Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 603 390
  • 3 086

walde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Colorado Avalanche
Itseänikin hämmästyttää miksi logo on kettu, mutta mielestäni Eetu-kettu on parempi kuitenkin kuin ensimmäinen kettu, joka oli aika pitkälti silloisen tuolla ison lätäkön toisella puolen vallinneen trendin mukainen (vrt. San Jose Sharks, Anaheim might ducks).
Samoihin aikoihin kun lukolle tuli kettu muutti moni muukin seura logoaan kuten HPK, HIFK, Ilves, Kalpa jne... tosin näistä luetelluista jo ilves ja Kalpa ovat vaihtaneet takaisin vanhaan, ehkäpä Lukkokin joskus vielä...

On lienee sanomattakin selvää, että markinoinnin kannalta on helpompi myydä tuotetta jossa on vähän näyttävämpi logo. En tosiaan mitenkään moiti Lukon vanhaa logoa, mutta ainahan jotain on keksittävä välillä fanituotteiden myynnin edistämiseksi.
Onneksi näin juhlavuoden kunniaksi on moni fanituote varustettu tuolla logolla, jossa on myös vanha kunnon lukko.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
walde kirjoitti:
On lienee sanomattakin selvää, että markinoinnin kannalta on helpompi myydä tuotetta jossa on vähän näyttävämpi logo. En tosiaan mitenkään moiti Lukon vanhaa logoa, mutta ainahan jotain on keksittävä välillä fanituotteiden myynnin edistämiseksi.

Näinhän se menee, se vanha lukonkuva, vaikka retro onkin in, on vaan perin tylsä logo markkinoinnin kannalta. Kettu ei minua enää suuremmin haittaa, vaikka oikea logo onkin tietysti se lukonkuva.

Mitä logoon ja ulkoasuun tulee, niin kotiin ehdottomasti siniset paidat takaisin, ja sen ketun voisi virtaviivaistaa vain ulkoviivoihin, niin hyvää tulee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olenko minä ainoa, jonka koneesta Lukon kotisivut ovat kadonneet bittiavaruuteen, vai onko siellä mahdollisesti menossa jotain pientä viilaamista?
Ainoastaan finnetin ilmoitus, että sivua ei löytynyt, tulee ruutuun.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Aeroman kirjoitti:
Olenko minä ainoa, jonka koneesta Lukon kotisivut ovat kadonneet bittiavaruuteen, vai onko siellä mahdollisesti menossa jotain pientä viilaamista?
Ainoastaan finnetin ilmoitus, että sivua ei löytynyt, tulee ruutuun.

Ei toimi minullakaan, eli jotain säätöä siellä päässä.
 

joukke69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aeroman kirjoitti:
Olenko minä ainoa, jonka koneesta Lukon kotisivut ovat kadonneet bittiavaruuteen, vai onko siellä mahdollisesti menossa jotain pientä viilaamista?
Ainoastaan finnetin ilmoitus, että sivua ei löytynyt, tulee ruutuun.
Näyttäisi potkua tulleen lisää - eli kaistapäät on vääntäneet ruuvia auki. Joukkue-sivujen suhteen olisi tietty hyvä tehdä jotain - herjasivut on aina sellasia ei toivottuja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
joukke69 kirjoitti:
Joukkue-sivujen suhteen olisi tietty hyvä tehdä jotain - herjasivut on aina sellasia ei toivottuja.
Kyllä vaan, ei tämä vastaus oikein lämmitä mieltä:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/www43789/inc/joukkue.php on line 146

On tainnut liiga evätä koko lisenssin.= )
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Kertokaahan, että mikä helvetin kiikartorni?

EDIT: Kiitokset friikille, olishan ton löytäny googlestakin, laiska kun olen. Täytyy käydä joskus. :)
 
Viimeksi muokattu:

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lueskelin tässä vapaapäivän ratoksi Seppo Mäkelän elämänkertaa, "se on poika penaltti" kirjaa. Kirjassa mainitaan sivulla 38 Mäkelän suurimpia arvostelijoita katsomon puolelta. Nimetkin kirjassa mainitaan: J.Berg, M.Frang. H.Merinen. Ovatko nämä kaverit jotain Raumalta pois muuttaneita pikkujulkimoita, vai jotain Sepon henk.kohtaisia tuttuja? Nimet eivät ainakaan kuullosta jääkiekon yhteydestä mitenkään tutuilta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Frangin Mikko on taksiautoilija, joka tietääkseni kyllä vieläkin ajaa.

Noista muista Jarl Berg on jotenkin tuttu nimi menneiltä vuosilta, muistaakseni tämän niminen herra toimi joskus 70-luvun lopussa tai ihan 80-luvun alkuvuosina Lukon hallituksessa. Tai sitten nimi on jostain muusta syystä tuttu.

Heikki Merinen ei nimenäkään herätä pääkopassa minkäänlaista muistikuvaa.

Eli kai nämä Sepon henkilökohtaisia tuttuja lähinnä ovat.
 

senilix

Jäsen
Jarl Berg vanhempi oli 60-80-luvulla Lukon ja Raumalaiskiekkoilun Tuen toiminnassa vahvasti mukana. Hyvin iso mies - ja iso ääni
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Roku kirjoitti:
Frangin Mikko on taksiautoilija, joka tietääkseni kyllä vieläkin ajaa.

Siis kuka? Itse olen ajanut Taksia Raumalla 8 vuotta, eikä nimi sano yhtään mitään. Autoilijat pystyn kyllä numerojärjästyksessä luettelemaan, eikä moista satu kohdalle. Omat ajovuoteni sijoittuivat vuosiin. 1982-1990. Edelleenkin silti tunnen autoilijat suhteellisen tarkkan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
wild wild west kirjoitti:
Lueskelin tässä vapaapäivän ratoksi Seppo Mäkelän elämänkertaa, "se on poika penaltti" kirjaa. Kirjassa mainitaan sivulla 38 Mäkelän suurimpia arvostelijoita katsomon puolelta. Nimetkin kirjassa mainitaan: J.Berg, M.Frang. H.Merinen.
Kirjaa ei ole tullut luettua, mutta tuli vaan mieleen ettei viimeisenä olevana olisi tarkoitettu Meriluotoa. Tuo HCG:n pelaajahan piti aina kovaa meteliä Sepon tuomioista hallilla(kyseisestä pelurista täällä lukko-osiossakin on ollut aiemmin juttua).

ps. Ei tuo Jarl Berg nuorempikaan ihan hiljainen kaveri ole tainnut olla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Olkku kirjoitti:
Jep, sitä ajattelin. Ainahan se hallilla oli kovassa äänessä. Jos nyt yhtään oikein muistan, taisivat Sepon kanssa välillä käydä aika moista silmäilyä(Seppo toki kentällä ja piusa katsomossa).

Lisätty: niin ja puhalsihan Seppo noita HCG:n matseja ja sanailtiin sielläkin
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
L4E kirjoitti:
Jep, sitä ajattelin. Ainahan se hallilla oli kovassa äänessä. Jos nyt yhtään oikein muistan, taisivat Sepon kanssa välillä käydä aika moista silmäilyä(Seppo toki kentällä ja piusa katsomossa).

Piusahan kirjoitteli aikanaan "kolumneja". Oliko UR, vai edesmennyt Rauman sanomat, ??? en muista. Kärkeviä, lähes katkeria jutut olivat tuolloin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikös niitä kirjoituksia tai kolumneja löytynyt ihan Länsi-Suomestakin, vai muistanko nyt ihan väärin?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olkku kirjoitti:
Siis kuka? Itse olen ajanut Taksia Raumalla 8 vuotta, eikä nimi sano yhtään mitään. Autoilijat pystyn kyllä numerojärjästyksessä luettelemaan, eikä moista satu kohdalle. Omat ajovuoteni sijoittuivat vuosiin. 1982-1990. Edelleenkin silti tunnen autoilijat suhteellisen tarkkan.

Kyl mä Frangin Mikkoa olen taksikuskina pitänyt. En minä kyllä päätäni pantiksi pistä siitä, oliko miehellä oma auto vai ajoiko renkinä. Semmoinen muistikuva on että joskus olisin kyllä miehen nimenkin auton kyljessä tai takana nähnyt, mutta kun muistikuvien varassa operoidaan niin yhtä hyvin on mahdollista että asia ei näin olekaan.

Jotain autoa Frang kyllä työkseen ajaa/ajoi.
 

senilix

Jäsen
Piusa ei ole sama Meriluoto, joka pelasi HCG:ssa vaan on edellistä sukupolvea.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
senilix kirjoitti:
Piusa ei ole sama Meriluoto, joka pelasi HCG:ssa vaan on edellistä sukupolvea.
Tästä taidettiin jo aiemmin keskustella ja totean että piusaksi tätäkin sanottiin. Ainakin meidän piireissä. Varmaan perimänä sai tuon lempinimien(vrt. on toi nuorempikin Torkki toke).
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olkku kirjoitti:
Piusahan kirjoitteli aikanaan "kolumneja". Oliko UR, vai edesmennyt Rauman sanomat, ??? en muista. Kärkeviä, lähes katkeria jutut olivat tuolloin.

Piusa kirjoitteli Lännenmaa-nimiseen lehteen jääkiekkoaiheisia juttuja ja toimitti aikanaan Lännen Puhelimen Urheilupuhelinta.

Länsi-Suomessakin miehellä oli lähes kuolemaansa saakka oma palsta jossa hän käsitteli lähinnä noita hengellisiä asioita, mutta kyllä niistä aika ajoin oli luettavissa myös suuri rakkaus Lukkoa kohtaan, ja hiukan pienempi ihastus myöskin Ilvekseen. Nuorna miesnä ollessansa Piusa vaikutti Tampereella, muutti sitten takaisin Raumalle jossa myös lapsuutensa oli viettänyt, kunnes sitten elämänsä viimeisiksi vuosiksi palasi takaisin Tampereelle lähemmäs lapsiaan ja lastenlapsiaan.

L4E kirjoitti:
Kirjaa ei ole tullut luettua, mutta tuli vaan mieleen ettei viimeisenä olevana olisi tarkoitettu Meriluotoa. Tuo HCG:n pelaajahan piti aina kovaa meteliä Sepon tuomioista hallilla(kyseisestä pelurista täällä lukko-osiossakin on ollut aiemmin juttua).

Piusa oli nimeltään Paavo Meriluoto, ja se Meriluoto joka HCG:ssä pelasi oli Jarmo Meriluoto nimeltään. Helvetin ruma ja musta äijänköriläs muistaakseni joka varmaan oli jotain sukua Piusallekin. Jarmo Meriluoto saattoi kyllä meteliäkin hallissa pitää Sepon ollessa pillin varressa, mutta melko varma olen siitä että Piusa ei kenestäkään ihmisestä eläessään pahaa sanaa sanonut.

Piusa oli kerran IS:n tähtiraadissa kun Ilves ja Lukko pelasivat Tampereella. Kausi oli joko 1993-94 tai 1994-95 ja Ilves voitti Lukon Timo Peltomaan ansiosta. Peltomaa teki pari maalia Lukon verkkoon sekä syötti vielä yhden tai kaksi kaupan päälle, mutta sai lopussa Jarmo Kuusiston mailasta käsilleen niin että huusi tuomarille pää punaisena ja kitapurje pullollaan "pitkää vittua" niin kauan että lensi suihkuun. Peliä oli muutama minuutti jäljellä ja Tinke oli jo valittu IS:n tähtiraadin toimesta 3 tähden pelaajaksi, mutta Piusa käytti arvovaltaansa ja ylipuhui IS:n Tampereen toimittajan myöntymään siihen että Tinkelle annettiin vain yksi tai kaksi tähteä, johtuen tuosta ulosajosta. Piusa oli sitä mieltä että kun Tinken meluaminen kuului vielä pukukoppikäytävältäkin, niin moinen käytös ei ollut sopivaa ottelun parhaalle pelaajalle.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Roku kirjoitti:
. Jarmo Meriluoto saattoi kyllä meteliäkin hallissa pitää Sepon ollessa pillin varressa, mutta melko varma olen siitä että Piusa ei kenestäkään ihmisestä eläessään pahaa sanaa sanonut.
HCG:ssä pelannuta Meriluotoa kait tarjoin.

Mutta sanon vielä kerran ja vain tämän kerran, että myös tätä HCG:n Meriluotoa kutsuttiin Piusaksi :D.
 

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
L4E kirjoitti:
HCG:ssä pelannuta Meriluotoa kait tarjoin.

Mutta sanon vielä kerran ja vain tämän kerran, että myös tätä HCG:n Meriluotoa kutsuttiin Piusaksi :D.

Ei vaan Piikeksi. Piike oli katsomossa helvetin kovaääninen ja haastoi riitaa kun kerkesi, niinkuin Sirkin Jari, joka oikeesti veti Pummia nokkaan...
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Penaltyfox kirjoitti:
Ei vaan Piikeksi. Piike oli katsomossa helvetin kovaääninen ja haastoi riitaa kun kerkesi, niinkuin Sirkin Jari, joka oikeesti veti Pummia nokkaan...

En tätä sankaria mitenkään henkilökohtaisesti tunne, mutta on jäänyt mieleen hallilta möykkäämisensä takia ja siitä, että lensi melko usein pihalle.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Olkku kirjoitti:
Siis kuka? Itse olen ajanut Taksia Raumalla 8 vuotta, eikä nimi sano yhtään mitään. Autoilijat pystyn kyllä numerojärjästyksessä luettelemaan, eikä moista satu kohdalle. Omat ajovuoteni sijoittuivat vuosiin. 1982-1990. Edelleenkin silti tunnen autoilijat suhteellisen tarkkan.

Kyllähän Mikko Frang pitäisi tuntea taksipiireissä. Hää ajoi ainakin n. 90-luvun puolivälissä omaa vaaleensinistä Ford Transit-bussitaksia. Olisko ollut jopa invataksi, en ole varma. MF tuli tunnetuksi erittäin Pummikriittisenä katsojana. Jos en vallan väärässä ole, niin MF asui/asuu Tuomolanpolulla, Samppusissa.

Hämärässä muistissani on tarina, jossa Pummi keskeytti jonkun ottelun siksi aikaa, että MF poistettiin katsomosta. Saatan olla väärässäkin. (Kyse ei ole tietenkään SM-liigaottelusta).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös