Viaplay – yleinen keskustelu

  • 289 315
  • 1 254

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Ite olen valmis maksamaan lisää jotta ei joutuisi kuuntelemaan suomenkielisiä selostuksia ollenkaan tai mielellään mahdollisuudesta saada selostus kokonaan pois.

Änärin parissa joku Antti Mäkisen rääkyminen ja päteminen pilasi kyllä täydellisesti ainakin oman fiiliksen katsoa pelejä mutta onneksi Viaplay antoi mahdollisuuden vaihtaa selostukielen alkuperäiseen.

Turhan räikeä verrokki tähän olisi sellanen että esim Die Hard leffat löytyisi vain suomeksi dubattuna ja John McClanen äänenä olisi joku helvetin Aku Hirviniemi... Kyllä siinä menisi loistavat elokuvat pilalle ja itse kartan kyllä suomenkielisiä selostuksia varsinkin jääkiekon osalta ja Formuloitten kanssa päädyin viime kauden päätteksi samaan ja täksi kaudeksi tilaukseen meni F1TV ja isän kanssa tehty diili että hän saa katsella Viaplayn kautta Formuloita sun muuta ja minä sain tunnukset muutamaan toiseen suoratoistopalveluun joten diili on ainakin hintojen suhteen meillä aika tasan.


Esimerkiksi nyt Viaplayn tarjontaan tulleet CHL ja MM-Kisat olen jo muutamia vuosia katsonut VPN+CHL:n omat sivut taikka Youtube yhdistelmällä koska pelit on kaikki englanninkielisellä eikä tarvinnut "pelätä" Saukkosia tai Mertarantoja... Nyt kun ne näkyy Viaplayn kautta niin luultavimmin pitäisi vältellä Mäkisiä ja Kainulaisia...

Joskus tietty riippuu ihan selostajasta että jaksaako sellasta kuunnella vaiko ei mutta luultavasti sentään joku pääsee samalle ajatustasolle meikäläisen kanssa mitä tulee suomenkielisiin selostuksiin mutta kaikille ne ei sovi ja täällä ainakin yksi.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vieläkö noita lähetyksiä pystyy pelkällä TV-kortilla katsomaan? Tarkoitan että sanotaan 7-8 v sitten kun mulla oli DNA:n kautta tuo ViaSat (oliko silloin sillä nimellä)? niin sen kun sanoi vaikka kuun viimeisenä päivänä irti niin mulla se näkyi pari viikkoa vielä tuon jälkeen ja sitten kun meni poikki niin aloitti taas uuden sopimuksen. Taisi maksaa silloin tuo pelkkä TV-hässäkkä 29,90 tms.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Vieläkö noita lähetyksiä pystyy pelkällä TV-kortilla katsomaan? Tarkoitan että sanotaan 7-8 v sitten kun mulla oli DNA:n kautta tuo ViaSat (oliko silloin sillä nimellä)? niin sen kun sanoi vaikka kuun viimeisenä päivänä irti niin mulla se näkyi pari viikkoa vielä tuon jälkeen ja sitten kun meni poikki niin aloitti taas uuden sopimuksen. Taisi maksaa silloin tuo pelkkä TV-hässäkkä 29,90 tms.
Kyllähän tuo maaseudulla edelleen ihan suosittua on
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vieläkö noita lähetyksiä pystyy pelkällä TV-kortilla katsomaan? Tarkoitan että sanotaan 7-8 v sitten kun mulla oli DNA:n kautta tuo ViaSat (oliko silloin sillä nimellä)? niin sen kun sanoi vaikka kuun viimeisenä päivänä irti niin mulla se näkyi pari viikkoa vielä tuon jälkeen ja sitten kun meni poikki niin aloitti taas uuden sopimuksen. Taisi maksaa silloin tuo pelkkä TV-hässäkkä 29,90 tms.
En tiedä nykyisestä, mutta aikoinaan Telian boxi tarkisti vain käynnistäessä oikeudet. Laitoin digiboksin UPSin taakse, ettei sähkökatkon aikana sammu ja sen jälkeen tilasin jonkun testijakson. Sillä UPSin hinnalla katsottiin melkein 2 vuotta.
 
Katselen Harrikaanin bulidebyyttiä, niin tätä selostaa sekä Kuusinen että Kainulainen. Varmaan kustannustehokasta, koska ainakaan mitään lisäarvoa tämä ei tuo, päinvastoin itse kuuntelen mieluummin ottelun selostusta kuin kahden kaveruksen jutustelua.

Mun mielestä tämä Buliperjantai on ihan kiinnostava konsepti. Monta ennakolta varsin epäkiinnostavaa perjantai-illan matsia on tullut katseltua tämän johdosta. Kustannuksista en osaa sanoa, mutta tuskinpa yhden selostajan sijaan kahdelle maksaminen tuosta tekee ihan valtavan isoa lovea noin ison firman kirjanpitoon. Pari tuntia viikossa kuitenkin vain.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä tuon palvelun hinta on per kk? Siis NHL, Valioliiga... (mitään muuta en tarvitsisi).

Muistaakseni siihen tuli joku korttimaksu 3,00€ / kk silloin päälle.
DNA:n kaapeliverkossa taitaa nyt olla joku 34e+3,5e korttimaksu. 6kk tai 12kk määräaika.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Joskus tietty riippuu ihan selostajasta että jaksaako sellasta kuunnella vaiko ei mutta luultavasti sentään joku pääsee samalle ajatustasolle meikäläisen kanssa mitä tulee suomenkielisiin selostuksiin mutta kaikille ne ei sovi ja täällä ainakin yksi.

Juu en minäkään selostuksia kaipaa ollenkaan. Eihän niitä ole paikanpäälläkään ja nykyään tv-kuvan laatu on niin hyvä, että erottaa pelaajat ilman kertojaakin.

Muinaisjäänne tämmöinen pelien selostaminen.

Pari tuntia viikossa kuitenkin vain.
Meinaat, että niille maksetaan vain siltä ajalta kun peli käy? Ei se kuule ihan niin mene.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tossa TV-kortin kautta katsotussa lähetyksessä oli ainakin silloin aikanaan kuvanlaatu paljon (PALJON!) parempi kuin noissa ViaPlayn kautta katsottuna (+striimaus töllöön) ja viive varmaan sama kuin normaali telkkarin Livekuvassa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
En tiedä millä logiikalla nää hinnottelut menee mutta itsellä on kaikki teliaa, netti puhelin teliatv ja kun puhutaan tv puolesta niin mulla on hintaan 69,90/kk cmore liigan total paketilla vai mikä sport total onkaan, vsport premium nhl kanavilla ja teliatv tallennuspalveluineen.

Ihmisenä joka katsoo kaikki kalpan pelit, kaikki ManUn pelit, kaikki Red Wings pelit ja niitten päälle timanttiliigat ja usein noita muitakin yu kisoja, formulat ja vähän satunnaisesti golffia tennistä niin ei tuo ole paha kokonaisuus. Seuraan muittenkin seurojen pelejä Liigasta mestis shl aina jos siihen vaan mahdollisuus on. Räikeästi voisi sanoa että maksaisin joka tapauksessa mukisematta mitä pyydetään tosta kaikesta. Tietysti olisi unelma jos kaiken saisi samasta lafkasta mutta se on aika kaukainen haave.

Itselleni suurin arvostelun paikka on varmaan studioiden vähyys ja todella minimiin viety analysointi esim valioliigassa. Pillinvihellys tulee ja se on kiitos näkemiin t. Innasen Mikko. Sitten ohjelmatiedot näyttää että joo valioliiga studio ja totuus on ruotsia puhuvia nobodyja
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Heillä on yhteisiä projekteja, jotka ovat yhdessä ideoineet ja idean yhtiölle myyneet. Buliperjantai on yksi. Dartsin selostus suomeksi yksi.
Juu, olen tuossa Dartsissa jo ihmetellyt miksi siellä on selostaja duo + asiantuntija. Varsinkin kun tämä asiantuntija on se ketä sen lisäarvon niihin toi.
Mun mielestä tämä Buliperjantai on ihan kiinnostava konsepti. Monta ennakolta varsin epäkiinnostavaa perjantai-illan matsia on tullut katseltua tämän johdosta. Kustannuksista en osaa sanoa, mutta tuskinpa yhden selostajan sijaan kahdelle maksaminen tuosta tekee ihan valtavan isoa lovea noin ison firman kirjanpitoon. Pari tuntia viikossa kuitenkin vain.
En ollut ennen katsonut ja tuskin katson toistekaan. En kyllä ymmärtänyt kahden selostajan konseptia yhtään, mutta toki hyvä että jotain uutta edes yritetään.

Tietenkään mistään mistä ei suoraan saada 10miljoonan säästöjä, ei niitä kannata tehdä isoissa firmoissa. Pari tuntia sinne tänne ja senhän voi laittaa tilaajien kuukausihintaan kuitenkin.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielestä tämä Buliperjantai on ihan kiinnostava konsepti. Monta ennakolta varsin epäkiinnostavaa perjantai-illan matsia on tullut katseltua tämän johdosta. Kustannuksista en osaa sanoa, mutta tuskinpa yhden selostajan sijaan kahdelle maksaminen tuosta tekee ihan valtavan isoa lovea noin ison firman kirjanpitoon. Pari tuntia viikossa kuitenkin vain.
Samaa mieltä buliperjantai-konseptista. Peliä selostaessa puhuvat myös yleisesti Bundesliigasta sekä osaavat ottaa oikealla tavalla yleisön mukaan Twitterin kautta. Normaalisti ärsyttäisi, jos selostaja katsoisi välillä mitä Twitterissä sanotaan, mutta kahden selostajan avulla se onnistuu hyvin. Ja kustannukset lienevät luokkaa vesitippa järvessä. Veikkaan että Kainulainen ja Kuusinen saavat joitain satasia per yksi selostuskeikka.

Sen sijaan nuo matkustamiset Englantiin ja erityisesti SC-finaaleihin ovat tietty jo enemmän kuin vähän. Luulisi siinä työnantajan maksavan palkan lisäksi lennot, majoituksen ja ruuat? Viaplayn futisesihenkilön mukaan syynä tälle on se, että halutaan olla selvillä heti mahdollisista uutisista. En tiedä miten paikan päällä voitaisiin saada nopeammin selville jotain sellaista merkittävää, jota ei Suomeen voisi saada melkein heti.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Veikkaan että Kainulainen ja Kuusinen saavat joitain satasia per yksi selostuskeikka.

Tiedä vaikka olisivat ihan kuukausipalkkalaisia. Toki jotain siihen päälle sitten tehdyistä selostuksista tms.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Kainulainen laskuttaa ilmeisesti toiminimensä Boot Room Boy (LFC viittaus) kautta.

Moni ei hänen tyylistään pidä, enkä itsekään jääkiekossa - sen sijaan tuo rytmitys ja hyvin tehdyt taustatyöt tarinoineen sopivat erinomaisesti futikseen ja dartsiin. Samoin tuohon turkapari-konseptiin.

Seuraava haastatelulainaus tuskin on eräälle kollegalle piikittelyä, mutta pisti hymyilyttämään: ”En halua, että selostaja on pelin tähti. Minun papereissani peli on aina keskipiste ja tähti”.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat. NHL - Suomipelaajat
Joo siis ihan valtaosa kaupallisten selostajista on freelancereita ja laskuttavat. Kuka esim. muistaa, että ihan muista ympyröistä tunnettu Markku Jokisipilä selosti joskus Eurosportilla soutua ja melontaa.

Viaplayhin tämä nyt ei tietenkään liittynyt sitten mitenkään.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Latasin Viaplayn puhelimeen. Valikot on puoliksi ruotsinkielisiä ja kun avaan lähetyksen, sekin ruotsiksi. Mikä avuksi? En löytänyt äkkiseltään mitään kielenvaihtomahdollisuutta.

Yritän futislähetystä katsella.
 

Liitteet

  • Snapchat-1007749006.jpg
    Snapchat-1007749006.jpg
    181,8 KB · kertaa luettu: 217

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Whee. Elisa Viihde Viaplaystä siis poistuu sarjat, joita en tähän mennessäkään ole katsonut.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muutoksia tulossa. Elisa viihde vaihtaa Ruutu+ palveluun.



Tämäpä vaikuttaa jo itseenikin, kun Premium tilattu nimenomaan Elisa Viihteen kautta. Jos siis kesken sopimuskautta suppenee tarjonta. Vaikka ei kerrota kenellekään, että lätkän ja formulan takia sitä on lähinnä tilattu. Toki jokunen sarja ja leffakin katsottu. + sitä heeboa seurattu, joka maailman eri joista kalastelee kaikennäköisiä ötököitä.

No jäädään odottamaan mitä tiedottavat asiakkaille. Vielä ei ole tullut mitään postia mistään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös