Pahoitteluni vieraisiin pöytiin huutelusta, mutta viimeisin jatkoajan kolumni Nemosta ja suhteestaan Pelicansiin ja yleisesti valmentamiseen herätti sisälläni pitkään uinuneen lämmön lätkää kohtaan. Olin lauantaina IFK:n junnufaneilleen ansiokkkaasti järjestämässä Skidiklubitapahtumassa Nordiksella, missä polvenkorkuiset fanit pääsivät tsiigaamaan idoleitaan jäällä treenien muodossa ja juttelemaan treenien jälkeen näitten sankareittensa kanssa hallin käytävillä, ottamaan kuvia ja nimmareita etc, etc..
Tämän tapahtuman yhteydessä juttelin erään erittäin pitkän linjan IFK-fanin kanssa ja tajusimme, että milloin viimeksi IFK on järjestänyt kunnon tunnetta ja jopa snadeja ylilyöntejä sarjaan? Siis asioita, joista tämän seuramme pitäisi olla tunnettu ja kuuluisa.. Ei saamari tullut mieleen! Molemmilla sen sijaan tuli mieleen Nemon purkaus ja pikkutakkien ja juomapullojen heitot yms!
Hienoa, fantastista!!
Jumankauta, milloin viimeksi koko liigassa kukaan päävalmentaja tai ylipäätään kukaan muukaan on OIKEASTI ja aidosti näyttänyt tunteitaan ja suhtautumistaan lätkään intohimona ja elämäntapana.. No ei v*ittu miesmuistiin ainakaan tällä muistitikulla!
Siis täältäpäin täysi ja varaukseton ISO peukku Nemolle ja koko Pelicansille sitä myötä hajuttoman, värittömän ja mauttoman Liigan pelastamisesta edes hetkellisesti takaisin niille leveleille, minkä takia itse aikanaan IFK:hon ihastuin: aina sattuu ja tapahtuu! Ja vaikka ei aina osuisikaan nykyisten kukkahattutätien masinoiman Liigan eettis-moraalisten tavoitteiden kontekstiin, niin ai että mä nautin joka sekunnista katsoa, kuinka lensi juomapullot ja lopulta jopa fitun pikkutakki (hahaaaa) jäälle! NOIN! Tätä mä haluan nähdä päivästä ja viikosta toiseen! Jos ei IFK:n, niin sitten vaikka Pelsujen tomesta!
Kiitos edes osittaisen fiiliksen palauttamisesta Liiga-kiekon pariin ja syntyipä samalla ihan pieni lukkarin rakkaus Pelsuja kohtaan! Tai edes siksi aikaa, kunnes kohdataan mahdollisesti poff:eissa ja ollaan verivihollisia..(hymiö)
Onnea teille Nemosta ja tsemppiä jatkoon! Mahdollisimman paljon (perusteltuja) ylilyöntejä - let's make Liiga great again!