Mahtavaa, että mun viestiä odotellaan näin kovin, siis oikeasti. Sen verran oikaisen, ettet sinä minun mielipiteestä voi kuitenkaan päätellä, mikä Havun kohtalo on. Mulla on vain oma näkemykseni asiasta.
Jep. Tuon Raksilassa SaiPalle hävityn pelin jälkeen alkoi vaikuttamaan siltä, ettei Havu ole tilanteen päällä. Tuon ottelun kolmas erä oli niin surkea, ettei sellainen tasapainoiselta ja terveeltä joukkueelta onnistu.
Tuon pelin jälkeen oli kriisipalaveri ja asioita selvästi alettiin tekemän toisin. Kaukalossa se näkyi toimivana alivoimapelaamisena ja lisääntyneenä kiekkokontrollina. Myös puolustuspelaaminen parantui, vaikka yksittäiset isot virheet pysyivät osana Kärppien pelaamista. Isossa kuvassa nähtiin kuitenkin muutosta parempaan, vaikka tulos karttoi.
Tällä viikolla korttitalo alkoi kaatumaan kunnolla. Kouvolassa vielä ihan kelpo viritelmä. Heikko kolmas erä taivutti johtoaseman häviöön. Jyväskyllässä johtoasemasta viime minuuteilla tappioon. Selkäranka ja usko valuivat hitaana virtana Hippoksen pukukopin suihkutilan haisevaan viemäriin.
Tänään Raksilassa nähtiin sitten luovuttanut joukkue, joukkue, joka ei uskonut voittoon alkujaankaan, eikä täten edes halunnut voittaa. Vallitsevassa tilanteessa on hankala nähdä edes kera Masinin ja Björkin joukkueen saavuttavan sellaista henkistä ja pelitavallista tilaa Mäntymaa kanssa, että kurssi kääntyy. Särö valmennuksen ja joukkueen välillä vaikuttaa olevan liian iso.
Eli kyllä, uskon valmentajan vaihdon olevan oikea ratkaisu tässä tilanteessa. Toki, kuten tiedätte, seison joukkueen tukena tilanteessa kuin tilanteessa, Mäntymaan kanssa tai ilman.