Viinaa halvalla Saksasta – mitä, missä ja miten?

  • 516 694
  • 1 435

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Fransbergiltä tullut pelkästään maili, missä tilaus on otettu käsittelyyn. Tuossa siis vain näkyy tilausnumero (alks) ja kuinka monta pakettia tilattu, mistä tilattu ja miten maksettu.

Eli ei ole tullut mitään mailia missä olisi seurantanumeroa tilaukselle. Pelkästään kuljetuksen tilausmaili.
Viimeksi ei tullut minullekaan mitään seurantanumeroa, tai sitten hukkui johonki roskapostiin ja sokkona mentiin siihen asti, kunnes tekstiviestillä tuli, että paketti noudettavissa.
 

Zer0u

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnusarjat
Fransbergin meilissä shipping codes alkaa JJEE123... sen kun lyöt Matkahuollon sivulle niin näet missä mennään

Juu, mutta tällaista mailia en siis ole saanut. Olen saanut vain kuittauksen kuljetuksen tilauksesta. Ei ole mitään mailia, missä ilmoitettaisiin siis kuljetuksen / tilauksen lähtemisestä varastolta. Tilaus on vain siis otettu käsittelyyn.

Viimeksi ei tullut minullekaan mitään seurantanumeroa, tai sitten hukkui johonki roskapostiin ja sokkona mentiin siihen asti, kunnes tekstiviestillä tuli, että paketti noudettavissa.

Okei, no tämä voi siis käydä minullekkin. Tosin itse otin kotiinkuljetuksen.

Odotellaan siis nyt vielä hetki ja tosiaan eipä tässä ole kuin vasta se 7pv kulunut.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu, mutta tällaista mailia en siis ole saanut. Olen saanut vain kuittauksen kuljetuksen tilauksesta. Ei ole mitään mailia, missä ilmoitettaisiin siis kuljetuksen / tilauksen lähtemisestä varastolta. Tilaus on vain siis otettu käsittelyyn.



Okei, no tämä voi siis käydä minullekkin. Tosin itse otin kotiinkuljetuksen.

Odotellaan siis nyt vielä hetki ja tosiaan eipä tässä ole kuin vasta se 7pv kulunut.
Minulla ainakin tullut pari kertaa roskapostiin fransbergin postit. Siis juuri tuo missä koodi oli.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Kuten joku muukin tässä ketjussa niin haluaisin tilata OriGINal (Light toki). Nyt kun sitä ei löydy alks:ltä niin google tarjosi kippis.net lafkaa joka on näköjään Virossa. Onko kellään kokemusta siitä firmasta?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten joku muukin tässä ketjussa niin haluaisin tilata OriGINal (Light toki). Nyt kun sitä ei löydy alks:ltä niin google tarjosi kippis.net lafkaa joka on näköjään Virossa. Onko kellään kokemusta siitä firmasta?

Pitäisi kyllä ihan luotettava kauppa olla, joskin jos muitakin liikkeitä missä aitoa lonkeroa noita kannaatta katsoa, äkkiseltään tuo yli 100e esim 3 laatikosta posteineen ja panttineen on aika paljon, vaikka kyllähän tuolla 33e kpl hinnalla melkein puolet Suomen hintaan säästää.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten joku muukin tässä ketjussa niin haluaisin tilata OriGINal (Light toki). Nyt kun sitä ei löydy alks:ltä niin google tarjosi kippis.net lafkaa joka on näköjään Virossa. Onko kellään kokemusta siitä firmasta?

Drinksut. Löytyy kattava valikoima lonkeroita ja toimitus tulee ripeästi reilussa viikossa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pistetään tähän omakin kokemus alks.fi tilauksesta.

Testimielessä tehtiin parin kaverin kanssa tilaus ja mä hoitin tuon käytännön tilauksen. Asiointi sivustolla todella helppoa ja kuljetuksen ITSE tekeminen myös erittäin helppoa.

Tilattiin siis joka äijälle neljä keissiä bisseä. Siihen tuli rahti päälle yhteensä 79 euroa. Toimitus kotiovelle kesti tasan seitsemän arkipäivää ja lopulta yhden keissin hinnaksi (itse tilaus, pakkaus ja rahti) tuli noin 18 euroa (tuotteet pääsääntöisesti "nelosolutta").

Cheers!
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Drinksut. Löytyy kattava valikoima lonkeroita ja toimitus tulee ripeästi reilussa viikossa.

Kiitos vinkistä. Drinksuille laitettu lonkerotilaus ja kuljetuksen hoitaa Drinksujen sivuilla ehdotettu Perille.eu.
Tuleekohan tuolta kuljetusfirmasta joku seurantakoodi Fransbergin tapaan, vai ilmottelevatko vasta, kun paketti on haettavissa pakettiautomaatista/postista?
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitos vinkistä. Drinksuille laitettu lonkerotilaus ja kuljetuksen hoitaa Drinksujen sivuilla ehdotettu Perille.eu.
Tuleekohan tuolta kuljetusfirmasta joku seurantakoodi Fransbergin tapaan, vai ilmottelevatko vasta, kun paketti on haettavissa pakettiautomaatista/postista?

Itselleni ei tullut mitään tilausvahvistusta tai seurantakoodia tuosta perille.eu:n rahdista. Laitoin sinne aspaan viestiä ja sain vastauksen, että kaikki on kunnossa, tilaus on noudettu ja normaali rahtiaika Suomeen 5-7 arkipäivää. Kotitoimituksessa tuli päivää ennen toimitusta Postnordin yhteydenotto jossa sovittiin toimitusaika.

Nyt on tietysti mahdollista, että toimitusajat ovat pidempiä, koska sesonki käsillä.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Kuten joku muukin tässä ketjussa niin haluaisin tilata OriGINal (Light toki). Nyt kun sitä ei löydy alks:ltä niin google tarjosi kippis.net lafkaa joka on näköjään Virossa. Onko kellään kokemusta siitä firmasta?
Tuli nyt sitten testattua Kippis.net, kun Alksilla ei tosiaan pitkään aikaan ollut Hartwallin lonkeroita myynnissä. Firma vaikutti jotenkin hieman epämääräiseltä, ja asiakaskokemuksiakin löytyi Googlen perusteella melko vähänlaisesti ja nekin hieman vaihtelevia. Tuossa kaupassa kuitenkin miellytti se, että ohjasivat erittäin selvästi käyttämään yhtä tiettyä kuljetusyhtiötä (Sky-Cargo) eli kyseessä on Suomen tulkinnan mukaan etämyynti. Eipä näiden kanssa toki koskaan mitään ongelmia ole ollut, vaikka pian kymmenen vuotta on tilailtu juomia ulkomailta, mutta kiva kuitenkin pelata varman päälle.

Mutta ihan hyvin tuo lopulta sitten ainakin omalla kohdallani toimi, ja hinta rahteineen taisi olla jopa hieman halvempi kuin Alksilla. Tilasin yhteensä yhdeksän laatikkoa erilaisia Hartwallin lonkeroita (kolme pakettia eli max. 78 kg vaikutti aika optimaaliselta määrältä rahtikulujen suhteen), ja yhden lonkkulaatikon hinnaksi tuli kaikkine kuluineen vajaat 27 euroa, kun satuin vielä löytämään puljun FB-sivuilta 10% alekoodin tilaukseen. Tilauksen tein toissa viikon lauantaina, ja tänään aamulla tuli sähköpostiin PostNordin viestit, että paketit ovat haettavissa läheisen S-marketin pakettiautomaatista. Eli toimitusaika siis kahdeksan työpäivää, aika samaa luokkaa kuin Alksilla.

Selkeän miinuksen voisin antaa siitä, että tässä välissä en saanut minkäänlaista infoa homman etenemisestä. Eli ei seurantakoodia, ei edes ilmoitusta siitä, että tilaus on lähetetty. Firman käyttämät pahvilaatikot vaikuttivat myös paljon heppoisemmilta kuin Alksin todella jämäkät pakkaukset. Lonkun kanssa tämä ei ole ongelma, mutta ehkä mitään lasipulloissa olevia tuotteita ei tekisi tuolta mieli tilata. Sky-Cargo myös lupasi Etelä- ja Keski-Suomessa toimituksen kotiovelle. Toki jos Keski-Suomella tarkoitetaan nimenomaan kyseistä maakuntaa eikä ylipäätään keskistä Suomea, niin sitten tämä varmasti meni ihan oikein ja on turha valittaa asiasta joensuulaisena.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
19.5 laitoin Drinksut.com sivuille lonkerotilauksen sisään ja tänään sain noutaa tuotteet paikallispostista. Eli kahdeksan arkipäivää tilauksesta ja Hartwallin Originalit on hyppysissä. Vahva suositus kyseiselle puljulle ja perille.eu kuljetukselle.
Yhdelle lonkerolaatikolle jäi rahteineen hintaa 30€, eli about puolet Suomen hintoihin, kyllä taas hampaita naurattaa.

Laitoin muuten samana päivänä 19.5 olut/viini tilauksen Alksin Saksan-varastolle.
Siellä tilaus päivittynyt 25.5 tilaan: Shipment is on the way to Omniva ja jämähtänyt siihen.
Taitaa olla aikalailla kesäloma/juhannusruuhkaa Alksilla, mutta eiköhän nämäkin sieltä ensi viikon aikana ilmaannu.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitoin muuten samana päivänä 19.5 olut/viini tilauksen Alksin Saksan-varastolle.
Siellä tilaus päivittynyt 25.5 tilaan: Shipment is on the way to Omniva ja jämähtänyt siihen.
Taitaa olla aikalailla kesäloma/juhannusruuhkaa Alksilla, mutta eiköhän nämäkin sieltä ensi viikon aikana ilmaannu.

Itse samana päivänä laitoin alksille samasta varastosta tilauksen, ja nyt tuli matkahuollolta viesti että huomenna saa kotiovelle kannettuna juomiset tulossa. Itse tilasin kaljaa ja siideriä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitoin muuten samana päivänä 19.5 olut/viini tilauksen Alksin Saksan-varastolle.
Siellä tilaus päivittynyt 25.5 tilaan: Shipment is on the way to Omniva ja jämähtänyt siihen.
Taitaa olla aikalailla kesäloma/juhannusruuhkaa Alksilla, mutta eiköhän nämäkin sieltä ensi viikon aikana ilmaannu.
Sieltä on kestänyt nyt hieman kauemmin tulla jo muutaman kuukauden omien kokemuksieni mukaan. Olikos vielä niin, että jossain ilmoitettiin Ukrainan hässäköiden vaikuttavan tuohon jotenkin. Näin olin lukevinani. Itse tilasin 24.5. ja seuraava päivitys tuli 30.5. ja siinä pysynyt.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Laitettiin vetämään lavatilausta Alkostarille edellisviikon torstaina ehtoolla. Seuraavana maanantaina tuli viestiä, että tavarat on keräilty. Viime torstaina eli viikko tilauksen jälkeen lava seikkaili jo Tallinnassa Venipakin seurannan mukaan ja tiistaina aamulla tavarat oli kotipihassa. Puolisentoista viikkoa kesti kaiken kaikkiaan koko homma. Kaikki tuotteet tuli mitä pitikin todella hyvin pakattuina, joten kaiken kaikkiaan 10 arvoinen suoritus.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli nyt sitten testattua Kippis.net, kun Alksilla ei tosiaan pitkään aikaan ollut Hartwallin lonkeroita myynnissä. Firma vaikutti jotenkin hieman epämääräiseltä, ja asiakaskokemuksiakin löytyi Googlen perusteella melko vähänlaisesti ja nekin hieman vaihtelevia. Tuossa kaupassa kuitenkin miellytti se, että ohjasivat erittäin selvästi käyttämään yhtä tiettyä kuljetusyhtiötä (Sky-Cargo) eli kyseessä on Suomen tulkinnan mukaan etämyynti. Eipä näiden kanssa toki koskaan mitään ongelmia ole ollut, vaikka pian kymmenen vuotta on tilailtu juomia ulkomailta, mutta kiva kuitenkin pelata varman päälle.

Mutta ihan hyvin tuo lopulta sitten ainakin omalla kohdallani toimi, ja hinta rahteineen taisi olla jopa hieman halvempi kuin Alksilla. Tilasin yhteensä yhdeksän laatikkoa erilaisia Hartwallin lonkeroita (kolme pakettia eli max. 78 kg vaikutti aika optimaaliselta määrältä rahtikulujen suhteen), ja yhden lonkkulaatikon hinnaksi tuli kaikkine kuluineen vajaat 27 euroa, kun satuin vielä löytämään puljun FB-sivuilta 10% alekoodin tilaukseen. Tilauksen tein toissa viikon lauantaina, ja tänään aamulla tuli sähköpostiin PostNordin viestit, että paketit ovat haettavissa läheisen S-marketin pakettiautomaatista. Eli toimitusaika siis kahdeksan työpäivää, aika samaa luokkaa kuin Alksilla.

Selkeän miinuksen voisin antaa siitä, että tässä välissä en saanut minkäänlaista infoa homman etenemisestä. Eli ei seurantakoodia, ei edes ilmoitusta siitä, että tilaus on lähetetty. Firman käyttämät pahvilaatikot vaikuttivat myös paljon heppoisemmilta kuin Alksin todella jämäkät pakkaukset. Lonkun kanssa tämä ei ole ongelma, mutta ehkä mitään lasipulloissa olevia tuotteita ei tekisi tuolta mieli tilata. Sky-Cargo myös lupasi Etelä- ja Keski-Suomessa toimituksen kotiovelle. Toki jos Keski-Suomella tarkoitetaan nimenomaan kyseistä maakuntaa eikä ylipäätään keskistä Suomea, niin sitten tämä varmasti meni ihan oikein ja on turha valittaa asiasta joensuulaisena.

Mitä toi yhdeksän laatikkoa sitten maksoi rahdin osalta?

Itse kun tilattiin Alksista 12 laatikkkoa niin maksoi 79,00 euroa. Mielestäni vähän kalliilta toi rahti vaikutti kun melkein joka paikassa tottunut free shipping toimintaan. Ymmärrän kyllä että painaahan noi juomat mutta silti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tilasin vaihteeksi 15 pulloa viskiä BerlinBottlelta. Halpistuotteita kun lasti maksoi 450e. Kuljetus oli 36e.

Italiasta OldWhiskyltä olen kolme kertaa tilannut nyt puolen vuoden sisällä. Loistofirma ja nopeimmin on kuljetus ollut kotiovella alle 2 vuorokaudessa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs on tätä nykyään paras kauppa viinien tilaamiseen?

Erityisesti italialaiset amaronet, ripassot, chiantit sekä myös vahvemmanmakuiset esim argentiinalaiset malbecit ym ovat mieleen. Ei siihen imuriin.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Sieltä on kestänyt nyt hieman kauemmin tulla jo muutaman kuukauden omien kokemuksieni mukaan. Olikos vielä niin, että jossain ilmoitettiin Ukrainan hässäköiden vaikuttavan tuohon jotenkin. Näin olin lukevinani. Itse tilasin 24.5. ja seuraava päivitys tuli 30.5. ja siinä pysynyt.

Ja tänään saapui Alksin paketit paikalliseen matkahuoltoon, eli aika tarkalleen kolme viikkoa meni tilauksesta perille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja tänään saapui Alksin paketit paikalliseen matkahuoltoon, eli aika tarkalleen kolme viikkoa meni tilauksesta perille.
Elättelin vielä toiveita, että olisi saapunut oma tilaus vielä ennen viikonloppua. En elättele enää. Taitaa mennä ensi viikkoon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
19.5 laitoin Drinksut.com sivuille lonkerotilauksen sisään ja tänään sain noutaa tuotteet paikallispostista. Eli kahdeksan arkipäivää tilauksesta ja Hartwallin Originalit on hyppysissä. Vahva suositus kyseiselle puljulle ja perille.eu kuljetukselle.
Yhdelle lonkerolaatikolle jäi rahteineen hintaa 30€, eli about puolet Suomen hintoihin, kyllä taas hampaita naurattaa.
...
Minä taas laitoin kyseiselle puljulle, Drinksut.com:lle, tilauksen 6.6. eikä ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään koko saatanan tilauksesta. Olen kysynyt asiasta palautekanavan ja sähköpostin kautta, mutta niistäkään ei ole kuulunut pihaustakaan. Viimeisin tieto koko hommasta on, 6.6. että tilauksen maksu on onnistunut - no, vittu, hurraa...
Tiedän, että slobot on sloboja eikä Baltian poikien moraali kaupankäynnissä jos muussakaan juurikaan eroa rys... itäisen naapurimme vastaavasta, joten oli sitten kaksi kertaa samalla tilauksella: ensimmäinen ja viimeinen!
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En jaksa tarkemmin käydä täältä läpi kokemuksia hyvistä paikoista onnistuneine kauppoineen. Olen kyllä seuraillut että niitä on tehty. Itseäni ei niin ole kiinnostanut että oisin tilaillut, mutta nyttemmin kun isukkani kyseli asiasta niin aattelin jeesata, kun onhan hänkin mua monessa auttanut.
Eli mikä ois sellanen mistä sais nelosta ja vahvempia oluita sekä tyyliin rommeja, viskejä ok hintaan asialisilla kuluilla varmuudella kotiutettua?
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Alks tilaus tehty 1.6. Tänään tuli viesti että paketti on lähikauppaan tullut. Ruuhkaa näköjään on koska toimitus on ýleensä kestänyt noin viikon.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tilaus Alks.fi tehty 10.6. eikä ole kuljetusfirma vielä hakenut, koska ei ole pakattukaan vielä. Helppo pakkaus sinänsä, 8 lootaa (3l) rieslingiä siis yksi normi pahvilaatikko. Nyt on tullut sivuston yläreunaan banneri: ”Toimitusten pakkaamisessa on viivettä johtuen lisääntyneestä työmäärästä sekä juhannuksen aikaisista vapaista. Pahoittelemme tästä aiheutuneesta vaivasta.” Vähän outo selitys..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös