Viestin lähetti TBK
Olen lukenut, että pelkästäään Vladimir Zhirinovskylla on n 5000 000 kannattajaa, mikä on onneksi Venäjällä prosenttuaallisesti vähän, mutta jo pelkästään tämä sakki lähentelee Suomen koko asukasluka.
Naapurissa on tapahtunut ja tulee vielä todenäköisesti tapahtumaan todella yllättäviä muutoksia todella nopeasti. Nämä johtajat on ennenkin johdattanut kansan Moskovaa kaatamaan hallitusta. Erona historiaan on nykyään se, että Venäjälle ei enään ole valta yhden miehen käsissä, niin paljoa kuin se oli ennen. Enään ei riitä, että syöstään yksi mies pois jalustalta,vaan pitää saada jotain muutakin aikaan.
Aivan. Ja Zhirinovski ei ole ainoa hullu poliitikko tuossa iloisessa itänaapurissamme. Entinen varapresidentti Aleksander Rutskoj (tai joku sinne päin) on sanonut tavoitteekseen Tsaarin aikaisten rajojen saavuttamisen. Samalla linjalla ovat Venäjän Tsaarimieliset - en muista, paljonko heitä on... Näistä kahdesta esimerkistä, jotka mainitsin, on kulunut muutama vuosi, kun olen kuullut niistä, mutta tuossa maassa, jossa tilanne on varsin sekava, jää varmasti kaikenlaisia aatteita itämään varsin pitkäksikin aikaa.
Itse kannatan NATO-jäsenyyttä juuri turvallisuuden takia. Vaikka nykytilanne lähialueilla onkin stabiili, ei se välttämättä ole sitä enää 10.n vuoden päästä. Ylipäätään maailman polittinen tilanne on mennyt viimeisen vuoden aikana mielestäni aina vaan sekavampaan suuntaan, vaikkakin terrorismisota on näennäisesti yhdistänytkin länsimaat ja Venäjän löyhään liittoon.