Viaplay – yleinen keskustelu

  • 274 987
  • 1 189

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Alkoiko lähetys myös tuntia oletettua aiemmin?

Taisi alkaa ihan oikeasta kohdasta. Oletettavasti siinä oli laitettu se playback tyyliin kello 2.05 - 5.00. Mutta ongelmaksi muodostui sitten se, että kello viisi tuli vaan nopeammin vastaan kuin normaalisti. (Kellonajat heitetty stetsonista.)
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Huomasiko kukaan muu ongelmia kesäaikaan siirtymisen yhteydessä änäripeleissä? Ainakin Islandersin ja Tampan ottelulähetys loppui kesken, onneksi peli oli jo "selvä" siinä vaiheessa, mutta ärsyttää kuitenkin kun nyt täyttä kuukausi hintaa tästä tuotteesta maksaa.
Sama meno Buffalo-Toronto -matsissa. Jäi loppuhulinat näkemättä.
Tai näinhän mä ne netistä tietty myöhemmin, kun sain vinkin sellaisten olemassaolosta.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Ihan uskomatonta että palvelu on vielä pystyssä. En tiedä onko tuohon satsattu vielä aiempia vuosia vähemmän, mutta tuohan pätkii ihan älyttömästi, kuva puuroutuu ja "looppaa" jatkuvasti. Onneksi en itse maksa tuosta vaan kaverin tunnareita välillä lainaan. On nimittäin kyllä huonoon suuntaan mennyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä onko tuohon satsattu vielä aiempia vuosia vähemmän, mutta tuohan pätkii ihan älyttömästi, kuva puuroutuu ja "looppaa" jatkuvasti.
Sulla on vikaa vehkeissä. Mulla ei oo mitään tuollaisia ongelmia. Ei ole ikinä ollut. Läppärin kanssa on, mutta ne johtuu läppäristä/selaimesta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Täällä ketjussa on sattunut silmään kirjoittelut ongelmista Viaplayn lähetyksiin liittyen, niin itsellä ei ole kyllä ollut lainkaan ongelmia. Hyvin on pelittänyt ja näkynyt änärit sekä formulat.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Vuoteen ei ole oikeastaan mitään ongelmia ollut, Applen laitteilla tapahtunut jatkuva kaatuminenkin taisi tältä kaudelta puuttua.

Ne kerrat mitä läppärillä olen kuvaa jakanut (~10 peliä) on kaikki toiminut ilman ongelmia.
Ainoa vituillaan oleva asia on tarjonta sekä hinta.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Sulla on vikaa vehkeissä. Mulla ei oo mitään tuollaisia ongelmia. Ei ole ikinä ollut. Läppärin kanssa on, mutta ne johtuu läppäristä/selaimesta.

Ongelmia xboxilla, pc:llä, läppärillä ja puhelimella. Ja 100 megainen netti. En sitten tiedä mistä johtuu. Kaverilla on vastaavia, mutta harvemmin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ongelmia xboxilla, pc:llä, läppärillä ja puhelimella. Ja 100 megainen netti. En sitten tiedä mistä johtuu. Kaverilla on vastaavia, mutta harvemmin.
Onko yksikään laite kytketty kaapelilla, vai onko kaikki wifissä? Mulla on ollut 10-, 50- ja 150-megaiset yhteydet ulkomaailmaan. Kun nopeus nousi 50:een, vaihdoin vanhan rutkun tilalle uuden routterin, koska siirryin samoihin aikoihin kaapelikortista striimeihin ja käytän striimaukseen chromecasteja. Kun sen uudemman rutkun tuki loppui, siirryin mesh-aikaan, kun kerta olin laitteistoa uusimassa. Kummassakin päivityksessä satsasin hiukan enemmän laatuun, enkä ostanut verkkiksestä sitä hinnat alkaen -mallia.

Mitä on tullut perskohtaista kokemusta, läppäri pykii viimeistään tunnin kohdalla selaimesta riippumatta. Voi johtua mun raudastakin, ei kiinnosta päivittää, koska käyttö on aika satunnaista. Chromecasteilla on ongelmia äärimmäisen harvoin. Telkun omat appit ovat LG:llä ainakin niin kuraa, että niitä tulee käytettyä entistä harvemmin. Puhelimella (kolmen vuoden välein vaihtuvat iPhonet) tai iPadilla katson kaikkein harvimmin, niissä ei ole muuta ongelmaa kuin mahdollisesti jostain hertseistä johtuvaa nykimistä. Tosta xboxista en osaa sanoa mitään.

Mutta jos kaikilla vekottimilla on ongelmia, mä katsoisin ensimmäisen syyttävästi reitittimen ja ennen kaikkea wifin suuntaan.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Onko yksikään laite kytketty kaapelilla, vai onko kaikki wifissä? Mulla on ollut 10-, 50- ja 150-megaiset yhteydet ulkomaailmaan. Kun nopeus nousi 50:een, vaihdoin vanhan rutkun tilalle uuden routterin, koska siirryin samoihin aikoihin kaapelikortista striimeihin ja käytän striimaukseen chromecasteja. Kun sen uudemman rutkun tuki loppui, siirryin mesh-aikaan, kun kerta olin laitteistoa uusimassa. Kummassakin päivityksessä satsasin hiukan enemmän laatuun, enkä ostanut verkkiksestä sitä hinnat alkaen -mallia.

Mitä on tullut perskohtaista kokemusta, läppäri pykii viimeistään tunnin kohdalla selaimesta riippumatta. Voi johtua mun raudastakin, ei kiinnosta päivittää, koska käyttö on aika satunnaista. Chromecasteilla on ongelmia äärimmäisen harvoin. Telkun omat appit ovat LG:llä ainakin niin kuraa, että niitä tulee käytettyä entistä harvemmin. Puhelimella (kolmen vuoden välein vaihtuvat iPhonet) tai iPadilla katson kaikkein harvimmin, niissä ei ole muuta ongelmaa kuin mahdollisesti jostain hertseistä johtuvaa nykimistä. Tosta xboxista en osaa sanoa mitään.

Mutta jos kaikilla vekottimilla on ongelmia, mä katsoisin ensimmäisen syyttävästi reitittimen ja ennen kaikkea wifin suuntaan.

Pc on kaapelilla. Ongelmia on suorissa lähetyksissä (mistä oikeastaan katson vaan formulat ja viikonloppusin nhl:ää ja joskus futista) ja muut toimii hyvin.

Noi pätkimiset saa vähän rauhoittumaan kun jaksaa päivitellä sivua uusiksi, mutta onhan se todella ärsyttävää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pc on kaapelilla. Ongelmia on suorissa lähetyksissä (mistä oikeastaan katson vaan formulat ja viikonloppusin nhl:ää ja joskus futista) ja muut toimii hyvin.

Noi pätkimiset saa vähän rauhoittumaan kun jaksaa päivitellä sivua uusiksi, mutta onhan se todella ärsyttävää.
No selain ei välttämättä ole se paras keino katsoa suoria striimejä. En tiedä tarkasti, mikä siinä mättää, mutta joku siinä on. Mutta mä esim. katsoin super bowlin castaamalla Katsomon sivun Chrome-selaimesta chromecastiin, kun se oli ainoa järkevä tapa saada kelaus toimimaan lähetyksen ollessa vielä kesken. En siis katsonut livenä, vaan muutaman tunnin viiveellä. Ei ollut mitään kuvanlaatuongelmia. Sen sijaan vastaavat katselut pelkästään sillä läppärin selaimella tosiaan alkavat bufferoida ja kuva menee puuroksi, kunnes antaa sille pienen keikauksen. Ja sitten taas sama uudestaan ja uudestaan. Korostan silti vielä, että tää läppäri on mallia mopo.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Menee selaimella puuroksi, vaikka olisi riittävästi tehoakin läppärissä. Selaimella (chrome) Viaplayn katsominen on nykyään aikamoista kuraa, jos livenä haluaa jotain katsoa.
 

Suonenveto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä alkoi ongelmat pari viikkoa sitten. Aluksi rätisi äänet ns livetapahtumissa, nyt rätisee ja pätkii. No kohta loppuu iivo40, niin loppuu kokonaan.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Juu pääsiäisen jälkeen on äänet värissyt, rätissyt ja puuroutunut, kun android-töllöstä katselee. Välillä sanut asetuksista äänilähtöjä korjattua, mutta taas COL-MIN matsissa mikään ei auta.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Näköjään muillakin ilmestynyt tämä mystinen rätinä livelähetyksiin, mistä kirjoittelin viime sivulle. Vähän tuli testailtua tuota, ja ainakin eilisessä Dallas - Edmonton pelissä sain rätinät pois sillä että aloitin katsomaan peliä jälkilähetyksenä, jonka sitten vain kelasin liveen kiinni. Tällöin äänet ei rätissyt, mutta jos taas avasin matsin painamalla "aloita livehetkestä" tai mikä onkaan niin johan rätisee.

Ja tämä ongelma siis edelleen yhdellä android töllöllä, samaan töllöön peilattu livelähetys luurista ei rätise, toisessa töllössä ei töllön omalla Viaplay äpillä rätise äänet. Kaiken kaikkiaan tutkimattomia on bittien maailmat, ja haiskahtaa että tämä ongelma koskee nyt tiettyä/tiettyjä Android käyttöjärjestelmäversioita, joita sitten eri television valmistajilla on telkkareissaan.

Ja tiedän sovelluskehitystuttujen kautta että televisioiden äpit on kaikkein "pahinta" koodattavaa, koska noita käyttöjärjestelmiä ja varsinkin versioita on ihan tolkuton määrä. Lisäksi noissa ei ole samanlaista painetta laitevalmistajalta kuten luureissa, että tiettyä versiota vanhempia versioita ei yksinkertaisesti tueta enää ja se käytännössä lakkaa toimimasta.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vähän erilainen kyssäri. Tietääkö kukaan, onko se Viaplayn tunnari jokin esitys vai vain tunnariksi apuälyllä tehty?

F1 tunnarihan on oikein orkesteriesitys.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ovatko tosiaan niin epätoivoisia, että laittavat kesken jääneeseen leffaan hinnan. Minulla ilmestynyt 3,99 Muumio-leffaan ja lukee "jatka katselua".
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ovatko tosiaan niin epätoivoisia, että laittavat kesken jääneeseen leffaan hinnan. Minulla ilmestynyt 3,99 Muumio-leffaan ja lukee "jatka katselua".
Automaatio tekee tuota, leffa siis poistunut suoratoistosta, mutta löytyy vuokrattavana. Tätä tapahtui jo paljon ennen taloudellista syöksyä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: vsmo

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ajattelin nyt nhl pudotuspelien takia palata hetkeksi viaplayn asiakkaaksi, niin ajattelin kysyä, että onko kellään mitää tiedossa olevia tarjous koodeja, kun niitä aina välillä tuntuu olevan.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei suoraan ViaPlay tämä kysymys kuulu mutta täällä voi olla tietäjiä?

Mulla mökillä kännykkä ja siitä voin tietysti jakaa verkon. Televisiossa kiinni Chromecast.

Pitäisikö toimia näillä laitteilla vai vaatiiko myös langattoman verkon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös