Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 448 774
  • 4 853

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämmöinen uutinen vetäisi pikkuisen hiljaiseksi - pani miettimään ja aprikoimaan tätä maailmanmenoa...

Ohessa linkki Iltiksen uutiseen: Kolmen lapsen äidistä tuli peliaddikti
Tuskin on lajissaan viimeinen tapaus. Samassa uutisessa tuli myös mielestäni esille yksi common law-järjestelmän hyvistä puolista, kun naisen saaman rangaistuksen yksi osa oli internetyhteyden kieltäminen. Suomessa näin yksinkertainen ja itsestään selvä seuraamus ei olisi todennäköisesti mahdollinen, koska täällä vedottaisiin heti ihmis-ja perusoikeuksiin, sananvapauteen, eläinten oikeuksiin, ilmastonmuutokseen ja ties mihin.

E: Sorry, Surukuku.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuskin on lajissaan viimeinen tapaus. Samassa uutisessa tuli myös mielestäni esille yksi common law-järjestelmän hyvistä puolista, kun naisen saaman rangaistuksen yksi osa oli internetyhteyden kieltäminen. Suomessa näin yksinkertainen ja itsestään selvä seuraamus ei olisi todennäköisesti mahdollinen, koska täällä vedottaisiin heti ihmis-ja perusoikeuksiin, sananvapauteen, eläinten oikeuksiin, ilmastonmuutokseen ja ties mihin.

Voisin kuvitella tässä tapauksessa - helpostikin, että nimenomaan lasten ja eläinten oikeuksiin vedoten voitaisiin tuo nettiyhteys kieltää - jopa täällä meilläkin.

Btw - onko sinulla, pongo, jotain ihmeellistä tuossa lainauksessasi?

Edit: Jup - tekevälle sattuu ;-)
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Poikani lähti luotani pois. Tiedän, ei ole iso juttu muille mutta mulle se on helvetin iso juttu. Poikani on minulle kaikki kaiessa ja joka kerta kun hän lähtee luotani pois, minun sydämeni hieman särkyy.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Poikani lähti luotani pois. Tiedän, ei ole iso juttu muille mutta mulle se on helvetin iso juttu. Poikani on minulle kaikki kaiessa ja joka kerta kun hän lähtee luotani pois, minun sydämeni hieman särkyy.

Tuttu tunne. Lapseni on minulle kaikki kaikessa. Kahteen viikkoon en ole niitä nähnyt ja ainakaan viikkoon en näe, voi olla jopa huonoimmassa tapauksessa viisi viikkoa väliä, ettemme tapaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tuttu tunne. Lapseni on minulle kaikki kaikessa. Kahteen viikkoon en ole niitä nähnyt ja ainakaan viikkoon en näe, voi olla jopa huonoimmassa tapauksessa viisi viikkoa väliä, ettemme tapaa.
Mulla oli pari kuukautta ennen tätä tapaamista. Seuraava pitäisi olla parin viikon päästä, mutta tiedä nyt sitten milloin poikaani seuraavaksi näen. Ja vieläkin on mieli maassa ja siivet rikki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Poikani lähti luotani pois. Tiedän, ei ole iso juttu muille mutta mulle se on helvetin iso juttu. Poikani on minulle kaikki kaiessa ja joka kerta kun hän lähtee luotani pois, minun sydämeni hieman särkyy.
Jokainen isä tietää, että tuo on aivan tajuttoman iso juttu. Ei sitä tarvitse selitellä täällä kenellekään väärin suremisen pelossa.

Hyviä yhteisiä hetkiä teille.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaksi dobermannia raateli vinttikoiran kuoliaaksi.

Tuo uutinen veti hiljaiseksi. Kaverini (ei tuo uutisessa mainittu henkilö, joka on koiran omistaja) on melkein viikoittain käynyt tuon tapetun vinttikoiran kanssa vinttikoirakilpailuissa ja on ymmärrettävästi aika järkyttynyt koiran kuolemasta. Minä olen tainnut kerran nähdä tuon koiran.

Dobermannien omistaja oli kuulemma yrittänyt paetakin ja päästä kuin koira veräjästä. Talutushihna ei tietenkään ollut käytössä. Muutenkaan dobermannien omistajan käytös ei ollut suoraselkäistä. Toivottavasti juttu tulee kalliiksi dobermannien omistajalle.
 

J.Petke

Jäsen
Toivottavasti juttu tulee kalliiksi dobermannien omistajalle.

Ihan en kyllä täysin ymmärrä tätä ajattelutapaa. Onko ainoa tapa rankaista ihmisiä ottaa heiltä mahdollisimman paljon rahaa pois? Kyllähän tuossa paniikissa voi tehdä järjettömiäkin päätöksiä. Tuskin tämä toisenkaan koiran omistaja tällä hetkellä juhlii missään vaan luultavasti hänkin on aikalailla rikki ja paskana. Ne rangaistukset tuosta tulee mitä laki määrää.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ne rangaistukset tuosta tulee mitä laki määrää.
Niin tulee. Sama koira on ennenkin raadellut muita koiria. Rangaistuksen pitäisi olla sellainen, että koiranomistaja oppisi ja raateluja ei enää tapahtuisi. On hyvin mahdollista, että tapahtuu kolmaskin raatelu kyseisenomistajan ja hänen dobermanniensa taholta ja silloin saattaa joku ihminenkin kuolla. Miten saisi kyseisen koiranomistajan oppimaan virheistään? Talutushihnan käyttö pitäisi ainakin oppia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin tulee. Sama koira on ennenkin raadellut muita koiria. Rangaistuksen pitäisi olla sellainen, että koiran omistaja oppisi ja raateluja ei enää tapahtuisi. On hyvin mahdollista, että tapahtuu kolmaskin raatelu kyseisen omistajan ja hänen dobermanniensa taholta ja silloin saattaa joku ihminenkin kuolla. Miten saisi kyseisen koiran omistajan oppimaan virheistään?

Koiran omistajalla on oltava vastuu koiriensa tekemisistä, ja usein se syyllinen koiran toimintaan löytyy "hihnan" toisesta päästä. En olisi välttämättä ensimmäisellä kerralla vaatimassa koiran/koirien lopettamista mutta omistajalle riittävän suuret sanktiot ja ehdoton vaatimus käyttää koirallaan/koirillaan kuonokoppaa. Mikäli koira käyttäytyy agressiivisesti ja koiran kanssa halutaan liikkua yleisillä paikoilla, koiralla on oltava kuonokoppa, etenkin jos kyseessä on vähänkin suurempi koira. Viimekädessä, jos oppi ei mene perille ja koira käyttäytyy edelleen agressiivisesti, ainoa mahdollisuus on eläintenpitokielto omistajalle ja niin valitettavaa kuin se onkin, koirien lopettaminen koska niitä tuskin enää saadaan yhteiskuntakelpoisiksi ihan helpolla, enkä usko, että kovinkaan moni on halukas yrittämään tätä tietäessään millainen historia koiralla/koirilla on.

Täytyy toivoa, että kolmatta tapausta ei enää tule, vaan jo viranomaiset näkevät missä mennään, niin muiden koirien turvallisuuden kannalta kuin myös muiden koirien omistajien kannalta tai yksinomaan muiden ihmisten kannalta.

vlad.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin

Ja vihaiseksi samalla näin koiranomistajana. Kuinka helvetin vaikeaa on pitää niitä koiria kiinni? Varsinkin jos ja kun omistaja tietää koiransa olevan aggressiivinen, sitä ei vaan yksinkertaisesti voi pitää vapaana. Tuollaiset koiranomistajat pilaavat hienojen palveluskoirien maineen.

Todella sääli tämän vinttikoiran ja hänen omistajansa kannalta. Ajatus sinne päin.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Hyvän ystäväni äiti kuoli viime viikonloppuna. Sama henkilö on myös valmentanut minua monia vuosia ja viime vuosina olen tehnyt yhteistyötä myös työni puolesta hänen kanssaan. Noin 50-vuotias perusterve ihminen, jonka äkillinen sairaskohtaus vie. Tuntuu kamalalta, kun viime viikolla vielä vaihdeltiin sähköposteja ja sitten kuulen sunnuntai aamuna, että näin on käynyt. Koko viikon on asia pyörinyt mielessä ja hiljaiseksi vetää..
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Hyvän ystäväni äiti kuoli viime viikonloppuna. Sama henkilö on myös valmentanut minua monia vuosia ja viime vuosina olen tehnyt yhteistyötä myös työni puolesta hänen kanssaan. Noin 50-vuotias perusterve ihminen, jonka äkillinen sairaskohtaus vie.
Samankaltainen tapaus vetää myös täällä hiljaiseksi. En tiedä vaikka olisi sama tapaus, mutta n. 50-vuotias naispuolinen jalkapallovalmentaja kuolee noin yhtäkkiä... Outoa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itsemurhat vetävät hiljaiseksi, vaikka olen itsekin ollut todella lähellä toteutusta.
Kun näkee, miten ihmiset kärsivät läheisen itsemurhasta, tulee sellainen fiilis, ettei todellakaaan tee sellaista.
Hiljaiseksi vetää kavereiden kärsimykset kavereittensa kuoleman takia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vierailin reilu viikko sitten amerikkalaisten sekä saksalaisten sotilaiden hautausmailla Luxemburgissa. Jenkkihautuumaa oli näyttävä ja hyvin hoidettu, aivan kuten kuuluisissa kuvissa. Saksalaisten viimeinen leposija sen sijaan oli hyvin karu, portit harmaata kiveä ja ristit samoin. Kaikessa karuudessaan hyvin puhutteleva paikka. Kuuluu joukkoon elämää suurempia kokemuksia, mutta siinä kun niitä nimiä ja syntymäaikoja lueskelin, liikutuin yhtäkkiä aivan käsittämättömällä tavalla. 10000 hukkaan heitettyä elämää, nuorimmat 16-vuotiaita. Jollain tapaa sodan hulluus vain kolahti hyvin konkreettisesti, vaikka onhan noita kuvauksia ja kertomuksia tullut luettua.

Vierailemisen arvoisia paikkoja molemmat.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Luin HS:n kuukausiliitteestä halvaantuneen Heikin tarinan, joka kulkee lehdessä nimellä "19. vuosi". Aivan hirveää ajatella tuollaista kohtaloa. Ihminen suljettuna oman ruumiinsa vangiksi. Kyllä taas omat vaikeudet tuntuu kevyemmältä. Voimia toivottaisin, mikäli siitä olisi mitään apua.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luin HS:n kuukausiliitteestä halvaantuneen Heikin tarinan, joka kulkee lehdessä nimellä "19. vuosi". Aivan hirveää ajatella tuollaista kohtaloa. Ihminen suljettuna oman ruumiinsa vangiksi. Kyllä taas omat vaikeudet tuntuu kevyemmältä. Voimia toivottaisin, mikäli siitä olisi mitään apua.

Tämä Heikin tarina pitäisi jokaisen lukea. Pysäyttää miettimään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Koirista en tiedä, mutta Iltalehden mukaan mies oli hieman päihtynyt. Vituttaa kyllä aina yhtä paljon nämä eläimiin kohdistetut turhat rikokset.

Mitähän ovat eläimiin kohdistetut tarpeelliset rikokset? Söitkö muuten lihaa tänään?

Minä söin. Luultavasti tämä eläin jonka osaa söin ei olisi halunnut tulla tapetuksi sen enempää teurastamossa kuin parvekkeelta heitettynä. Kuten eivät nuo koiratkaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mitähän ovat eläimiin kohdistetut tarpeelliset rikokset? Söitkö muuten lihaa tänään?

Minä söin. Luultavasti tämä eläin jonka osaa söin ei olisi halunnut tulla tapetuksi sen enempää teurastamossa kuin parvekkeelta heitettynä. Kuten eivät nuo koiratkaan.
Söin kyllä, ja hyvällä ruokahalulla. Jättäisin kyllä varmasti väliin ja boikotoisin valmistajaa, mikäli olisi joku syy olettaa kyseisen sian tai lehmän tulleen tapetuksi katuun paiskaamalla tai muuten kiduttamalla.

"Tarpeellisena" rikoksena pidän esimerkiksi itsepuolustusta kimppuun hyökkäävää koiraa vastaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuli selattua Youtubea ja samalla tuli vastaan video Iniestan ratkaisumaalista MM-loppuottelussa. Surulliseksi teki Iniestan pelipaidan alla ollu t-paita, jossa teksti "Dani Jarque, siempre con nosotros".

Dani Jarquesta hyppäsin masokistina Antonio Puertaan, joka sai vuonna 2007 sydänkohtauksen kesken ottelun, videomateriaalia luonnollisesti tilanteesta löytyy liikaakin. Yksikseni tippa linssissä pillittäessäni, huomasin surukseni videon Miklos Feherin sydänkohtauksesta kesken ottelun. Tuo video on ehkä surullisinta mitä olen koskaan nähnyt. Joukkuetoverit ja vastustajat itkevät shokissa, kun Feher kuolee kesken ottelun. Voi vain kuvitella omaisten tuskan, jos ovat olleet ottelua katsomassa paikan päällä tai televisiossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös