Vetoomus HIFKille: Ottakaa Pasi Nielikäinen

  • 68 941
  • 471

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vetoomus evätty. Porin Ässät teki sen itse. Kiitos kiitos!!
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma liigan ja ässien kannalta. Tsemppiä jatkoon ja ruuvaa pari päätä irti. Voit aloittaa vaikka minusta :)
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No voi helvetti!

Enemmän kuin mielelläni olisin Pasin ensi kauden rosterissa nähnyt, mutta minkäs teet. Ehkäpä Pena sitten katsoi Kaikkosen olevan parempi vaihtoehto sille 4. ketjun viihdyttäjän/"goonin" paikalle, joka on ollut tyhjänä sitten Pasin viime visiitin, ja joka tulisi viime vuosien muniinpuhaltelun jälkeen täyttää hyvin nopeasti. Kaikkoselle on meinaan tarjottu sopparia ensi kaudeksi. Lähde tosin on Samuli itse, joten juttu on luultavasti täyttä skeidaa :D Mutta jos näin todella on, niin ikävää, koska Pasi osaa kaiken muun hyvän lisäksi jopa pelata.

Noh, pääsipähän sentään joukkueeseen joka on edes hieman miehen näköinen (vrt. Saipa, Kärpät).

Onnea Ässät.
 
Viimeksi muokattu:

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Alfred
Kaikkoselle on meinaan tarjottu sopparia ensi kaudeksi. Lähde tosin on Samuli itse, joten juttu on luultavasti täyttä skeidaa :D

Tipujalat sitten rääkkiin ja samuli kymmeneksi vuodeksi mestikseen "kehittymään" (=istumaan penkille).

Toivottavasti pojalla pysyy ajokortti tallessa, ettei tarvitse liftata treeneihin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onnea Ässät! Hyvä hankinta joka suhteessa ja Pasille; päitä irti ja "ehoottomasti taka-askelia ei oteta vaikka tulis kuka vastaan". (vastaus kysymykseen "Ottaisitko Sami Heleniuksen kanssa erän?")

Muita Pasin legendaarisia:

Marco Tuokosta:
"Takaan että se mikkihiiri juoksee mun nyrkkiin joku päivä"

Sami Heleniuksen ilmoituksesta, että jokainen niitti jokeripelaajaan kostetaan:
"Ei mittää merkitystä, kun joku jokeri kohalle sattuu, ajan katolleen enkä kato mikä nimi on paidassa"

Taklauksesta Markus Seikolaan
"No eihän sitä kai pakitella tarvii ku kaveri on luistelulinjalla"

Taklauksesta Tuomas Eskeliseen
"Kysyin sitte tuomarilta että oisitko antanu saman tuomion jos selässä ois ollu toinen nimi - se oli ihan hiljaa"

Taklauksesta Dan Ratushnyyn (Englannissa):
"Ikävää että kaverin ura loppu puhtaaseen pommiin, solisluu meni. Kävi pukkarissa sanomassa mulle että nou haard fiilings, ois pitäny olla ite tarkkana. Suomessa ois tullu 10 pelin pelikielto, nytte olin matsin MVP ja hain palkinnon sivilit päällä ku lensin ulos tappelusta Darlingin kanssa, jossa otin tyrmäysvoiton. Aika eri meininki ku Suomessa"

Tuomo Ruudun polvivamman aiheuttaneesta Toni Sihvosen taklauksesta
"Kyllä siinä ois pitäny vetää ehottomasti lähimmät jokerit katolleen, perkele ykkössentteri vedetään levyks. Ihan sama vaikka olikin vahinko. Ei se Sihvonen mikään kova pelaaja oo muutenkaan, se vaan sattu kohalleen tolleen. Miami Matadorsissa ois tullu tappelu treeneissä omien kesken jos noin ois käyny, tappelinkin siellä kerran yhen venäläisen kanssa ku se hakkas meiän veskaria treeneissä käsille. Koutsi ihmetteli kun se venäläinen tuli nenä veressä pukkariin ja sano sille vaan että ei täs mitään tapahtunu, liukastuin jäähän"

Kokemuksestaan pakkina
"Vejin muutaman matsin Matadorsissa pakkinakin, ku oli pulaa äijistä. Koutsi sano, että tee tohon oman maalin eteen sellanen 2 metrii kertaa 2 metrii alue eläkä päästä siihe ketään vastustajia. Mähän siivosin siinä sitte ja hiljasta oli. Mitää kokemusta hyökkäyspään pakkipelistä ei kyllä tullu"

SM-liigan tuomarilinjasta
"Ihan perseestä, neitejä suojellaan ja ne saa räkyttää vapaasti"


Tällainen väritön kaveri, jolle ei koskaan tapahdu mitään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikuttavan listan Pasin jutuista on JHag koonnut mutta hieman on tainnut Pasillekin käydä niin että pelipaikka on liigassa tärkeämpi asia kuin uhkailujen toteuttaminen.
Tilaisuus olisi ollut yhteenottoon niin Samin kuin Tuokonkin kanssa mutta ei niitä koskaan ole tullut ja muutenkin Pasin fightcard liigasta ei kyllä vakuuta.
Mutta hyviä niittejä kaveri kyllä jakeli viime kaudella ja on todella hyvä että jatkaa liigassa kun niin monet väriläskät lopettaa täällä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
"ehoottomasti taka-askelia ei oteta vaikka tulis kuka vastaan". (vastaus kysymykseen "Ottaisitko Sami Heleniuksen kanssa erän?")

Ennen kauden alkua on näköjään taas kiva pullistella. Loppukaudesta voidaan sitten taas lukea pasin kotisivuilta, kuinka paljon pasi ja helge kunnioittavat toisiaan - häitä odotellessa...

Viestin lähetti JHag

Marco Tuokosta:
"Takaan että se mikkihiiri juoksee mun nyrkkiin joku päivä"

Kovinpa sillä pasilla nyt on angstia SM-liigan taitopelaajia kohtaan?!
Pudotuspelien toiseksi parasta pistenikkaria tuli jo turpaan ja nyt pitäisi sitten vielä murjoa pudotuspelien maalipörssin vitonen - onko Helminen nostettu jo listalle.

Viestin lähetti JHag

Taklauksesta Markus Seikolaan
"No eihän sitä kai pakitella tarvii ku kaveri on luistelulinjalla"

Mistähän tässä mahtaa olla kyse!? Onko pasi ollut Tepsin harjoituksissa? "TPS:n liigamiehistön puolustaja Markus Seikolan jalka murtui maanantain harjoituksissa." - http://hc.tps.fi/index.php?main=uutiset&id=143
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Ohmi
Mistähän tässä mahtaa olla kyse!? Onko pasi ollut Tepsin harjoituksissa? "TPS:n liigamiehistön puolustaja Markus Seikolan jalka murtui maanantain harjoituksissa." - http://hc.tps.fi/index.php?main=uutiset&id=143

Taisi olla 2001-2002 kun Pasi ajeli Seikolan HIFK:n vaihtoaition eteen sillä seurauksella, että Seikolalla pyöri päässä pari päivää ja laatta lensi. That was so beautiful...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Cairns
Taisi olla 2001-2002 kun Pasi ajeli Seikolan HIFK:n vaihtoaition eteen sillä seurauksella, että Seikolalla pyöri päässä pari päivää ja laatta lensi. That was so beautiful...

Jep, juuri se tapaus. Ja kukas oli HIFKin valmennuspuikoissa silloin? Itse Sir Pena! Ja kentällähän hyöri taitoketju Hucko - Nielikäinen - Kautonen. Samassa matsissa Mac sai 5+20 niin ikään telomisesta. HIFK otti yli 100 minsaa jäähyjä - ja voitti jatkoajalla Zidlickyn maalilla. Nyyhkis, hieno matsi.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hauskoja lentäviä lauseita Nielikäinen on näköjään kehittänyt, onkohan se Ässiinkin hankittu markkinointiosastolle. Ainakin jutut ovat hyvin lähellä Isomäen seisomakatsomon tasoa. Kyllä ilmaiseksi 15. hyökkääjäksi ja Nielikäisen omin sanoin puoli-idiootiksi olisin kyllä kelpuutanut meillekin. Olisi vain ollut vielä totaali-idiootti. Yksi sellainen uhrattava pelaaja kyllä tarvittaisiin IFK:honkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti mixu
Tilaisuus olisi ollut yhteenottoon niin Samin kuin Tuokonkin kanssa mutta ei niitä koskaan ole tullut ja muutenkin Pasin fightcard liigasta ei kyllä vakuuta.

Osa Pasin legendasta on nimenomaan hänen ehdoton suurvärkkinsä. Mutta tarkemmin katsottuna SM-liigan taklaustilastot hänen osaltaan -ja kun lasketaan, heh, vain osumat- on oikeasti julma. Ilman legendaa, paikallaolleena muistan lonkalta Seikolan lisäksi Mikko Ruudun, Tuomas Eskelisen, Erkki Rajamäen, Pasi Saarelan, Pasi Peltosen....saaneen Pasi-niitin, jonka seurauksena ollaan levynä jäällä. Ja puhtaista niiteistä siis.

Fightcard SM-liigasta on SM-liigan mittapuun mukaan ok. Harvalla nykyään pelaavalla on enää +5 matsia, surullinen totuus ja koskee koko liigaa, ei vain Pasia. Englannin liigassa figthcard täyttyi lyhyessä ajassa pahoilla äijillä; Darling, Maxwell...Mutta niitähän ei lasketa, koska ei se oikeesti..niinku...oikeesti.

Mitä tulee Marcoon, vielä on ensikin kausi aikaa toteuttaa tuo. Ja luonnollisesti ammattikiekkoilija pyrkii ensisijaisesti turvaamaan elantonsa. Ja jos Pasi on niin mitäänsanomaton pelaaja, niin miksi ihmeessä täällä ketjussa pitää käydä sitä ihmettelemässä? Minulla on sellainen jännä periaate, että en vieraile minua kiinnostamattomien pelaajien ketjuissa ollenkaan. Kuten Antti "mua et uskalla kokeilla" Aalto, Marko Kiprusoff ja moni moni muu....0 merkintää täältä 0-jätkille. Mutta joku veto tällä Nivalan cowboylla on.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti JHag
Mutta joku veto tällä Nivalan cowboylla on.

Samanlaista kiinostusta Pasi kerää, kuten aikanaan Tony Halme nyrkkeilessään. Puheet oli kuin maailmanmestarilla ja elkeet kuin Elviksellä, mutta kaikki näkivät että teot ja taidot eivät ole samalla tasolla. Kuitenkin koska ei kiistatta voitu todistaa, että Halme olisi paskahousu, niin puhetta riitti. Sama on Pasin kohdalla, jolla on oma ihailijakaarti joka miestä jumaloi ja toinen porukka, joka Pasia vihaa.
Halmehan totesi aikanaan ottelun jälkeen, kun halli oli jälleen ollut katsojia täynnä, että vähintään puolet on tulleet katsomaan toivoen, että hän saa turpaansa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
Ja jos Pasi on niin mitäänsanomaton pelaaja, niin miksi ihmeessä täällä ketjussa pitää käydä sitä ihmettelemässä? Minulla on sellainen jännä periaate, että en vieraile minua kiinnostamattomien pelaajien ketjuissa ollenkaan. Kuten Antti "mua et uskalla kokeilla" Aalto, Marko Kiprusoff ja moni moni muu....0 merkintää täältä 0-jätkille. Mutta joku veto tällä Nivalan cowboylla on.

Älä nyt JHag ala väittämään, että pasia käydään näissä ketjuissa ihmettelemässä pelikykyjensä takia. Kyllä tämän kiinnostuksen herättää pasin yleisenä pellenä oleminen ja suunnaton suuvärkki mitä enemmissä määrin.

Kyllähän Pasin SM-liigassa hankituista meriiteistä ja pellen-statuksesta on melko helppo vetää johtopäätöksi, jos kaveri muistelee jotain kristuksen aikaisia taklauksia, joissa joku on saanut aivotärähdyksen.

Esim. Hulkkonen tuskin tällaiseen pellen hommaan lähtisi edes rahasta vaikka meriittejä löytyisi nykyajaltakin - Aralta taitaa löytyä tällaisesta jopa videomateriaalia...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JHag
Ja jos Pasi on niin mitäänsanomaton pelaaja, niin miksi ihmeessä täällä ketjussa pitää käydä sitä ihmettelemässä? Minulla on sellainen jännä periaate, että en vieraile minua kiinnostamattomien pelaajien ketjuissa ollenkaan. Kuten Antti "mua et uskalla kokeilla" Aalto, Marko Kiprusoff ja moni moni muu....0 merkintää täältä 0-jätkille. Mutta joku veto tällä Nivalan cowboylla on.

No kyllähän Sami Heleniuksen ketjussakin ihmettelijöitä oli, että miksi kyseinen ketju on perustettu. Pelaaja oli mielenkiintoinen, kun verrattiin teot vs. puheet linjaa. Pasi on hyvä luistelemaan, suoraan, ja kova puhumaan ja varmasti yksi ellei mielenkiintoisin kolmastoistahyökkääjä ja kylän idiotti/kylähullu koko liigassa. Muutekin kyllä semmonen reipas maalaispoika. Tämä ei kuitenkaan kerro miehen pelitaidoista vielä mitään, ulkopelillisesti hauskuuttaja varmasti. Hauskuuttajilla on aina ollut tiettyä vetoa Suomessa.

Hyvä periaate sinänsä, mutta kyllähän keskustelua herättää tissiposki-Aaltokin ja finni-Kipru, mutta harvoin mitään hyvää sanottavaa heistä on.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pasi on aivan loistava persoona ja tarpeellinen vahvistus SM-liigassa. Aukoo vielä suoraan päätään eikä ole mikään umpiturpa, josta ei saa hohtimillakaan mitään järkevää ulos. Onnea Pasille ja Ässille. Sääli ettei Jortikka kelpuuttanut Jokereihin, oisin voinut vaikka sponssata -:)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
cobolin kanssa samaa mieltä. Pasille on aina tilaa minunkin joukkueessa. Ja nostaa taatusti Ässien mielenkiintoa ainakin minun silmissä.
 

Graham

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno päivä

Hieno päivä oli se päivä kun kuulin Seiska-Pasin menevän Ässiin. Hienoja ovat kaikki ne päivät joina 7-Pasi ei pue IFK:n hienoa, punaista pelipaitaa päällensä. Harmi vaan, että mies kelpasi vielä johonkin liigaporukkaan. Onneksi ensi kaudella kun 7-Pasi tekee jotain älytöntä, lehdessä on lööppi "Nielikäinen... jotain hullua teki", jos tämä tapahtuisi IFK:n asussa, lehdessä olisi lööppi; "HIFK:n Pelaaja.... jotain teki TAAS!!!!"

Onko kaikki julkisuus tarpeellista? Joidenkin mielestä on... Toisten mielestä ei.

Omasta mielestäni IFK:n matseissa riittää maksavia katsojia ilman sirkustakin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HN: Kyllä, kiitos tarkennuksesta. Nimenomaan -01 keväällä tuo taitoketju pyöri jäällä ja juuri tuolloin Pasi luisteli Seikola-nimisen kasan yli siniviivalla. Jortikan huuto oli vierestä seurattuna julmaa: "Saatanan gangsteri....!" Ja nyt sama äijä on jopa soitellut Pasille, sillä kuten veli cobol ja ainakin osa jokerien pelaajista Kärppä-sarjasta -03 tietää ; Pasilla on paikkansa.

Hulkkonen? Sanottakoon ensinnäkin, että diggaan kaverista aivan perkeleesti ja olen avoimen kateellinen TPS:lle, että Hulk on heillä, ei meillä. Mutta taklaajana Hulkkonen saa muuten taklaamattomassa TPS:ssä käsittämättömän gloorian. Mies on Kantorin poistuttua liigan eliittiä avojäänittien jakana, kenties paras. Hyvänä kilpailijanaan muuten taklaamansa Pasi Saarinen. Taklausten määrässä ja voimassa hän jää kuitenkin selvästi Jere Karalahden jälkeen - mutta Jerenhän taklaajan maine tunnustettiin jo NHL:ssäkin. Se ei tietenkään ole mikään meriitti Turussa. Myös Tomek Valtonen ja Toni Mäkiaho pommittavat enemmän kuin Hulkkonen, joka voisi lisätä valikoimiinsa laitataklaukset (siis säännönmukaiset, pöntöt!). Nielikäinen on ainakin Karalahden mielestä liigan pahin osuja, jos niitti kohdalleen sattuu ja Ratushnyn uran lopettanut "kristuksen aikainen" taklaus on syksyltä -02 juuri ennen Suomeen paluuta. Nielikäinen taklasi Saipassakin vähintään Hulkkosen verran. Pudotti mm. itse Hulkkosen ainakin kaksi kertaa. Mutta siitäkin huolimatta - Antti Hulkkonen on loistoäijä.

Onnistuinko arvostamaan Hulkkosta samalla kun tarkastelin objektiivisesti? Enpä tiedä. Mutta liiga ilman Nielikäistä ja Heleniustakin olisi boring. Aina pitää olla näitä, jotka ärsyttävät.

Sen sijaan Marko Clearasil Kiprusoff ei ärsytä missään määrin, siksi hänen ketjunsa saakin 0 merkintää. Tämän verran herutan kuitenkin tähän Pasi-ketjuun; Markohan on ottanut taakakseen Jani Kiviharjun vaikeasti paikattavan roolin TPS:n voimatreenien kivijalkana. Ja kun varpusen voimiin yhdistetään 120%:nen kontaktien välttely sekä 150%:nen virheiden minimointi, onkin tuloksena "erinomainen kiekollinen eurooppalaistyylinen peliätekevä puolustaja". Latinalaiselta nimeltään "colorles teistless odorless". Eli Markohan on eittämättä kiekkokaukaloiden Toyota Avensis - kaikki kohdallaan, äänetön ja väritön, miedosti etanolilta tuoksuva, ei mitään vikaa missään, mutta ei kyllä perkele mitään särmääkään, potkusta puhumattakaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
"Mies on Kantorin poistuttua liigan eliittiä avojäänittien jakana, kenties paras."


Kantor? Siis Robert Kantor, a.k.a. Köyhän Miehen Ivan The Ihmisjyrä Majesky?



Ranger
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässät saa tosiaan sinänsä tärkeän miehen, että joukkueesta puhutaan tulevalla kaudella. Onpa jo ehtinyt hauskuuttaa lukkolaisia hippohiiri-jutuillaan. Saas nähdä miten otetaan vastaan mies jo pitsiturneessa. Kovat on puheet taas, mutta mutta..

Nielikäisestä UR:ssa
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Lainaus tuosta artikkelista:

"Lotila kuittaa:

– Nielikäinen on aika kova soittamaan suutaan. Kuulemma se sai Englannissa pelatessaan turpiinsa jokaisessa tappelussa.
"

Entäs Lotila itse?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras viihdyttäjä näyttää olevan Lotila jolla on pokkaa kehuskella tapelleensa Englannissa. Todellisuudessa kaveri sai isän kädestä ja veti kilpikonnaksi. Ja vielä pokka kestää sanoa Nielikäistä suunsoittajaksi ja tietää vielä mainita että pasi sai englannissa pelkästään turpaansa. Hoi Hei Lotila lähtee.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Pärde
Lainaus tuosta artikkelista:

"Lotila kuittaa:

– Nielikäinen on aika kova soittamaan suutaan. Kuulemma se sai Englannissa pelatessaan turpiinsa jokaisessa tappelussa.
"

Entäs Lotila itse?

Lotila on kova jätkä (selailkaa noin kymmenen viimeisintä viestiä)
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ohhoh! ollanpa tästä tosiaan ehditty jo purkautua. Miksi Nielikäisen kamut ottavat sitten niin tosissaan jonkun noname Lotilan pilke silmäkulmassa heittämän kommentin? Luulisi että tuollaisen moottoriturvan kaverit naureskelisivat vastaaville jutuille, mutta ongelmahan taitaa olla se, että mm HC nielikäisfani Cairns on saanut niin kauan jo todistella Pasin kovuutta ja ylivoimaisuutta liigassa, ettei kommenttien arvostelukyky kestä.

Inflaatio on käynyt myös Nielikäisen uhoamiselle, taannoin heitetty pään irtiruuvaus juttuhan oli ihan huippu ja varmasti sekoitti tepsiläisten pelin, mutta seurasta toiseen pomppivan kolmekymppisen äijän jatkuva avautuminen ei ole uskottavaa.

Se edellinen Nielikäisen ässä-kausi ei tuonut mitään maustetta paikallismatseihin ja ainoa syy miksi uusi kausi toisi jotain tullessaan on Toporowski.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös