Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 593 596
  • 3 067

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Andersonin puoleen minäkin kallistun kun kenttäpelaajista puhutaan, ja maalivahdeista puhuttaessa Vladimir Myshkin lienee ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mahtaisiko joku täällä tietää, kuka pelaaja oli kyseessä.

Lukkoon tuli puolustaja joskus vuosia sitten (1996-2003 tai jotain sinne päin ). Pakki oli ulkomaalainen, muistaakseni pohjois-amerikkalainen. Hän saattoi lähteä jo ennen kauden alkua pois.

Ainoa mikä on jäänyt miehestä mieleen on maininta raumalaisesta paikallislehdestä, joka oli varmaan se perinteisesti kerran kesässä raumangiälellä ilmestynyt numero, missä uutta pakkihankintaa tituleerattiin ”kauhiankokkoinen” puolustaja.
Palataan tähän parin kuukauden takaiseen keskusteluun vielä hetkeksi, tuli meinaan yhtkkiä mieleen Robert Nordmark.

Robbe nimittäin oli melkoinen ladonovi. Yhtä leveä hartioista kuin pitkäkin. Vieläkin muistelen kaiholla sitä hänen jakelemaansa poikittaista mailaa maalinedustalla. Se osui kipeästi ja sillä lailla sopivasti että jäi lähes järjestään tuomareilta huomaamatta. Yksi parhaista puolustajista mitä Lukossa on pelannut, ja Joni Lehdon kanssa muodostivat melkoisen luupääparin.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Robbe nimittäin oli melkoinen ladonovi. Yhtä leveä hartioista kuin pitkäkin. Vieläkin muistelen kaiholla sitä hänen jakelemaansa poikittaista mailaa maalinedustalla. Se osui kipeästi ja sillä lailla sopivasti että jäi lähes järjestään tuomareilta huomaamatta. Yksi parhaista puolustajista mitä Lukossa on pelannut, ja Joni Lehdon kanssa muodostivat melkoisen luupääparin.
Plus ne Nordmarkin grogilasin korkuiset viivapommit tuotti usein hyviä asioita siellä vastustajan maalilla. Huikea äijä ja varmasti kuuluu top5 pakkeihin mitä Lukossa on koskaan luutinut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lisätään vielä että taitaa Andersson olla tilastojen valossa kovin koko SM-Liigassa koskaan pelannut pelimanni.
Ehkä cuppien määrässä mutta ei muuten, tietenkään.
Edit: Tai siis sen hetken saavutuksilla ehkä juu.
Edit2: no ei siltikään.
 
Viimeksi muokattu:

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä cuppien määrässä mutta ei muuten, tietenkään.
Edit: Tai siis sen hetken saavutuksilla ehkä juu.

Olet oikeassa. Muistini teki tepposet, eikä ole ensimmäinen kerta. Muistin ihan varmaksi että Glenillä olisi ollut reippaasti yli 600 maalia ja pisteitäkin lähes puolitoista tuhatta. Kaverihan jäi alle 500 maaliin, Kurrikin menee maaleissa/pisteissä heittämällä edelle. Samalla tsekkasin nopeasti Selänteen tilastot ja huomasin että ehkä minulla meni nämä kaksi sekaisin.

Anteeksi asiaton besservisseröinti.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palataan tähän parin kuukauden takaiseen keskusteluun vielä hetkeksi, tuli meinaan yhtkkiä mieleen Robert Nordmark.

Robbe nimittäin oli melkoinen ladonovi. Yhtä leveä hartioista kuin pitkäkin. Vieläkin muistelen kaiholla sitä hänen jakelemaansa poikittaista mailaa maalinedustalla. Se osui kipeästi ja sillä lailla sopivasti että jäi lähes järjestään tuomareilta huomaamatta. Yksi parhaista puolustajista mitä Lukossa on pelannut, ja Joni Lehdon kanssa muodostivat melkoisen luupääparin.
Nordmark oli ihan tähtipuolustaja liigassa. En ole vieläkään saanut päähäni sitä etsimääni ”kauhiankokkoista”. Kai se oli joku, joka sai lähteä lähes samantien, eikä siksi ole jäänyt kenellekään mieleen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet oikeassa. Muistini teki tepposet, eikä ole ensimmäinen kerta. Muistin ihan varmaksi että Glenillä olisi ollut reippaasti yli 600 maalia ja pisteitäkin lähes puolitoista tuhatta. Kaverihan jäi alle 500 maaliin, Kurrikin menee maaleissa/pisteissä heittämällä edelle. Samalla tsekkasin nopeasti Selänteen tilastot ja huomasin että ehkä minulla meni nämä kaksi sekaisin.

Anteeksi asiaton besservisseröinti.

Vintiöiden kesäteatteriesitys ”Gretzky Raumalla” oli tainnut lainata ajatuksensa Glenn Andersonin peleistä Lukossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko Hal Gill työsulkukaudella. Pituutta 201 cm ja painoa 110 kg eliteprospectin mukaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl mä veikkaan että Nordmark se oli. Vaikkei hän mikään pitkä ollut, mutta painoa oli ja kuten sanottu hartiat oli kuin ladon ovet. Ja varusteet siihen päälle, niin Robbe näytti paljon isommalta mitä loppujen lopuksi siviilit päällä olikaan. Vuodetkin suunnilleen sopisi tuohon haarukkaan.

Niin vakuuttava ilmestys Nordmark oli, että kun hän taklasi Tampereella jotain Ilveksen munapäätä (jääköön nimi mainitsematta, mutta sama ääliö oli lähellä lopettaa Allan Measuresin peliuran muutama vuosi myöhemmin JYPissä pelatessaan), niin tämä saatanan kollo meni ja löi Mikko Peltolaa mailalla naamaan ja kehtasi vielä pelin jälkeen tunnustaa että oli vittuuntunut Nordmarkin taklauksesta ja sen takia löi Peltolaa.

Mä muokkaan sen verran että "oli lähellä lopettaa Measuresin peliuran", ei se ihan siihen taklaukseen vielä loppunut.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka Humeniuk ei ollut mikään Mörkö mittojensa puolesta niin muistaakseni oli semmoinen harteikas, kirveellä veistetty korsto. Komeaksikin taisi joku naisihminen häntä julkisesti luonnehtia.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Komeaksikin taisi joku naisihminen häntä julkisesti luonnehtia.
Tuurissa se on kelle suuri kulli kasvaa, sanoi Kalle Päätalo ja tuurissa myös se ketä on ulkonäöllä siunattu. Humeniukin vaimoa oli aika tavalla siunattu tällä jälkimmäisellä asialla, mikä näin aiheen sivusta todettakoon.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuurissa se on kelle suuri kulli kasvaa, sanoi Kalle Päätalo ja tuurissa myös se ketä on ulkonäöllä siunattu. Humeniukin vaimoa oli aika tavalla siunattu tällä jälkimmäisellä asialla, mikä näin aiheen sivusta todettakoon.
Jep, muistan myös Scottin vaimon. Oli kyllä sitten heittämällä kaupungin kaunein nainen. Eräskin nainen huokaili kerran ääneen että noi kaksi saisivat varmaan maailman kauneimmat lapset keskenään.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuolla aikavälillä ei kaapinkokoisia pakkeja ollut kuin Arttu Käyhkö ja Toivosen Make. Tai riippuu tietenkin, mikä kaapiksi lasketaan. Ainut ulkomaalainen pakki, joka tulee mieleen, on Dan Smith (188/91), joka pelasi 32 matsia 2001-2002.
Hyökkääjistä sitten vaikka Roman Oksjuta ja Jimmy Provencher olivat aika järkäleitä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kukaan koskaan voittanut mitään Lukon joulukalenterista?

Itse olen kalenteria availlut nyt reilu 30 vuotta, suurimpana osasta vuosista useaa kalenteria. Lähin numero on sattunut muutaman kymmenen päähän. Enkä ole koskaan kenenkään kuullut voittaneen vaikka lähipiirissä melkein kaikilta kalenteri löytyy. Taitaa voitto-olettama olla jossain loton pääpotin hujakoilla. Tai itseasiassa varmaan pienempi, olen tavannut loton päävoiton saaneen henkilön mutten yhtään Lukon joulukalenterista voittanutta.

Todetaan nyt vielä että tiedostan kyllä ettei kalenterilla ole juurikaan tekemistä Rauman Lukko Oy:n kanssa vaan se on Rauman Lukko Ry:n varainkeruuta jonka on tarkoituskin olla lähinnä junioritoiminnan tukemista. Ja osaan sen verran matematiikkaa että tiedän lottovoiton oikeasti olevan epätodennäköisempää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samanlainen huuhaakalenteri tuo Lukon kalenteri on kuin Länsi-Suomenkin joulukalenteri. Omaan tuttavapiiriin ei kuulu ketään kuka olisi joskus jommastakummasta jotain voittanut.

Lukon joulukalenteri mulla on vasta toista vuotta ja kerran oli melko lähellä, yksi numero heitti. En muista mikä se ensimmäinen numero oli, mutta loppuosa arvtussa numerossa oli 982 ja mulla oli 962.

Kokemus oli niin vavahduttava että muistan sen varmasti vielä eläkefaarinakin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä olen joskus 2000-luvun alussa voittanut joulukinkun, minkä sai hakea Prismasta. Lahjoitin sen kyllä vanhemmilleni, oikein hyvää kuulemma oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös