleen se, minkä Ville pyysi.

Oma -täysin subjektiivinen- näkemykseni on se, että Ville tullaan näkemään vielä HIFKin paidassa. Kaudesta en mene takuuseen.

Ville on hieno pelaaja, pelaa missä pelaa. Hänellä on ainutlaatuinen kyky -ja nimenomaan Euroopassa- hallita jäätä olemassaolollaan. Ville kuuluu niihin pelaajiin, jotka vaikuttavat nopeammilta kuin oikeasti ovatkaan. Syykin on selvä: turhia luistimenvetoja tulee todella vähän. Päinvastaisia esimerkkejä on vaikka millä mitalla; hurjia pörrääjiä, joiden kiekollinen aika menee etupäässä kulmissa ja kiekoton aika ajokoiran lailla ylösalas. Väitän pokkana, että Villen kädet ovat "vain" hyvät, eivät jumalaiset. Mutta niiden hallinta on jumalaista.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Ville Peltosen ensi kausi

Viestin lähetti cobol
Peltosen perässä on noin 20 seuraa Euroopasta.

Mikäli VPeltonen haluaa ja päätökseen vaikuttaa jossainkin määrin raha, mies jatkanee ulkomailla. Mikäli hän jatkaa Suomessa, on päätöksessä seurasta mukana muitakin arvoja, kuin raha.

Gags, voitko tarkentaa kirjoittamaasi:
''Muistakin sitten, että ette rupea tuossa ennen joulua Villeä isolla rahalla houkuttelemaan teille, niinkuin Tuomon kanssa teitte.''

Mitä tarkoitat?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ville Peltosen ensi kausi

Viestin lähetti Senior

Gags, voitko tarkentaa kirjoittamaasi:
''Muistakin sitten, että ette rupea tuossa ennen joulua Villeä isolla rahalla houkuttelemaan teille, niinkuin Tuomon kanssa teitte.''

Mitä tarkoitat?

Niin tuossa marraskuisena iltana Carloksen kanssa vähän dialogia käytiin näistä seurojen välisistä siirroista ja esitin kainon toivomukseni, että juuri kun alan HIFK-taustaisen pelaajan Jokereissa toistamiseen "hyväksymään", ei häntä houkuteltaisi Jokereista pois. Tuomoa ehdin jo kaipaamaan niin hirvittävästi, että Villen paluu söisi miestä jo vähän liikaa.

Kuten noista muista kommenteista parin kuukauden takaa huomaat, kyse oli enemmänkin näistä seurojen, Jokereiden ja HIFK:n nimenomaan, välisistä pelaajasiirroista, joista on aina pahempi toipua kun muista.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ville Peltosen palkka

Tämänpäiväisessä Hesarissahan oli juttua jääkiekkoilijoiden palkoista. Keskimäärin € 51,300 ja kahdeksan yli € 168,000. Vaikka tuo olisikin vähän alakanttiin niin silti tuntuisi hurjalta maksaa yhdelle pelaajalle 300,000/v. Ei siihen taida olla yhdelläkään suomalaisseuralla varaa ja mahtaisiko enää joukkuehenkikään kestää tuollaista.

Niin hyvä pelaaja kuin Ville onkin, niin tuohon kilpailuun ei voi lähteä. Ei varsinkaan kun loukkaantumisriski on aina peikkona taustalla. Noilla luvuilla voinee vain kiittää menneestä ja toivottaa hyvää jatkoa.

Nyt alkaa muutenkin olla sellainen tunne ettei suomalaiset liigaseurat pysty enää kilpailemaan pelaajista. Ei enää pelkästään NHL, vaan myös ruotsalaiset, sveitsiläiset ja venäläiset lyövät pöytään rahaa niin että hirvittää. Tätä menoa SM-liigassa ei kohta ole kuin nelikymppisiä koukkupolvia ja parrattomia junioreita, jotka kuorossa känisevät/inisevät lisää rahaa etteivät lähtisi muualle pelailemaan.

Ja sitten joukossa muutama outo tyyppi joiden motiivia pelata SM-liigassa ei kukaan tajua.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ville Peltosen palkka

Viestin lähetti Ole Fart
Tämänpäiväisessä Hesarissahan oli juttua jääkiekkoilijoiden palkoista. Keskimäärin € 51,300 ja kahdeksan yli € 168,000. Vaikka tuo olisikin vähän alakanttiin niin silti tuntuisi hurjalta maksaa yhdelle pelaajalle 300,000/v.

No ei se vaan voi pitää paikkaansa, että Villen liksa olisi tuo summa. Jos olisi, selittäisi se viimeistään syyn, miksi pelaa Jokereissa, eikä tullut IFKiin. No, se tapaus on historiaa. Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se joka maksaa. Joku roti. Summassa on reilu Lapin lisä tai pelin politiikka ilmoittajalla tai maksajalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Ville Peltosen palkka

Viestin lähetti Ole Fart
Tämänpäiväisessä Hesarissahan oli juttua jääkiekkoilijoiden palkoista. Keskimäärin € 51,300 ja kahdeksan yli € 168,000. Vaikka tuo olisikin vähän alakanttiin niin silti tuntuisi hurjalta maksaa yhdelle pelaajalle 300,000/v. Ei siihen taida olla yhdelläkään suomalaisseuralla varaa ja mahtaisiko enää joukkuehenkikään kestää tuollaista.

Todellisuudessa Hesarinkin julkaisemat summat ovat liian matalia. Tiedot pohjautuvat galluppiin, johon jättivät pääosin vastaamatta ulkolaiset pelaajat - eli kallispalkkaisimmat. SM-liigasta löytyy runsaasti lisää yli 168 eurokilon tienaavia pelaajia noiden kahdeksan lisäksi. Tämä myös nostaa keskiarvoa.

Kannattaa huomata, että keskiverto ulkomaalaispelaaja vaati agentteineen vähintään 100 eurokiloa käteen kaudesta Suomessa syksyllä 2002. Tämä 100 eurokiloa siis puhtaana käteen. Banham ei ollut mikään keskiverto pelaaja, vaan keskivertoa parempi. Frankki tienasi tuon 300 eurokiloa kaikkineen (eli kun mukana on verot, sotut, luontaisedut jne.).

Jos joku haluaa kuvittelella, että Banham oli Jokereiden kallein pelaaja, niin sitten kuvittelee. Peltonen on kuitenkin samassa palkkaluokassa kuin Banham - onneksi, sillä niin paljon parempi Ville pelaajana on.

Kaiken kaikkiaan palkat ovat SM-liigassakin liian korkeat. Ensimmäiset NHL-seurat ovat pitkästä aikaa konkursissa tai erittäin lähellä sitä. Sama tauti leviää Eurooppaankin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuo 300 000 euroa alkaa olemaan kipuraja

Ja paljoa tota enempää ei ole mitään järkeä alkaa Suomessa ja SM-liigassa maksamaan, tuokin on jo aivan siinä järkevän rajoissa. Ville on ehdottomasti liigan parhaimpia ellei paras pelaaja, ainakin jos kaikki osa-alueet otetaan mukaan. Noihin kiistattomiin taitoihin kun vielä lisätään erinomaiset johtajan ominaisuudet kentällä ja kopissa niin tottahan tuosta paketista joutuukin maksamaan. Tähdille on ainakin Jokereissa aina maksettu hyvin. Jokereiden pelaajabudjetti on kuitenkin vain vähän reilut 2 milj euroa niin aikas rajoilla tuossa 300000 eurossa liikutaan.

No oli Villen palkka mitä tahansa niin siitä huolimatta toivon että jos Ville jatkaa SM-liigassa niin se seura olisi myös jatkossa Jokerit ja toivon että meidän seurajohtomme pitää myös huolen siitä että näin tapahtuu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Ville Peltosen palkka

Viestin lähetti Senior
No ei se vaan voi pitää paikkaansa, että Villen liksa olisi tuo summa. Summassa on reilu Lapin lisä tai pelin politiikka ilmoittajalla tai maksajalla.

Jokereissa toimitaan näissä palkka-asioissa avoimesti ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että kaikki palkat ja palkkiot maksetaan verollisina sen mukaan kuin niistä on säädetty. Sen lisäksi Jokereissa kausi alkaa 1.5. ja päättyy aina 30.4. seuraavana vuonna. Jokerit siis maksaa palkkaa sopimussuhteessa oleville pelaajilleen myös touko-heinäkuussa. Summan suuruutta jos vielä kauhistelet, viittaan Senior vielä tuohon julkisuudessakin olleeseen Frank Banhamin 300 eurokilon verotettavaan vuosiansioon.

Kaiken kaikkiaan Jokerit hoitaa nämä velvoitteensa tänä päivänä esimerkillisesti - kiitos Hjalliksen, joka otti Jokereihin tullessaan seurat siihen aikaan suuret velat kontalleen (muiden SM-liigan seurojen kieltäydyttyä edes lainamutoisesta avustamisesta) ja pisti asiat pyörimään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös