Ville Leskinen IFK:ssa

  • 124 638
  • 582

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odotettua. Sinnehän Lese ensisijaisesti halusi jo Stadiin tullessaan. Ja vaikka tehoja onkin tullut, niin oikeaa roolia IFK:ssa ei oikein missään vaiheessa ole tuntunut löytyvän. Hyvä pelaaja, mutta no hard feelings vaikka Ouluun palaakin.
Ei halunnut Leskinen puolitoista vuotta sitten takaisin Ouluun, vaan nimenomaan Helsinkiin. Uudet haasteet vs. maitojuna. Luulen, että nyt on valmis takaisin kotiin. Avosylin otan vastaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jos tosiaan lähdössä meiltä niin (riippuen korvaajasta) ei toki tule LIIAN ikävä. Vähän piippuun on jäänyt, toki myös sen vuoksi että ensin tuli kesken kauden ja sitten ollut loukkaantunut.

Se mikä tosin jää harmittamaan jos lähtee on se, että tavallaan nyt "tuhlattu" aikaa ja rahaa siihen että odotettu ja oltu kärsivällisiä loukkaantumisten jne. kanssa ja nyt sitten lähteekin muualle mahdollisesti lunastamaan avaamaan sen ketsuppipullon. Sellaista toki on urheilun maailma mutta joka tapauksessa hieman jää kaivelemaan ehkä kuitenkin.

Jospa tämä tarkoittaakin sitä että esim. Trevor Mingoia on tulossa meille :)
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Ei halunnut Leskinen puolitoista vuotta sitten takaisin Ouluun, vaan nimenomaan Helsinkiin. Uudet haasteet vs. maitojuna. Luulen, että nyt on valmis takaisin kotiin. Avosylin otan vastaan.
Eikö siitä aika julkisestikin puhuttu, että Lesen vaihtoehto nro. 1 olisi ollut Kärpät, mutta tuo homma meni puihin, koska Junttilan sainaamisen jälkeen Kärpillä ei bujdetti venynyt? Tämän muistikuvan puolesta olisin valmis vaikka betsaamaan (kuvainnollisesti).

Edit: Korjattu nimivirhe
 

F#21

Jäsen
Ei Leskinen vielä ole noussut sille huipputasolle mitä odotin, mutta onhan hän nyt iso menetys ja tilalle täytyy löytää toinen 1ppg pelaaja. Niitä pelaajia ei kasva puissa, joten Salmelainen saa tehdä todellisen korttitempun, jos onnistuu sellaisen löytämään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö siitä aika julkisestikin puhuttu, että Lesen vaihtoehto nro. 1 olisi ollut Kärpät, mutta tuo homma meni puihin, koska Junttilan sainaamisen jälkeen Kärpillä ei bujdetti venynyt? Tämän muistikuvan puolesta olisin valmis vaikka betsaamaan (kuvainnollisesti).
Ei kannata betsata edes kuvainnollisesti. Tiedän tämän asian. Kärpät tarjosi Leskiselle isoa sopimusta tuolloin. Ei ollut vielä paluun aika kuitenkaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

k0mpat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Leskinen pelaa meillä eri roolissa kuin Kärpissä. Itselle jäänyt muistikuvat, että toi vahvasti jalalla "aina" kiekon hyökkäysalueelle ja pysyi hyvin kiinni kiekossa. Toki tekee sitä välillä meillä edelleen, mutta ei läheskään yhtä paljon.
Lisäksi yleensä YV:llä enempi pelintekijän paikalla syöttelemässä kun aiemmin oli vasemmalla laukomassa (Dykin etc.) paikalla.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Omaan silmään Leskisen suorittamisessa suurin ero Kärppäaikaan verrattuna on liikkeessä. Kärpissä pelatessaan muistan kaverin erottuneen poikkeuksellisen terävällä liikkeellään liigatasolle. Oli kokokentän soolomaalia Jyppiä vastaan ja puolustajat muutenkin jatkuvasti pulassa Leskisen nopeuden kanssa. IFK:ssa tälläistä ei ole juurikaan näkynyt. Pystyy toki edelleen tekemään hyvin pisteitä hyökkäyspään vastoillaan ja pelikäsityksellään, mutta liikkeen kanssa jää pahasti piippuun. Liekö sitten loukkaantumiset vieneet parhaan terävyyden pois luistelusta, valitettavasti. Toivottavasti saa nyt pelata pidempään terveenä yhtäjaksoisesti ja uransa takaisin nousuun.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Itsellä ei ainakaan rehellisesti sanottuna tule ikävä.

Minulle taas tulee kova ikävä ketä hyvänsä pelaajaa, joka puolikuntoisenakin pelaa piste per peli -tahdissa. Korvaajan löytäminen on riskialtista, hankalaa ja kallista.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eikö siitä aika julkisestikin puhuttu, että Lesen vaihtoehto nro. 1 olisi ollut Kärpät, mutta tuo homma meni puihin, koska Junttilan sainaamisen jälkeen Kärpillä ei bujdetti venynyt? Tämän muistikuvan puolesta olisin valmis vaikka betsaamaan (kuvainnollisesti).

Edit: Korjattu nimivirhe

Häviät betsin. Kärpät tarjosi enemmän, mutta Leskinen nappasi HIFKn. Mikä on luonnollista. Halusi vaihtelua ja uusia haasteita. Nyt kun pelit ei kulje toivotulla tavalla niin on tietenkin luonnollista, että etsii uutta vaihdetta.

Voi myös olla, ettei HIFK ole lähtenyt skabaan enään mukaan.

Itse pitäisin. Yksi hyvä kesä alle ja dominoi taas liigaa miten haluaa.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Jos leskinen lähtee, niin toivon että HIFK saisi hankittua Wännströmin, Pajuniemen tai Kestnerin tänne
Wännström todella yksiulotteinen pelaaja. Kelpaa erikoismieheksi, mutta ei missään nimessä kärkipelaajaksi. Ja eikö Lesen korvaaminen puhtaalla maalitykillä olisi hieman erikoista?

edit: loistavia pelaajia nämä siis ja mielelläni näkisin IFK:ssa, mutta Leskisen paikalle katsoisin mieluummin trevormingoia, antonlevtchi ja jereinnala tyylistä pelaajaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kaksi kautta kuntoutettu kaveria ja lähtee Ouluun painamaan 60 pisteen kauden.

Näin se voi mennä. Leskisen puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että vetää kyllä logolle parhaansa mukaan. Tänään olin ekaa kertaa havaitsevinani pientä turhautumista siihen, että maalisarake näyttää nollaa. Ei se työpanokseen vaikuttanut, mutta mun silmiini aristeli laukoa, vaikka olisi mesta ollutkin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
kaksi kautta kuntoutettu kaveria ja lähtee Ouluun painamaan 60 pisteen kauden.

Joo tässä on kyllä isot rahat menneet aika lailla kankkulan kaivoon... No Lese muistaa varmasti lopunelämänsä olla kiitollinen Salmelaiselle mukavasta kuntoutusajastaan :)

Totta puhuen riski oli olemassa mutta tottakai Tobbarin oli pakko tuo kortti katsoa. Ja kyllä Leskinen on tässä parin viime pelin aikana laittanut itseään likoon ja kovasti tehnyt hommia (hyökkäyspäähän), jopa siinä määrin että alkaa mennä snadisti puskemiseksi.

Ehkä Leselle voisikin loppukauden maksaa liksaa per tehty piste; eilisestä lätystä Tallbergille voisin maksaa useammankin tonnin...

Mingoialle toivottavasti jo soppari sorvattu!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sääli jos Leskinen lähtee. Leskinen yhdessä Lundellin kanssa on ollut meidän parhaat hyökkääjät viime aikoina. Listaan vielä Lyytinen ja Borgström niin ensi kauden joukkueen kasaus alkaa alusta. Siitä mitä joukkueen rungolla tarkoitetaan voidaan sitten riidellä kesällä lisää..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sääli jos Leskinen lähtee. Leskinen yhdessä Lundellin kanssa on ollut meidän parhaat hyökkääjät viime aikoina. Listaan vielä Lyytinen ja Borgström niin ensi kauden joukkueen kasaus alkaa alusta. Siitä mitä joukkueen rungolla tarkoitetaan voidaan sitten riidellä kesällä lisää..

Onks ollu huhuja että lähtis.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miks mä näen tän tyypin täysin erilailla kuin muut. Diggaan toki pinnoista mitä Lese tekee, mut muuten on niin vastenmielinen kuin vaan voi olla. Porukka puhuu että tekee hommia, mun mielestä ei tee yhtään, jaksaa 15 sekuntia painaa ja sitten on kuin veltto nuudeli eikä kamppaile lähes yhtään (joo on loukkeja takana, mut loukilta voi tulla takas myös kondiksessa). Täydellinen esimerkki tästä on tuore PW alivoimamaali missä ainoa ele estääkseen maalia oli, että pysähtyi luistimet poikittain PW:n luistelulinjalle ja kierrettiin kuin keila. Ei tolla asenteella vaan voi saada joukkuekavereilta läpyjä selkään, ja se meinaa mulle enemmän kuin ne pinnat mitä tällä hetkellekin painaa. Se että muutamassa vaihdossa vähän edes yrittää, ei riitä mulle, tälle jätkälle maksetaan varmasti isoa fyrkkaa.

Kaukana horisontissa on se Leskinen jota nähtiin Kärpissä. Se joka luisteli vastustajan viisikkoa solmuun hyökkäyspäädyssä vaikka 45 sekuntia putkeen. Ja oli läpiajossa lähes joka matsissa ja painoi onetimerilla b-pisteeltä ihan helvetin monta häkkiä.

Noh, ehkäpä mä oon yksin tätä mieltä ja mulla on vaan asennevamma Leseä kohtaan. Kai jokaisella yks oma inhokki on.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaukana horisontissa on se Leskinen jota nähtiin Kärpissä. Se joka luisteli vastustajan viisikkoa solmuun hyökkäyspäädyssä vaikka 45 sekuntia putkeen. Ja oli läpiajossa lähes joka matsissa ja painoi onetimerilla b-pisteeltä ihan helvetin monta häkkiä.




Tästä tuli mieleen tämä juurikin teitä vastaan isketty maali. Oletteko montaa kertaa nähneet vastaavia suorituksia Leskiseltä IFK -nutussa? Eilisen Lukko -pelin katsoin, ja jotain tuosta Leskisen tekemisestä uupuu. Luisteluvauhti on hiipunut. Eikö ole kunnossa, vai asennevammaa?

100% kunnossa ei varmasti ole, kun alkukausi meni aivan pipariksi. Toivottavasti meno paranee.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Minusta Leskinen pelaa meillä eri roolissa kuin Kärpissä.
Näin on ja olen asiaa itsekin ihmetellyt. Nyt kun Dyk on maalintekijä joka ei tee maaleja, luulisi Leskiselle pelattavan sitä tonttia mutta ei. Vaikuttaa siltä kuin Leskine kehittäisi omaa pelaamistaan seuraavia haasteita varten. Hän ei esim. hakeudu itse maalipaikoille kuin vain silloin kun muita vaihtoehtoja ei ole. Vai onko valmennukselta tullut käsky pelata muuten kuin hänen varsinaisiilla vahvuuksilla? Ehkä sen takia Leskistä ei vahingossakaan laiteta Lundellin rinnalle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nää on aina jänniä juttuja, kun puhutaan sekä pelaajien loukkaantumisista että rooleista. Leskisen puolustukseksi pitää sanoa, että alkusyksystä tullut vamma oli uusi, eli ei kuulu siihen perinteiseen ”paskassa kunnossa ja vanha vamma uusiutui”-osastoon, mitä täälläkin on nähty. Leskinen oli mielestäni pirteällä pelipäällä ennen loukkaantumistaan ja on ollut sieltä palattuaankin. Eli, itse uskon, että hommia on tehty keväällä, kesällä ja loukkaantumisen aikana ja jälkeenkin. Nyt mielestäni alkaa kuitenkin näkyä se, että maalia ei vielä ole ja peli on mennyt joko vähän liian varovaiseksi mitä tulee maalintekoon.

Roolin muuttumisesta sen verran, että pelaajan kai odotetaankin kehittyvän vuosien aikana. Silloin roolia pyritäänkin muuttamaan, toki siten, että ne vanhat vahvuudet pyritään pitämään, mutta rinnalle tulee uusiakin juttuja. Nämä muutokset tapahtuu sitten aina jossakin jengissä. Leskisen kohdalla loukkaantumiset ovat varmasti vaikuttaneet siihen, että niitä harjoiteltuja asioita ei ole päästy toteuttamaan peleissä jo aiemmin. Ja tietysti aina ympärillä oleva joukkue ja pelitapakin vaikuttavat siihen, mikä pelaajan rooli kussakin jengissä on.

Itse toivoisin Leskiselle nykyistä enemmän rohkeutta yrittää maalintekoa, koska se tontti on nyt auki.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivoisin Leskiselle nykyistä enemmän rohkeutta yrittää maalintekoa, koska se tontti on nyt auki.
Mä olen yhä edelleen sitä mieltä että 'Lese' on aivan väärä lempinimi kundille. Nyt Lese on lössö-lese. Antakaa sille sellainen nimi, jossa on r-kirjamia rrrrunsaasti niin löytyy miehestäkin rankaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös