Turpaan tuli, taas kerran. Eikun katse ensi kauteen...
Odotankin tässä nyt nimim. saluzkin exel-taulukkoanalyysiä ja faktan kertomista siitä miten Jokerit menee kuuden joukkoon. Ei ole muuten kaverista kuulunut mitään viimeiseen 10 peliin, miksiköhän?
Niin, pitäisi voittaa Kalpa kotona (mitä ei tule tapahtumaan), samalla Saipan pitäis kotona hävitä Ilvekselle. Maalierossa hävitään kaikille. Hoh hoijaa..
Niin, pitäisi voittaa Kalpa kotona (mitä ei tule tapahtumaan), samalla Saipan pitäis kotona hävitä Ilvekselle. Maalierossa hävitään kaikille. Hoh hoijaa..
Huomenna alkaa sitten Jokerien pudotuspelit, nimittäin ensimmäinen paras seitsemästä -sarja. Kärjistetysti voidaan sanoa, että näistä otteluista enemmän voittoja kuin tappioita => olemme jatkossa, kun taas enemmän tappioita kuin voittoja => kesälomille.
Totta kai myös se merkitsee kenet voitetaan ja kenelle hävitään, mutta kärjistetysti näin.
. Sääleihin siis selviydytään, jos viimeisellä kierroksella
A) Jokerit voittaa KalPan varsinaisella peliajalla ja JOKO Kärpät ei saa pistettäkään Lukolta TAI SaiPa saa korkeintaan yhden pisteen Ilvekseltä
B) Jokerit voittaa KalPan jatkoilla JA SaiPa ei saa Ilvekseltä pistettäkään.
Jokerit ei voita isolla jäällä KalPaa millään jos KalPa pelaa tosissaan. Näin mm. KalPan ja HIFK:n välisen pelin ja siinä KalPa oli noin kaksi potkua koko ajan HIFK:ta edellä ja olisi voittanut halutessaan aivan totaalimurskanumeroin.
Tämä kausi on tässä.
Kevyesti. Luistellaan savolaisilta jalat alta ;)Jokerit ei voita isolla jäällä KalPaa millään jos KalPa pelaa tosissaan.
Totta kai KalPa on suuren suuri ennakkosuosikki, mutta jättiyllätyksiä on urheiluhistoria täynnä. Sen verran kokenut penkkiurheilija olen, että en lähde täysin ampumaan Jokerien mahdollisuuksia alas.
Jokereiden 3 pisteen voiton todennäköisyys on 40 %
Miten sarjan 11. voi olla 40% todennäköisyydellä voittaja sarjan voitosta pelaavaa joukkuetta vastaan?
Mutta minä en tosiaan noita otteluiden todennäköisyyksiä itse ole laskenut, sen on tehnyt Veikkaus.