Vielä ei olla meikäläisen kipurajalla, vaikka onhan tuo hinta tietenkin harmillisen korkealle jo kivunnut. Itse kuitenkin kuulun niihin, jotka katsovat vähän kaikkea, joten minulle lajikohtaiset palvelut todennäköisesti maksaisivat vielä enemmän.
Katson kaikki F1-kisat. En katso treenejä, en aika-ajoja, en testejä, en yleensä edes sprinttikisaa. Katson vain sunnuntain kilpailun suorana. Tilaisin mieluummin F1TV:n, mutta tarvitsen Viaplayn joka tapauksessa, sillä katso seuraavat kohdat.
Pyrin katsomaan niin monta NASCAR-kisaa kuin jaksan tai joskus toki priorisoin jotain muuta (vrt. F1 jota en käytännössä jätä katsomatta). En katso truckeja enkä Xfinityä, vain Cup-kisan sunnuntaina. En tilaisi tätä erikseen, joten olen tyytyväinen, että tämä on mukana. Tämä tosin jää jalkoihin NFL-kauden aikana, mutta NFL:n offseasonilla näin.
Saatan katsoa kauden aikana jonkun pikkuformulaluokan kilpailun, mutta en välttämättä. Tästä en siis maksaisi, mutta jos satun osumaan tv:n ääreen niin että kisa juuri alkaa, saatan pitää tällaista vaikka taustaäänenä. Sama koskee muita moottoriurheiluja, mitä tuolla pyörii.
Katson NHL-otteluita suorana varmaankin 3-5 viikossa. Käytännössä vuorottelen öisin NBA:n ja NHL:n välillä, paitsi joinain öinä katson myös yliopistourheilua tai baseballia. Nukun yleensä kahdessa osassa niin, että herään puolivälissä katsomaan jotain. Tämän olen opetellut, koska en voi sietää tallenteita tai jälkilähetyksiä. Pysyy jotkut yötöissäkin hengissä, en ole vielä kuollut. Tarvitsen NHL:n ja tarvitsen sen mieluiten englanninkielisillä selostuksilla, en katso studioita tai kuuntele suomalaisia selostuksia, ellei ole pakko. Viaplay tarjoaa tämän tarpeeksi kätevästi ja Apple TV:llä ainakin minun kohdalleni on osunut melko vähän ongelmia. Kuvanlaatu saisi olla parempi.
Koska katson pääsääntöisesti amerikkalaista urheilua, eurooppalaiselle futikselle ei tahdo oikein jäädä aikaa. Mutta jos vaikka vahdin lapsiani lastenhuoneessa, saatan samalla katsella bundesliigaa tai brittifutista tai tässäkin pitää matsia vaan taustaäänenä. Olen erityisen tyytyväinen, että olen nähnyt paljon esim. Glen Kamaran matseja, tykkään seurata maajoukkuepelaajiemme otteita myös pienemmissä sarjoissa. En tykkäisi maksaa futissarjoista erikseen, joten olen tyytyväinen, että tällainen yleispaketti löytyy. Valioliigan ja Bundesliigan kaikkien matsien näyttämisestä plussaa, sillä valitsen usein eri ottelun kuin suuret massat. Valioliigan ruotsinkieliset selostukset vähän tylsiä kyllä.
Golfia en pääsääntöisesti katso, mutta esimerkiksi viime viikonloppuna kun odotin teiniä treeneistä autossa paikallisen palloiluhallin ulkopuolella, katselin tabletilla european tourin kisan ratkaisuhetkiä. Jotkut katsoisivat jotain sarjoja ja leffoja tai jotain, mutta en katso sarjoja ja leffoja alta 65 tuuman kuvasta. Joten kiva jos on jotain suoraa urheilua 24 tuntia saatavilla.
Katson satunnaisesti talviurheiluja ja olen tyytyväinen, että ei tarvitse katsoa Ylen lähetyksiä. Talvistudiokaan ei ole ärsyttänyt liikaa, vaikka yritän aina välttää kaikki studiot. Vaikka joku alppihiihdon kärkilaskijoiden tsekkaaminen, jos on juuri se puoli tuntia aikaa istua alas ja vaikka pujottelun tai suurpujottelun toinen kierros alkaa sattumalta juuri silloin, on parempi kuin satunnainen Youtube-video.
Katsoisin myös nyrkkeilyä, mutta siinä Viaplay on nyt menettänyt otteensa. En katso vapaaotteluita vaikka mikä olisi, olen vanhanaikainen mies, joten UFC ja kumppanit on minulle lähes ainoita turhia Viaplayn paketissa. Dartsia olen vähän opetellut katsomaan, mutta vaatisi liikaa ajan investoimista päästä siihen kunnolla sisälle.
MLB:n jatkuminen Viaplaylla olisi nyt äärimmäisen tärkeää minulle, vaikka mieluummin tilaisin vaan MLB TV:n. Vaan Viaplayn demoversio riittää kyllä, ei viitsisi maksaa MLB TV:tä lisäksi.
Sanoisin, että Viaplay on televisiossani käytetyin sovellus. Kyllä sieltä aina jotain tulee kuitenkin. Taitaa tuo Viaplayn politiikka kosiskella kaltaisiani katsojia aika pitkälti. Olen kyllä tähän asti ajatellut, että kaltaisiani ei ole kovin paljoa!