Viaplay – yleinen keskustelu

  • 343 550
  • 1 456

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
120€/kk eikä ole mitään palvelua mistä löytäisi hyvää tarjontaa elokuville ja sarjoille.

Niin, mutta onko nämä mainitsemasi palvelut sellaisia, jotka kuuluu kaikilla olla? Ei ne taida ihan peruspalveluiden piiriin kuulua, joten niihin ei saa tukiakaan.

Yritän sanoa, että jos ei ole varaa ostaa paketteja virallisia reittejä, se ei oikeuta tukemaan rikollista toimintaa. Tämä on ihan yksiselitteinen asia. Itselläkin on ollut näiden asioiden suhteen melko löysä moraali, mutta ei se nyt ihan loputtomiin veny kuitenkaan.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Niin, mutta onko nämä mainitsemasi palvelut sellaisia, jotka kuuluu kaikilla olla? Ei ne taida ihan peruspalveluiden piiriin kuulua, joten niihin ei saa tukiakaan.

Yritän sanoa, että jos ei ole varaa ostaa paketteja virallisia reittejä, se ei oikeuta tukemaan rikollista toimintaa. Tämä on ihan yksiselitteinen asia. Itselläkin on ollut näiden asioiden suhteen melko löysä moraali, mutta ei se nyt ihan loputtomiin veny kuitenkaan.
No ei tietenkään ole. Liigan katsominen on luksustuote, tähän pätee ihan samat lainalaisuudet kuin vaikka auton tai lemmikin omistamiseen. Jos ei ole varaa niin ei tällaista kuluerää pidä olla.

Mutta kun puhe on ollutkin siitä miten hintakehitys kuluttajalle on kasvanut niin ymmärrän täysin miksi kuluttajat kääntyvät piratismin puoleen.
Ostitko itse CD-levyjä vuosina 2001-2009?
En ketään kehoita laittomuuksiin, mutta harvassa on taloudet joihin ei vaikuta nopeat 50%:n hinnannousut jälleen yhden viihdeosan suhteen, etenkin kun katsoo sinkkutalouksien määrää urheilun kohderyhmässä.

TaloustilanteenI on hyvä, kiitos välittämisestä jos viitaus oli tähän suuntaan. Mutta suurella osin suomalaisista ei ole.
Viaplayn suhteen koen sikamaisena että suomalainen kuluttaja maksaa tästä lystistä 300% enemmän kuin Viron kansalaiset. Ja juu, tiedetään tuloerot.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei tietenkään ole. Liigan katsominen on luksustuote, tähän pätee ihan samat lainalaisuudet kuin vaikka auton tai lemmikin omistamiseen. Jos ei ole varaa niin ei tällaista kuluerää pidä olla.

Mutta kun puhe on ollutkin siitä miten hintakehitys kuluttajalle on kasvanut niin ymmärrän täysin miksi kuluttajat kääntyvät piratismin puoleen.
Ostitko itse CD-levyjä vuosina 2001-2009?
En ketään kehoita laittomuuksiin, mutta harvassa on taloudet joihin ei vaikuta nopeat 50%:n hinnannousut jälleen yhden viihdeosan suhteen, etenkin kun katsoo sinkkutalouksien määrää urheilun kohderyhmässä.

TaloustilanteenI on hyvä, kiitos välittämisestä jos viitaus oli tähän suuntaan. Mutta suurella osin suomalaisista ei ole.
Viaplayn suhteen koen sikamaisena että suomalainen kuluttaja maksaa tästä lystistä 300% enemmän kuin Viron kansalaiset. Ja juu, tiedetään tuloerot.
Jos ei kertakaikkiaan ole varaa mihinkään ja pakko on silti jotain nähdä, niin on parempi vaihtoehto yrittää etsiä keinoja nähdä kyseistä sisältöä ilmaiseksi, kuin lähteä tukemaan vakavaa rikollisuutta.

Ilta-Sanomien juttu aiheesta viime vuodelta:
"Europolin mukaan rikolliset käyttävät piraattipalveluista saamiaan tuloja rahoittaakseen muuta laitonta toimintaa, esimerkiksi rahanpesua, huume- ja ihmiskauppaa ja jopa aseiden salakuljetusta."
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ostitko itse CD-levyjä vuosina 2001-2009?
Ostin ja en ostanut. Voisin sanoa, että suurimman osan levyistäni ostin juuri tuolla aikavälillä, mutta kuten sanoin minunkin moraalini on venynyt piratismin suhteen monilta osin.

Kuitenkin jäsen @Nelfor sanoi yllä sen paremmin, kuin olisin itse osannut. Et sä lähde rahoittamaan kiinalaisia rikollisia, että itse saat katsoa vähän urheilua töllöstä.

Siinä on aika helvetin iso ero, kun puhutaan piraattipelien pelaamisesta tai mp3-musiikin kuuntelusta.

Ellei tätä vielä tässä maailmantilanteessa ymmärrä, on melko kujalla miten maailma makaa.
 

Schadowan

Jäsen
Olispa NHL:lle oma "DAZN", tai vielä parempi vanha kunnon gamepass - DAZN palveluna on suht huono vrt vanhaan NFL Gamepassiin. 30e/kk että saa lyhyet ja pidemmät koosteet, ohjelmat, ottelut ja setit. Kyllä mä tän voisin maksaa. Viaplayn sillilsalaatista en pysty maksamaan 45e/kk, varsinkaan, kun sieltä ei tule mitään muuta urheilua, mikä kiinnostaisi. NHL:n omaa palvelua odotellessa...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itse olen huomannut, että sarjojen seuraamisen laatu paranee, kun ei tilaa ihan kaikkea, eikä yritäkään seurata ihan kaikkea.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ymmärrän että monessa taloudessa ollaan todella tiukilla, kyllähän se vitutti kun omia palveluita kävin läpi.
Spotify 12€/kk
Dazn 15€/kk
Viaplay 45€/kk
Liiga ilman mainoksia 48€/kk
120€/kk eikä ole mitään palvelua mistä löytäisi hyvää tarjontaa elokuville ja sarjoille.
Kävinpähän läpi omia palveluitani vertailun vuoksi:
Katsomo+ urheilu mainoksilla n. 38€/kk
Viaplay urheilu 37€/kk (ja änärikauden aikana systeri maksaa mun kanssa puokkiin)
Spotify 12€/kk
Disney+ 11€/kk (marraskuuhun asti)
Ruutu+ 6,50€/kk

104 euroa ja risat taitaa tehdä kaikki tilaamani palvelut yhteensä. Tohon päälle tulee sit lokakuussa vielä NBA:n League Pass joka maksaa 15 euroa kuussa ja tosta Viaplayn hinnasta kun miinustaa sen puolet niin noin huntti kuluu täällä erinäisiin tilauksiin per kuukausi.

Olikohan Katsomo sit tilattu aikanaan Telian liittymäasiakkaana kun eivät mua tuon enempää siitä vieläkään laskuta. Ruutuun sain Elisalta tarjouksen (puoli vuotta puoleen hintaan) ja Viaplayhin mä otin ton 12kk sitovan sopimuksen kun sillä säästää kuitenkin kuukausimaksuissa ihan kivasti. Säästöä se on pienikin säästö.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Onkohan nyt tarjolla muuta kuin tuo Viaplayn 12kk 37,99€/kk tarjous. Näkyivät nostaneen tälle syksyä palvelun hintaa 45,99€:n kuukaudessa, niin jätin vielä tilaamatta parempien tarjouksien merkeissä, vaikka harjoituskausi onkin jo nurkan takana. Esimerkiksi 6kk sitova tarjous olisi ok. Elisalta näytti saavan, mutta vaatisi jonkin heidän kortin kuukausimaksulla, jolloin on saman hintainen kuin ilman määräaikaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Mulla oli Viaplay Total Valioliigan alusta tuolla 45,99 hinnalla. Nyt olin tänään perumassa sitä ja siirtämässä sen Elisalle, kun oli tuo 37,99 hinta. Peruessa laitoin täpän, että otan toista kautta Viaplayn ja sain sitten tarjouksen sivuilta suoraan 36,99 € / kk, määräaikainen 6 kk tilaus. Hyvä hinta tuokin ja mennään sitten sillä tämä kausi.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Onkohan nyt tarjolla muuta kuin tuo Viaplayn 12kk 37,99€/kk tarjous. Näkyivät nostaneen tälle syksyä palvelun hintaa 45,99€:n kuukaudessa, niin jätin vielä tilaamatta parempien tarjouksien merkeissä, vaikka harjoituskausi onkin jo nurkan takana. Esimerkiksi 6kk sitova tarjous olisi ok. Elisalta näytti saavan, mutta vaatisi jonkin heidän kortin kuukausimaksulla, jolloin on saman hintainen kuin ilman määräaikaa.
DNA:lta löytyy tarjous 4kk, mistä ensimmäinen kk ilmainen. Hintaa näin jaettuna 3kk:n 45,53€/kk tulee vajaa 35€/kk tuolta 4 kk:n määräaikaiselta jaksolta. Käytännössä saa Viaplay tunnarin, sekä tuon DNA tv mobiilisovelluksen tunnarin. Tuli itse tartuttua aiemmin heidän tarjoamaan 6kk 37,50€/kk, minkä jaan kaverin kanssa. Myyjä mainitsi, että pitäisi kyetä katsomaan samaa lähetystä, jos toinen katsoo Viaplayta ja toinen DNA sovelluksen kautta - no, en ole keksinyt kyllä miten. DNA sovellus, kun linkittää sieltä Viaplayn puolelle.

Siitä huolimatta on muutamia kikkoja, mistä yksinkertaisin isoissa peleissä, että toinen katsoo UHD lähetystä ja toinen normi.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse olen huomannut, että sarjojen seuraamisen laatu paranee, kun ei tilaa ihan kaikkea, eikä yritäkään seurata ihan kaikkea.
Onhan tämä nykyajan ongelmia, että on liikaa tarjontaa. Itselläkin kotona pyörii Netflix, Viaplay, Max ja Disney+ (tässä ollaan kyllä appivanhempien "loisina") ja silti tuntuu ettei aina löydy katsottavaa, etenkin kun vaimon kanssa koitetaan löytää jotain molempia tyydyttävää. Fiksuahan se olisi pitää korkeintaan kahta aktiivisena kerralla ja netflix itseasiassa onkin menossa kohtapuolin taas poikki.

Itse Maxista en luovu, koska hinta-laatusuhde on kohdillaan (itsellä tuo jatkuva 50% alennus) ja Disney pyörii ilmaiseksi, vaikka melko vähän tulee katsottua. Viaplay ollut yleensä on/off urheilusarjojen mukaan, nyt jätin poikkeuksellisesti leffat ja sarjat päälle mutta aika vähän tuota tullut väijyttyä kyllä. Yleensä kesällä tuon korvannut F1TV:llä, jonka siinä NHL-kauden kynnyksellä olen vaihtanut Viaplay totaliin. Eli tuleehan noista kuluja.

Vinkkinä, että Spotifyista on mahdollista ottaa myös Duo Premium -tilaus (muistaakseni 15€/kk), jossa voi laittaa hynttyyt yhteen puolison tai kaverin kanssa. Tilit ovat silti täysin erilliset, ainoastaan laskutus yhteinen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vinkkinä, että Spotifyista on mahdollista ottaa myös Duo Premium -tilaus (muistaakseni 15€/kk), jossa voi laittaa hynttyyt yhteen puolison tai kaverin kanssa. Tilit ovat silti täysin erilliset, ainoastaan laskutus yhteinen.
OT:nä tästä, multa laskutetaan 16,49/kk Duosta.
 

axe

Jäsen
Mää kitisen edelleen tästä, että joku CHL vähine peleineen on hukutettu tuonne valtaisan ja kalliin massapaketin sisälle. Kuten joku yllä sanoikin, laatu paranee kun ei yritä katsoa joka sarjaa vaan valitsee. Mutta kun mää haluan valita Liigan ja CHL:n enkä kaipaa yhtään mitään muuta, niin mulla ei ole muuta laillista vaihtoehtoa kuin maksaa liki 100 euroa kuukaudessa saadakseni ne kaksi sarjaa. Ja vaikka mulla olisi siihen varaa, niin mulla ei ole halua maksaa niin paljosta ylimääräisestä mitä en halua.

Mun mielestä se, että maksuhalukkaalle asiakkaalle ei tarjota sitä mitä hän haluaa, vaan pakotetaan maksamaan kaikista potkupallojen ja kainalopallojen lähetysoikeuksista, vaikka hän ei niitä vähimmässäkään väärin halua, on ahnetta, törkeää ja vaikkei lain edessä rikollista olekaan, niin silti se on myös täysin rikollista toimintaa.

Sen takia hyväksyn ajatuksen tasolla, jos joku punnitsee vakavasti myös laittomia keinoja saada vain haluamansa. Koska noi paskiaiset aiheuttaa sen itse.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mää kitisen edelleen tästä, että joku CHL vähine peleineen on hukutettu tuonne valtaisan ja kalliin massapaketin sisälle. Kuten joku yllä sanoikin, laatu paranee kun ei yritä katsoa joka sarjaa vaan valitsee. Mutta kun mää haluan valita Liigan ja CHL:n enkä kaipaa yhtään mitään muuta, niin mulla ei ole muuta laillista vaihtoehtoa kuin maksaa liki 100 euroa kuukaudessa saadakseni ne kaksi sarjaa. Ja vaikka mulla olisi siihen varaa, niin mulla ei ole halua maksaa niin paljosta ylimääräisestä mitä en halua.
Ongelmahan tässä on se, että CHL myydään tv-yhtiöille samassa paketissa kuin jääkiekon MM-kisat. Sen takia se valitettavasti menee noin, että ne on Viaplayn pakettiin nyt sisällytetty.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Mää kitisen edelleen tästä, että joku CHL vähine peleineen on hukutettu tuonne valtaisan ja kalliin massapaketin sisälle. Kuten joku yllä sanoikin, laatu paranee kun ei yritä katsoa joka sarjaa vaan valitsee. Mutta kun mää haluan valita Liigan ja CHL:n enkä kaipaa yhtään mitään muuta, niin mulla ei ole muuta laillista vaihtoehtoa kuin maksaa liki 100 euroa kuukaudessa saadakseni ne kaksi sarjaa. Ja vaikka mulla olisi siihen varaa, niin mulla ei ole halua maksaa niin paljosta ylimääräisestä mitä en halua.

Mun mielestä se, että maksuhalukkaalle asiakkaalle ei tarjota sitä mitä hän haluaa, vaan pakotetaan maksamaan kaikista potkupallojen ja kainalopallojen lähetysoikeuksista, vaikka hän ei niitä vähimmässäkään väärin halua, on ahnetta, törkeää ja vaikkei lain edessä rikollista olekaan, niin silti se on myös täysin rikollista toimintaa.

Sen takia hyväksyn ajatuksen tasolla, jos joku punnitsee vakavasti myös laittomia keinoja saada vain haluamansa. Koska noi paskiaiset aiheuttaa sen itse.
Kyllähän tää vähän outoa on. Ei kaupassakaan tartte ostaa kiloa naudanlihaa ja jugurttia sekä redbullia jos haluan ostaa vaan paketin haukea.
 

axe

Jäsen
Ongelmahan tässä on se, että CHL myydään tv-yhtiöille samassa paketissa kuin jääkiekon MM-kisat. Sen takia se valitettavasti menee noin, että ne on Viaplayn pakettiin nyt sisällytetty.
Mikään ei silti estä noita rikollisia tekemästä järkevämpiä paketointeja. Jopa huumekauppiaatkin on asiakaslähtöisempiä kuin nämä kanavapakettiroistot.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikään ei silti estä noita rikollisia tekemästä järkevämpiä paketointeja. Jopa huumekauppiaatkin on asiakaslähtöisempiä kuin nämä kanavapakettiroistot.
Todennäköisesti se estää, että se ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa. Kyllähän Viasatillakin aikoinaan oli mahdollisuus valita pelkkä jalkapallo (oisko ollu Valioliiga, La Liga ja UCL silloin) tai pelkkä jääkiekko (NHL+KHL), mutta näiden pakettien pilkkominen lopetettiin.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Mites toi C More, mikä on ns. mainosten volyymi? Ei sinäänsä huvittaisi maksaa melko premiumhintaisesta tuotteesta vielä lisää että sen saisi ilman mainoksia :D
 

Rasvasektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, Junnut
Mites toi C More, mikä on ns. mainosten volyymi? Ei sinäänsä huvittaisi maksaa melko premiumhintaisesta tuotteesta vielä lisää että sen saisi ilman mainoksia :D
Ihmiset astuu tässä vähän harhaan mainokset vs. ilman mainoksia

Ainoat mainokset mitä siihen tulee on vaan silloin jos kesken lähetyksen pistää pauselle niin tulee pop up minkä voi klikata pois (ainakin viime kaudella oli näin). Jos se häiritsee oikeasti niin paljon, niin sitten sen kanssa on elettävä.

"Olemme kuitenkin sijoittaneet mainokset aina niin, etteivät ne koskaan keskeytä itse urheilutapahtumaa tai oleellista osuutta studiosta."
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tuli välivuoden jälkeen tartuttua tuohon 12 kk tarjoukseen. Yleensä tulee tv-sovelluksesta katseltua, mutta nyt olen parina päivänä reissun päällä yrittänyt puhelimen (Android) sovelluksen kautta katsella. Eihän siitä mitään ole tullut, kun live-lähetykset tökkii älyttömästi. Sama vika ottelusta riippumatta ja yhteyksissä ei pitäisi olla mitään vikaa. Tuohon ei taida mitään lääkettä olla?
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Millä puhelimella katselet? Itsellä Oneplussa ja työpuhelimena Samsung ja kumma kyllä, OnePlussalla lähetykset pätkii mutta Samsungilla ei. Tähän pätkimiseen toisinaan toimii, että laittaa OnePlussaan tehokkaan tilan päälle. Applen uudemmalla iPad Airillakaan ei pätkimistä ole.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Telialta soittelivat tällä viikolla ja tarjoaisivat ”ViaPlayta” (liite).

Vähän olin kiireinen mutta ymmärsin että tämä ”ViaPlay” näkyisi jonkun Telia sovelluksen kautta, näkyisi NHL, Liiga, Mestis, Valioliiga...

Miten tämä eroaa siitä ViaPlayn 45€/kk setistä?
 

Liitteet

  • A6441C1E-D7EF-4407-9234-8CF8E05A36F2.png
    A6441C1E-D7EF-4407-9234-8CF8E05A36F2.png
    209,4 KB · kertaa luettu: 201

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Millä puhelimella katselet? Itsellä Oneplussa ja työpuhelimena Samsung ja kumma kyllä, OnePlussalla lähetykset pätkii mutta Samsungilla ei. Tähän pätkimiseen toisinaan toimii, että laittaa OnePlussaan tehokkaan tilan päälle. Applen uudemmalla iPad Airillakaan ei pätkimistä ole.
Kiitos! OnePlussa itselläkin ja ainakin pikaisen testin perusteella tuo niksi auttoi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös