Re: Ärrä-Cup 5.-6.9. Hartwall Areena
Pate, sähän oot se IFK:n legendaarisen fanikatsomon johtaja. Oon nyt seurannu IFK:n pelejä 7 vuotta ja oon 15. Ostan lipun joka peliin E9:iin. Rupeeks suo nyppii semmoset tyypit jotka hyppii silmille ja jauhaa et ''hifki on ruotsista ja et jäähallis kuulutetan ruotsin kielellä ja et hifkit on homoja" Tinttasin tos toissapäivänä yhtä semmost turpaan. Tommoset ei just tiedä yhtään jääkiekosta. Ja kun yrittää selittää sitä tunnelmaa mitä Jäähallissa on vertaillen Hjallis-Areenan tunnelmaan. Ne ei ymmärrä! Tää on ihan semmonen fakta että Hartwall Areenassa ei oo tunnelmaa! Iso halli, monitoimi halli on liian iso Jääkiekon SM-Liigaan. Peleihin keskimäärin tulee 3700 lipun ostannutta ja kun ne laskee siihen 5000 kausikorttilaista mukaan tulos on 8700. Se on huono tulos kun sinne menee 14000. Jos kaikki jauhaa sitä Ruotsia nyt niin eikös se mee historiassa silleen että HIFK:n perusti joukko SUOMALAISIA lukiolaisia vuonna 1897. Se perustettiin siis ihan Helsingissä ja Suomessa. Se että siinä on Ruotsalaista juurta johtuu siitä että eikös Suomi ollut aina vuoteen 1912 Ruotsi-Suomi ja kansan kieli oli Ruotsi. Helsingors...
Jos näitä pääkaupunkiseudun jengejä vertailisi muutamalla sanalla: IFK on mun mielestä aina ollu Suomen kovin Brändi. NE pelaa kovaa ja niil on kova tahto. Mulle on riittäny se, kun IFK on onnistunu pelaamaan montakymmentä vuotta sitä samaa peliä mitä se on aina pelannu. En hikeenny vaikka välillä tulee tappioita, kunhan ne tarjoaa kaukalossa sitä mitä yleisö on aina tottunu niinku saamaan. IFK:ssa on fiilistä, siin on tunnelmaa ja se sytyttää. Jokereista puuttuu nämä. Fiilis ja tunnelma. IFK:lla on aina ollut loistava kotiyleisö ja se hallin tunnelma mikä on ollu joka vuosi. Se on mahtava. Tätä kun selittää Jokeri-kannattajille niin ne naurahtaa. Mutta se on mun mielestä totta. Jokeri-fanit tietää yhtä paljon tunnelmasta kun Mika Saukkonen Jääkiekosta. Aina on väittelyö että Nordenskiöldinkatu vs. areena. Moni Jokeri-kannattaja ikävöi niitä pelejä kun Jokerit oli Jäähallissa ja sai katsomolta kovaa kannustusta. Sillon jokeri-peleissä oli fiilistä ja nyt ei oo. Ja mestaruuksia tulee jos on tullakseen...IFK sytyttää kaikki joukkueet pelaamaan. Mieti ny, Stadin vanha Jäähalli ja punanen joukkue. Eniten muo otti pänniin kun näin Jokereiden kausikortti-mainoksen: Sytyttää aina ja Lujaa... Mä tuun kattoo Jäähalliin HIFK-pelejä kahdesta syystä. Kun tulee maali mä saan kuulla sen biisin joka pyörii kadulla joka kesä... AU AU AU MAMA MAMA MA!. Hartwall Areenassa kun tulee maali, Jokereiden Apina-kerho nousee pystyyn mutta muuten halli ei reagoi. Torstaina saatin hyvä vertauskuva sille mitä Jäähallissa tapahtuu kun tulee maali: Meteli oli niin kova etten kuullu ees maalilaulua. Siellä kaikki nousee pystyyn. Ja se toinen syy: Se halli on niin mahtava. IFK on mahtava. Se jengi on niin helvetin mahtava! Ensinmäisen kerran kädet punottaa kun IFK tulee kentälle. Ja toisen kerran kun ne pyörittää ylivoimaa... Seurauksena maali ja tähdet pyörii maalin edustalla. Teil on hyvä kannustus. Jatkakaa samaan malliin. Jos pitäisi olla kolmaskin syy, niin se olisi se ettämä haluun tulla kattoo kovaa jääkiekko peliä missä laidat ryskyy. Keksikää Helunalle joka tosi iskevä biisi. Ja se mitä hoilasitte Maarianhaminassa on hyvä. Oi Helsinki.... IFK hoitaa homman