Ville Husso HIFK:n maalivahtina

  • 339 648
  • 1 000

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
Kaikille lienee selvää, että mamu on lyhenne sanasta maahanmuuttaja. Eikös vain. Hyvä
Valtakunnan arvostetuimmat mediat kuten Yle ja HS kirjoittavat uutisoinnissaan maahantulijoista, poliisi puhuu tiedotteissaan ja presidentti puheissaan maahantulijoista ( ei siis maahantunkeutujista / KVG ), niin millä tavalla tuo sana maahantulija pitäisi lyhentää ?
Eikö maahantulijaa voi lyhentää ollenkaan, koska MV-lehden ja muiden vastaavien äärikriittisesti maahantulijoihin suhtautuvien roskalehtien lanseeraamana se onkin lyhenne maahantunkeutuja sanasta ?

Niin tai näin. Matu-sanalla on nyt kaksinaismerkitys. Mustavalkoisesti asioihin suhtautuvat ääriajattelijat haluavat sen ymmärtää maahantunkeutujana. Harmaalle sakille se on maahantulija. Kuten minulle, poliisille, presidentille ja Hentun Leenalle.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tai näin. Matu-sanalla on nyt kaksinaismerkitys. Mustavalkoisesti asioihin suhtautuvat ääriajattelijat haluavat sen ymmärtää maahantunkeutujana. Harmaalle sakille se on maahantulija.
Itse en ennen tätä Husso-episodia tiennyt, että matu tarkoittaisi maahantunkeutujaa. Jostain kumman syystä se oli näille @-RTK- ja @Ishmael, Wennströmille ja muille mielensäpahoittajille ainoa tulkinta. Ilmeisesti tuntevat MV-lehden niin tarkkaan, joka lienee ainoita paikkoja, jossa sitä ilmeisesti käytetään.

Eiköhän tämä tarpeeton "kohu" kohta hautaudu. Edelleen on hyvin yksioikoista ja puhdasta iditismia tuomita Husso rasistiksi tuon yhden kiivastuneena tehdyn kommentin perusteella. Ja IFK-fanin pitääkin tällaisessa tilanteessa puolustaa hienoa pelaajaa ja nuorta miestä näiltä sakaalilaumoilta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Eiköhän tämä tarpeeton "kohu" kohta hautaudu. Edelleen on hyvin yksioikoista ja puhdasta iditismia tuomita Husso rasistiksi tuon yhden kiivastuneena tehdyn kommentin perusteella. Ja IFK-fanin pitääkin tällaisessa tilanteessa puolustaa hienoa pelaajaa ja nuorta miestä näiltä sakaalilaumoilta.

Just samaa mieltä! Täältä kun puuttuvat peukut tai sellaiset, on tämä kommentointi ainoa tapa tukea jotain kommenttia, vaikka varsinaista lisäarvoa sillä ei keskusteluun olisikaan.

Toki oli harkitsematon teko, mutta synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Ja eiköhän tällainen asia opettanut jengiä (siis tuota meidän fanittamaa joukkuetta) siinä, ettei kannata ottaa poliittisiin asioihin kantaa, etenkään asioissa, jotka jakavat kansaa rajusti. Pääasia ainakin mulle on, että kiekko tarttuu räpylään jatkossakin. Sama koskee myös muita pelaajia, että vain esitykset kentällä kiinnostavat, enkä itse asiassa edes halua tietää, mitä poliittista kantaa kannattavat.

Niin tai näin, mun silmissä Husso on edelleen ihan yhtä hyvä kuin ennenkin. Kaikki tekevät virheitä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en ennen tätä Husso-episodia tiennyt, että matu tarkoittaisi maahantunkeutujaa. Jostain kumman syystä se oli näille @-RTK- ja @Ishmael, Wennströmille ja muille mielensäpahoittajille ainoa tulkinta. Ilmeisesti tuntevat MV-lehden niin tarkkaan, joka lienee ainoita paikkoja, jossa sitä ilmeisesti käytetään.
Älä leiki tyhmää. Sinä et välttämättä tiennyt, mutta Husso pomminvarmasti tiesi, koska käytti sitä tuossa yhteydessä. Ei tuolle ole mitään muuta tulkintaa. Ja kyllä tuo on jo ihan vakiintunut termi tämän "kriittisemmän" kansanosan suussa.

Mitä tuohon mielenpahoittamiseen tulee, niin en mielestäni pahoittanut omaani. Lähinnä vaan ihmetyttää Husson tyhmyys ja siksi otin osaa tähän keskusteluun.
 

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
Älä leiki tyhmää. Sinä et välttämättä tiennyt, mutta Husso pomminvarmasti tiesi, koska käytti sitä tuossa yhteydessä. Ei tuolle ole mitään muuta tulkintaa. Ja kyllä tuo on jo ihan vakiintunut termi tämän "kriittisemmän" kansanosan suussa.

Mitä tuohon mielenpahoittamiseen tulee, niin en mielestäni pahoittanut omaani. Lähinnä vaan ihmetyttää Husson tyhmyys ja siksi otin osaa tähän keskusteluun.
Luuletkos Nortamo että täällä on porukka täynnä typeryksiä ?
Jaarittele kuule jatkossa itseksesi ganalin parttaal tulkinnoistasi tai keskity Salattujen Elämien kommentointiin, kuin olet aikaisemminkin tehnyt.
AI että Husson ajattelemattoman avautumisen takia päätit sitten osallistua keskusteluun. Paskan marjat. Olet sitä samaa porukkaa Ishmaelin ja Wennströmin kanssa, joka tilaisuuden tullen ymmärtää asiat vaikka väkisin väärin tai irrottaa ne tarvittaessa asiayhteydestään päästäkseen heiluttamaan rasistikorttia ja vääntämään asiat muka poliittisiksi kannanotoiksi.
Tuollaiset idiootit ( trollit ) näiltä palstoilta pitäisi poistaa riippumatta kannattamastaan joukkueesta.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luuletkos Nortamo että täällä on porukka täynnä typeryksiä ?
Jaarittele kuule jatkossa itseksesi ganalin parttaal tulkinnoistasi.
AI että Husson ajattelemattoman avautumisen takia päätit sitten osallistua keskusteluun. Paskan marjat. Olet sitä samaa porukkaa Ishmaelin ja Wennströmin kanssa, joka tilaisuuden tullen ymmärtää asiat vaikka väkisin väärin tai irrottaa ne tarvittaessa asiayhteydestään päästäkseen heiluttamaan rasistikorttia ja vääntämään asiat muka poliittisiksi kannanotoiksi.
Tuollaiset idiootit ( trollit ) näiltä palstoilta pitäisi poistaa riippumatta kannattamastaan joukkueesta.
Aikamoinen avautuminen sinultakin. Ja kyllä, minkä muunkaan takia? Teoriasi voisi ehkä toimia jos olisin vakiokasvo yhdessäkin noista palstan monista maahanmuutto-ketjuista, mutta kun en ole. Kantani koko maahanmuuttoasiaan on ehkä luettavissa rivien välistä viesteistäni, mutta olen mielestäni yrittänyt ottaa kantaa pelkästään Husson ajattelettomuuteen julkisena henkilönä. Ja mistä helvetin asiayhteydestä mä olen mitään irroittanut, tuosta Facebook-päivityksestä minä olen puhunut koko ajan. Sitä paitsi, tässä nykyisessä (some)yhteiskunnassa ei paljon tarvitse odotella mitään "tilaisuuksia" jos haluaisi päästä heiluttelemaan rasistikorttia johonkin suuntaan.

Mutta joo. Eiköhän tämä ole osaltani tässä (tapauksesta alkaa olla jo sen verran aikaa että alkaa offtopicista pian penaltit paukkua), ellei sanomisiani ja ajatuksiani jälleen vääristellä jolloin luonnollisesti minun täytyy korjata virheet.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kiinnostaako tämä keissi edes ketään muuta kuin tätä ketjua? Ei oo ainakaan mulla tullut vastaan.. Niin väsynyt keskustelunaihe muutenkin että voitais jo siirtyä eteenpäin.

Rikoksia (oikeita rikoksia, kukkahattuilu sitten erikseen) tekevät turvapaikan saaneet niskapers -otteella wittuhun täältä. Muuten kaikille apua tarvitseville tervetuloa vaan. Ainakin niin kauan kuin maallamme on siihen resursseja ja tulijoita kiinnostaa tehdä töitä tai ainakin löytyy pyrkimystä menestymään omillaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän näillekin asioille ole netti täynnä foorumeja missä tätäkin keskustelua voisi jatkaa.

Voitaisiinko nyt keskittyä siihen jääkiekkoon täällä vaihteeksi?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mutta puhuttelevatko itseään matuiksi? En ole aiemmin kuullut termiä missään normijulkaisussa ja siihen on selkeä syy: ei ole suomalaista arkipäivän kontekstia, missä termiä voisi käyttää neutraalisti ilman arvolatausta. Alla olevat viestit RTKlta ja Ishmaelilta tiivistävät asian riittävän selkeästi. Loppupäätelmiä kertooko laajemmin Husson arvomaailmastaan ei tietenkään lyhyen kommentin perusteella voi sanoa. Mutta se, että Husso käyttää sanaa julkisessa kommunikoinnissaan (sitä FB turva-asetuksista huolimatta on) on puhdasta tyhmyyttä ja kyseinen kommentti nivoo hänet lähemmin Homma-foorumiin tai MV-lehteen kuin HIFK:hon yhdistämiini arvoihin.

Ja kaverit voivat puhua keskenään mitä tahansa, mutta "neekeri"-sanaa et varmasti pysty lähtökohtaisesti käyttämään missään normikeskustelussa Länsi-Euroopassa tuntemattoman tummaihoisen kanssa ilman, että siihen liittyy negatiivista arvolatausta. Ja etpä oikeastaan kenenkään muunkaan puolitutun/tuntemattoman seurassa ellet halua juntin/idiootin mainetta.

Eivät puhu, tuskin edes tietävät mikä matu on. En tiennyt minäkään ennen tätä kohua. Olen kuitenkin sitä mieltä, että termiä matu voidaan käyttää myös neutraalisti. Sillä voidaan viitata maahantulijaan, kuten tässä ketjussa on jo aiemmin tuotu ilmi. Toisaalta sitä voidaan käyttää myös ihan vitsinä, isona fakjuuna Janitskinien suuntaan. Turha sille sanalle on tervepäisten ihmisten keskuudessa antaa sitä merkitystä mitä MV-lehden tekijät ja lukijakunta sille haluavat annettavan. Luonnollisesti minä en kantasuomalaisena (ei se persuista eronnut ryhmä) miehenä voi olla se, joka tällaisen trendin aloittaa. Koen vaan, että mikään ei olisi parempi keskisormen näyttö MV:n suuntaan, kuin nähdä nuoret maahanmuuttajat ja suvakit rintarinnan naureskelemassa tuolle termille. #Matut welcome!

Mitä tulee tuohon Husson tilanteeseen ja kommenttiin olen vain pyrkinyt tuomaan esille sitä isompaa kuvaa. Uskon yhä, että kommentti voidaan suunnata myös tiukemmin rajattua joukkiota kohtaan. Itse huomaan usein kiroavani epäkelpoja kuljettajia. Usein se kommentti on sitten ryyditetty jollain rumalla sanalla, akka, vajakki, negge, läski. En toki niitä postaile verkkoon, vaan huudan ihan itsekseni. Pointti kuitenkin siinä, että en minä ole rasisti, sovinisti tai fitnessintoilija. Olen tekemisissä ja kanssakäymisessä ihmisten, en ihonvärin, sukupuolen tai ulkonäön kanssa. Näistä lähtökohdista minun on helppo ymmärtää Ville Husson purkaus. Sanat poika valitsi huonosti, siitä tälläkin palstalla taitaa valita melko yksimielinen konsensus. Huonosti valitut sanat eivät kuitenkaan minusta nivo yhtään ketään tai mitään Homma-foorumiin tai MV-lehteen. Kyllä noihin nivoudutaan ajatusmaailman kautta, ja se ajatusmaailma pitää avata muissa asiayhteyksissä, kuin tyttöystävän varkauden kohteeksi joutumisen jälkeisissä tunnekuohuissa.
 

trap

Jäsen
Husso tuskin käytti "matua" kovin neutraalissa sävyssä. Facebookissa mutsinsa oli mukana siinä samassa keskusteluketjussa ja jos Villen asenteet on vähänkään yhtä samat kuin kotona, niin aika synkkä on suhtautuminen ei-suomalaisiin ihmisiin.
 

julle-jr

Jäsen
Husso tuskin käytti "matua" kovin neutraalissa sävyssä. Facebookissa mutsinsa oli mukana siinä samassa keskusteluketjussa ja jos Villen asenteet on vähänkään yhtä samat kuin kotona, niin aika synkkä on suhtautuminen ei-suomalaisiin ihmisiin.
Sehän on hyvä IFK:n kannalta. Nimittäin Tuskin Husso itsekään sitten haluaa minnekään Pohjois-Amerikkaan siirtyä mamuksi tai matuksi muiden mamujen ja matujen joukkoon.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on tätä nykypäivää, olet maahanmuuttokriittinen, et halua rikollisia ulkomaalaisia Suomeen ja et halua maksaa verorahoja mitääntekemättömille ulkomaalaisille: olet 100% rasisti. Kyllä mä sanon, että te jotka välittömästi huudatte rasistiksi, olette myös erittäin suvaitsemattomia.

En lue itseäni todellakaan rasistiksi, mutta mielestäni raja on vedettävä johonkin. Suomi ei ole niin rikas maa, että pystyisimme vastaanottamaan rajattomasti pakolaisia, surullista, mutta totta.

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että hädässä olevat perheet ovat erittäin tervetulleita, mutta he jotka tulevat tänne rikkomaan lakejamme, eivät ole tänne tervetulleita! En oikein ymmärrä mikä siinä hiertää joidenkin kohdalla. Voin olla hakoteillä, mutta tuntuu, että aika moni on samoilla linjoilla kanssani. Autetaan hädässä olevia, mutta rikolliset ulos. Eihän tämä mitään rasismia ole!
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Tää on tätä nykypäivää, olet maahanmuuttokriittinen, et halua rikollisia ulkomaalaisia Suomeen ja et halua maksaa verorahoja mitääntekemättömille ulkomaalaisille: olet 100% rasisti. Kyllä mä sanon, että te jotka välittömästi huudatte rasistiksi, olette myös erittäin suvaitsemattomia.

En lue itseäni todellakaan rasistiksi, mutta mielestäni raja on vedettävä johonkin. Suomi ei ole niin rikas maa, että pystyisimme vastaanottamaan rajattomasti pakolaisia, surullista, mutta totta.

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että hädässä olevat perheet ovat erittäin tervetulleita, mutta he jotka tulevat tänne rikkomaan lakejamme, eivät ole tänne tervetulleita! En oikein ymmärrä mikä siinä hiertää joidenkin kohdalla. Voin olla hakoteillä, mutta tuntuu, että aika moni on samoilla linjoilla kanssani. Autetaan hädässä olevia, mutta rikolliset ulos. Eihän tämä mitään rasismia ole!

Tämä. Rasistikorttia on liian helppo heiluttaa. Suurin osa normaaleista keskitien kulkijoista on kanssasi samaa mieltä, kuten minä. Suvakit sulkevat silmät haitoilta, eikä niillä ole mitään hajua taloudesta. Suuttuvat, jos muut ovat eri mieltä, eli ovat rasisteja sitten itse. Noh nyt alkaa mennä jo yli Huden ketjun.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tää on tätä nykypäivää, olet maahanmuuttokriittinen, et halua rikollisia ulkomaalaisia Suomeen ja et halua maksaa verorahoja mitääntekemättömille ulkomaalaisille: olet 100% rasisti. Kyllä mä sanon, että te jotka välittömästi huudatte rasistiksi, olette myös erittäin suvaitsemattomia.

En lue itseäni todellakaan rasistiksi, mutta mielestäni raja on vedettävä johonkin. Suomi ei ole niin rikas maa, että pystyisimme vastaanottamaan rajattomasti pakolaisia, surullista, mutta totta.

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että hädässä olevat perheet ovat erittäin tervetulleita, mutta he jotka tulevat tänne rikkomaan lakejamme, eivät ole tänne tervetulleita! En oikein ymmärrä mikä siinä hiertää joidenkin kohdalla. Voin olla hakoteillä, mutta tuntuu, että aika moni on samoilla linjoilla kanssani. Autetaan hädässä olevia, mutta rikolliset ulos. Eihän tämä mitään rasismia ole!


Lainaan koko viestisi, sillä voin allekirjoittaa ihan kaiken. Tuntuu, että kuin näiden kiihkoimpien kanssa keskustelee, niin jotenkin tulee se fiilis, että mamujen tekemät rikokset eivät ole mitään ja heitä pitää ymmärtää. Myös esimerkiksi raiskauksien tekijöitä puolustellaan aika usein vain argumentilla "raiskaahan suomalaisetkin". Jee. Jos suomalaisetkin kerran raiskaa, niin saa mamukin raiskata.

Jotta nyt ei mene offariksi, niin sanotaan nyt vielä, että Husso olisi voinut miettiä vähän tarkemmin edes tuota tyyliä, miten tuon asian ilmaisi. Ymmärrän kuitenkin täysin miehen reaktion. Se, että joku MV-lehti näihin tarttuu ei ole kyllä Husson vika. Fiksut ihmiset osaa tulkita asioita vähän laaja-alaisemmin. Tuskin Husso nimittäin itse halusi päätyä MV-lehden sivuille ja tämän myös älykäs ihminen ymmärtää.

Minulle on aivan sama, mitä mieltä HIFK:n ykkösmaalivahti on mamuista. Pääasia, että kiekot tarttuu. Voi sitten kultamitali kaulassa halailla keväällä koko Suomea ja maailmaa, niin on mielensäpahoittajatkin tyytyväisiä ;)
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Tämä. Rasistikorttia on liian helppo heiluttaa. Suurin osa normaaleista keskitien kulkijoista on kanssasi samaa mieltä, kuten minä. Suvakit sulkevat silmät haitoilta, eikä niillä ole mitään hajua taloudesta. Suuttuvat, jos muut ovat eri mieltä, eli ovat rasisteja sitten itse. Noh nyt alkaa mennä jo yli Huden ketjun.

Kun nyt tunnut olevan todella hyvin kartalla, niin kerroppa mulle, miksi suvakit ovat suvakkeja? Miksi nämä taloudesta tietämättömät, haitoilta silmänsä sulkevat ajattelevat niinkuin ajattelevat? Olisi mukava saada lisää yleisiä huomioita suvakeista edellä mainittujen lisäksi. Kuvailusi perusteella olisi melkoinen henkinen taakka huomata olevansa suvaitsevainen.

Edit. Olen kanssasi eri mieltä, en suuttunut, mutta silti huolestuttaa olenko nyt rasisti?

Husso on muuten tänään maalissa. Toivottavasti ei pelkää mustaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on tätä nykypäivää, olet maahanmuuttokriittinen, et halua rikollisia ulkomaalaisia Suomeen ja et halua maksaa verorahoja mitääntekemättömille ulkomaalaisille: olet 100% rasisti. Kyllä mä sanon, että te jotka välittömästi huudatte rasistiksi, olette myös erittäin suvaitsemattomia.

En lue itseäni todellakaan rasistiksi, mutta mielestäni raja on vedettävä johonkin. Suomi ei ole niin rikas maa, että pystyisimme vastaanottamaan rajattomasti pakolaisia, surullista, mutta totta.

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että hädässä olevat perheet ovat erittäin tervetulleita, mutta he jotka tulevat tänne rikkomaan lakejamme, eivät ole tänne tervetulleita! En oikein ymmärrä mikä siinä hiertää joidenkin kohdalla. Voin olla hakoteillä, mutta tuntuu, että aika moni on samoilla linjoilla kanssani. Autetaan hädässä olevia, mutta rikolliset ulos. Eihän tämä mitään rasismia ole!
Täysin samaa mieltä! Hyvin kiteytetty asia ilman sen kummempaa kiihkoa. Samanlailla olisin valmis perustamaan lapin perukoille tai alihankkimaan itänaapurista vankilapaikan suomalaisille rikoksen uusijoille ja tärkeimpien rikosten tekijöille.
Ja aiheeseen: MV lehti mitä sitten kirjoittikaan voidaan jättää omaan arvoonsa. Mun klikkausta sivuillensa eivät saa. Ville taas teki mitä teki, fiksua vai ei niin siitä riittää jo ihan kattavasti täällä pohdintaa suuntaan jos toiseen. Mulle riittää, että musta tarttuu.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Antaa asian jo olla, Husso teki virheen ja niitähän nuoret miehet ovat kautta aikain tehneet. Kuhan parta alkaa kasvamaan niin sitä harkintaa ja syvyyttä tulee ajatteluun lisää. Let´s play hockey!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiinnostaako tämä keissi edes ketään muuta kuin tätä ketjua? Ei oo ainakaan mulla tullut vastaan.. Niin väsynyt keskustelunaihe muutenkin että voitais jo siirtyä eteenpäin.

Mistään mediasta en huomannut, että asiasta olisi ollut puhetta.

Jotain Tappara ja Lukko -jengiä täällä näyttäisi pyörivän. Etäkannattaja kuuntelee radiosta, toivottavasti te kynnellekykenevät olette hallissa. Husso on maalilla ja runkosarjan voitto lähellä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eiköhän näillekin asioille ole netti täynnä foorumeja missä tätäkin keskustelua voisi jatkaa.

Voitaisiinko nyt keskittyä siihen jääkiekkoon täällä vaihteeksi?

Ok erä Hudelta, eikä nyt hirveästi kyllä hommiakaan ollut. Heittelin kukkahattuani ilmaan ja väsäsin foliohatun salaliittoteorioita yms ongelmia varten.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainaan koko viestisi, sillä voin allekirjoittaa ihan kaiken. Tuntuu, että kuin näiden kiihkoimpien kanssa keskustelee, niin jotenkin tulee se fiilis, että mamujen tekemät rikokset eivät ole mitään ja heitä pitää ymmärtää. Myös esimerkiksi raiskauksien tekijöitä puolustellaan aika usein vain argumentilla "raiskaahan suomalaisetkin". Jee. Jos suomalaisetkin kerran raiskaa, niin saa mamukin raiskata.
;)

Tässä kommentissa heijastuu tämän keskustelun ajatuksenjuoksun heikkous.
En Ole nähnyt yhtään kommenttia jossa raiskaajaa on ymmärretty. Sen sijaan on puolustettu mamuja raiskauskohuista huolimatta ja argumenttina on vedetty esiin, että suomalaisetkin raiskaa. Tarkoituksena siis näyttää, että muutaman yksilön tekemä rikos ei oikeuta tuomitsemaan Koko ihmisjoukkoa. Tämä siitäkin huolimatta, että Tässä ihmisjoukossa raiskaukset ovat yliedustettuja.

Husson kommentti kuvaa juuri tätä kaikkien leimaamista. Husso ei puhu rikollisten karkottamisesta vaan kaikkien maahanmuuttajien potkimisesta kotiin kuolemaan.

Yhrä kaikki. Tänään voitto tulossa vaikkei prossat noilla torjuntamäärillä kovin korkeiksi nousekaan.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Kun nyt tunnut olevan todella hyvin kartalla, niin kerroppa mulle, miksi suvakit ovat suvakkeja? Miksi nämä taloudesta tietämättömät, haitoilta silmänsä sulkevat ajattelevat niinkuin ajattelevat? Olisi mukava saada lisää yleisiä huomioita suvakeista edellä mainittujen lisäksi. Kuvailusi perusteella olisi melkoinen henkinen taakka huomata olevansa suvaitsevainen.

Edit. Olen kanssasi eri mieltä, en suuttunut, mutta silti huolestuttaa olenko nyt rasisti?

Husso on muuten tänään maalissa. Toivottavasti ei pelkää mustaa.
En tiedä, en ole päässyt perille siitä, miksi suvakit ovat niin sinisilmäisiä.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
En tiedä, en ole päässyt perille siitä, miksi suvakit ovat niin sinisilmäisiä.
Suvakit ovat empaatteja. Empaatti näkee, ihan oikein, katutasolta jokaisen yksilön hädän, ymmärtämättä kokonaisuutta. Realisti on muiden silmissä kylmä ja sydämetön ihminen, mutta realisti ei pelasta yksilöitä vaan kansakuntia. Kärjistetyssä esimerkissä on tilanne missä "virusiskun" jälkeen ydin-suojaan on ahtautunut 10 000 ihmistä. Portinvartijana oleva sydämetön ihminen ei päästä suojaan portille tulevaa, selvästi taudinkantajaa, ja pelastaa tautia paenneet. Paitsi että seuraavana vahtivuoroon tullut empaatti päättää pelastaa vielä yhden "selvästi säälittävän tapauksen", ja tuhoaa koko yhteiskunnan. Miten tämä liittyy IFK jääkiekkoon? en tiedä.
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Sananvapaus?
Mitä se on?
Saako sanoa mitä ajattelee, vai ainoastaan sanoa, mitä muiden mielestä tulisi saada sanoa?
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Suvakit ovat empaatteja. Empaatti näkee, ihan oikein, katutasolta jokaisen yksilön hädän, ymmärtämättä kokonaisuutta. Realisti on muiden silmissä kylmä ja sydämetön ihminen, mutta realisti ei pelasta yksilöitä vaan kansakuntia. Kärjistetyssä esimerkissä on tilanne missä "virusiskun" jälkeen ydin-suojaan on ahtautunut 10 000 ihmistä. Portinvartijana oleva sydämetön ihminen ei päästä suojaan portille tulevaa, selvästi taudinkantajaa, ja pelastaa tautia paenneet. Paitsi että seuraavana vahtivuoroon tullut empaatti päättää pelastaa vielä yhden "selvästi säälittävän tapauksen", ja tuhoaa koko yhteiskunnan. Miten tämä liittyy IFK jääkiekkoon? en tiedä.
Jos väitän, että sade ei lopu vaikka sulkee omat sälekaihtimet, niin olenko empaatti vai realisti?
 

nikozwan

Jäsen
Sananvapaus?
Mitä se on?
Saako sanoa mitä ajattelee, vai ainoastaan sanoa, mitä muiden mielestä tulisi saada sanoa?

Niin, sehän on kestämätön tilanne, että ihmisiä kielletään sanomasta oma mielipiteensä julkisesti. Toki sananvapaudessa on laissa joitain rajoituksia, mutta ne eivät varmastikaan tätä keissiä koske. Mutta yhtä lailla sananvapaus antaa muille myös oikeuden arvostella sitä alunperin sanottua. En jaa Husson mielipidettä tästä asiasta, mutta hänellä pitää ehdottomasti olla oikeutensa sanoa se. Silti hänen sanomaansa saa myös vapaasti kritisoida ja siitä saa vapaasti olla eri mieltä. Kaikki tämäntyyppinen julkinen keskustelu on pohjimmiltaan mielipidevaikuttamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös