Markkinointi on nyt ollut ihan tavallisen fanimatkan luokkaa.
Kauan tässä Knatterton mietti avaako sanaisen arkkunsa vai ei mutta avataan nyt kuitenkin kun markkinointi fanimatkoille on näköjään ikävä kyllä menossa huonompaan suuntaan. Itse kun kuulun tähän samaan porukkaan kuin Juhaht joka ei fanclubin sivuilla hirveän usein vieraile.
Ihan ilman hampaita ja sarvia voisi fanimatkoista vastaava henkilö vaikka vastata seuraaviin kysymyksiin koskien nyt vaikkapa lauantain "megamatkaa":
- miksi fanimatkasta ei ole ollut mainintaa Bluesin peleissä mediakuutiolla?
- miksei tästä matkasta ole lähetetty esim sms:ää tai s-postia BFC:n jäsenille ja täten tätä markkinoitu?
- miksi Jatkoajalla, Suomen suurimmalla kiekkofoorumilla ei asiasta ole mainintaa tuota JuViin viestiä lukuunottamatta? Käsittääkseni ko nimimerkki ei ole fanimatkoista vastuussa?
- miksi tästä ei ole mainintaa edes espooblues.netin vaikka etusivulla, sinne nyt sentään joskus tulee eksyttyä?
- miksi tämän ympärille ei ole sitä hypeä rakennettu jo kauden alusta lähtien? Jos joskus halutaan oikeasti saada aikaiseksi joku "megamatka" jonne vaikka lähtisi 200 henkilöä (joka on mielestäni mahdollinen määrä) niin ei se nyt ainakaan tämänkaltaisella "markkinoinnilla" onnistu.
Sitten samaan syssyyn ihan muutama idea, voi tietty olla että näitä on kokeiltu joten näihinkin voisi joku vastata:
- miksi fanimatkasta ei ole ollut mainintaa esim erätauoilla nähtävässä Blues Newsissa? Luulisi se nyt menevän Eurolalta siinä muiden tiedotteiden joukossa?
- onko Bluesin kanssa neuvoteltu siitä että näistä olisi maininta vaikkapa Bluesin kotisivuilla "uutisina"?
- eikö esim alakatsomoihin voisi näistä jakaa esim A4-kokoisia tiedotteita vaikka pari peliä ennen tätä "megamatkaa"? Ei tarvitse laittaa joka tuolille jos siinä on liikaa vaivaa mutta vaikkapa joka kolmannelle.
Ihan lopuksi totean vielä että tarkoitus ei ole valittaa. Ymmärrän hyvin että tätä tekevät ihmiset vapaaehtoisesti ja käytännössä ilmaiseksi. Enemmän tässä ehkä harmittaa se että kun joukkuella peli kulkee, pientä kiekkobuumia on havaittavissa ja katsomossa on tapahtunut viime ja tänä vuonna selkeää eteenpäinmenoa niin tämän asian tiimoilta samaa ei todellakaan voida sanoa.