Ville Peltonen on pelaaja, jolle maajoukkue on aina ollut kunnia-asia. Hänelle on myös yhtä tärkeää pelata kulloinkin edustamassaan seurajoukkueessa parhaalla mahdollisella tasollaan. Sitä hän on tehnyt nyt HIFK:ssa osin vammaisenakin, mikä sinänsä on merkki tiukasta asenteestaan. Uskoisin kuitenkin miehen itsensä parhaiten tietävän mikä on järkevää, mikä ei. Pitää vain toivoa, ettei joku sekopää Karjala-turneen vastustajista tee tilannetta pahemmaksi.
Tämä on sinänsä kunnioitettava asenne ja asia. Mutta... Mä en anna ikinä anteeksi, jos tässä ratkiriemukkaassa Karjala-turnauksessa Ville teloo itse itsensä tai tulee telotuksi. Tiedän, tiedän, pelissä sattuu ja tapahtuu, mutta Ville on kannuksensa suomalaisessa jääkiekossa ansainnut, joten mitään näyttöjä ei tarvitsisi oikeasti enää antaa. Suomi on Suomi ja IFK on IFK. Molemmat arvokkaita, must just nyt mulle maistuisi huomattavasti enemmän vammojaan ansaitusti paranteleva Ville Peltonen, joka minimoi kaikki mahdolliset riskit ja uhat parhaansa mukaan matkalla kohti Kannua keväällä. Fakta on se, että riski loukkaantumiseen kasvaa huomattavasti, jos jo valmiiksi raihnaista kroppaa kulutetaan levon sijaan. Karjala-turnaus ei todellakaan ole sen riskin arvoinen. Sori vaan.
Tää on kaikki vaan jotain Kalen ja Hjördiksen salaliittoteoriaa, kun itse on ajeltu metsään...