Ville Peltonen HIFK:hon

  • 880 057
  • 2 331

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos kaveria pidetään täytenä mulkkuna, niin eikö se haittaisi toimistohommien hoitoa? Itse en Ruutua haluaisi missään nimessä nähdä IFK:n toimistossa, Jokereiden kylläkin.

Voi olla että haittaisi, jos pidetään. Voi olla että ei haittaisi, jos pidetään. Voi olla, ettei pidetä. Voi olla, että sillä ei kannata spekuloida kun ei ole tietoa.

Uskon että oma poika Rudi, meidän Rutke, osaisi kasata viihdyttävää lätkää pelaavan mestarijoukkueen. Sellaisen jengin jolta mun HIFK näyttää. Saatan olla yksin uskomukseni kanssa.

Se Jarkosta Villen ketjussa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ville Peltonen toi mestaruuden Jokereille, Ruudulla on samaan mahdollisuudet.

Ville Peltonen on kiistatta huikea jamppa, sillä hän toi mestaruuden myös HIFK:lle. Eikös Ville ollut teilläkin kapu mestaruuskaudella? Saa aika paljon vettä virrata Vantaanjoessa ennenkuin löytyy seuraava kaveri, joka kipparoi sekä HIFK:n että Jokerit kultaan.

En mäkään pidä mahdottomana sitä ajatusta, että J.Ruutu palaisi HIFK-organisaatioon. Kandee muistaa, että Rudyn tulevaisuudensuunnitelmat toimistohommissa olisivat kyllä käytännössä vaatineet Kekäläisen jäämisen Ilmalaan. Näin olen ymmärtänyt. Myös Hjallis on epävirallisesti korostanut, että Ruutu on "Kekäläisen juttu". Mun puolestani HIFK:n saa koota vaikka Pelle Hermanni, kunhan kokoaa hyvän ja viihdyttävän jengin! Ja se on dorka, joka jää mököttämään kaukalon tapahtumista vielä senkin jälkeen, kun on siirrytty siviiliin. Tätä mieltä olen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jotta nämä kohtalot kietoutuisivat kunnolla yhteen, niin mikäli Jokerit/Ruutu vie tänä keväänä kultaa, on nykypelaajissa 2 kaveria, jotka ovat ottaneet kultaa HIFK:ssa ja Jokereissa: arvaattekin varmaan - Jarkko Ruutu ja Ville Peltonen!

Itse asiassa on kolmaskin kaveri: Ari Vallin. Oletin, että Mara tai Kanki olisi ollut voittamassa kanisteria naapurissa, mutta herrat siirtyivät Ilmalaan vasta seuraavaksi kaudeksi. Arska sen sijaan oli tuossa jengissä mukana.


Näin teki aikanaan myös Sormunen ja Peltonen, hekin siirtyivät sitten myöhemmin takaisin "kotiin".

Soppa jäi sille tielleen, eikä enää pelannut IFK-paidassa kevään 1994 jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En mäkään pidä mahdottomana sitä ajatusta, että J.Ruutu palaisi HIFK-organisaatioon. Kandee muistaa, että Rudyn tulevaisuudensuunnitelmat toimistohommissa olisivat kyllä käytännössä vaatineet Kekäläisen jäämisen Ilmalaan. Näin olen ymmärtänyt. Myös Hjallis on epävirallisesti korostanut, että Ruutu on "Kekäläisen juttu". Mun puolestani HIFK:n saa koota vaikka Pelle Hermanni, kunhan kokoaa hyvän ja viihdyttävän jengin! Ja se on dorka, joka jää mököttämään kaukalon tapahtumista vielä senkin jälkeen, kun on siirrytty siviiliin. Tätä mieltä olen.

Tämä saattaa olla pelkkä HTT:stä lähtöisin oleva huhu, mutta toissa syksynä liikkui "tietoja", että Ruutu olisi halunnut päästä peliuransa jälkeen nimenomaan IFK:n UTJ:ksi eli Nybarin tontille. Karavaanari ei lämmennyt ajatukselle, joten uusi osoite löytyi ratapihalta. Muistan ajatelleeni, että vaikka tuossa olisi jotain perääkin, niin Tompan kasaama jengi toi vasta pari kuukautta sitten kannun himaan, joten ihan oikein teki, kun ei luvannut Rudille vapaita käsiä omaan tehtäväänsä. Noh, kaiken sen jälkeen, mitä mestaruuskevään jälkeen on tapahtunut, olen ymmärrettävästi tullut toisiin ajatuksiin, kun Tomppa alkaa saada yhä penamaisempia piirteitä.

Jos nyt kuvitellaan tilannetta, että J. Ruutu siirtyisi jonain päivänä IFK:n UTJ:ksi, niin voisihan se pientä kakistelua aiheuttaa, mutta toisaalta bisnes on bisnestä: jos aiotaan joskus jotain voittaa ja saavuttaa, on oltava valmis ottamaan jokaiseen tehtävään parhaat mahdolliset voimat ja paras mahdollinen osaaminen, vaikka sitten suoraan vihollisleiristä, niin inhottavalta kuin se ehkä aluksi tuntuukin. Eikös Jakella ole jonkun sortin talouspuolen tutkintokin olemassa vai muistanko väärin?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Pakko nyt kuitenkin vielä kerran palata tähän, koska en parempaakaan paikkaa keksi ja asiasta puhutaan täällä. Uskooko joku ihan vakavissaan, että J. Ruutu olisi vaatinut sopimukseensa pykälän, jossa hänelle luvattaisiin HIFK:n UTJ:n paikka peliuran päätteeksi?? Ei saatana mitä juttuja :D

Jotain hommia organisaatiosta on varmasti halunnut, mutta että UTJ:n palli tuosta vain tai muuten mä en tuu? Kyseessä on Jarkko Ruutu, ei Wayne Grezky.

"Hei Nypykkä, nimi tohon alle. Skulaan siis parikautta ja otan sit sun duunis. Eiköhän sullekin jotain löydetä. Vaksin paikan ainaki voin lupaa. NOH! Nimi alle Nyssäkkä!"

:D
 

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
Ville Peltonen toi mestaruuden Jokereille, Ruudulla on samaan mahdollisuudet.

Villehän oli lasaretissa playoffseissa kun Jokerit voitti mestaruuden. Miten on mahdollista, että hän toi mestaruuden silloin Jokereille. Eikö se mestaruuden tuoja ollut ennemminkin Machulda, joka lainattiin Saipasta.


-Papa-
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko nyt kuitenkin vielä kerran palata tähän, koska en parempaakaan paikkaa keksi ja asiasta puhutaan täällä. Uskooko joku ihan vakavissaan, että J. Ruutu olisi vaatinut sopimukseensa pykälän, jossa hänelle luvattaisiin HIFK:n UTJ:n paikka peliuran päätteeksi?? Ei saatana mitä juttuja :D

Jos sä muhun viittaat, niin mun tietojen perusteella Kekäläinen antoi jo ajat sitten ymmärtää Ruutulle mitä hänellä on tarjolla Ruutulle Jokereissa. Se ei ollut pykälä jostain toimistohommista, vaan mentorointia. Lähes päivittäistä kanssakäymistä joukkueenrakentamiseen ja johtamiseen liittyen. Ruutu taasen on jo ajat sitten suuntautunut kohti businekssia ajatellen lätkäuran jälkeistä aikaa ja pitänyt vuosikausia yhteyksiä erittäin hyvään tuttuunsa Kekäläiseen. Ei Ruutu mitään pykälää vaatinut HIFK:lta - hän ei ollut tänne missään vaiheessa tulossakkaan. Toki agenttien pitää pyöritellä summia ja tarjouksia tiettyihin suuntiin ja Jarkon leikkiä asian kanssa twitterissä (mukamas valintatilanne menossa), jotta homma ei näytä ihan täysin juudasmeiningiltä. Sitten vain pistetään huhu liikkeelle, että ei ne arvosta mua, kun tollasta tarjosivat. Lopulta istutaan Ilmalan toimistossa siemailemassa kahvia Kekäläisen kanssa ja muistellaan menneitä samalla vähän yleisesti sopimuksen tekoon liittyviä asioita UTJ:n näkökulmasta sivuten. HIFK:lla ei ollut missään vaiheessa mitään realistista rahasummaa tarjota, jolla Ruutu olisi tullut punapaitaan. Toki varmasti olisi hypännyt Kekäläisen ohi miljoonasta eurosta, mutta tässä avainsana on realistinen summa. Ihan oikeasti, mies joka omaa vahvan ura-ajatttelun kiekkouran jälkeistä aikaa koskien olisi jättänyt mahdollisuuden valmentaa itseään rautaisen ammattilaisen, ystävänsä, opissa? Mä pidän Ruutua keskivertoälykkäänä ihmisenä ja jos tuon Kekäläisen opin mahdollisuuden, joka ei rahassa ole mitattavissa, olisi jättänyt käyttämättä, niin olisi ollut ihan vitun typerä päätös.
 
Viimeksi muokattu:

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Jakella ole jonkun sortin talouspuolen tutkintokin olemassa vai muistanko väärin?

Tästä kyllä usein puhutaan, mutta ettei vain aina sekotettaisi södeen tai Linnaan, joilla bba eli "tradenomi"tutkinto taitaa olla? Yhden kauden Rudi on pelannut Michigan Tech:n yliopistojoukkueessa, mutta tuskin sentään tutkintoa vuodessa suoritti. Toki ton tason college-tutkintoja voisi kirjekursseillakin helposti varmaan suorittaa, mutta jenkeissä taitaa college-tutkinnoissa myös läsnäoloa vaadittavan sen verran, ettei ihan NHL-kausien ohella taitaisi onnistua?

Ei sillä, etteikö nyt noillakin eväillä pärjäisi hyvin lätkäjengien bisnesten hallinnassa, utj:nä tarvitse sitä puolta hallita senkään vertaa. Rudilla on kyllä hyvt kontaktit Pohjois-Amerikkaan, mutta näkisin, että utj:lla pitäisi olla vähän esim. scoutti-taustaa, jotta on vähän ehtinyt kehittyä "silmää" pelaajien seurantaan. Ennen kuin alkaa kantamaan vastuuta koko jengin kasaamisesta, olisi hyvä seurata peliä myös eri tasolta, eikä suoraan kaukalosta. Jossain vaiheessa uran jälkeen myös Peltosen voisi nähdä toimivan utj.na, vaikka Villestä tosin saisi varmaan enemmän irti valmentajana.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EDIT: Frozen 98:ia tietysti tarkoitin. En jaksa tarkistaa oliko se Kekäläisen toinen vai kolmas kausi. Itse muistaisin, että se oli toinen. Ensimmäinen oli katastrofi.

Ja 97 katastrofi siis päättyi muistaakseni samalle sijaluvulle kuin mille tämä kausi hyvällä pelillä päättyy.


Villestä sen verran, että onkohan IFK:ssa harkittu vaihtoehtoa jossa hän olisi sairaslomallaan tuurannut valmennustiimissä Summasta? Muistaakseni Ruutuhan tuotiin aitioon kun polvi oli telottu. Kai se handsfree Villenkin korvaan sopii.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja 97 katastrofi siis päättyi muistaakseni samalle sijaluvulle kuin mille tämä kausi hyvällä pelillä päättyy.


Villestä sen verran, että onkohan IFK:ssa harkittu vaihtoehtoa jossa hän olisi sairaslomallaan tuurannut valmennustiimissä Summasta? Muistaakseni Ruutuhan tuotiin aitioon kun polvi oli telottu. Kai se handsfree Villenkin korvaan sopii.

Ville ei taida olla tällä hetkellä ihan niin hyvässä kondiksessa kuitenkaan, että pystyisi tuohon hommaan. Mikäli kyseessä olisi esim. polvivamma tms (ei päähän ja yleiseen vointiin vaikuttava vamma) näin olisi luultavasti jo tehtykin. Se, että pystyy käymään hallilla moikkaamassa kavereita ei vielä tarkoita, että kykenisi täysipainoisesti ottelutapahtumassa ottamaan esim. valmennusvastuuta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jos sä muhun viittaat...
En viitannut, vaan yllä olevaan huhuun, että HIFK pesti ei toteutunut sillä Rudi vaati UTJ:n titteliä peliuran jälkeen. Sain siitä välittömästi hauskan mielikuvan.
Ei Ruutu mitään pykälää vaatinut HIFK:lta - hän ei ollut tänne missään vaiheessa tulossakkaan.
No minä en kanssasi ala asiasta inttämään. Sanon vain, että James Bond kokoluokan Smoke screenin kyllä sitten rakensi salatakseen totuuden. Ei rakentanut. Tottakai Kekäläinen (kuten monet muutkin) on ollut yhteydessä Ruutuun hyvissä ajoin. Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Jos Ruutu ei olisi ollut HIFK:hon tulossakaan, niin luuletko tosiaan, että hän olisi järjestänyt tuon karusellin? Miksi? Siksikö, että hän pelkäisi mitä HIFK fanit nyt hänestä ajattelevat? Älä viitsi.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siksikö, että hän pelkäisi mitä HIFK fanit nyt hänestä ajattelevat? Älä viitsi.

Ei, vaan eipähän tarvitse niin kovasti siirtymistään selitellä ja tuo tekee sopivasti hallaa vastustajalle, jonka fanit syyttelevät omaa johtoa 'oman pojan' menettämisestä. Noin mä ainakin tekisin. Mä en keksi oikein syytä, miksi edellämainitsemani perusteella olisi valinnut HIFK:n. Mutta Ruutu on menneen talven lumia ja ketjuhan on Peltosesta, joten mä vetäydyn vielä vähäksi aikaa talviunille, ennen ensiviikon kovia koitoksia ;)-

Edit. Tässä linkki, jossa virallisissa tietolähteissä Kekäläinen kertoo yhteyden Ruutuun sopimusmielessä (tokihan Ruutu ja Keklu ovat olleet yhteyksissä muutenkin ja tätä kautta Keklulla käytännön tietoa, että nyt on hyvä hetki kysyä kauden jälkeen miestä takaisin Suomeen) avautuneen keväällä: | Yle Urheilu | yle.fi

ja HIFK mun tietojen mukaan oli mukana 'neuvotteluissa' reippaasti kesän puolella eli Jokerit ei todellakaan tullut kuvioihin vasta HIFK:n tarjouksen jälkeen. Mutta hei, toikin on vain mun toisen käden tietoa yhdistettynä yhteen viralliseen juttuun, joten tämä oli vain pientä täsmennystä aikaisempaan.

Edit2. Ainoa asia mitä Ruutu mietti kesän aikana Jokereiden lisäksi oli nahila ja KHL, josta olisi vielä saattanut raapia fyrkkaa fikkaan tulevaisuuden varalle. Vaakakupissa painoi ainutlaatuinen mahdollisuus Kekäläisen aktorina, kun oli tällainen once in a lifetime mahdollisuus, että Kekäläisen tasoinen kiekkopomo oli Suomessa johtamassa ja edellä mainittuun asemaan ynnättynä ystävyyssuhde, joka takaa hedelmällisen yhteistyön.
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mutta hei, toikin on vain mun toisen käden tietoa yhdistettynä yhteen viralliseen juttuun, joten tämä oli vain pientä täsmennystä aikaisempaan.

Aivan. Siksi asiasta onkin turhaa väitellä. Etenkin kun asia ei siitä miksikään muutu. Kekäläinen on voinut tarjota vaikka mitä, mutta Rudi ei olisi katsonut ensin HIFK korttia mikäli ei olisi missään vaiheessa ollutkaan tulossa.

Nyt puristelemaan vetokohteita ja sorry OT.
 

Andrew

Jäsen
En mäkään pidä mahdottomana sitä ajatusta, että J.Ruutu palaisi HIFK-organisaatioon. Kandee muistaa, että Rudyn tulevaisuudensuunnitelmat toimistohommissa olisivat kyllä käytännössä vaatineet Kekäläisen jäämisen Ilmalaan. Näin olen ymmärtänyt. Myös Hjallis on epävirallisesti korostanut, että Ruutu on "Kekäläisen juttu". Mun puolestani HIFK:n saa koota vaikka Pelle Hermanni, kunhan kokoaa hyvän ja viihdyttävän jengin! Ja se on dorka, joka jää mököttämään kaukalon tapahtumista vielä senkin jälkeen, kun on siirrytty siviiliin. Tätä mieltä olen.

Itse veikkaan, että Jarkko Ruudulle löytyy uran jälkeen työpaikka Columbus Blue Jacketsin toimistolta.

Lainasin tämän kirjoituksen, koska minusta tässä on hyvin ytimekkäästi kirjoitettu se fakta minkä kaikki tietävät vaikka eivät myönnä, vaikka on joku pelaaja jota kaikki tuntuvat HIFK:n organisaatiossa vihaavan niin 99% faneista ottaisi Ruutun vastaan joko pelaajana tai toimistolle, jos semmoinen tilaisuus tulisi.

Eipä hirveän monella Jokerifanilla ollut mitään sitä vastaan, kun Ville Peltonen siirtyi Jokereihin aikanaan. Muistan kuinka moni HIFK fani sanoi, että Peltosella on ikuinen porttikielto HIFK:n organisaatioon, mutta samat ihmiset olivat ilolla toivottamassa Peltosen tervetulleeksi takaisin pari vuotta sitten!

Näin se vaan menee, eikä jääkiekkoviihdettä pidä ottaa liian vakavasti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Näin se vaan menee, eikä jääkiekkoviihdettä pidä ottaa liian vakavasti.

Olet aivan absoluuttisen oikeassa. Jarkko Ruutu on hieno hahmo omassa joukkueessa ja sairaan ärsyttävä vastustajan riveissä. Tämä ei ole muuttunut miksikään. Nybarin lopullinen signaus Ruudun paikalle ei sitten ollut kuitenkaan Joensuu, vaan Miikka Tuomainen. Jokainen HIFK-fani voi miettiä itsekseen oliko tämä hyvä vai huono asia HIFK:n kannalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskooko joku ihan vakavissaan,

Minäkö? En sentään. Toi huhu sattui silmiini silloin ties monenko mutkan kautta, joten en antanut sille sen enempää arvoa. Ei sillä mitään lisäarvoa ole tähänkään ketjuun, jonka päähenkilö on Ville Peltonen, joten olisin voinut tietysti jättää lähettämättä, mutta mennyt mikä mennyt.


Villestä puheenollen ja kun kerran ollaan Villen ketjussa, niin onko Kipparin tilanne siis se, että tärskyn jälkeen mies ei ole katsomoa pidemmälle ehtinyt? Siinä tapauksessa voi käydä niin, että IFK:n pelit päättyvät, ennen kuin Peltonen ehtii takaisin kaukaloon.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkoilijana Peltonen on saavuttanut paljon enemmän kuin Ruutu, jolla on vyöllään mun mielestäni kaikista mahdollisista sarjoista vain yksi mestaruus: HIFK 97/98. Olisi ehkä aikakin noilla ikävuosilla kuitata toinenkin mestaruus.

Erittäin tervetullut ulostulo Nybondakselta. Minun puolestani olisi vieläkin kovasanaisemmin voinut haistattaa Faselille paskat. Samoin olisin kyseenalaistanut HS:n motiivin täysin kritiikittä julkaista moista paskaa.

Ruutuhan kuuluu muistaakeni siihen suomalaispelaajien joukkoon, joka on onnistunut olemaan häviävänä osapuolena oman maansa finaalisarjassa, Stanley Cupin finaaleissa, olympiafinaalissa, MM-finaalissa ja World Cup-finaalissa.

Tuo hesarin juttu Faselista jatkaa samaa sarjaa, jota lehti on harjoittanut jo pitkään. Kaikki, mihin voi jollain tavalla kytkeä HIFK:n, julkaistaan ja vaikka juttujen laadusta tinkimällä. Sitten taas raportit otteluista ovat yleensä lähes nollainformaatiotasaisia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jahas, penaltti lusittu, back in business. Peltosen viimeisimmästä tällistä vielä sen verran, että on tunnustettava, että taklaus oli puhdas. Ennen tuomiota kelailin itse sitä, mihin taklaus osuu, enkä asiasta selvää saanut. Nordlundille kuitenkin selvästi haluttiin tuomio väkisin keksiä, joten varmasti se pääosuma olisi sinne löydetty, jos olisi ollut mitenkään nähtävissä. Täten sitä ei siis tapahtunut, kuten useimmat sen näkivätkin. Huvittavinta tuossa tuomiossa on minusta se, että jos kyseessä olisi todella ollut laitataklaus ja vaarallinen peli, niin tuomiohan olisi ihan alimitoitettu. Sääntöjen vastaisella taklauksella Peltonen loppukaudeksi(ehkä, luultavasti) lasarettiin, ja kaksi peliä?

Puhtaastakin taklauksesta voi kuitenkin loukkaantua, ja vituttaa tämä sangen yleinen mielipide, että Peltonen olisi jotenkin liian vanha ja raihnainen enää pelaamaan, ja siten tavallaan itse syyllinen loukkaantumiseen. Eihän moni myönnä näin ajattelevansa, mutta monessa yhteydessä tuo ajatusmaailma tulee kyllä rivien välistä esiin. Viimeksi nyt vaikka Faselin kuvottavissa lausunnoissa. Olisi voinut tuossa nostaa tapetille vaikkapa turvakaukalot, mutta kaverin resepti on, että "Pitäisiköhän Villen jo lopettaa". Ei näin.

Hassuimman kommentin kuulin Jokerit-Lukko ottelun(jossa olin työporukan kanssa) jälkeen junassa. Ihan fiksun oloinen vanhempi(50-60v) herrasmies paasasi olevansa niin pettynyt Peltosen näyttelemiseen ja jäällä makoiluun, jonka ainoa motiivi oli kuulemma Nordlundin pelikiellon pitkittäminen. Kansallisteatteriin kuulemma voisi vaihtaa. Kysyin mieheltä, onko hän ihan aidosti tuota mieltä, ja miksi Peltonen jatkaa näyttelyä jo neljättä ottelua sairastuvalla Nordlundin ollessa jo kehissä. Vastaus oli tyyliin, että ennenkin taklattiin ja kovempaakin, ja Peltonen joutaa kansallisteatteriin. En kysellyt enempää. Taklaus oli puhdas, ja tuomiosta voi perustellusti urputtaa, mutta loukkaantumisen kyseenalaistaminen on kyllä pahimman laatuista puusilmäisyyttä.

p.s. Ja ei, en halua Jarkkoa meille UTJ- hommiin. Eikä liity mihinkään Juudas- meininkiin, vaan yksinkertaisesti siihen, että en halua meille mitään keltanokkaa, jolla ei ole mitään näyttöä osaamisestaan esimerkiksi UTJ- asioissa. Moni tuntuu pitävän itsestään selvyytenä, että Jakke on joku uusi Keklu, itse epäilen tuota aika vahvasti. Sinällään minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Jarkko meillä joskus työskentelee. Lähtien tietysti vähäpätöisemmistä tehtävistä tai sitten myöhemmin mahdollisesti osaamisensa todistettuaan.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Mä en ymmärrä mitä käyttöä HIFKlla olisi Jakelle toimistolla. CV:stä ei löydy mitään viitteitä hyödyllisistä taidoista. Osaako se edes keittää hyvää kahvia?
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhtaastakin taklauksesta voi kuitenkin loukkaantua, ja vituttaa tämä sangen yleinen mielipide, että Peltonen olisi jotenkin liian vanha ja raihnainen enää pelaamaan, ja siten tavallaan itse syyllinen loukkaantumiseen....

Joo, kaikkea paskaa sitä joutuu lukemaan ja kuuntelemaan. Arvaajassa ihmeteltiin sitä, miksi Ville kokeneena pelaajana ei laittanut kiekkoa rännniin vaan heitti kiekon maalille ja jäi huonossa asennossa tykinruoaksi?
Olisko ollut WC missä Raato oli maajoukkueen valmentaja, Mikko Eloranta meni hakemaan kiekkoa päädystä ja jäi muistaakseni kanukin jyrän alle. Raato oli lähes liikuttuneessa tilassa siitä, miten Eloranta uhrautui joukkueen edessä ja laittoi kroppansa likoon, taisi vielä loukkaantuakin tilanteessa. Taklaus oli aivan helvetin kova.
Mä luulen, että Villen tarkoitus oli heittää kiekko maalille vaikka tiesi ettei ole parhaassa mahdollisessa asennossa ottamaan mälliä vastaan. Ehkä siinä hän teki virhearvion, että luotti ettei naapuri vedä ihan loppuun saakka. Ikävä kyllä oli väärässä. Olisiko tässä kysymys myös paljon puhutussa toisen pelaajan kunnioittamisessa, mene ja tiedä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olisiko tässä kysymys myös paljon puhutussa toisen pelaajan kunnioittamisessa, mene ja tiedä?

Miksi Nordlund ei olisi saanut viedä puhdasta taklaustaan loppuun? Hän pelasi HIFK-tyylisesti, tilanteessahan pelattiin jääkiekkoa. Peltonen päätti heittää syötön ja tiesi noilla kilometreillä, että Nordlund tulee kuitenkin. Samoin kuin Eloranta, Ville halusi pelata, eikä väistellä. Joskus puhtaistakin taklauksista loukkaantuu. Jos pleksit joustaisivat, mitään sen kummempaa ei olisi tapahtunut. Toisen pelaajan kunnioittamisesta voidaan spekuloida silloin, kun tehdään jotain muuta kuin ajetaan puhtaasti tai jos ajetaan puhtaastikin tietoisesti puun takaa. HIFK-fanina haluan nähdä kovia, puhtaita taklauksia puolin toisin. Ei niin, että pelkästään me saadaan taklata. On suuri häpeä jääkiekolle, että SM-liiga paskoi housuihinsa normaalin pelitilanteen takia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miksi Nordlund ei olisi saanut viedä puhdasta taklaustaan loppuun?

Näinpä, kun pelinhenki oli jo ensiminuuteista lähtien se, että tilanteet ajetaan loppuun asti. Kyseissä ottelussa jaettiin varmaan taklauksia yhtä paljon kuin kauden aikaisemmissa paikallisissa yhteensä. Tämän takia, Peltonen pelasi hiukan huolimattomasti tilanteen, koska jäi noin haavoittuvaan asentoon + tietysti kaukalon rakenteet edesauttoivat myös loukkaantumista huomattavasti.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ja lisäksi paikkalispeli, joka tuo tuon lisäpanoksen peliin. Ville pelasi juuri niin kuin huippupelaaja olisi pelannut. Keskittyminen oli täysin siinä mitä tekee. Tässä tapauksessa syötössä. Totta kai täytyy myös ennakoida tilanteita, mutta keskittyminen täytyy olla pelissä mallia; tässä ja nyt.
Ja vielä kun puhutaan Villestä tai Jakesta liittyen Jokerit/IFK -akselia, niin täytyy muistaa että meillä faneilla on varaa ja mahdollisuuksia olla seurauskollisia. Asuttiin me sitten vaikka Nepalissa, pelaajille se ei ole niinkään yksinkertaista eikä helppoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä kun puhutaan Villestä tai Jakesta liittyen Jokerit/IFK -akselia, niin täytyy muistaa että meillä faneilla on varaa ja mahdollisuuksia olla seurauskollisia. Asuttiin me sitten vaikka Nepalissa, pelaajille se ei ole niinkään yksinkertaista eikä helppoa.
Näin on, ja välillä tosiaan on ihan kiva kokeilla duunia ja uusia innostavia haasteita jossain muussa firmassa, varsinkin jos sieltä satutaan varta vasten olemaan rekrytointimielessä yhteydessä. Samalla kuitenkin voidaan jatkaa sitä suosikkijengin fanittamista vanhaan uskolliseen tapaan.

Sen sjiaan jos hommaansa ja samaan rutiiniinsa mahdollisesti jo leipiintynyt ammattilaiskiekkoilija päättää hakea vaihtelua elämäänsä ja lisämotivaatiota työntekoonsa vaihtamalla muualle, on kyseessä huoraava palkkasoturi. Sori vaan kun tämän sanon, mutta mulla on sellainen fiilis ollut aika junnusta teinistä asti, että vaikka kuinka olen IFK-fani läpeensä niin olisi minustakin liigapelaajana ollut aika helvetin nasta jossain vaiheessa uraa käydä kokeilemassa miltä työnteko olisi Hartwall Areenan tiloissa maistunut vanhan DDR-hallin sijaan. Ja mikäs siinä, jos liksakin olisi hyvällä tuurilla sattunut nousemaan ja kenties vaikka mestaruussaumat siinä samalla.

Tuosta tilanteesta vielä pitkästä aikaa, Peltonen pelasi sen juuri kuten pitää eli itsensä ja parhaan mahdollisen taklauksen vastaanottoasennon uhraten neppasi kiekon rystyllä maalille, ja siitähän tulikin varsin vaarallinen maalipaikka IFK:lle. Hienoa pelaamista tilanteen ja joukkueensa eteen. Toisaalta paikallispelin hengessä myös naapurin Nordlund pelasi tilanteen kuten pitää, eli kovaa päälle. Nyt kolahti ikävästi, mutta samalla tavalla sitä olisi toivonut IFK-äijän ajavan narria seinälle vastaavassa paikassa mahdollisimman kovaa.

Kuten JHag on ennenkin todennut ja tuossa ylempänä taas, ei IFK ole ainoa jengi joka saa taklata kovaa. Hallilla minua ainakin vituttaa, että ensin hurrataan omien koville pommeille, ja seuraavassa vaihdossa kun vastustaja ajaa kovaa niin aletaan jotain saatanan jäähyä ujeltaa tuomarilta. Siis mitä vittua, halutaanko että siellä jäällä ajellaan kovaa vai ei? Toki tajuan että dumariin vedotaan ja ns. huutojäähyjä haetaan, mutta silti joku roti noissa vastustajan ajeluista itkemisessä porukalta hallissa, jossa jostain aasivankkureiden ajoista lähtien ollaan vannottu kovan pelin ja rytinän nimiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös