Minä haluan nähdä ennenkaikkea Lukon voittavan pelejä, kuten jo viime kaudella tuli valmentajanvaihdoksen jälkeen monta kertaa todettua (silloin kun hävinneiden kannattajat rupesivat Lukkoa moittimaan). Sama pätee tulevallakin kaudella, minulle kelpaa pelistä kuin pelistä voitto, tuli se sitten millaisella pelillä tahansa.
Tietysti olisi hieno katsoa pelejä, jossa Saarela, Niskala ja Bartek pistäisivät verkot pörhölleen Tähtisen ja Larouchen passeista kerta toisensa jälkeen, ja kyllähän perinteinen raumalainen jääkiekko on ennenmuuta taitoon perustuvaa. Kyllä se sitä mielestäni viime kaudellakin oli valmentajanvaihdoksen jälkeenkin, ei tosin joka pelissä mutta kuitenkin.
Tästä päästäänkin siihen mitä Olkkukin kirjoitti, eli en minäkään Raumalle niitä tappeluita tai poliiseja Lukkoon kaipaa. Tapelkoon ne tuolla rapakon takana, siellä kun on siihen yli satavuotiset perinteet, mutta Lukon on pärjättävä muuten. Viime kaudellakin oli se yksi Niskalan tappelu, jossa Janne ihan turhaan otti pelikiellon hakkaamalla Fandulia, taitopelaajan ei sellaista tarvitsisi tehdä. Kuten olen sanonut, niin Raumalle on turha katsojia houkutella puhumalla lämpimiä ja uhoamalla turhaan jostain olleista ja menneistä ja tulevista tappeluista, jossain muualla se saattaa toimia (ja se suotakoon) muttei Raumalla. En usko kyllä siihenkään, että kukaan kotiinkaan niiden tappeluiden takia jää, se on sellaisten henkilöiden puhetta jotka muutenkaan eivät pelejä katsomassa käy, mutta lukevat tappeluista lehdistä ja julkituovat sitä kautta paheksuntansa ilmoittamalla että "eihän sinne enää uskalla lapsia viedä".
Eri asia on sitten oikeanlainen kovuus, eli kovat mutta puhtaat taklaukset, ja sellaisia odotan ensi kaudellakin näkeväni Torkilta, Porkalta, Harikkalalta ja Toporowskilta. Nämä yhdistettynä noiden aiemmin mainittujen miesten "taitokiekkoon" niin mikäpä sinne Äijänsuolle olisi ilta illan perään ensi kaudellakin taivaltaa.