On mielenkiintoista nähdä miten pappa jaksaa. 40-vuotiaana aika harva pelaaja pystyy enää vetämään huipulla, mutta Peltonen jos joku voi siihen kyetä. Toki viime kausi oli jo selkeää laskusuhdennatta ja harvoin se noilla vuosilla enää nousuun lähtee. Peltonen toisaalta lienee ensi kaudella joukkueelleen muutenkin tärkeämpi henkisesti kuin pelillisesti. Niin tai näin, on hienoa ettei viime kauden tapahtumat päättäneet miehen uraa.
Tämä on totta. Peltonen veti hyviä jaksoja ppg-tahdilla, mutta välillä katosi kuvasta hyökkäyspäässä. Peltosen ehdottomasti suurin rooli on nimenomaan henkisenä johtajana ja Summasen kilpenä. Pelillisesti Peltosella on annettavaa paljon muutenkin kuin pisteiden valossa, onhan hän liigan suurimpia rottia ja sikailijoita ja kykenee tekemään tämän siten, ettei saa tästä rangaistuksia.
Eiköhän tuo Linnun virke ole kirjoitettu kieli poskessa, ja osoitettu juurikin noille narrien ammattiprovoilijoille!Olen aika väkevästi eri mieltä tuosta viimeisestä virkkeestä. Osaa jälkipelin ja sopivat koiruudet, mutta ei lähellekään liigan suurimpia rottia, saatikka sikailijoita. Tuo on sellainen palstatotuus taas, joka heräsi henkiin, kun jokerifanit sitä tarpeeksi toistivat viime syyskuun ottelun jälkeen.
Peltonen kuuluu niihin ihmisiin jotka tekevät asiat täysillä tai muutoin jättävät tekemättä.
Olen vahvasti sitä mieltä että vika on nimenomaan vastaanottavassa päässä.
Olen aika väkevästi eri mieltä tuosta viimeisestä virkkeestä. Osaa jälkipelin ja sopivat koiruudet, mutta ei lähellekään liigan suurimpia rottia, saatikka sikailijoita. Tuo on sellainen palstatotuus taas, joka heräsi henkiin, kun jokerifanit sitä tarpeeksi toistivat viime syyskuun ottelun jälkeen.
1.9. tapahtumien jälkeenhän saimme tietoon, että Peltonen on pahimpia rottia liigassa ja pelaa todella sikamaista peliä itse. Mies joka on istunut 22-vuotisen pelaajauransa aikana kerran pelikiellossa ja valittu kahdesti SM-liigan herrasmiespelaajaksi. Herra joka on urallaan istunut keskimäärin 0,48 minuuttia jäähyllä/ottelu. Onhan Ville äärettömän nerokas kiekkoilija kun on onnistunut pelaamaan niin rottamaisesti selviämällä noin vähillä sanktioilla. Ainiin, mutta sehän on ainoastaan vuoden 1995 MM-finaalin ansiosta. Myös Sveitsissä, Ruotsissa, NHL:ssä, maajoukkueessa ja KHL:ssä ollaan aina katsottu Villen rikkeitä läpi sormien, koska MM95.
Elokuu lähenee ja pian pitää taas jotenkin orientoitua tulevaan kiekkokauteen. Rehellisesti on sanottava, että koskaan aiemmin ei ole tässä vaiheessa kesää ollut näin vähän mielenkiintoa tulevaa SM-liigakautta kohtaan. Koskee ihan koko liigaa; omaa HIFK:ta, viimeistä kauttaan vetäviä narreja jne jne. Vika voi olla yksinomaan tässä päässä, täällä se yleensäkin on. Voi hyvinkin olla, että tulossa on kiihkeä ja tasokas kiekkokausi, johon meikäläinen lähtee tosi unisilla silmillä ihan omaa tyhmyyttään. Mutta itselleen ei voi kuitenkaan valehdella; veikkaan ensi kautta -heh- välikaudeksi sekä itselleni että HIFK:lle. Ja olen mielelläni väärässä.
Kyllähän tätä on valitettavasti ollut ilmassa jo vuosia itsellänikin. Että kauankohan tätä jaksaa, joukkueet huononee ja katsomossa on jatkuvasti tylsempää.
- - -
1.9. tapahtumien jälkeenhän saimme tietoon, että Peltonen on pahimpia rottia liigassa ja pelaa todella sikamaista peliä itse. Mies joka on istunut 22-vuotisen pelaajauransa aikana kerran pelikiellossa ja valittu kahdesti SM-liigan herrasmiespelaajaksi. Herra joka on urallaan istunut keskimäärin 0,48 minuuttia jäähyllä/ottelu. Onhan Ville äärettömän nerokas kiekkoilija kun on onnistunut pelaamaan niin rottamaisesti selviämällä noin vähillä sanktioilla. Ainiin, mutta sehän on ainoastaan vuoden 1995 MM-finaalin ansiosta. Myös Sveitsissä, Ruotsissa, NHL:ssä, maajoukkueessa ja KHL:ssä ollaan aina katsottu Villen rikkeitä läpi sormien, koska MM95.