Lincoln Steel kirjoitti:
"Aika pientä pilkkua koitat naida."
No tosiaan. Eipä ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Pikkuisen ehkä viisastella. Korjataanpa tuota omaa kommenttia vähän selvemmäksi:
Eli, itse olen nuijista puusilmäisin, mutta ymmärtääkseni sitä pillkua ei nussita kiekon liikkeenkään mukaan kunhan pelaaja liikkuu kohti maalia. Toisaalta esim. pelaajan kompastuessa hän saa jatkaa mikäli kiekon liike kohti maalia ei pysähdy. Ja kesken tämän kirjoittamisen piti vielä tarkistaa että miten se sääntö meneekään, sen verran epäselvää tekstiä tuli vieläkin:
Sääntö 509, toiminta rangaistuslaukauksessa
ja sen kohta f:
"Rangaistuslaukauksen suorittavan pelaajan onerotuomarilta luvan saatuaan pelattava kiekkoa, edettävä vastustajan maaliviivaa kohti ja yritettävä tehdä maali."
Toivottavasti nyt selveni. Pitääpä selvittää erotuomarikouluttajalta miten tulee rangaista pelaajaa, joka rikkoo sääntöä niin ettei yritä tehdä maalia :) Voisi tulla mielenkiintoista kommenttia kun tulkitsisi vähän heikomman yrityksen vaikkapa käytösrangaistuksen arvoiseksi...
Ja ettei mene kokonaan off-topiciksi: Ovatko muut saaneet tuon muutamaa viestiä aiemmin olevan videolinkin tästä koko rankkarikisasta toimimaan? Itse imuroin videon, kestikin hyvän tovin, mutta Nylanderin rystynoston (olisiko ollut NYR:n toinen laukoja) video lakkaa pyörimästä.