Ville Peltonen HIFK:hon

  • 878 456
  • 2 331

Toke65

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK ja muita ei oo...
Hienoa, että asia on nyt varmistunut! Jotenkin odotinkin, että ei Ville voi jättää kilpakenttiä viimekauden ikävien tapahtumien tapaan.

Villelle todella paljon tsemppiä ja kiitos kun vielä jatkat uraasi!
 

ryokale

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en henkilökohtaisesti uskonut Villen uran loppuvan viime kauden loukkaantumisiin, vaikka vamman todellisesta vakavuudesta ei tietoa ollutkaan. Toivotaan, että Ville on 100% kunnossa kauden alkaessa, ja paikat kestävät kevääseen saakka!

One more time!
 

VSP73

Jäsen
Esikuvan jatko

Ville Peltosen jatko on hieno juttu. Kapteenille itselleen jäi varmastikin ikävä maku viime kaudesta - niin kuin jäi ymmärtääkseni hyvinkin laajalle joukolle urheiluihmisiä.

Herra #16 on yksi kiekkohistoriamme huikeimmista pelaajista. Arvokisamitaleissa mitattuna aivan omaa luokkaansa (13 !), Leijonapörssin ykkössija myös arvoturnauspisteissä. Peltosen uran tilastoja lukiessa nousee syvä kunnioitus – mitä kaikkea tämä hieno pelaaja onkaan Leijonille tehnyt. A-maaotteluita kaikkina kalenterivuosina 1993-2012, kuuden eri päävalmentajan luottopelaajana ja kapteenina! Seurapuolella me kaikki muistamme Villen kokonaisvaltaisen merkityksen kauden 2010-11 upeudessa!

Peltosen esimerkillisistä johtajan ominaisuuksista ja tinkimättömästä asenteesta ovat päässeet nauttimaan sadat joukkuekaverinsa pitkän ja loistokkaan uransa varrelta, kuin myös kaikki Peltosta valmentaneet. Peltosen monipuoliset pelitaidot ja –ominaisuudet olemme päässeet todistamaan kaikki.

Ville Peltosen rooli on järeä kaikissa joukkueissa; kapteenina Leijonissa, Jokereissa, Luganossa, Minskin Dynamossa, HIFK:ssa. Arvostamansa Raimo Summasen joukkueessa roolinsa - jos mahdollista - vielä merkittävämpi. Mielenkiintoista liigakautta odotellen – nauttikaamme jääkenttien taiturin edesottamuksista, kun se on vielä mahdollista!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On mielenkiintoista nähdä miten pappa jaksaa. 40-vuotiaana aika harva pelaaja pystyy enää vetämään huipulla, mutta Peltonen jos joku voi siihen kyetä. Toki viime kausi oli jo selkeää laskusuhdennatta ja harvoin se noilla vuosilla enää nousuun lähtee. Peltonen toisaalta lienee ensi kaudella joukkueelleen muutenkin tärkeämpi henkisesti kuin pelillisesti. Niin tai näin, on hienoa ettei viime kauden tapahtumat päättäneet miehen uraa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On mielenkiintoista nähdä miten pappa jaksaa. 40-vuotiaana aika harva pelaaja pystyy enää vetämään huipulla, mutta Peltonen jos joku voi siihen kyetä. Toki viime kausi oli jo selkeää laskusuhdennatta ja harvoin se noilla vuosilla enää nousuun lähtee. Peltonen toisaalta lienee ensi kaudella joukkueelleen muutenkin tärkeämpi henkisesti kuin pelillisesti. Niin tai näin, on hienoa ettei viime kauden tapahtumat päättäneet miehen uraa.

Tämä on totta. Peltonen veti hyviä jaksoja ppg-tahdilla, mutta välillä katosi kuvasta hyökkäyspäässä. Peltosen ehdottomasti suurin rooli on nimenomaan henkisenä johtajana ja Summasen kilpenä. Pelillisesti Peltosella on annettavaa paljon muutenkin kuin pisteiden valossa, onhan hän liigan suurimpia rottia ja sikailijoita ja kykenee tekemään tämän siten, ettei saa tästä rangaistuksia. Peltonen tulee varmasti olemaan kovassa kunnossa fyysisesti, muuten hän ei olisi jatkanut. Peltonen kuuluu niihin ihmisiin jotka tekevät asiat täysillä tai muutoin jättävät tekemättä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Peltonen pelasi jo jonkin aikaa erittäin hyvin ennen Nordlundin taklausta. Toki mies on taas vuoden vanhempi, alla vakava loukkaantuminen ja pitkä tauko peleistä. Eiköhän Villestä kuitenkin ole joukkueelle paljon apua myös jäällä - hän on varmasti yksi sarjan fiksuimmista pelaajista ja tekee paljon hyviä juttuja, jotka eivät pistetilastoissa suoraan näy.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä on totta. Peltonen veti hyviä jaksoja ppg-tahdilla, mutta välillä katosi kuvasta hyökkäyspäässä. Peltosen ehdottomasti suurin rooli on nimenomaan henkisenä johtajana ja Summasen kilpenä. Pelillisesti Peltosella on annettavaa paljon muutenkin kuin pisteiden valossa, onhan hän liigan suurimpia rottia ja sikailijoita ja kykenee tekemään tämän siten, ettei saa tästä rangaistuksia.

Nimenomaan, ja viime kauden ylivoimaisesti joukkueen paras +- tilasto Sopan paskajengissä kertoo aika paljon. Oliko peräti jotain kymmenen plussaa enemmän kuin toiseksi parhaalla. Olen aika väkevästi eri mieltä tuosta viimeisestä virkkeestä. Osaa jälkipelin ja sopivat koiruudet, mutta ei lähellekään liigan suurimpia rottia, saatikka sikailijoita. Tuo on sellainen palstatotuus taas, joka heräsi henkiin, kun jokerifanit sitä tarpeeksi toistivat viime syyskuun ottelun jälkeen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen aika väkevästi eri mieltä tuosta viimeisestä virkkeestä. Osaa jälkipelin ja sopivat koiruudet, mutta ei lähellekään liigan suurimpia rottia, saatikka sikailijoita. Tuo on sellainen palstatotuus taas, joka heräsi henkiin, kun jokerifanit sitä tarpeeksi toistivat viime syyskuun ottelun jälkeen.
Eiköhän tuo Linnun virke ole kirjoitettu kieli poskessa, ja osoitettu juurikin noille narrien ammattiprovoilijoille!

Hieno homma, että Ville jatkaa vielä yhden kauden ja saa toivottavasti uralleen hienon päätöksen.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivon todella paljon, että Ville on 100% kunnossa, sillä en jaksaisi yhtään paskamyrskyä enää tällä palstalla. Ja semmoinenhan tulisi varmasti, jos mies loukkaantuu taas Jokereita vastaan. En edes tahdo ajatella, miten sekaisin koko palsta taas menisi, jos Ville saisi vaikka aivotärähdyksen (vaikka tilanteessa ei olisi mitään väärää), joka pahimmillaan lopettaisi miehen uran. Hyvä silti ettei miehen ura loppunut tuohon varsin huono-onniseen tilanteeseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen vahvasti sitä mieltä että vika on nimenomaan vastaanottavassa päässä.

En kiistä. SM-liigan ympärillä pyörivä hölynpöly vaan rupesi ottamaan niin paljon aivoon, että halusin oikeasti ottaa etäisyyttä. Olen päättänyt mennä ensi kauden trendikkäästi "pelin ehdoilla". Olen loppujen lopuksi ollut aina eniten kiinnostunut itse pelistä, vain ja ainoastaan kaukalon tapahtumista ja haluan omalta osaltani palauttaa itseni juuri tähän tilanteeseen. Viime syyskuusta alkaen kiekon ympärillä on puhuttu suunnilleen kaikesta muusta paitsi itse lajista. NHL on ollut todellinen henkireikä. Itsekin olin toki mukana suomikiekon ihanissa salaliittoteorioissa ja hiffasin sitten jossain vaiheessa kevättä, että nytpä hyppään tästä provoälämölöjunasta vittuun. Olkoon koko juttu, palataan asiaan sitten kun kiekko putoaa taas jäähän. Se on kiinnostavampaa kuin nettispekulointi. Eli lajilla on kyllä tilaisuus voittaa mut taas puolelleen ja HIFK:stahan ei pääse koskaan kokonaan irti. Vaikka muusta SM-liigasta pääsisikin. Kaiken lisäksi en ole yhtään katkera jurputtaessani tästä asiasta. Musta vaan tuntuu just nyt tällaiselta eikä mulla ole yhtään mitään sitä vastaan, että joku muu on innoissaan uudesta kaudesta. Olen sitten vaikka yksinäni väärässä - pääasia, että olen itselleni rehellinen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Toivottavasti paketti on kasassa Peltosella. Toivottavasti säästyy pahemmilta kolhuilta tulevalla kaudella. Kyllähän tuo osoittaa melkoista HIFK sydäntä, että ottaa ihan tietoisen riskin oman terveyden kustannuksella pelatakseen vielä ainakin sen yhden kauden. Eli noilta osin isot rispektit Villelle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin, tuosta Villen pelillisestä panoksesta: eihän se liene tarkoitus, että hän ihan 1-ketjussa pelaa. Vaikka kaverilla ikää onkin, niin hän on yhä liigan eliittiä puolustavassa roolissa ja vastustajan pelaamisessa nollille. NHL:ssäkin Ville teki juuri tällaista duunia ja veikkaan, että ensi kaudella Villeltä kannatta seurata ehkä mieluummin plusmiinustilastoa kuin tehopisteitä.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Hieno juttu!

Pelillisesti Salmelinen on ehkä kovempi haku kuin Kapteeni. Mutta uskallan väittää jo nyt, että Peltonen vetää vielä yhden kovan kauden. Oli sitten rooli mikä tahansa.
Tervetuloa molemmille takaisin himaan.
Let's play hockey!
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon todella sydämeni kyllyydestä että viimeiset kuvat tulevasta kaudesta ovat kuinka Kapteeni Peltonen nostaa hopeakattilan kattoa kohti raivoisa riemu naamallaan.
 

Admiral

Jäsen
Hienoa että yksi Suomen jääkiekkolegendoista sai vielä mahdollisuuden päättää uransa tyylillä (oletettavasti viimeinen kausi?). Itse en ainakaan usko, että aiemmat ruhjeet näkyvät Peltosen pelissä, ja itseasiassa pelaamisen taso saattaakin olla parempi kuin viime vuonna. Tämä siksi, että kanssa pelaajat ovat jo tässä vaiheessa piirun verran parempia (ja nopeampia) kuin viime kaudella. Tämän lisäksi joukkueella on varmasti kiveen hakattu huom. toimiva pelitapa, joka varmasti auttaa niin Villeä, kuin koko joukkuetta.

M.Nordlundinkin osalta on varmasti helpottavaa, että Ville pääsi jatkamaan uraansa. Taklauksesta toki voi olla montaa mieltä, mutta en olisi hänelle toivonut kyseistä "kunniaa", jos Peltosen ura olisi taklaukseen päättynyt. Hyvä, että meni näin tällä kertaa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aika väkevästi eri mieltä tuosta viimeisestä virkkeestä. Osaa jälkipelin ja sopivat koiruudet, mutta ei lähellekään liigan suurimpia rottia, saatikka sikailijoita. Tuo on sellainen palstatotuus taas, joka heräsi henkiin, kun jokerifanit sitä tarpeeksi toistivat viime syyskuun ottelun jälkeen.

1.9. tapahtumien jälkeenhän saimme tietoon, että Peltonen on pahimpia rottia liigassa ja pelaa todella sikamaista peliä itse. Mies joka on istunut 22-vuotisen pelaajauransa aikana kerran pelikiellossa ja valittu kahdesti SM-liigan herrasmiespelaajaksi. Herra joka on urallaan istunut keskimäärin 0,48 minuuttia jäähyllä/ottelu. Onhan Ville äärettömän nerokas kiekkoilija kun on onnistunut pelaamaan niin rottamaisesti selviämällä noin vähillä sanktioilla. Ainiin, mutta sehän on ainoastaan vuoden 1995 MM-finaalin ansiosta. Myös Sveitsissä, Ruotsissa, NHL:ssä, maajoukkueessa ja KHL:ssä ollaan aina katsottu Villen rikkeitä läpi sormien, koska MM95.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
1.9. tapahtumien jälkeenhän saimme tietoon, että Peltonen on pahimpia rottia liigassa ja pelaa todella sikamaista peliä itse. Mies joka on istunut 22-vuotisen pelaajauransa aikana kerran pelikiellossa ja valittu kahdesti SM-liigan herrasmiespelaajaksi. Herra joka on urallaan istunut keskimäärin 0,48 minuuttia jäähyllä/ottelu. Onhan Ville äärettömän nerokas kiekkoilija kun on onnistunut pelaamaan niin rottamaisesti selviämällä noin vähillä sanktioilla. Ainiin, mutta sehän on ainoastaan vuoden 1995 MM-finaalin ansiosta. Myös Sveitsissä, Ruotsissa, NHL:ssä, maajoukkueessa ja KHL:ssä ollaan aina katsottu Villen rikkeitä läpi sormien, koska MM95.


NHL:ssä tuskin ketään edes tietää mitä MM95 kisoissa on tapahtunut (varsinkaan kun NHL-pelaajat eivät olleet mukana noissa kekkereissä), joten Peltonen ei varmasti ole saanut minkäänlaista spesiaalia kohtelua tuon johdosta. Uskallan väittää, että ainoa maa missä tuo voi jotain merkitä on Suomi.

Kai jokaisessa huippupelaajassa pitää pieni rottakin elää, jotta pystyy pelaamaan huipulla noinkin pitkän ja menestyksekkään uran kuin Ville.

...anyways, mahtava juttu, että Ville jatkaa uraansa!!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Elokuu lähenee ja pian pitää taas jotenkin orientoitua tulevaan kiekkokauteen. Rehellisesti on sanottava, että koskaan aiemmin ei ole tässä vaiheessa kesää ollut näin vähän mielenkiintoa tulevaa SM-liigakautta kohtaan. Koskee ihan koko liigaa; omaa HIFK:ta, viimeistä kauttaan vetäviä narreja jne jne. Vika voi olla yksinomaan tässä päässä, täällä se yleensäkin on. Voi hyvinkin olla, että tulossa on kiihkeä ja tasokas kiekkokausi, johon meikäläinen lähtee tosi unisilla silmillä ihan omaa tyhmyyttään. Mutta itselleen ei voi kuitenkaan valehdella; veikkaan ensi kautta -heh- välikaudeksi sekä itselleni että HIFK:lle. Ja olen mielelläni väärässä.

Kyllähän tätä on valitettavasti ollut ilmassa jo vuosia itsellänikin. Että kauankohan tätä jaksaa, joukkueet huononee ja katsomossa on jatkuvasti tylsempää.

Kapteenin jatkolle iso :peukku:, Hesarissa kyllä hyvä kysymys, ettei tässä nyt Ville vaan uhraa omaa terveyttään?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kyllähän tätä on valitettavasti ollut ilmassa jo vuosia itsellänikin. Että kauankohan tätä jaksaa, joukkueet huononee ja katsomossa on jatkuvasti tylsempää.
- - -

JHagille ja Rebelille, että tätä on ollut ilmassa jo pitempään; ettehän ole minuakaan hallilla nähneet enää pariin vuoteen muuta kuin satunnaisesti pari kertaa kaudessa. Aiemmin sentään jaksoi Urholta väijyä melkein kaikki pelit, nyt raahaudun paikalliseen vain jos IFKoon peli tulee töllöstä ja vastassa on joku muu kuin SaiPa, KalPa tms. Ei sillä, ovat ihan ok jengejä, mutta kun ei nappaa, niin ei.

Nyt ajattelin käydä katsomassa muutaman harkkapelin ensin ja funtsata sitten mitä teen. Kiinnostaa nähdä uskaltaako Rotta-Ville ajaa röyhkeästi kulmiin vai joko menee mukkelit kainaloissa. Samaten Salmelaista on käytävä väijymässä, että onko vielä toivoa vai menneen talven lumia.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Jotain kunnioituksesta kertoo sekin että viime kauden pelaajista Joel Perrault twiittaa olevansa iloinen että Peltonen jatkaa uraansa, tagillä #ultimateleader.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Lämpimät onnittelut myös oranssista leiristä! Upeaa, että Ville jatkaa. Jos ura olisi päättynyt viime kauteen, paskan maku loppumistavasta olisi kaikille jääkiekosta jotain ymmärtäville jäänyt.

Itse uskon, että Ville kuuluu siihen leiriin, jonka puolesta ei tarvitse huolehtia, onko hän riittävässä kunnossa. Ville pelaa niin kauan kuin motivaatiota riittää ja kokee olevansa hyödyksi joukkueelle. Ei hän joukkueen sisäistä pistepörssiä voita, mutta eiköhän top 5 -paikka tule, jos paikat kestävät läpi kauden. Jos se ei riitä niin johan on ihme.

Itse toivon myös Tuulolalta yhtä lisävuotta, ja Kerhon johdon siunausta sille. Vaikkei hän aivan Villen huikeihin ansioihin ylläkään, meille hän on poikkeuksellisen tärkeä oma poika. Ei noita seuralegendoja koskaan liikaa liigassa ole.

Ja hah, onpa jokeritaustaa sekä Villellä että Tuuskilla, mutta sitähän se bisnes on... :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Dale Tallon
1.9. tapahtumien jälkeenhän saimme tietoon, että Peltonen on pahimpia rottia liigassa ja pelaa todella sikamaista peliä itse. Mies joka on istunut 22-vuotisen pelaajauransa aikana kerran pelikiellossa ja valittu kahdesti SM-liigan herrasmiespelaajaksi. Herra joka on urallaan istunut keskimäärin 0,48 minuuttia jäähyllä/ottelu. Onhan Ville äärettömän nerokas kiekkoilija kun on onnistunut pelaamaan niin rottamaisesti selviämällä noin vähillä sanktioilla. Ainiin, mutta sehän on ainoastaan vuoden 1995 MM-finaalin ansiosta. Myös Sveitsissä, Ruotsissa, NHL:ssä, maajoukkueessa ja KHL:ssä ollaan aina katsottu Villen rikkeitä läpi sormien, koska MM95.

Kyllä on väitteissä jotain perääkin, todennäköisesti tätä ei herran nuoruudessa ole tapahtunut kun pelitaidot oli tallella. Kun katsotaan tilastoja niin kahdelta viimeiseltä SM-liiga kaudelta jäähykeskiarvo on 0,82 ja mielestäni on muutamia jäänyt viheltämättä numeron ja nimen takia. KHL-kaudella taas keskiarvo oli yli 1 minuutti/ottelu. Ja eiköhän tämä selity sillä, että nopeus on vähentynyt samoin kun muut taidot heikentyneet ikääntyessä ja mies taitaa olla aika tulisieluinen taistelija jolloin menettää välillä hermonsa.
 
Hienoa että Ville pelaa vielä yhden kauden, mutta jotenkin tuntuu että nyt tulee se heikoin kausi eteen, joten odotukset eivät ole kovin korkealla hänen osaltaan. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös