Viimeinen ateria?

  • 11 195
  • 65

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lehtipihvi ranskalaisilla, maustevoi, suolakurkkuja, paprikaa, herneitä, salaattia ja jälkiruoaksi suklaamoussea (eipähän tarvitse pelätä vaikutuksia, vaikka olenkin laktoosi-intolerantikko). Myös makkaraperunat tai kinkku-ananas-pizza olisivat hyviä vaihtoehtoja. Ja juomaksi tottakai Pepsiä.
 

TML

Jäsen
Kai se olisi pakko napata Wingsejä iso kori. Sipulirenkaat ja Criss cutsin alkupalaks kans ja juomaks colaa. Vahvuutena muuten ottaisin Hot-kastiketta. Siipiä sais olla joku 30.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sushia ja olutta. Jos olutta ei saa, niin kivennäisvettä. Jälkkäriksi tuoretta ananasta.

Nautiskelisin ne yksin, joku komistus voisi kyllä tarjoilla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aika paha kysymys. Manhattan Stake Housessa Tampereen koskikeskuksessa on hyvät pihviruuat ja hintakin on aika kohtuullinen. Ehkä se olisi se vakio ruoka eli Lehtipihvi (ilman Maustevoita) Ranskiksilla ja Iso Cokis...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mä ottaisin kukonkoipee vuoden 2056 vuosikertaviinin kera. Jälkkäriksi jätski ja hyvä sikari.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Järvärin kerrosborgir amerikankastikkeella. Juomaksi kylymää maitua. Ja Jeesus Kristuksen kanssa nauttisin tuon aterian ja sopisin hänen kanssaan tulevaisuudestani.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä se olis mummon tekemät lihapullat ja perunamuusi. Siihen sitten HK:n punajuurisalaattia viereen ja rasvatonta maitoa juomaksi litran verran.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eat pussy 'til your jaw drops off.

Sillä mä pärjäisin kyllä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No tota, kyllähän sitä viimeisenä ateriana vetäisi aika tuhdin annoksen ruokaa.
Esimerkiksi Jouluateria sopisi ihan hyvin viimeiseksi ateriaksi.

Mutta sanoisin näin, että alkuruokana voisi olla herkullista kasvissosekeittoa ja siinä jotain leipää, vaikka Pälkäneen perunalimppua tai sitten Ruisvarrasta, molemmat lempileipiäni tummista leivistä.
Sitten voisi siirtyä pääruokaan. Ilmanmuuta pitäisi olla lasagnea. Ja ehdottomasti oman siskoni tekemänä. Olen huomannut lasagnesta sen,että kaikki ei todellakaan osaa tehdä yhtä herkullista lasagnea kuin siskoni.
Päälisukkeeksi kermaperunat.
Paistettua kalaa täytyy ilman muuta myös saada. Mikään paistettu kalahan ei tietenkään maistu yhtä hyvältä kuin itse mato-ongella ongittu ahven, kyllä se näin on. Eli ahventa ja sitten vaikkapa lohta ja vielä "juhlan" kunniaksi kuhaa paistettuna siihen.
Lanttulaatikkoa täytyy myös olla, ja tätä äidin tekemänä. Voi hemmetti, minkä makuista muut saavat lanttulaatikosta tehtyä, mutta äitini osaa tehdä suurenmoista lanttulaatikkoa,sitä ei varmasti kukaan haukkuisi.On se niin hyvää. Sitä pitää siis olla myös.
Jaa, niin ja kalapuikkoja täytyy myös olla kalaruista.
Lihasta vois sitten olla Wieninleike ja sitten kinkkua.
Ja sitten salaatit.
Ensinnäkin rosollia, ja ennenkaikkea rosollin kastiketta, ja tätä kanssa äidin tekemänä. Rosollinkastike on jopa mielestäni parempaa joulupöydässä kuin yksikään muu ruoka yms.
Perunasalaattia, italiansalaattia ja broilerisalaattia täytyy kanssa olla. Niin ja ehdottomasti myös kaupan Lounassalaattia ja punajuurisalaattia.
Jälkiruokana voisi olla montaakin eri sorttia hyvää. Ensinnäkin jäätelöä, mansikkahillon kera. Sitten jotain loistavaa suklaakiisseliä. Uunijäätelöäkin voisi olla ja vaikkapa bebejä.

Vähän voisi olla masu täynnä aterian jälkeen. Ravintoarvoista en tässä tapauksessa paljoa välittäisi, koska joka tapauksessa henki lähtisi, niin mitä väliä niistä nyt enää sitten. Ja kerranhan sitä vain kuollaan.

Minun kanssani voisi olla ateriaa syömässä luonnollisesti omat lähisukulaiset, äiti, isä, veli ja sisko perheineen.

Tämän aterian voisi nauttia mieluiten jossain seuraavissa lempipaikoistani:

1. Caravanalueella Hietajärvellä (Kiihtelysvaara,nyk. Joensuu) ja mieluiten niin,että olisi järvimaisema. Asuntovaunun pöydän ääressä.
2. Caravanalueella Hietasaarella (Uurainen).
3. Hummelviks Campingsissa (Eckerö,Ahvenanmaa).
4. Nykyisessä kämpässäni Kauhajoella
5. Omassa kodissani
6. Nurmeksen Aronsalmen lomamökissä, Metsola- nimisessä mökissä. Tai mökin rannalla olevan pöydän ääressä. Ja mieluiten illalla jolloin olisi kuutamo ja kaikkea muuta hienoa.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Mun valinta olis kyllä ehdottomasti sellainen vessanpytynkannen kokoinen sianleike leivitettynä. Pottumuusia ja kermaista herkkusienikastiketta tykö. Jälkkäriksi suklaajädeä.

Näin muuten tossa taannoin unen, jossa olin kuollut ja taivaan porteilla. Hemmo siinä portilla (vanha valkopartainen mies) sanoi: "Tervetuloa, ystäväni! Olet sitten vihdoin tullut tänne! Me olemme sinua täällä jo odottaneet pitkän aikaa ja on sääli ettet päässyt tänne aiemmin. Hieno oli kyllä elämäsi. Mutta nyt kun olet täällä, niin eiköhän juoda kaljat ja vedetä pari röökiä?" :)

MMake
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Helvetin iso lehtipihvi maustevoilla (runsaalla!) ja hyvin keitetyillä ranskalaisilla, ketsuppia mukaan ja alas kylmällä bissellä.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Viimeinen ateriani olisi...

...kunnon englantilainen aamiainen pekonilla, munakkaalla, paahtoleivällä ja sen sellaisella. "Sopivan" rasvainen ja ehtii ainakin hankkimaan kunnon kolesteroliarvot ja sydän/verisuonitaudin, jos lähtö hiekansyöntiin tulee heti aterian jälkeen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nälkähän tätä ketjua lukiessa tulee, mutta ehdoton valintani olisi savusiika ja kasa uusia pottuja. Tuollaisen aterian jälkeen olisi aivan sama, vaikka ainokaisensa menettäisi. Jäkiruuaksi kuppi kahvia ja sikari.

Toinen vaihtoehto olisi tietenkin tilata joltakin Abdullahilta pizza. Kätevästi saisi lisäaikaa kun pyövelit saisivat puhelimessa selitellä Abdullahille "ei se olla siellä, sinä ajanut väärin, ihan toinen paikka, ottaa kartta ja katsoa.."
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämmönen ketju on joskus tullut avattua ja lupasin palata asiaan oman viimeisen aterian osalta ja koska en sitä vielä ole tehnyt niin tässä se olkoon.

http://www.heartattackgrill.com/

Tuolta tuo suurin hampurilainen.
Katseltaapa noita linkkejä niin näette tarjoilijakissatkin. Kyllä niiden läheisyydessä viimeinen ateria maistuisi.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sitä johonkin ravintolaan menisin, niin aika vahva ehdokas olisi varmaan Saslik, josta ottaisin alkupalaksi Zakuskan, pääruoaksi Iivanan miekan ja jälkiruoaksi uunijäätelöä Katariina Suurelle...
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jotain NIIIIN hirveetä sapuskaa, että toivoisi kuolevan.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Jos kerran viimeistä kertaa syömässä ollaan niin pistetään pöytä koreaksi.

Alkupalaksi pari slaissia juuri paistettua valkosipulipatonkia, jonka kanssa Cambozola juustoa.

Seuraavaksi tuoreista aineksista tehty caesar salaatti oliiviöljypedillä ja päällä muutama pala grillattua kanan rintaa.

Pääruokana viskimarinoitua lampaan sisäfilettä valkosipuliperunoilla ja perinteisellä ruskealla kastikkeella.

Jälkiruokana Banana Split.

Tämän jälkeen Troya sikaari suoraan humidorista ja tuopillinen Chimay bleu olutta.

Aterian syön yksin Hämeenlinnan Popinon kabinetissa.
 

cheesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, KK-81, IPK, Petroskoi Puls
Iso vadillinen mykyrokkaa. Palanpainikkeeksi litra punaista maitoa ja ruisleipää.

Eikä muuta.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Ei se ateria niinkään mutta se ympäristö on tärkeämpää. Itse lähtisin siitä että haluasin imeä kokaiinia luxus-huoran navasta joka makaa itseammutun pandakarhun taljan päällä. Takkatuli jossa palaa jotain helvetin harvinaista puulajiketta. Jälkiruuaksi ottaisin valikoiman sukupuuttoon kuolevia eläimiä. Ja kun kuolema koittaa, vaadin etten kuole selvinpäin enkä housut jalassa.


Tästähän on vanha vitsikin Neuvostoliitosta: Siperialainen vanki tuomittiin kuolemaan ja käytännön vastaisesti hänelle annettiin viimeinen toivomus ateriaansa koskien. Vanki mietti ja totesi, kulhollinen tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa. Vanginvartija totesi että mistä helvetistä minä hommaan mansikoita keskellä Siperiaa sydäntalvella. Vanki vastasi vain että ei kiirettä...
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli muuten vaan mieleen, että ruokahalun kanssa olisi ainakin allekirjoittaneella vähän niin ja näin vaikka olisi mitkä lempiruoat edessä, kun tietäisi, että se on over and out tän safkan jälkeen...

Mutta hauskahan näillä on silti leikkiä!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yritin lukea tuota listaa vankien viimeisistä aterioista, mutta alkoi tuntua vähän turhan pahalta.

Oma viimeinen ateria olisi vähintään kuuden ruokalajin illallinen à la Vesa Parviainen, Kristian Vuojärvi ja Kai Kallio. Vaaleaa kalaa ja muita mereneläviä. Postresissa ainakin joskus tarjoiltu setti ankkaa kolmessa eri muodossa ja itse tehtyä päärynäsorbettia. Amuset, parsat, miekkakala ja basilikasorbet Vuojärveltä. Kalliolta ihan mitä tahansa, minkä ohessa on sieniä. Ja sellainen juustolajitelma kuin Postresissa oli ravintolan alkuaikoina. Viinivalinnat jättäisin Antti Uusitalon huoleksi, paljon kuivaa ja kuohuvaa.

Tarjoilijana alaston, päänsä kaljuksi ajellut Jarkko Ruutu. Uuh...
 

Morgoth

Jäsen
Yritin lukea tuota listaa vankien viimeisistä aterioista, mutta alkoi tuntua vähän turhan pahalta.

Joo, parasta tuntuu olevan, valkosipuliperunat ja pihvi. Vähän turhan väsynyttä.

Oma viimeinen ateria olisi vähintään kuuden ruokalajin illallinen à la Vesa Parviainen, Kristian Vuojärvi ja Kai Kallio. Vaaleaa kalaa ja muita mereneläviä. Postresissa ainakin joskus tarjoiltu setti ankkaa kolmessa eri muodossa ja itse tehtyä päärynäsorbettia. Amuset, parsat, miekkakala ja basilikasorbet Vuojärveltä.

Korvataan Postres Chez Dominiquella ja Vesa Parviainen Hans Välimäellä, niin mä olen tyytyväinen :)

Ankkaa, mustekalaa, hummeria, madetta, kampelaa, kyyhkyä, vasikkaa, tryffeliä, lakritsia, tattia, omenaa, kanelia ja vaikka punajuurijäätelöä nyt noi alkuunsa. Lisäksi itsetehtyä voita ja tuoretta oliiivileipää vaikkapa. Noita voi sitten sotkea miten kokki parhaaksi näkee, niin mä syön, kunhan se kokki ei ole joku väsynyt suurtalouskokki, Sami Garam tai Jamie Oliver.

Tarjoilijana alaston, päänsä kaljuksi ajellut Jarkko Ruutu. Uuh...

Mä haluaisin kyllä nähdä tarjoilijat mielummin puettuna. En haluaisi mitään saatanan sillinhajua haistella tai nähdä silliä syödessäni. Tai tuosta muunnelma silliä puolukkamarinadilla ja hunajalla? Hunajat pitäisi itse laittaa 'tarjoiluvaatiin' ja ateria nautittaisiin nuollen? Lopuksi saisi itse pursuttaa kermakasitteekkeet 'lautaselle' ja kassit tyhjinä pyövelin eteen?

Tosin tilanne nyt olisi sen verran kauhea (viimeinen ateria ja varsinkin tietoisuus että se on viimeinen), että ehkä käytännössä mulle riittäisi lasi vettä ja vaikka Juha Mietoa lainatekseni ruisleipää ja salmiakkia ettei tulisi kotia ikävä.
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tähän nyt ei voi Perussa tovi sitten käyneenä vastata muuta kuin marsu. Perussa on jopa olemassa heidän omia versioitaan kuuluisasta "Viimeinen ehtoollinen"-taulusta, jossa lautasella perulaisten versiossa onkin marsua. Ja kun se oli vieläpä erittäin hyvää, niin mikä ettei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös