tant gredulin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Donskoi oli päättänyt tehdä maalin. Mä ihailen tuollaista. Onko kaiffarilla NHl-diili?
Donskoi oli päättänyt tehdä maalin. Mä ihailen tuollaista. Onko kaiffarilla NHl-diili?
Joku tilastonikkari voisi tarkastaa tämän kauden tilastot. Miten päättyi Husson eka liigapeli, eka Jokeri-peli, ja muut vastaavat Hussolle isot pelit tällä kaudella?
Se oli kyllä niin hieno yksilösuoritus Mosesilta, että hyvä jos brodöörkään olisi saanut sitä kiinni.
Otetaanpas kysely => mitä Villen olisi pitänyt (MV-koutsin näkökulmasta) siinä tilanteessa tehdä (kun Moses lähti viemään maalin edestä kiekkoa Villestä katsoen oikealle)? Kuulostaa varmasti oudolta, mutta tsekatkaa mitä Ville tekee räpyläkädellään...
Se oli kyllä niin hieno yksilösuoritus Mosesilta, että hyvä jos brodöörkään olisi saanut sitä kiinni.
Koska näyttää siltä, että kysymys on liian vaikea niin muotoillaan vähän => mihin suuntaan Villen olisi pitänyt sivuttaisessa V-liu'ussa pyrkiä?
Koska näyttää siltä, että kysymys on liian vaikea niin muotoillaan vähän => mihin suuntaan Villen olisi pitänyt sivuttaisessa V-liu'ussa pyrkiä?
Räpyläkäsi-juttua en hiffaa.
Tietääkseni voi, mutta yleensä näissä tapauksissa katsotaan, että junnupelaaja pelaa isossa roolissa kotoisessa liigassa niin kauan kun parhaaksi nähdään. Tietty voidaan ajatella myös, että poika otetaan pelaamaan farmiin ja tutustumaan pieneen kaukaloon mikäli sen suurempaa roolia ei ole tarjolla vanhassa seurassa, esimerkkinä Sami Aittokallio Ilveksestä.Kun Husso varataan, niin voiko änäri jengi ottaa sen jo ensi kaudeksi farmiinsa?
Kappas vaan. Wikin mukaan Husso on numero yksi eurooppalaisista maalivahdeista draftissa.
Saapas nähdä kuka herran varaa ja koska.
Maalivahtien varaaminen on monesti muutenkin vähän "arpapeliä" ja paljon kertoo, että kaikista 300:sta kymmenen viime vuoden aikana ykköskierroksella varatusta pelaajasta vain 16 pelaa maalivahdin tontilla. Näistä kuudestatoista maalivahdista ainoastaan 5 tulee muualta kuin Pohjois-Amerikasta (2xFIN, 2xRUS + 1xCZE). Ja heistäkin ainoastaan 2 pelaa tällä hetkellä vakituisesti NHL:ää (Rask & Varlamov)
Maalivahtien varaaminen on monesti muutenkin vähän "arpapeliä" ja paljon kertoo, että kaikista 300:sta kymmenen viime vuoden aikana ykköskierroksella varatusta pelaajasta vain 16 pelaa maalivahdin tontilla.
Nykyajan maalivahdit tuppaavat olemaan korkeita. Saros on nyt, ja oli nuorten MM-kisoissa parempi, mutta uskon Hussolla olevan potentiaalia nousta kovemmaksi tekijäksi, koska korkea ihminen on usein hitaampi kehittymään kuin matalampi lajitoverinsa.Luulen, että menee korkeintaan neljännellä tai sitä alemmilla kierroksilla. Hieno kausi toki takana, mutta täytyy muistaa, että Ville on jo "yli-ikäinen", eli jäi jostain ihmeen syystä kokonaan ilman varausta vuosi takaperin.
Itse pidän esimerkiksi Sarosta Hussoakin kovempana lupauksena
Tästä ihmeellisyydestä suuren osan selittää se, että maalivahdit ovat joukkueessa melko huomattava vähemmistö. Olisihan se nyt hassua jos tuo ratio olisi jotain 50-50, kun maalivahdit-pelaajat ratio on noin 10-90. Mutta siitä samaa mieltä, että tuskin Husso ensimmäisellä tai toisellakaan kierroksella lähtee varaukseen.