Ei kai voi kellekään olla enää nautinto seurata HIFK:n matseja, etenkään kotikentällä. Jos joukkue nyt sattuisikin voittamaan, niin voitto tulee luvuin 1-0 tai 2-1. Peli on nyhjäämistä ilman mitään tunnetta ja se näkyy myös katsomossa. Viimeiset kolme peliä, jotka olen joutunut katsomaan hallilla olemme kaikki hävinneet, tehneet niissä tasan 1 maalin. Ei kai kukaan voi tuomita ketään, jos tässä vaiheessa halu seurata joukkuetta alkaa olla tasolla nolla.
Minulla ne pelit olisivat loppuneet jo täysin, mutta kun olen oikeaoppisesti kasvattanut myös lapsistani HIFK:n kannattajia, niin joskus pitää heidän mielikseen mennä hallille, huomenna olisi valitettavasti taas se päivä ja jo tänään alkaa harmittamaan, kun mieluummin jäisi kotiin ja katsoisi vaikka pikkukakkosta tai venäjänkielisiä uutisia. Edellisen katsomamme pelin aikana tapahtui myös ensimmäistä kertaa se, että vanhempi lapsistani, todella fanaattinen kannattaja, sanoi minulle kymmenen minuuttia ennen pelin loppua, että voidaan lähteä jo pois. Tähän saakka hän on suuttunut, jos olen yrittänyt itse ehdottaa vastaavaa joskus.
Mieluummin minä katsoisin Mälkiän paskaakin paskempaa HIFK:n joukkuetta, kuin tätä nykyistä Törmäsen sukkasillaan pelaavaa joukkuetta, jolta tunne on ilmeisesti kaikin tavoin kielletty pelin aikana. Aaltosta tosin näyttää vi....van ja helppoa ymmärtää, kaveri ei tiennyt, että hyppäsi mukaan joukkueeseen, jolla ei ole edes halua menestyä. Tällä kaudella ainoa syy katsoa pelejä on ollut Finley ja miehen taklaukset, sopiva pieni uho kentällä. Nyt miehen ollessa sairaslistalla, niin jäljellä ei ole tasan mitään, mikä kiinnostaisi.
Itse en ymmärrä, miksi Törmäsen sopimusta jatkettiin. Uskallan väittää, että enemmän meillä olisi katsojia peleissä, jos kentällä tapahtuisi jotain, pelaajista näkyisi ulospäin halu pelata, myös raivoa, kun peli hävitään. Nyt tuntuu siltä, että tärkeintä on, että hiukset ovat kohdallaan ja meikki kunnossa vielä pelin jälkeenkin ja Antti pitää omaa mainettaan hymyilevänä valmentajana yllä riippumatta pelistä ja sen lopputuloksesta.
Perinteisesti HIFK syttyy taklauksista, kuten myös yleisö. katsoin eilistä peliä ja meillä ei ollut kentällä yhtään puolustajaa, joka pystyisi siihen. Ehkä Grillfors pienellä varauksella, Salmi ei ehdi taklaamaan ja Generous ei osaa tätä taitoa, muilla ei ole des fyysisiä edellytyksiä siihen. Tämä tekee vastustajan pelin aika helpoksi. Hyökkääjissä ainoastaan Petrell osaa tämän lajin, siis vain yksi ainoa hyökkääjä!! Onhan tuo joukkue myös rakennettu aivan päin sitä kuuluisaa.
Tuohon kun lisätään hallin surkea tarjonta oheispalveluissa, heikot parkkipaikat (riittämättömät) ja kaikessa raju ylihinnoittelu, niin eiköhän seura kuse tällä hetkellä omiin muroihinsa rajusti. Kuten niin moni kertoo täällä, niin kiinnostus lajia ja seuraa kohtaan alkaa kadota ja sen liekin sytyttäminen uudelleen ei välttämättä tapahdu enää koskaan. Itse päätin viime vuoden tammikuussa, että nyt ei jaksa seurata enää Arsenalia kiitos Wengerin, jota olen kritisoinut viimeiset 10? vuotta. Aika helppoa se oli lopettaa pelien seuraaminen ja yhtään ottelua en ole sen jälkeen katsonut, enkä tule katsomaan ellei aivan joku radikaali muutos tapahdu. Sama voi olla HIFK:n kohdalla edessä ellei seura herää tähän päivään, on muistettava vielä, että HIFK:lla ei ole sitä samaa monen miljoonan asukkaan kaupunkia takana, kuin Arsenalilla, joten luulisi seuran välittävän kannattajistaan.