Jahas, penaltti lusittu, back in business. Peltosen viimeisimmästä tällistä vielä sen verran, että on tunnustettava, että taklaus oli puhdas. Ennen tuomiota kelailin itse sitä, mihin taklaus osuu, enkä asiasta selvää saanut. Nordlundille kuitenkin selvästi haluttiin tuomio väkisin keksiä, joten varmasti se pääosuma olisi sinne löydetty, jos olisi ollut mitenkään nähtävissä. Täten sitä ei siis tapahtunut, kuten useimmat sen näkivätkin. Huvittavinta tuossa tuomiossa on minusta se, että jos kyseessä olisi todella ollut laitataklaus ja vaarallinen peli, niin tuomiohan olisi ihan alimitoitettu. Sääntöjen vastaisella taklauksella Peltonen loppukaudeksi(ehkä, luultavasti) lasarettiin, ja kaksi peliä?
Puhtaastakin taklauksesta voi kuitenkin loukkaantua, ja vituttaa tämä sangen yleinen mielipide, että Peltonen olisi jotenkin liian vanha ja raihnainen enää pelaamaan, ja siten tavallaan itse syyllinen loukkaantumiseen. Eihän moni myönnä näin ajattelevansa, mutta monessa yhteydessä tuo ajatusmaailma tulee kyllä rivien välistä esiin. Viimeksi nyt vaikka Faselin kuvottavissa lausunnoissa. Olisi voinut tuossa nostaa tapetille vaikkapa turvakaukalot, mutta kaverin resepti on, että "Pitäisiköhän Villen jo lopettaa". Ei näin.
Hassuimman kommentin kuulin Jokerit-Lukko ottelun(jossa olin työporukan kanssa) jälkeen junassa. Ihan fiksun oloinen vanhempi(50-60v) herrasmies paasasi olevansa niin pettynyt Peltosen näyttelemiseen ja jäällä makoiluun, jonka ainoa motiivi oli kuulemma Nordlundin pelikiellon pitkittäminen. Kansallisteatteriin kuulemma voisi vaihtaa. Kysyin mieheltä, onko hän ihan aidosti tuota mieltä, ja miksi Peltonen jatkaa näyttelyä jo neljättä ottelua sairastuvalla Nordlundin ollessa jo kehissä. Vastaus oli tyyliin, että ennenkin taklattiin ja kovempaakin, ja Peltonen joutaa kansallisteatteriin. En kysellyt enempää. Taklaus oli puhdas, ja tuomiosta voi perustellusti urputtaa, mutta loukkaantumisen kyseenalaistaminen on kyllä pahimman laatuista puusilmäisyyttä.
p.s. Ja ei, en halua Jarkkoa meille UTJ- hommiin. Eikä liity mihinkään Juudas- meininkiin, vaan yksinkertaisesti siihen, että en halua meille mitään keltanokkaa, jolla ei ole mitään näyttöä osaamisestaan esimerkiksi UTJ- asioissa. Moni tuntuu pitävän itsestään selvyytenä, että Jakke on joku uusi Keklu, itse epäilen tuota aika vahvasti. Sinällään minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Jarkko meillä joskus työskentelee. Lähtien tietysti vähäpätöisemmistä tehtävistä tai sitten myöhemmin mahdollisesti osaamisensa todistettuaan.