Patareiska
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
"Ilmeisesti Kärpiltä peruttu aamujäät tänään ja joukkueelle kerrottu Havun potkuista. Tämä Oulusta kuultua ja on tulossa julkiseksi tiedoksi iltapäivän aikana." Tapparan foorumilla ainakin tämmöstä puhetta.
Ei ole"Ilmeisesti Kärpiltä peruttu aamujäät tänään ja joukkueelle kerrottu Havun potkuista. Tämä Oulusta kuultua ja on tulossa julkiseksi tiedoksi iltapäivän aikana." Tapparan foorumilla ainakin tämmöstä puhetta.
Samassa viestissä sanottiin, että mikään ei johdu päävalmentajasta vaan pakit on huonoja ja hyökkäys liian ohkainen. Moketkin perseestä. Nämä kaksi kun on ympätty samaan viestiin, niin ainakin itsellä skeptisyys viestin faktuaalisuutta kohtaan nousee aika roimasti."Ilmeisesti Kärpiltä peruttu aamujäät tänään ja joukkueelle kerrottu Havun potkuista. Tämä Oulusta kuultua ja on tulossa julkiseksi tiedoksi iltapäivän aikana." Tapparan foorumilla ainakin tämmöstä puhetta.
Vähän luulen, että turha on Oulussa Karjalaisesta haaveilla. KalPa on kertonut ilmoittavansa ensi kauden valmentajakuvioista aivan lähiviikkoina. Eiköhän se ilmoitusasia ole Karjalaisen jatkosopimus. Ei varmaan lähtis näin varhaisessa vaiheessa kautta ensi kauden kuvioita ilmoittelemaan ellei kyse olisi juurikin Karjalaisen jatkosopimuksesta.Ite en oikeen nää miksi Karjalainen edes kärpät valitsisi. Varmasti sopimuksia ulkomailta, joka olisi uran kannalta parempi mahdollisuus kun tulla tähän valmentajien hautausmaahan.
En mitenkään usko, että lähtee riskeeraamaan nosteessa olevaa valmentaja uraa, että tulee kärppiin valmentamaan suomen suurimmalla budjetilla, jossa kaikki muu paitsi mestaruus on käytännössä epäonnistuminen..
Kaksi on TET-harjoittelijoita ja Muki ei kokenut tarpeelliseksi uudistaa itseään valmentajana Kärpissä. Sanoi myös olevansa väsynyt - miksi otti paikan vastaan sitten?Paljon saa Mäntymaa lokaa. Osan saa ansion mukaan. Mutta kai nyt kaikki täälläkin näkee, että ongelmat on muualla. Mikkola, Marjamäki ja nyt Mäntymaa…
Niin saakin. Joukkue suoriutuisi paljon paremmin, jos joukkueella olisi pelitapa.Paljon saa Mäntymaa lokaa. Osan saa ansion mukaan. Mutta kai nyt kaikki täälläkin näkee, että ongelmat on muualla. Mikkola, Marjamäki ja nyt Mäntymaa…
Joo, otin pois kun kahvinkupin hörpättyäni hoksasin etten itse tuo mitään olennaista ketjuun lisää tuolla viestilläni, vaikka eri mieltä tavasta kritisoida valmentajaa olenkin.
Joo, kyllä. Mutta kuka hullu nyt valitsee päävalmentajan, joka ei saa pelitapaa iskostettua joukkueeseen?Niin saakin. Joukkue suoriutuisi paljon paremmin, jos joukkueella olisi pelitapa.
Miksi ei olisi ottanut. Hyväpalkkaista työtä? Jos Kärppien resursseilla kolmas valmentajarekry putkeen epäonnistuu, jossain muualla se vika varmaan on. Myllykoski tehnyt hyvää työtä pelaajiston kanssa, mutta seisooko valintansa takana, vai myöntääkö tehneensä virheen? Jos Myllykoski valmentajasta vastaa.Kaksi on TET-harjoittelijoita ja Muki ei kokenut tarpeelliseksi uudistaa itseään valmentajana Kärpissä. Sanoi myös olevansa väsynyt - miksi otti paikan vastaan sitten?
Missä sinun mielestäsi ongelmat ovat kerta kaikkien pitäisi se nähdä?
Kuka nyt kokee minkäkin viestin väsyneeksi. Niitä väsyneitä viestejä aikuisilta ihmisiltä tulee varmasti näihin ketjuihin päivittäin sitä tahtia, että minua ainakin alkaisi jo niiden lukeminenkin väsyttämään.On kyllä harvinaisen väsynyt viesti.
Näetkö Marjamäen ja Mäntymään pelitavoissa(tai niiden puutteessa) minkäänlaista välimaastoa?
Mitähän mä luin.Joo, kyllä. Mutta kuka hullu nyt valitsee päävalmentajan, joka ei saa pelitapaa iskostettua joukkueeseen?
Sarjataulukossa ollaan sijalla 10 no hätä,pari voittoa niin ollaan 4,Kyllä kärpät osaa ja tietää mitä tekee..Nykyisellä tyhmällä mennään.
Mitähän mä luin.Mitähän mä luin.
Miksi joku palkkaisi pelaajan, joka floppaa?
Joku aikanaan veisteli tästä osuvasti, että valmentajia on kahdenlaisia. Niitä jotka ovat saaneet potkut ja niitä jotka tulevat saamaan potkut.Kenkää on saanut aiemmista pesteistä suurin osa nykyisistäkin valmentajista.
Ei tämä ollut minun pointtina.Mitähän mä luin.
Jos Kärppien kokoinen organisaatio tuo kolme kesää putkeen ykkösen keskelle eri jenkkivahvistuksen, joka vetää kauden tehoilla 3+12, onko vika siinä pelaajassa vai muualla?
Pelaajat haluavat kuitenkin loppuviimein voittaa ja taistella mestaruudesta. Eritoten Gardinerin tuska näkyy vaikka pisteitä tuleekin.Miksi tekisi? Saavat ottaa puolustuspäässä niin paljon vapauksia kuin haluavat ja osin myös sen takia pystyvät tekemään tuhoja hyökkäyspäässä. Tämän touhun jatkuessa tulevat tekemään aivan levottomat pisteet. Helpottaa kummasti ensi kauden sopimusneuvotteluja. Mikäs siinä rallatellessa.
Näkispä.. Sokeesti huudetaan valmentajalle potkuja vaikka niitä ongelmia on muuallakin.Paljon saa Mäntymaa lokaa. Osan saa ansion mukaan. Mutta kai nyt kaikki täälläkin näkee, että ongelmat on muualla. Mikkola, Marjamäki ja nyt Mäntymaa…
Tämän näkemyksen myötä konkreettinen kehitysidea Jatkoajan keskustelupalstalle - kirjoitusoikeudet seuroista, peleistä ja niiden tapahtumista sallitaan ainoastaan liigajoukkueiden pelaajille ja valmennukselle.Heitetään näin päin, että harvinaisen väsynyttä on vouhottaa päivä- ja viikkokausia asiasta, jolle me emme voi yhtään mitään eikä meillä ole niihin päätöksiin osaa eikä arpaa.
No eihän se tietenkään usko epäonnistumiseen, ei nyt ihan hölmö tarvitse olla. Millä näytöillä Mäntymaa piti kiinnittää heti pitkäksi aikaa, jos nyt lokakuussa jo näkee, ettei riitä? Onhan se ”Myli” suurin epäonnistuja siinä vaiheessa.Ei tämä ollut minun pointtina.
Tarkoitus oli tuoda esille, että etukäteen ei aina voi tietää, mitä saadaan. Normaalisti kyllä tekemällä pohjatyöt kunnolla, riskit pystytään minimoimaan. Mutta sitten on paljon muista tekijöistä kiinni, onnistuuko pelaaja vai ei. Mutta nyt puhuttiin valmentajasta.
Havun kanssa ollaan epäonnistuttu ihan täysin eikä varmaan tuo kokoonpano pysty toteuttamaan haluttua. Myli on varmaan muiden tahojen kanssa luottanut ja uskonut, että homma hoituu. Mutta olisiko Myli palkannut Havun, jos olisi uskonut epäonnistumiseen?
Tämä oli minun pointti.
Tämä on asia erikseen ja tästä olen kanssasi samaa mieltä. Tarkoitus ei ollut puolustaa Havua.No eihän se tietenkään usko epäonnistumiseen, ei nyt ihan hölmö tarvitse olla. Millä näytöillä Mäntymaa piti kiinnittää heti pitkäksi aikaa, jos nyt lokakuussa jo näkee, ettei riitä? Onhan se ”Myli” suurin epäonnistuja siinä vaiheessa.
Joo, kyllä. Mutta kuka hullu nyt valitsee päävalmentajan, joka ei saa pelitapaa iskostettua joukkueeseen?
Valmentajalle potkuja joka ei aja sisään pelitapaa jota joukkue pystyy toteuttamaan ja voittamaan pelejä.Sokeesti huudetaan valmentajalle potkuja vaikka niitä ongelmia on muuallakin.