S-urpouden huippu?
Lainaus Nielikäisen haastattelusta:
Paljon puhuttiin siitä, että kauden odotetuin mittelö olisi sinun ja Sami Heleniuksen treffi-ilta kahden kesken. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut.
- No joo, minä olin viimeisessä pelissä Jokereita vastaan jo aika valmis lähtemään ja niin oli Samikin. Olin valmis katsomaan mitä se Heleniuksen poika on syönyt. Koutsi sanoi kuitenkin että ei saa tapella. En pelkää Samia ja tuskin hän pelkää minua, joten uskon että me vielä Samin kanssa joskus mennään kun paikka ja syy on. Tahtoa molemmilla on vaikkakin olosuhteet ulkopuolelta eivät aina suosisikaan tuollaista lämminhenkistä tapahtumaa.
Haluatko tarkentaa?
- No mikä jottei. Eräästä pelikiellostani johtuen minulle määrättiin sen suuruinen sakko, että harva suomalainen työntekijä tekee sellaista liksaa kuukaudessa. Ensin näytti siltä, että joudun sen maksamaan kokonaan itse mutta sitten seurajohto tuli taakseni ja maksoi noin puolet. Seuraavasta pelikiellosta olisin joutunut maksamaan tuplasti saman summan ja se summa lähentelee lukuja joiden eteen saa tehdä töitä yleensä 3-4 kuukautta. Harmittaa kyllä että kurinpitäjä voi tuolla tavalla mielivaltaisesti ottaa palkasta pois muhkean osuuden.
Siis hellanlettas sentään!
Olen aina tiennyt, että liigamme on tasoltaan sitä varmaa suviurpoa, mutta vielä tapahtuu tällaista. Eihän liigan tarvitse sentään jokaiseen kukkahattutätien vaatimukseen suostua, varsinkin jos näiden "väkivalta kahleisiin"- paitoihin sonnustautuvien tantturoiden toiveet vievät:
A) Yleisön katsomoista
B)Tunnelman halleista
C)Rahat pelaajilta
Puhtaanapitolaitoksen suositukset lajin uudelleensiivouksessa:
(By:Fiesto)
1.Heivatkaa nämä tantut jo vihdoin yli laidan. Minä vaikka maksan heille menomatkan laivalla/lentokoneella/millä tahansa kulkuneuvolla väkivallattomien kansalaisten luvattuun maahan, Kamputsaan. Siellähän ei sentään pelata tätä kaikkien paheksumaa lajia, joka tunnetaan nimellä jääkiekko.
Samalla pari tätyliä voitaisiin lähettää länsinaapuriimme julistamaan tätä rauhan ja ihanuuden aikaa, saisivatpa Ruåttalaisetkin kokea tämän kapitalistisen kukkatätihattu-järjestön valtikan iskut syvällä selkärangassaan. Sehän on epäreilua ruåttalaisia kohtaan, että me saamme kärsiä kaiken yksin. Jaettu kärsimys on parempi kärsimys.
2. Kun vaihe yksi on suoritettu
täydellisesti loppuun, eli rakkaassa isänmaassamme ei olisi enää yhtä ainutta toisinajattelijaa
Muuten meillä olisi taas parin vuoden päästä käsissä sama ongelma , lähetettäisiin vaikkapa Norjaan kaikki nämä "tappelut kostautuvat omissa"- tyyliset nysverövalmentajat ja paikataan valmennuksen vajaus kavereilla, jotka antavat pelaajien kostaa esim. tähtipelaajan vahingoittamisen (tässä olisi loistoammatti Cairnsille) vapaasti ja vielä arvostaisivat tätä.
3. Lopullinen niitti entiselle kukkahattutäti-diktatuurille olisi pieni sääntöjen muokkaaminen. Otettaisiin suoraan mallia NHL:stä, jossa tappelusta ei lennä pihalle.
Kaverithan nauravat itsensä hautaan Jenkkilässä, kuullessaan tästä meidän loistavasta kaikki ulos säännöstä.
Tulos. Goonius kunniaan ja yleisö saisi roppakaupalla vastinetta rahoilleen.
-Fiesto-