Vieraskannattajien olosuhteet – suo, kuokka ja tolppa

  • 30 754
  • 86
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voitko kertoa mitä riskejä Raumassa on? Ei tämä nyt herranjumala mikään Englanti ole, missä väärästä paidassa saa moraa kylkeen tai nenän poskelle.
Pori&rauma. Riski on aina paikallispeleissä.
Ja ei, ei olekkaan, onneksi, vaikka paremmin kannattavatkin. Pelaan silti varman päälle.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Pori&rauma. Riski on aina paikallispeleissä.
Ja ei, ei olekkaan, onneksi, vaikka paremmin kannattavatkin. Pelaan silti varman päälle.
Mikä vittu teitä porilaisia vaivaa

Sinne vaan nauttimaan paikallispelin huumasta, se on sitä parhautta mitä kotiliigasta löytyy. Tuskin sieltäkään nyt turpaan enää nykypäivänä saa jos ei hakemalla hae.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä vittu teitä porilaisia vaivaa

Sinne vaan nauttimaan paikallispelin huumasta, se on sitä parhautta mitä kotiliigasta löytyy. Tuskin sieltäkään nyt turpaan enää nykypäivänä saa jos ei hakemalla hae.
Sen kun tietäisi.

Ja meikäläiselle riittää kyllä melko hyvin kolme paikallisottelua isomäessä. Elleivät raumam matsiin muodostu joku erityistäkin erityisempi kliimaksi, kuten keväällä 2018. Tuskin ja tuskin, mahdollisuus riittää, ja minä vältän hakemalla hakemista. Piste.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Sen kun tietäisi.

Ja meikäläiselle riittää kyllä melko hyvin kolme paikallisottelua isomäessä. Elleivät raumam matsiin muodostu joku erityistäkin erityisempi kliimaksi, kuten keväällä 2018. Tuskin ja tuskin, mahdollisuus riittää, ja minä vältän hakemalla hakemista. Piste.
Täällä saa vaihtaa nimimerkkiä yhden kerran. Suosittelen harkitsemaan vakavasti.
 
Rauma muuten kuuluu kirjoittaa isolla alkukirjaimella.
Jopa tuolaisen kylänpahaisen?
Tuo ei edes ole mies. Vaan pikkukakara. Joka on sairaan ärsyttävä.
@Moderaattorit antakaa vaan huomatus mulle.
Jack Hughes?
Huomautus riittänee toistaiseksi ketjunootin muodossa.

Mutta on kyllä niin hyviä ja tärkeitä viestejä sekä laadukasta keskustelua kautta linjan, ettei tätä tarinointia varmastikaan enää tämän päivän puolella kannata jatkaa.

Moderaattorit
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Aikas mielenkiintoista että ei uskalla laittaa oman joukkueen fanitavaraa esille kun lähtee vieraspeliin. Kyllä itsekin porissa käydessä on ollut aina fanipaita päällä ja pelin aikana huudellaan puolin ja toisin seisomakatsomosta toiseen kansainvälisten käsimerkkien saattelemana, pelin jälkeen on silti paiskattu kättä ja onniteltu voittajaa.

Kyllä me toimeen tullaan vaikkei teistä tykätäkkään.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aikas mielenkiintoista että ei uskalla laittaa oman joukkueen fanitavaraa esille kun lähtee vieraspeliin. Kyllä itsekin porissa käydessä on ollut aina fanipaita päällä ja pelin aikana huudellaan puolin ja toisin seisomakatsomosta toiseen kansainvälisten käsimerkkien saattelemana, pelin jälkeen on silti paiskattu kättä ja onniteltu voittajaa.

Kyllä me toimeen tullaan vaikkei teistä tykätäkkään.
Selitän toistamiseen, uskalluksesta ei niinkään kyse, enemmän ja ehkä vaivaantumisesta, mutta myös viitselijäisyydestä.
Kun vieraspeleissä olllaan vähemmistön edustajia "vieraalla maalla" ei yhtäkkiä teekkään mieli meuhkata niin paljolti, hyvä jos pystyy toimeen tulemaan, ja fyysistä koskemattomuutta noudattamaan, mutta mulla on yksi vähän huonompi kokemus, ja se on riittänyt mulle, sitten on ne perus keskarit ja muut naljailut, en sano että pitäisi kieltää, mutta en myöskään halua olla maalitauluna.
Sellainen vähän matallamman profiilin pitäminen on koettu hyväksi. Jatkakaa.

Miettikää pitsiturnaus on kohta, ehkä pääsette nostamaan sitä puudildon näköistä pokaalia, varmaan kopissa samppanja virtaisi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selitän toistamiseen, uskalluksesta ei niinkään kyse, enemmän ja ehkä vaivaantumisesta, mutta myös viitselijäisyydestä.
Kun vieraspeleissä olllaan vähemmistön edustajia "vieraalla maalla" ei yhtäkkiä teekkään mieli meuhkata niin paljolti, hyvä jos pystyy toimeen tulemaan, ja fyysistä koskemattomuutta noudattamaan, mutta mulla on yksi vähän huonompi kokemus, ja se on riittänyt mulle, sitten on ne perus keskarit ja muut naljailut, en sano että pitäisi kieltää, mutta en myöskään halua olla maalitauluna.
Sellainen vähän matallamman profiilin pitäminen on koettu hyväksi. Jatkakaa.

Jotta selviät Raumalla yhtenä kappaleena, niin laitahan Lukon pelipaita päälle ja kannusta Lukkoa. Hymiö.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Selitän toistamiseen, uskalluksesta ei niinkään kyse, enemmän ja ehkä vaivaantumisesta, mutta myös viitselijäisyydestä.
Kun vieraspeleissä olllaan vähemmistön edustajia "vieraalla maalla" ei yhtäkkiä teekkään mieli meuhkata niin paljolti, hyvä jos pystyy toimeen tulemaan, ja fyysistä koskemattomuutta noudattamaan, mutta mulla on yksi vähän huonompi kokemus, ja se on riittänyt mulle, sitten on ne perus keskarit ja muut naljailut, en sano että pitäisi kieltää, mutta en myöskään halua olla maalitauluna.
Sellainen vähän matallamman profiilin pitäminen on koettu hyväksi. Jatkakaa.
Ei tässä ole kyllä yhtään sen enempää järkeä. Mutta jos et viitsi omaa joukkuettasi kannattaa vierashallissa, niin ei kai siinä. Itse jäisin kyllä silloin kotiin ja säästäisin nekin rahat.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tässä ole kyllä yhtään sen enempää järkeä. Mutta jos et viitsi omaa joukkuettasi kannattaa vierashallissa, niin ei kai siinä. Itse jäisin kyllä silloin kotiin ja säästäisin nekin rahat.
Omaa joukkuettahan kannatetaan pelkästään vaatetuksella? Vieraspeleistä säästäminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto, en mäkään silti montaa reissua tee.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...

Ei herranjumala. En kuuna päivänä ikinä maksavana asiakkaana suostuisi menemään mihinkään karsinaan katseltavaksi jäähallissa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...
uskoisin kyselyn olevan ainoaa laatuaan, varsinkin kun toteutettu ennemmänkin "talkoohengessä". t

Tuollainen vastaava äänieristetty koppi rakennettiin muistaakseni Aku Ankalle, kun häiritsi hanhivaaran ja ankkalinnan futsal ottelua? Mutta että tuollainen on oikeastikkin rakennettu? Vieläpä "valovuosia kannattajakulttuurissa edellä olevassa" maassa Ruotsissa. Kyllä taas on arkkitehdeillä ollut luovuuden päivät.

Ehkäpä kuitenkin jo melkeinpä itse jypiä tunnetumpi tolppa on nyt kohdannut voittajansa?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...
Ai jumalauta toi olis komia jollekkin Ultras porukalle, keskenään sinne myllyttämään.

Suomessa tuommoinen kaatuisi luultavasti heti kättelyssä esim. paloturvallisuuteen vedoten.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...
Jalkapallon puolella on pahempiakin karsinoita ja työmaakoppeja piikkilankoineen sekä vankila-aitoineen, mutta eiköhän nämäkin ole ihan ansaittuja olosuhteita kun näissä maissa sinne kentälle on tapana lentää muutakin kun nuuskaa ja kolikoita.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ai jumalauta toi olis komia jollekkin Ultras porukalle, keskenään sinne myllyttämään.
Voivat kannattajat antaa laitataklauksia toisilleen?
Ja kuten myöhemmin mainittu, tuollaiselle viritykselle varmasti on syynsä, on tuo ultras toiminta muualla jo hieman yli-innokasta. Hauskan näköinen hökkeli silti.
Näitä on aina hyvä välillä nostaa, jotta nähdään ettei Suomessa kaikki olekkaan paskaa. Olis musta ainakin vähän tylsää, jos vaikka se Helsingin hauki, tai broileri olisi tyssännyt katsomoaitaan :)
 

One-timer

Jäsen
Onko muuten missään ulkomailla tehty tämäntapaista tutkimusta vieraskannattajien olosuhteista? Jalkapallo/jääkiekko lähinnä lajeina.

Ainakin SHL:n puolella "the tolppaa" vastaavan huomion sai viimekaudella Timrå IK:n vieraskannattajajärjestelyt...
Eikös Mikkelissä joskus mestis aikoina ollut joku saman tyylinen ratkaisu?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vähän samantyyppinen ratkasu oli puuhasteltu Mikkeliin, mutta ei kuitenkaan ihan niin järeää versiota. Eiköhän tuosta läpi olisi porukkaa tullut tarpeen tullen. Tässä Mikkelin kanahäkki.

(linkki vie imguriin)
Hyvä se oli että kotkille rakennettiin kanala, ettei taas keväällä muninta-aika yllättänyt, niinkuin Porissa :).
Mulle tuo aitaus tuli hieman yllättäen, sillä olen kuullut Mikkelin jäähallin vieraspaikosta pelkkää hyvää, vaikkakin jo edesmennyt viritys onkin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mulle tuo aitaus tuli hieman yllättäen, sillä olen kuullut Mikkelin jäähallin vieraspaikosta pelkkää hyvää, vaikkakin jo edesmennyt viritys onkin.

Tuohan oli vain sen yhden kevään juttu Jukurit-Sport pelin jälkeisten nujakointien jälkimainingeissa. Ollutta ja mennyttä, ja siihen on turha palata enää millään muotoa. Mikkelissä on vierasfaneilla varmasti yksi liigan parhaista katsomoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös