Viaplay – yleinen keskustelu

  • 278 109
  • 1 202

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Jonkin verran asiaa selvittelin, ilmeisesti nuo IPTV palvelut eivät lähtökohtaisesti kuluttajan kannalta laittomia ole, palveluntarjoaja vaan ei ole itse hoitanut omia velvollisuuksiaan maksuihin etc. liittyen. Toisaalta ei paljoa omaa moraalia paina maksaa tuo noin 11€/kk jos toinen vaihtoehto on pelkästä Viaplaysta 45€/kk.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Jooh...kyllä tässä Viaplay hinnoitteli meikäläisenkin pihalle lystistä. Jo tuo 40€ oli hampaiden kiristelyä, mutta nyt mentiin sitten sen yli. Jotain satunnaisia kuukausia olisi ehkä voinut harkita, mutta sen vei sitten periaate. Tuo suoranainen vittuilu oli viimeinen pisara. Tarkoitan tällä tuota "paras asiakaskokemus" - jargoniaa.

Hinnoitteluvaihtoehtojahan olisi mielettömiä määriä, jos oikeasti asiakaskokemus kiinnostaisi. Muutamia täälläkin on esitetty. Miten olisi vaikkapa liiga tai lajikohtaiset kausikortit? Heitetään nyt vaikkapa 100-150€ Valioliigakaudesta - sitten vaihtoehtona olisi kuukausikohtainen hinnoittelu. Tää on kuitenkin ihan perusjuttu, vaikkapa esimerkkinä F1tv.

Kyllä se nyt näyttää siltä, että jonkinlaiseen vpn + striimaus komboon on siirryttävä. Isot pelit käy sitten katsomassa jossain paikallisessa ja käyttää ne eurot sitten siihen pariin tuoppiin pelin aikana, kun ei ne oikeudet ole sille baarillekaan ilmaiset.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jotenkin näiden hinnannousujen yhteyteen olisi odottanut, että tätä varsin tykitystä sisältävää NHL siirtorajaa olisi analysoitu hetkessä paljon tätä toteutettua paremmin. Mutta ei.

Ja mielestäni tämä myös antaa täyden oikeuden arvostella lähetysratkaisuja jatkossa muutenkin aiempaa kriittisemmin. Mikä kaikki on tuon hinnan väärti? Vaatimustaso studioiden onnistumista kohtaan nousee, kuin myös henkilövalinnat (määrä/laatu)
 
Jotenkin näiden hinnannousujen yhteyteen olisi odottanut, että tätä varsin tykitystä sisältävää NHL siirtorajaa olisi analysoitu hetkessä paljon tätä toteutettua paremmin. Mutta ei.

Ja mielestäni tämä myös antaa täyden oikeuden arvostella lähetysratkaisuja jatkossa muutenkin aiempaa kriittisemmin. Mikä kaikki on tuon hinnan väärti? Vaatimustaso studioiden onnistumista kohtaan nousee, kuin myös henkilövalinnat (määrä/laatu)

Itse en kaipaa niinkään studioita. Laitetaan ihan se perustuote kuntoon ja säästetään studioihin upotettavat kustannukset, niin saadaan hintakin pysymään maltillisena. Ja sitten heräsin.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ei riitä resurssit NHL analysointiin, kun pitää lähettää kaiken maailman Mervi Kalliot Bahrainiin pariksi viikoksi analysoimaan jotain F1 testejä.

NFL siirtyi jo seemorelle. Toivottavasti seuraavaksi myös NHL ja Valioliiga. Viaplaylle en tule maksamaan enää senttiäkään.

Runkatkaa keskenänne joidenkin hiihtolajien ja formuloiden kanssa.

T: Viasatin/Viaplayn asiakas 2007-2022
 
Viimeksi muokattu:

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Pari päivää vielä änäriä viaplayn kautta, tilaus on irtisanottu ja loppuu tiistai illalla.
Varmaan täällä kerrottu jo useasti, mutten jaksa ettiä, eli minkä kautte porukat striimaa pelejä?
Teksti tv ja livetulokset toki käytössä, mut kiva ois kattoo livenä, yle vissiin näyttää myös.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Pari päivää vielä änäriä viaplayn kautta, tilaus on irtisanottu ja loppuu tiistai illalla.
Varmaan täällä kerrottu jo useasti, mutten jaksa ettiä, eli minkä kautte porukat striimaa pelejä?
Teksti tv ja livetulokset toki käytössä, mut kiva ois kattoo livenä, yle vissiin näyttää myös.


Kaverilta kuultuna mm. veikkaus tv ja ulkomaisten vedonlyöntifirmojen kautta näkee harvakseltaan valikoituja matseja.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
NFL siirtyi jo seemorelle. Toivottavasti seuraavaksi myös NHL ja Valioliiga. Viaplaylle en tule maksamaan enää senttiäkään.
Valioliiga säilyy Viaplaylla ainakin kaudelle 2027-28 asti. NHL taitaa olla nykyisin ainakin vuodelle 2025-26. Kauan saa vielä odottaa.

Valioliigaahan näkyy jo Subilla kerran viikossa, NHL:ää tulee näkymään seuraavalla kaudella kerran viikossa Subilla/Maikkarilla.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kikka kolmosia niille, joilla on jaettu tili.

Formuloissa UHD lähetys oli eri mitä peruslähetys. Näitä pystyi katsomaan 2 laitteella samaan aikaan.

Sama oli futiksessa. Kaverilla Pool-Manu päällä, blokkasi meikän pääsemästä siihen. Mutta jo päättyneen Nottingham-Evertonin jatkeena oli sama Pool-Manu...
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mikä on sitten kipuraja Viaplayn hinnoittelulle? Allekirjoittanut on sen verran mukavuudenhaluinen, että Formulat täytyy olla suomiselostuksella ja änäriäkin ihan kiva nähdä silloin tällöin studion kera, sekä maestro Mäkisen säveltämänä.
Veikkaan että joku 200€/kk paketti tulisi vielä ostettua hymyissä suin, mutta jos hinnat tuosta vielä nousisivat niin varmaan tulisi harkittua kuukausi kerrallaan, onko juuri tämä kuukausi tuon tilauksen arvoinen vai etsinkö vaihtoehtoisia tapoja katsella lähetyksiä.
Olen sitä porukkaa joka somessa haukkuu Viaplayn hinnat, mutta silti kiltisti maksan paketista.
 
Viimeksi muokattu:

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän on liian kallista juu pelkän änärin seuraaminen. Suomiselostuksia en halua, studioissa ei sen suurempia ihmeitä ole. Formulat, hiihdot ja dartsit ei kiinnosta. Valioliigaa muutama peli kauden aikana.

Onhockeytv ja vpn kutsuvat!
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Mikä on sitten kipuraja Viaplayn hinnoittelulle? Allekirjoittanut on sen verran mukavuudenhaluinen, että Formulat täytyy olla suomiselostuksella ja änäriäkin ihan kiva nähdä silloin tällöin studion kera, sekä maestro Mäkisen säveltämänä.
Veikkaan että joku 200€/kk paketti tulisi vielä ostettua hymyissä suin, mutta jos hinnat tuosta vielä nousisivat niin varmaan tulisi harkittua kuukausi kerrallaan, onko juuri tämä kuukausi tuon tilauksen arvoinen vai etsinkö vaihtoehtoisia tapoja katsella lähetyksiä.
Olen sitä porukkaa joka somessa haukkuu Viaplayn hinnat, mutta silti kiltisti maksan paketista.
Kipuraja on kai kullakin omansa. Kateutta herättävähän tuollainen kymppitonnin budjetti (hymyssä suin!) penkkiurheiluun yhdessä olympiadissa on.

Tämmöisessä tuotteessa kausivaihtelut tekevät melko suuren eron. huhti-toukokuussa tuolle 45 eurolle saa todella hyvin vastinetta. Heinä-elokuussa on sitten tilanne toinen. Luultavasti vähänkään tarkempien kuluttajien tilaukset pirstoutuvat jatkossa sen sijaan, että kiltisti makseltaisiin ympäri vuoden. Mutta tottahan se on, että kun oma suosikkijoukkue pelaa ratkaisupelejä, niin ei silloin olla köyhiä eikä kipeitä.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ei riitä resurssit NHL analysointiin, kun pitää lähettää kaiken maailman Mervi Kalliot Bahrainiin pariksi viikoksi analysoimaan jotain F1 testejä.

NFL siirtyi jo seemorelle. Toivottavasti seuraavaksi myös NHL ja Valioliiga. Viaplaylle en tule maksamaan enää senttiäkään.

Runkatkaa keskenänne joidenkin hiihtolajien ja formuloiden kanssa.

T: Viasatin/Viaplayn asiakas 2007-2022
NFL:n suhteen paskamaista on suppea matsivalikoima, käytännössä siis Redzonea joutuisi katselemaan.
Saa oikeasti miettiä miten paljon sitä viihdettä rakastaakaan kun NHL:n vuoksi joutuu maksamaan Viaplayta, Liigan takia C-Morea ja siihen päälle vielä ylivertainen mutta yrpeän kallis NFL Gamepass. Puhumattakaan siitä että Disney, Amazon Prime ja Netflix sisältää myös helvetin hyviä sarjoja. Nämä kuukaudessa ovat sellaiset pari sataa joten räätälöidyt urheilupaketit ovat tarpeen, muuten ei vaan tässä inflaatiossa riitä tulot.

Ennen kuin kaikki irtisanovat Viaplayn niin laittakaa katseluun Hevi Reissu, kädet alas paras suomalainen elokuva sitten Häjyjen.
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Kikka kolmosia niille, joilla on jaettu tili.

Formuloissa UHD lähetys oli eri mitä peruslähetys. Näitä pystyi katsomaan 2 laitteella samaan aikaan.

Sama oli futiksessa. Kaverilla Pool-Manu päällä, blokkasi meikän pääsemästä siihen. Mutta jo päättyneen Nottingham-Evertonin jatkeena oli sama Pool-Manu...

Kuulin myös huhua (en ole itse vielä kokeillut), että jos käynnistää lähetyksen tismalleen samalla hetkellä toisen osapuolen kanssa, on lähetys näkynyt molemmille ilman virheilmoituksia.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä ei olla meikäläisen kipurajalla, vaikka onhan tuo hinta tietenkin harmillisen korkealle jo kivunnut. Itse kuitenkin kuulun niihin, jotka katsovat vähän kaikkea, joten minulle lajikohtaiset palvelut todennäköisesti maksaisivat vielä enemmän.

Katson kaikki F1-kisat. En katso treenejä, en aika-ajoja, en testejä, en yleensä edes sprinttikisaa. Katson vain sunnuntain kilpailun suorana. Tilaisin mieluummin F1TV:n, mutta tarvitsen Viaplayn joka tapauksessa, sillä katso seuraavat kohdat.

Pyrin katsomaan niin monta NASCAR-kisaa kuin jaksan tai joskus toki priorisoin jotain muuta (vrt. F1 jota en käytännössä jätä katsomatta). En katso truckeja enkä Xfinityä, vain Cup-kisan sunnuntaina. En tilaisi tätä erikseen, joten olen tyytyväinen, että tämä on mukana. Tämä tosin jää jalkoihin NFL-kauden aikana, mutta NFL:n offseasonilla näin.

Saatan katsoa kauden aikana jonkun pikkuformulaluokan kilpailun, mutta en välttämättä. Tästä en siis maksaisi, mutta jos satun osumaan tv:n ääreen niin että kisa juuri alkaa, saatan pitää tällaista vaikka taustaäänenä. Sama koskee muita moottoriurheiluja, mitä tuolla pyörii.

Katson NHL-otteluita suorana varmaankin 3-5 viikossa. Käytännössä vuorottelen öisin NBA:n ja NHL:n välillä, paitsi joinain öinä katson myös yliopistourheilua tai baseballia. Nukun yleensä kahdessa osassa niin, että herään puolivälissä katsomaan jotain. Tämän olen opetellut, koska en voi sietää tallenteita tai jälkilähetyksiä. Pysyy jotkut yötöissäkin hengissä, en ole vielä kuollut. Tarvitsen NHL:n ja tarvitsen sen mieluiten englanninkielisillä selostuksilla, en katso studioita tai kuuntele suomalaisia selostuksia, ellei ole pakko. Viaplay tarjoaa tämän tarpeeksi kätevästi ja Apple TV:llä ainakin minun kohdalleni on osunut melko vähän ongelmia. Kuvanlaatu saisi olla parempi.

Koska katson pääsääntöisesti amerikkalaista urheilua, eurooppalaiselle futikselle ei tahdo oikein jäädä aikaa. Mutta jos vaikka vahdin lapsiani lastenhuoneessa, saatan samalla katsella bundesliigaa tai brittifutista tai tässäkin pitää matsia vaan taustaäänenä. Olen erityisen tyytyväinen, että olen nähnyt paljon esim. Glen Kamaran matseja, tykkään seurata maajoukkuepelaajiemme otteita myös pienemmissä sarjoissa. En tykkäisi maksaa futissarjoista erikseen, joten olen tyytyväinen, että tällainen yleispaketti löytyy. Valioliigan ja Bundesliigan kaikkien matsien näyttämisestä plussaa, sillä valitsen usein eri ottelun kuin suuret massat. Valioliigan ruotsinkieliset selostukset vähän tylsiä kyllä.

Golfia en pääsääntöisesti katso, mutta esimerkiksi viime viikonloppuna kun odotin teiniä treeneistä autossa paikallisen palloiluhallin ulkopuolella, katselin tabletilla european tourin kisan ratkaisuhetkiä. Jotkut katsoisivat jotain sarjoja ja leffoja tai jotain, mutta en katso sarjoja ja leffoja alta 65 tuuman kuvasta. Joten kiva jos on jotain suoraa urheilua 24 tuntia saatavilla.

Katson satunnaisesti talviurheiluja ja olen tyytyväinen, että ei tarvitse katsoa Ylen lähetyksiä. Talvistudiokaan ei ole ärsyttänyt liikaa, vaikka yritän aina välttää kaikki studiot. Vaikka joku alppihiihdon kärkilaskijoiden tsekkaaminen, jos on juuri se puoli tuntia aikaa istua alas ja vaikka pujottelun tai suurpujottelun toinen kierros alkaa sattumalta juuri silloin, on parempi kuin satunnainen Youtube-video.

Katsoisin myös nyrkkeilyä, mutta siinä Viaplay on nyt menettänyt otteensa. En katso vapaaotteluita vaikka mikä olisi, olen vanhanaikainen mies, joten UFC ja kumppanit on minulle lähes ainoita turhia Viaplayn paketissa. Dartsia olen vähän opetellut katsomaan, mutta vaatisi liikaa ajan investoimista päästä siihen kunnolla sisälle.

MLB:n jatkuminen Viaplaylla olisi nyt äärimmäisen tärkeää minulle, vaikka mieluummin tilaisin vaan MLB TV:n. Vaan Viaplayn demoversio riittää kyllä, ei viitsisi maksaa MLB TV:tä lisäksi.

Sanoisin, että Viaplay on televisiossani käytetyin sovellus. Kyllä sieltä aina jotain tulee kuitenkin. Taitaa tuo Viaplayn politiikka kosiskella kaltaisiani katsojia aika pitkälti. Olen kyllä tähän asti ajatellut, että kaltaisiani ei ole kovin paljoa!
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ite tulee katsottua:

- Kaikki formulakisat ja varmaan puolet aika-ajoista. Häkkisen aikaan viikonloppu alkoi aina perjantain harjoituksia seuraamalla, enää ei. Suoraa lähetystä en tarvitse mihinkään, jälkilähetys ajaa saman asian, kunhan tajuaa pysyä tulospiilossa. Aina tuo ei onnistu.

- NHL:ää varmaan väijyy sen 160 matsia kaudessa. Jos klo 02 katsoo suorana yöllä, hypin yleensä joka mainoskatkolla pelistä toiseen, missä peli pyörii. Ja erätauolla hyppään 30min eri syklissä menevään otteluun. Saman yön aikana voi siis tulla katsottua helposti kymmentäkin eri ottelua, muttei yhtään kokonaan. Joskus tuli katsottua 19:30 alkanut putki, joka päättyi länsirannikon peliin päättyen klo 8:15.

- Detroitin matsit on niitä ainoita, joita tulee katsottua yleensä kokonaan, ellei sitten ole selvä peli jo ennen loppua. Noita tulee aloiteltua 1h myöhässä, jonka kelaa kiinni 3.erään mennessä. Viikonlopun studiot kiinnostaa yleensä todella paljon. Joskus kuuntelen vain studio-osuudet ja jätän matsit katsomatta. Lauantai-saunassakin tulee noita puheosuuksia kuunneltua ikäänkuin "podcästinä", sattuu yleensä samaan hetkeen. Harmittaa kun Ville Nieminen ei enää huuda saunassani.

- Arsenalia tulee kateltua, tällä kaudella tietysti vähän normaalia enemmän. Joillain vakiokierroksilla sitten klo 17 alkavia muitakin. Man Cityä ja Tottenhamia olen jaksanut katsoa, jos ovat olleet tappiolla ja nauttinut näistä hetkistä.

- Jefustakin vähän aikanaan innostuin, nyt se perkele meni muille kanaville. En ole investoinut takaisin, niin paljon ei se kiinnostanut ja aika ei riitä kaikkeen. Super Bowlin sitten kurkkii ilmaiskanavilta. Nascaria olen katsonut, jos on nukahtamisen kanssa vaikeuksia ja tarvii unilääkettä.

Varmaan joku reilut 250 lähetystä tulee siis sieltä vuosittain kateltua. Pari sarjaakin tullut katsottua, Alexander Litvinovin murhasta kertovan ja siitä Fox Newsin perustajasta tehdyt. Olivat hyviä.

Nykyhinnalla siis tuosta tulee 540€ vuoteen, mutta itelläni on tuo jaettu kahtia. Eli noin Euro per lähetys tulee hinnaksi, jos reilu 250 lähetystä arviolta katsoo.
 
Viimeksi muokattu:

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tuntuuhan se äkkiseltään kovalta hinnalta, mutta jos sen tuolleensa purkaa osiin, niin varmaan se on vielä ihan perusteltavissa oleva hinta. Kirpaisee nuo nousut toki, ei siinä.

Itsellä tulee katsottua NHL:ää varmaan semmoinen reilu parisataa matsia tällä kaudella, Valioliigaa ehkä pari matsia viikossa ja nyt vuoden aikana on tullut katsottua aika paljonkin sarjoja ja leffoja tuosta tarjonnasta. Osa hyviä, osa näkemättömiä klassikoita ja osa ei kovin häävejä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Katson viaplaystä oikeastaan vain valioliigaa. Hyvin harvoin tai paremman puutteessa mitään muuta. Kyllä mun rahapussi kestäisi 45e/kk, mutta en periaatteessa halua tukea tällaista sontaa jossa asiakasta pidetään idioottina ja käytännössä vittuillaan vain takaisin.

Eli itsekin irtisanoin paketin. Mikään ei ole 45e/kk arvoista. Sen verran pitkään tuli nautittua Newcastlen peleistä på Svenska ja kuunneltua tyhjiä vastauksia pyynnöille lähettää pelit vaikka ihan vain katsomoäänillä.

Samaan aikaan sitten selostetaan kahdella henkilöllä jotain vitun tikkakisoja. Aivan naurettavaa kuraa. Menee tunteisiin jo tätä kirjoittaessa.

Pitäkää tunkkinne.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oon varmaan laskenut ennenkin, mutta kertaan kuitenkin. Helposti 10 NHL-matsia viikossa, 40-50/kk. Rugbya n. kaksi matsia per viikonloppu, kun sitä tulee. Dartsin premier league nelisen kertaa/kk ja isot turnaukset päälle. Poolin matseja muutama, jos aikaa ja intoa piisaa. Jotain muuta valioliigaa joskus. Ihan riittävästi penkkiurheilua, vielä en ole irtisanonut. Se hetki tulee kesällä, kun NHL lakkaa kiinnostamasta.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
En tiedä miten on muissa matseissa, mutta viime yön NJ-TOR oli kyllä aikamoinen spektaakkeli. Nuo laitamainokset oli jotenkin onnistuttu taikomaan niin, että jos siinä vaikka pelaaja luisteli niin yläkroppa oli suurimmalti osin mustan varjon peitossa. Ajattelin ensin, että onkohan MSG:n ongelma mutta yllättäen ei mitään ongelmaa ainakaan Youtuben highlighteissa.

En tiedä jaksaako näistä enää edes laittaa viestiä, kun samalla varmaan koitetaan myydä Elisan liittymät ja tilpehöörit kylkeen.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
39,90 oli kipuraja, palataan asiaan kun nöyrtyvät myymään räätälöityjä paketteja urheiluun.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Norjassa näköjään Viaplayta saa eri muodoissa. Mini/medium/Large paketit. On se jännä ettei Suomessa pysty noita pilkkomaan. Hintakin maltillinen 35€/kk mediumina. Tuota pystyi myös ihan hyvin myös Suomessa katsomaan, jos ei parin primetimeottelun norjan kieli haittaa. Pitääköhän tuossa olla joku norjalainen pankki, jotta tilaaminen onnistuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös