Olen toimittanut tänään sähköpostilla Helsingin Jokerit Ry:n puheenjohtajalle, Kim Borgströmille toissa syksystä tähän päivään asti kerätyt nimet. Adressi siis jäi aikanaan päälle ja sinne on tullut eilen ja tänään kymmeniä uusia allekirjoituksia. Toki addressi ei ottanut kantaa tänään alkaneeseen sotaan, mutta nyt jos koskaan lienee myös Ry:n aika reagoida aiheeseen. Tuolloin 2020 syksyllä he eivät ottaneet aiheeseen mitään kantaa ja valitsivat KHL-seuralta tutun vaikenemisen tien.
Adressi keräsi 827 nimeä sen puolesta, että Helsingin Jokerit Ry estää Jokerit-logon käytön KHL-seuralta.
Otan vapauden kopioida tähän näytille muutamia kommentteja kaikkien nähtäväksi. Toki ilman nimiä.
"Nyt olisi aika lopettaa joukkueen nimen ja logon raiskaaminen, ja tuoda joukkue pois KHL:stä, jos ei muuten, niin vetämällä logo ja nimi pois KHL jokerien käytöstä. En luule, vaan tiedän, että meitä on tuhansia jotka tätä ovat odottaneet, ja jotka ovat valmiita tekemään kaikkensa joukkueen selviytymisen eteen tämän KHL seikkailun jälkeen.
Vaikka Jokerit Ry olisi taloudellisesti riippuvainen KHL jokereista, ei tämä voi enää olla kestävä ratkaisu jatkaa toimintaa venäläisellä rahalla. Väitän, että Jokereilla on Suomen vahvin (tällä hetkellä uinuva) fanipohja, ja nimen ja logon vetäminen pois KHL joukkueelta ei tarkoita seuran loppua. Aikaa, rahaa ja oikeita ihmisiä se tulee tarvitsemaan, mutta meitä on edelleen paljon, todella paljon. Jokerien olemassaolo on historian saatossa ollut ennenkin monta kertaa katkolla, mutta kerta toisensa se on selviytynyt, ja niin se selviytyy tästäkin.
Voisin helposti kirjoittaa 50 sivua tähän mitä Jokerit minulle merkitsee, mutta tyydyn nyt vain toteamaan, että 2009 kuollut isäni haudattiin lipun kanssa, ja itselläni on Jokerit tatuointeja kaksikin kappaletta. Ne ovat vain minua varten, ja kannan niitä loppuelämäni mukanani, niin kuin kannan myös sitä minulle "oikeita" Jokereita sydämmessäni, ja se ei koskaan tule olemaan KHL jokerit, ei ollut sitä myöskään ennen Venäjän hyökättyä Ukrainaan."
"Helsingin Jokerit oli minulle elämääkin suurempi asia ryhdyttyäni kannattajaksi vuonna 2001 -aina vuoteen 2014, kun taival Venäjän sarjoissa alkoi. Kannattamimiseni on ollut tekohengitystä aina tähän päivään 22.2.2022 asti, kunnes siteeni joukkueeseen katkesi toistaiseksi. Jatkossa kannatan vain Suomen sarjoissa pelaavaa Helsingin Jokerit-nimistä jääkiekkojoukkuetta kera mittavin perintein."
"Vaikka en koskaan ole ollut jokereiden kannattaja tein tämän allekirjoituksen suomi kiekon puolesta ja venäjän hybridisodan vastustajana"
"Lopettakaa ihmisiä tappavien ja kiduttavien sortokoneistojen tukeminen, kiitos."
"Pysykää kovina! Jokerit on tekemässä yhtä Suomen häpeällisintä urheilutekoa!"
"Jotkut asiat ovat isompia kuin jääkiekko. "